Gisteravond maakte ik aardappels uit de oven klaar. In het recept stond dat ik boter moest smelten en dat door de aardappelpartjes roeren. Daarna nog zeezout erover gestrooid. En toen de oven in. Ik heb daarvoor roomboter gebruikt, omdat bak en braad mij niet lekker leek. Al snel ging het heerlijk ruiken in de keuken. De een na de ander kwam thuis en snoof: lekker mam, bent u cake aan het bakken? Nee, gewoon aardappeltjesInderdaad rook het meer naar cake dan aardappels De smaak was op zich prima, lekker knapperig korstje. Wat zou ik anders kunnen gebruiken om toch een lekker korstje te krijgen, maar geen cakelucht?
Ik gebruik dan roomboter, dat associeer ik niet met cake per se. Net zoals een biefstuk bakken in roomboter... heerlijk!
Ligt aan het gerecht. Bij cake/koek/taart etc zeker roomboter. In andere gerechten (risotto, aardappel, vlees/vis) olijfolie of roomboter, of zelfs door elkaar, afhankelijk van hoe mn pet staat.
Als er boter in een recept staat gebruik ik altijd roomboter. Anders kan je ook olijfolie gebruiken, maar als de aardappels lekker en knapperig waren, zou ik niks veranderen aan dat recept
Kwam die geur niet omdat je pas geleden toevallig cake gebakken had? Dat is hier vaak het geval, de geur hangt dan nog in de oven en dat ruik je dan boven de andere geur uit. Ik denk ook dat de geur van dergelijke aardappeltjes niet zo enorm sterk is?
Gewoon roomboter. Is toch hartstikke lekker? Mijn jongste hangt graag haar vinger door de boter om het zo op te likken
Toen mijn dochter nog jonger was wilde ik wel eens de roomboter pakken en dan was er een hap uit, nu weet ze dat ze dit niet mag doen en gebeurt het ook niet meer maar als ik zou zeggen dat het mocht dan doet ze het zo weer. Voor ts, aardappeltjes uit de oven doen wij altijd met olijf olie, taarten/cake e.d met roomboter en als er roomboter bak ik ook rustig ons vlees erin. Maar ik vind de prijs van roomboter de laatste tijd wel erg gestegen.