Het topic der slapelozen

Discussie in 'De lounge' gestart door zegenwens, 3 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je vaak nog van die gebroken nachten hebt. Hier gebeurd t wel dat ze even huilt. Soms valt ze kort daarna toch gewoon weer in slaap en als ze blijft huilen leg ik dr tussenin en slaapt ze direct verder. Maar helaas komt dr broer ook af em toe nog bij ons op bezoek, dan wordt t wel een beetje krap ;)

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Wat fijn dat het bij jullie beter gaat dan hier! Grote broer is hier ook nog regelmatig wakker, gelukkig steeds minder vaak (wordt over een paar weken 6).

Dochter wil niet in haar eigen bedje slapen dus dat heb ik opgegeven. Overdag slaapt ze hooguit een uurtje 's ochtends en een half uurtje 's middags. Normaalgesproken gaan we tussen 20-22 de nacht in (wel in de box) nadat ze steeds drinkt-heel even slaapt-drinkt etc. Maar nu ben ik sinds een paar weken weer begonnen met werken, om 17:00 van huis weg en om 22:00 thuis en dan heeft vriend haar bij zich. Ze speelt dan tot 21-22u en als ik thuis komt ligt ze op zijn buik te slapen. Het clusteren kan dan natuurlijk niet dus dan is het ritme ook weer helemaal om zeep geholpen. Toch moet ze er aan wennen want ik ga nog tot eind mei door tot ik weer een zomerstop heb tot half september.

Ik heb haar net gevoed een uurtje geleden en weggelegd in de box omdat ik zelf ook even tot rust moet komen (uur rijden, 2 uur lesgeven, uur rijden) en als ze gaat woelen pak ik haar mee naar boven. Of dat nou om 23u is of om 1u vannacht, maakt niet uit. Als ze maar even goed slaapt nu. Netflix aan en relaxen ;)

Voorheen hadden we best redelijke nachten, hooguit twee keer per nacht wakker elke 3 a 4 uur ofzo, maar sinds ik een week in het ziekenhuis heb gelegen (blindedarm) is het drama. Elk uur wakker of woelen en dan weer aanhappen en dan is mijn nachtrust dus nihil. Maar ik val gelukkig wel in slaap zodra ze aanhapt.
    Misschien toch t.z.t. eens een fles proberen, maar ik ben bang dat ik dan mijn productie om zeep help...

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier gaat het wel beter gelukkig! Jongste is vaak nog even wakker ‘s nachts, maar slaapt ook snel weer verder. We hebben nu haar bed omgebouwd zodat ze er eventueel zelf uit kan, ze heeft zich vannacht niet laten horen.

Pittig zeg die nachten! Vind het knap hoe je erin staat.
    Onze jongste 2 waren ook slechte slapers. Ik vond die tijd wel echt pittig.

Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Af en toe word ik wel boos (of gefrustreerd) hoor, dan ben ik al uren bezig met haar bijvoorbeeld en knapt er iets. Dan maak ik vriend wakker en ga ik een uur beneden zitten. Soms slaapt ze dan meteen, soms huilt ze en ben ik vrij snel weer boven. Ik kan er zo weinig aan doen, het hoort bij haar en ze gaat vanzelf een keer doorslapen denk ik dan maar.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Na wekenlang bijna elk uur wakker met een woelende baby die "eeeeeee" (eten) roept.... Nu twee nachten 24:00-3:00-6:00. Wat een verademing! Hopelijk krijgen we weer een ritme ofzo. Ik vond 24-4-8 vanaf geboorte tot de zomer eigenlijk best prima. Één keer per nacht feitelijk.

Gister kon ik weer in slaap vallen maar heb net een hele nare droom gehad over het einde van de wereld etc etc. Doomsday hahaha dus kan niet meer slapen. Dan er maar uit, zit beneden met de baby. Die voed ik zo nog een keer en dan leg ik haar in de box te slapen. Moet toch zo de kinderen wakker gaan maken voor school.

Deel Deze Pagina