Het topic der slapelozen

Discussie in 'De lounge' gestart door zegenwens, 3 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Het is wel bijna zover dus! Spannend weer :)

@Oilell, hoe is het nu met jou?

En @Caithxxx, zit jouw kleine nog in de buik?

Nummer4 vindt dit leuk.
  2. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ja! Wonderbaarlijk genoeg wel. Vind t wel doodeng om te weten dat eigenlijk niks meer het tegen gaat houden, maar ik ook niet natuurlijk mag bevallen. Dus we zijn echt dankbaar voor elke dag erbij en hopelijk blijft t nog even rustig (tot nu toe wel in elk geval).

JupitR vindt dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Hoop dat de kleine nog even een paar weekjes rustig blijft zitten @Caithxxx maar gelukkig ben je al ver voorbij de 24/26 weken. Nog een week of 3 zou al heel wat zijn voor jou denk ik?

4. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ja zeker! We lopen al zo sinds 25 weken ( maar toen nog geen ontsluiting en bmm van 0,6) dus 32 is al een enorme mijlpaal. De laatste 1,5 wk is het alleen wat sneller gegaan. Van 0,7 in rust en 0,2 tijdens harde buik en kleine 1 cm ontsluiting, naar geen bmm en 1 a 2 cm ontsluiting.. dus 3 weken zou echt nog heel mooi zijn. De baby heeft t in elk geval nog fijn ❤️

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Weer thuis na een week ziekenhuisopname. Was vrij onrustig en het ging echt alle kanten op (van vroege zwangerschapvergiftiging of een vitaminetekort/overschot tot een niertumor, en van bijwerkingen van een teveel medicijnen tot je hebt nog veel meer nodig). De conclusie is hyperemisis, een vroege zwangerschapvergiftiging en een vitamine b6 overschot. Dus aanvullende medicatie tegen hoge bloeddruk gekregen. En andere medicatie tegen de misselijkheid (emesafene bevat een hele hoge dosis b6, dus nu krijg ik wat anders), en de ondansetron is verder opgehoogd naar 32mg. Prednison en de maagzuurremmer blijven staan, net als kalium door het infuus 3x per week. Krijg preventief magnesium om eventuele stuipen vanuit de zwangerschapvergiftiging te voorkomen. Dus echt een hele bak aan medicatie. De thuiszorg gaat vrolijk en onverminderd door met aanvullend vocht, dus dat is fijn. En daarmee lijkt het voor nu stabiel. Hebben wel heel veel controles. Afgelopen donderdag gezien, maandag terug en komende donderdag ook weer een afspraak. Maar liever dat ze te veel checken dan dat ze iets missen.

De artsen hopen dat het kindje zo lang mogelijk kan blijven zitten, maar geven ook aan dat de situatie vrij snel om zou kunnen slaan. Dus voorlopig blijven we hopen dat ze tot na de kerst blijft zitten. En daarna tot begin februari. Er is al gezegd dat, tenzij het ineens allemaal heel goed gaat, ze met 37 weken echt wel gaan ingrijpen. En ik geloof niet dat ik dat heel erg vind.

Wat mij betreft mag het snel sinterklaas-kerst-nieuwjaar-februari worden :D dan lekker babyknuffelen en na mijn verlof gaan we in juni lekker een maand kamperen.

JupitR en Nummer4 vinden dit leuk.
  6. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.387
    1.325
    113
    Vrouw
    Hier alweer klaarwakker sinds half 3 :|

7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Eerst half 5, blijven liggen, half 6 er uit. Nu zit ik hier een beetje op ZP te lezen en wat spelletjes te spelen op mijn telefoon. Het kon slechter vannacht.

8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.899
    113
    Vrouw
    Ik kon na 5u niet meer in slaap geraken dus ben onze deuren maar gaan lakken
    Dat is wat ik noem een productieve slapeloosheid :p
    Sliep pas na 12 dus kort nachtje.

Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vandaag een heftig oudergesprek op de planning voor m'n werk en slaap er al het hele weekend slecht van. Nu klaarwakker sinds 3u.

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Zere keel en straks een spannende echo. Sinds 04.15 wakker en het voelt niet alsof er nog slaap op de planning staat.

@Magnolia29 wat maakt het een heftig gesprek? De boodschap, de reactie die je verwacht?

Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Vervelend.. heel veel succes vandaag!

12. Mammavantwee

Succes straks bij de echo!

Oilell vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het gaat om een melding VT, dat zijn niet de fijnste gesprekken. Maar wel noodzakelijk natuurlijk.

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Hoop dat je gesprek goed is gegaan en het de slapeloze nachten niet waard was...

Ah lees nu verder, dat zijn idd niet de makkelijkste gesprekken. Hoop alsnog dat jullie tot een goede oplossing zijn gekomen.

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Ik ben sinds half 2 wakker. Jongste begon te huilen en had zijn bed nat. Gebeurt weer vaak de laatste tijd dus ik vrees dat hij weer oorontsteking gaat krijgen.

Zelf kan ik nu niet meer slapen dus zit maar wat te netflixen.

16. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    Moest om 4u een luier verschonen en kon toen niet meer slapen. Heb ook al dagen irritante hoofdpijn. Gisteravond ibuprofen gehad maar dat deed helaas niks. En nu heb ik honger :rolleyes:

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Goedemorgen slapelozen!

Gister is onze dochter geboren. Laat de slapeloze nachten maar komen. :)

Neuzeke, Spectre, Oilell en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Beterschap!

19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.781
    883
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Nummer4 vindt dit leuk.
  20. Mammavantwee

Van harte gefeliciteerd!! Gaat alles goed?

Nummer4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina