Vrij simpel.. Tussen onze twee banken, staat een tafeltje en daarop het (kleine) aquarium.. Ik zit altijd in de hoek van de bank met een kop thee op het tafeltje en dus naast het aquarium.. Ik wilde de vissen voeren en bedacht tegelijkertijd dat ik nog suiker in mn thee moest doen.. En tja, 1 + 1 = 2.. Ik flikker zo vissenvoer in de thee
nou hier is de dementie op zijn top punt... iets op google zoeken: vergeet het maar want ik weet het naar 1 tel al niet meer wat ik ook al weer wou zoeken... praten: not done meer voor mij want ik loop te stotteren en vervolgens weet ik niet meer waar we het over hadden typen: zelfs dit is momenteel schijnbaar te moeilijk om te typen want loop constant fouten er uit te halen en zinnen te verbeteren omdat ze gewoon niet kloppen... facebook: leuk hoor zon iq test een score van 45 en ik voel me dan nog slim dus in het kort gezegd zo dement als de pest dus zet mij maar in een inrichting want als het niet erger kan ben ik de helft van de kerst boodschappen vergeten terwijl ik een lijstje van de week bij had maar kan dus vandaag nog een keer veel liefs
Ook ik ontkom niet aan zwangerschapsdementie. En heel herkenbaar sommige verhalen - pannenkoekenstroop die ik waarschijnlijk in de koelkast had gestopt. -Ik moest iets pakken, toen besefte ik ineens dat ik TOTAAL iets anders in me handen had dan wat ik moest hebben.(hoezo verstrooid)
Gisteren opende ik de koelkast, en vond een blik knakworstjes en een zak pretzels erin staan. Ik haalde ze eruit, zet de zak broodjes die ik in m'n handen had IN de koelkast, doe de deur dicht, bedenk me dat de broodjes OOK niet in de koelkast horen en zet in plaats daarvan mijn lege bord in de koelkast.
Op mijn werk (dansles geven aan kinderen) Het ging over Uggs, die waren gevonden (ik vind ze spuuglelijk en noem ze vaak sloffen) Ik heel hard mijn best doen om ze bij naam te noemen: Van wie zijn deze eeh eeeh eeeeeh.... (geen sloffen geen sloffen!) SLOFFEN??? Staan mn leerlingen op het theaterpodium te dansen, roep ik dat ze zo hard hun best moeten doen zodat ze bijna door het plafond zakken (vloer dus!) plafond is 5 meter hoog...
Sorry... Maar hier moest ik toch even hardop om lachen!!!!! En de verkeerde woorden uitspreken is zo herkenbaar, hilarisch is dat soms!
hihi, ik wilde stikvis hebben woorden die er raar uitzien/niet weten hoe te schrijven/uit te spreken: nog steeds last van aardappels opzetten en na een halfuur kwaad worden "omdat de stroom weer eens weg is". Pitknop niet omgedraaid ergens heen lopen en dan niet meer weten woat ik wilde doen....
In de zomer met mijn dikke buik en een zwierig rokje en shirtje de hond uitlaten en halverwege er achter komen dat je op knalrode pantoffels rondwandelt .
ohh... prachtig !! heb zojuist even alles gelezen, heb me helemaal tot tranen toe gelachen ! héérlijk ! maar denk dat mijn gevoel voor humor ook anders is, kan anders ook wel om dit soort dingetjes lachen, maar nu.... probeer mijn man het te vertellen, maar kan door 't lachen en huilen niet eens uit mijn woorden komen. bij mij is het ook zo ineens, ongeveer weekje, toegeslagen. eerst deze week in de supermarkt, alles al voorbij kassa, netjes in krat, willen afrekenen... geen pinpas. gewoon dingen zeggen, net als dat slakje zla, maar wel in de gaten hebben, wat zeg ik toch... en dan toch eerst 3 keer herhalen om dan langzaam heel duidelijk (voor mezelf) het goed te zeggen. vandaag nog, mijn schoonvader vragen of hij koffie wil.. geeft antwoord, vraag mijn schoonzus, geeft antwoord, (nee) en dan niet meer weten wat mijn schoonvader zei... wou je wel of geen koffie. (hoezo kort geheugen ????) had volgens mij vorige zwangerschap toch minder last... en nu voor mijn gevoel al zo vroeg... kan nog wat worden
Na de zwangerschap heb ik er ook nog last van. Mijn man had een poos een baard laten staan maar het begon hem (en mij ook) tegen te staan en ons zoontje trok er steeds maar aan dus hij ging scheren. Hij is klaar en gaat de handdoek uitschudden maar laat die per ongeluk in de vuilbak vallen en laat hem daar dus liggen zonder iets te zeggen. Ik later de handdoek uit de vuilbak gevist. De volgende dag vertel ik het verhaal tegen mijn man zijn tante en staat ze me aan te kijken met een gekke glimlach op haar gezicht. Dus ik vraag wat... zegt zij: je zei (naam hond) heeft zich geschoren. Hmmm ok, volgens mij dus niet maar meerdere mensen zeggen me wel eens dat ik de naam van de hond gebruik in plaats van die van mijn man.
Hahahahaha wat hilarisch dit.,!! Al kan het soms super irritant zijn. Ik ben nog maar 5 weekjes zwanger en heb er ook al behoorlijk last van. Ik had van de week eerder vrij gevraagd op het werk (op dezelfde dag) Om nog een paar dingen te kunnen regelen voor ons bouwdepot (pas een huis gekocht). Nou zo gezegd zo gedaan. Mocht al om 3u naar huis en ben daarna naar de hypotheekadviseur geweest en dingen geregeld. Volgende dag ben ik aan het werk en mijn collega komt naar mij toen: Alles gelukt gister? Ik: Ja tuurlijk! .., maar dacht jij dat ik wist waar ze het over had?? Echt geen flauw idee., heb er echt wel even over moeten nadenken wat ze nou bedoelde! (ondertussen had ik meegekletst dus viel niet op geloof ik)., Ach en halverwege een zin niet meer weten waar je het nou over had.., pfff wat een drama af en toe! hahaha., En het ergste is nog, ben nog maar 5 weken en wil niet dat mensen het weten., haha.
Oh ja, nu pas 5 weken en 6 dagen zwanger maar nu alwerr merk ik het. Gister, naar mijn moeder met kerst, auto geparkeerd bij mam, kom ik er achter dat ik de cadeautjes vergeten ben....... Lichten van de auto aan laten staan.......helaas, accu leeg... Mail waarin iemand schrijft: morgen heb je een afspraak om half 11 bij die en die, wij wilden een afspraak maken voor die afspraak maar zij kon niet dus ze schrijft ze dat ze niet kan.......ik lees die mail pas een dag later (de dag waar het dus omging) en wil vrolijk terugschrijven dat het geen probleem is en we wel een andere keer afspreken. Om er dus toen pas achter te komen dat ik dus die dag om half 11 de afspraak had. Het was 10:15......... Vorige zw: constant dubbele afspraken maken en pas als partner zegt, huh....heb je ook daar een afspraak, het doorhebben. Contstant sleutel in auto laten zitten, deur open laten staan, spullen voor oudste dochter vergeten, niet uit woorden komen, wat ik niet mocht vergeten op een post-it schrijven en dan vergeten daarop te kijken.........
Ik ben normaal heel stipt met dingen en onthoud (bijna) alles, maar nu.. Ik kan soms niet op bepaalde dingen komen. Ik was net de angelsound kwijt. Dus ik vraag mijn man waar dat ding is en ik wijs naar mijn buik. Hij zegt: riem, broek, wat bedoel je? Maar ja, hoe leg je het uit, als je niet op de naam komt. Op mijn werk was ik van de week een boek kwijt. Ik me kapot zoeken. Blijkt dat ik hem uit de kast gehaald heb en ernaast gelegd heb.
Haha, leuke dingen! Ik kwam tijdens de zwangerschap uit school en belde op dat moment met mijn vader om iets leuks te vertellen. Toen ik in de auto wilde stappen, kon ik mijn mobiele telefoon nergens vinden. Dus ik druk mijn schooltas open, alle spullen eruit, auto doorzoeken, etc. tot mijn vader vroeg wat ik aan het doen was. 'Ehmm... ik zoek mijn telefoon!' Waarop hij heel droog zei 'Goh, hoe ben je nu aan het bellen dan?' Heb ook veel last van dubbele afspraken plannen gehad. Kon moeiteloos in 1 verhaal vertellen dat ik (bijv) op zondagavond om 19.00 naar een verjaardag moest en op zondagavond om 19.00 een vriendin op visite zou krijgen.... Kwam echt niet in me op dat die 2 dingen tegelijk vielen Moet wel zeggen dat het vergeetachtige/verstrooide helaas gedeeltelijk gebleven is. Voor mijn zwangerschap onthield ik echt alles! Ik gaf weinig uit handen, deed alles zelf en dat ging prima. Sinds de zwangerschap vergeet ik veel meer en komt daardoor meer op mijn man aan. Ook wel handig
Och hier is het ook zo erg! Ik deel een anekdote met jullie van in het begin van de zwangerschap. ik kon de suikerpot nergens meer vinden. Die staat normaal gesproken gewoon op het aanrecht naast de waterkoker en zo. Tja, moet je hem ook maar niet in de koelkast terugzetten als je hem gebruikt hebt he. Wat dat ding daar nou deed?????
Mn kerel heeft tegels van de muur van ons inimini-keukentje gesloopt, ziet hij een leiding lopen en vraagt aan mij of ik weet wat er doorheen gaat... melk? eeeh water!!!