Het trouwen in 2014 topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammietammie, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had trouwens wel een witte jurk, maar kort net over de knie met warmgele satijnen stilettos en dito lint om mijn middel.

Qua naam ben ik gegaan voor mijn naam - zijn naam en mijn man voor zijn naam - mijn naam. We hebben dus symbolisch elkaar aan ons leven toegevoegd. Werkt prima in de praktijk. Informeel gebruiken we onze 'eigen' namen maar bij belangrijke gebeurtenissen zoals huis kopen en zo komen die dubbele namen voorbij. Ook post van de belastingdienst e.d geven ons tegenwoordig een warm gevoel, dat is een bonus :)

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een Witte jurk, opzich vond ik een kleurtje ook leuk alleen deze stond fantastisch!

Ik had gekeken naar schoenen maar alles wat ik mooi vond kostte meer dan 150 euro. Heb nu gouden glitter schoenen, echt zo mooi!

Wij gaan een beetje voor traditie met een boeren tintje. Wij zijn vrij van de 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' mentaliteit. Dus tja:p wel een taart, witte jurk en pak, maar een sweet table voor de gasten, broodje hamburger na en het feest in een schuur. Diner ook gewoon op het erf van mijn schoonouders;)

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Klinkt goed en gezellig bubblez! :)

Cool gouden glitter schoenen!!
    Ik heb niet veel dingen met glitter in mijn kast maar ik ben dol op glitter, ben een soort ekster haha

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha geweldig toch huggybird?

Ik zag ze en dacht echt, woooowww!!! Ze staan wel in een album hier op zp;) vond ze ook leuk geprijsd.

Hoe ziet jullie dag eruit?

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb een witte jurk, moet nog op zoek naar schoenen. Ze mogen niet te hoog zijn (wil niet groter zijn dan mijn aanstaande) en geen dun hakje want ik heb een zwakke enkel en knie.
    Het zal toch passen worden... maar wat zijn die schoenen duur zeg!!

6. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hier inmiddels de trouwambtenaar ook uitgezocht en op de hoogte gesteld. Het schiet al mooi op! Nog Nog minder dan 4 maanden.... Ik moet nog trouwschoenen, strapless beha, en kleding voor de kids. Iemand nog goede suggesties waar ik de schoenen kan halen? Ik wil geen kapitaal er aan uitgeven aangezien je de schoenen amper zult zien omdat de jurk er overheen valt en ik kan niet de hele dag op hakken lopen dus heb bij het opmeten van de maten van mijn jurk ook gezegd dat ik op ballerina's ga... Dus roep maar als jullie nog suggesties hebben. Ik heb een witte jurk dus ook graag de schoenen wit. De kleren voor de kinderen doe ik later pas omdat ik dan ook weet wat voor maat ze hebben... Ik ben bang dat als ik het nu koop het straks te klein is. Heb wel een goeie site gevonden voor hun kleding. suitsyouwell.nl Kreeg ik als tip van de verkoopster van mijn jurk. En die strapless beha doe ik ook later omdat ik nog aan het afvallen ben!

Verder is het meeste wel in grote lijnen geregeld... ik moet nog achter de bloemen aan... En ik heb de oppas voor de kinderen voor de hele dag ook geregeld. Fijn gevoel dat er 1 iemand de hele dag is om op hun te letten en voor ze te zorgen.

Wat taart betreft, mijn getuige en tevens beste vriendin kan dat dus heel goed en zij gaat onze bruidstaart maken.

Verder ziet onze dag er ongeveer zo uit:

Ochtend: make-up, haar e.d.
    11.00 verloofde komt mij ophalen
    Fotoshoot
    14.00 trouwen Stadhuis
    15.00 foto's met familie
    16.00 trouwen kerk
    17.30 ontvangst gasten diner op feestlocatie.
    18.00 diner met aansluitend als toetje het aansnijden van de taart
    20.00 ontvangst avondgasten
    20.30 eventuele speeches/stukjes
    21.30 start van de band!

Wij hebben gekozen voor borrelnootjes/pinda's op de tafels (kregen we er gratis bij) en tussendoor komen ze met koude gewone hapjes en met luxe hapjes en ook nog met warme hapjes/borrelgarnituur! Dus ik geloof nooit dat ze honger krijgen bij ons!

Liefs

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    We hebben nog twee mogelijkheden voor de dagplanning.

Ik denk dat mijn aanstaande mij rond een uur of 1 bij mijn ouders op komt halen.
    Rond half 2 op een locatie de dag gasten ontvangen.
    Om 15:00 trouwen in het stadhuis.
    En dan als we een receptie doen rond 16:00/16:30 receptie
    Tot 18:00/18:30 en dan eten met alle dag gasten.

Vrijdag ,zaterdag en zondag hebben we afspraken op de verschillende locaties en laten we offertes maken.
    Daarna beslissen welke locatie en wel of geen receptie.

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou daar hadden we niet op gerekend... huwelijkse voorwaarden en aanpassen testament kost ongeveer 1000 euro! We doen dit bii de notaris waar we 'vaste klant' zijn en hebben een aardige korting gekregen maar toch... wat ren bedrag! Dat wordt op de boodschappen besparen...
    En dan wil ik mijn trouwschoenen zo goedkoop mogelijk zien te vinden.
    Hebben jullie je trouwschoenen al? Ik heb wel leuke gezien (en moet ze echt passen ivm knieklachten) maar het bedrag zit nog tussen de 100 en 159 euro.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Jeetje lelie :$ dat is wel heel veel geld zeg!!!
    Ik dacht iets van 4 a 500 euro, en dat vond ik al veel geld....
    Ik weet van mijn broer toen hij ging trouwen dat hij flink gezocht heeft naar de goedkoopste notaris en dat hij er anderhalf uur voor moest rijden maar de helft goedkoper uit was uiteindelijk....
    Het overwegen waard om eens rond te bellen misschien.... Ze doen precies het zelfde namelijk...
    Fijn dat jullie in ieder geval flinke korting hebben gekregen.....

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb gewoon schoenen bij de Schoenenreus gehaald, ik betaal echt geen 150 euro voor een paar schoenen die ik nooit meer aan. Doe;)

Hier is werkelijk alles rond, alleen de puntjes nog op de i.

Onze planning is ongeveer Zo:

6 uur ik wakker en douchen
    7 uur naar schoonouders, ontbijten. Vriend gaat gelijk mee. Hebbeb maar 1 auto en hun wonen 20 km verderop;)
    8 uur ik kapster met schoonmoeder
    Half 10, jurk aan
    10 uur make up wordt gedaan
    Half 11 vriend mag mij zien
    11 uur ouders komen. En de ceremoniemeesters. Hun regelen alles
    Half 12 andere daggasten komen. Uitdelen lintjes en corsages enzo
    Kwart over naar gemeente
    1 uur trouwen.
    Dan foto's maken
    Dan eten
    20.00 feest tot 1 uur.

Hier staan ook borrelnootjes en olijven op tafel. 4 keer hapjes en rond half 1 een broodje hamburger of frikandel;)

En het gebak natuurlijk:)
    Onze gasten zitten wel vol;)

Stel nou, je gooit je boeket zodat andere vrouwen dit vangen. Krijg je die dan wel terug? Het lijkt mij best geinig om m te gooien maar wil hem wel graag naar huis mee hebben:p

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben gisteren alleen bij de eerste locatie gaan kijken..... Mijn vriend is ziek, flinke griep te pakken.:(
    Ik wilde toch graag gaan en heb mijn zus mee genomen haha
    De dame gaat een offerte maken en mailen en daarna gaan we natuurlijk samen nog een keer kijken daar.
    Vanmiddag weer een afspraak en morgenmiddag ook een. Ik hoop dat hij dan wel mee kan.
    Ik ga vanmorgen samen met onze dochter naar een kinder verjaardag, en naar zwemles dus dan kan hij lekker blijven liggen in de hoop dat hij zich vanmiddag iets beter voelt.....

12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Huggybird beterschap met je vriend!
    Wij blijven bij deze notaris. Zijn ´vroeger´ al eens rond gaan shoppen voor de goedkoopste maar wij vinden het belangrijk dat we 1) goed uitgelegd krijgen wat de mogelijkheden en gevolgen zijn 2) dat hij op papier zet wat wíj willen en niet wat hem handig lijkt 3) dat hij addertjes onder het gras en punten waar wij niet aan gedacht hebben benoemt. En dat was bij de goedkopere niet zo... vandaar dat we bij deze gekomen zijn en er blijven.

Wat vond je van de locatie? Sprak het je aan of viel het tegen? Succes vandaag en morgen met kijken!

Boeket;
    Ik gooi mijn boeket niet, de vorm is er ook niet naar :)
    We willen het autobloemstuk s'avonds op de cadeautafel leggen.
    Schoenen van de Schoenenreus kan ik niet aan... Helaas heb ik een zwakke knie en enkel waardoor ik maar weinig schoenen aan kan. Hoge hak of naaldhak is geen optie, platte ballerina's ook niet. Steun / goede zool is belangrijk...

13. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wauw lelie dat is een hoop geld! Volgens mij kan je tegenwoordig je huw.vw en testament ook pas na de bruiloft regelen. Misschien dat dat scheelt voor jullie financieel. Of alleen het testament erna.

Huggybird gaan jullie geen foto's laten maken? Zie dat niet in je planning vandaar ;)

Bubbelz is het eetmoment na de foto's maken pas weer het eerste eetmoment na je ontbijt?

Schoenen, ik heb ze gekocht bij de winkel waar ik mijn jurk vandaan heb, omdat ik ten eerste een aanbieding kreeg voor mijn totale outfit en ten tweede omdat ik ook op weinig schoenen lekker loop, zeker op hakken loop ik vaak niet lekker. Maar zijn dus wel dure schoenen... Ik kan ze evt wel laten verven na de bruiloft.

Slapen jullie eigenlijk in je eigen huis de nacht voor de bruiloft?
    Ik ben er nog niet over uit...

Waarschijnlijk wordt onze planning zo:
    7 uur op, ontbijten etc
    8:30 naar mijn ouders, vriend kleedt zich thuis aan en haalt bloemen
    9:00 kapper en make up samen met moeder
    11:00 jurk aan
    11:30 eten
    12:30 vriend komt met de fotograaf, aansluitend foto's maken
    15:00 trouwen
    Aansluitend receptie en diner

14. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Mammietammie, huwelijkse vw kun je Niet na je huwelijk regelen... wel aanpassen. Als je trouwt en een dag later je huw vw wil laten regelen ben je te laat.

15. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    #275 Mammietammie, 15 feb 2014
    Laatst bewerkt: 15 feb 2014
  16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij zijn afgelopen donderdag getrouwd,in het wapen van zoetermeer.

Planning was als volgt:

14:30 opgehaald door de limousine
    16:00 ceremonie
    17:00 borrel/receptie
    17:45 diner
    20:30 feest met dj

Daarna zijn wij de bruidssuite ingedoken , waren helemaal op

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Idd je kunt je hv nu ook erna regelen en als het goed is wordt dat zelfs zo makkelijk vanaf april dat je er alleen voor naar de notaris moet. Wij gaan dat dus ook doen na de bruiloft, net iets makkelijker en goedkoper per keer.

En mammietammie, wel het eerste officiële moment. Iedereen moet natuurlijk wel om 11 uur met een volle buik verschijnen. En dan zijn we rond drie uur thuis waar koffie thee en wat lekkers ligt eb ook wel vast wat te knagen. Ik kan het niet anders plannen dat we ook nog kunnen lunchen tussendoor. Dus de daggasten weten ook, goed eten want je eet pas rond half 3 weer wat en om 5 echt eten..

18. Within

Within Niet meer actief

Ik had hetzelfde probleem. + nog een vergroeiing aan mijn voet, dus hakken gingen hoe dan ook niet lukken. Moest brede, platte en stevige schoenen hebben. Als je er dan nog bruid voor moet zetten dan ben je heel lang bezig met zoeken. Heb het al vrij snel opgegeven en via eBay witte Dr. Martens gekocht. Die draag ik toch al dagelijks. Heb er veel opmerkingen door gekregen en nu nog steeds als ik het vertel!

19. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Tip: laat een klein gooi boeketje maken ;)
    Zonde om je eigen mooie boeket te gooien?

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is dan idd wel een goeie!

Vandaag de proeverij gehad van de bruidstaart! Super lekker!

Deel Deze Pagina