Het trouwen in 2014 topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammietammie, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    toch ff een vraag aan iedereen die gaat trouwen..wat vinden jullie dat trouwen verandert word in huwelijkse voorwaarden inplaats van gemeenschap van goederen.. wil je dat wel moet je naar de notaris wat minimaal 800 kost geloof ik?
    ik ben dr niet zo heel blij mee hoor... dat word een duur grapje notaris ben ik ban :( wij hebben toen die tijd dit huis alleen op vriends naam gekocht ik had toch studifinacering en bedachten van nou dat doen we wel allemaal als we gaan trouwen.. dan word het huis en de hypotheek schuld automatisch van mij .. maar nu dus niet meer nu moeten we dat vast gaan laten leggen.. wat toen 800 euro koste (vandaar het wachten omdat we toch trouwplannen hadden) dat gaat dus niet door.. aan de andere kant denk ik van ik heb een schuld bij ib-groep ( niet erg valt te overzien) maar word niet de inkomen van me vriend mee gesteld.. kan hem wel buiten beschouwing houden maar daar zit weer een addertje onder het gras.. dan word het niet kwijt gescholden na 15 jaar (geloof ik) want alles is ontstaan VOOR het huwelijk... en het gezamelijk gezag? dat krijg je automatisch als je gaat trouwen maar geld dat ook voor huwlijkse voorwaarden?
    ik trouw liever in gemeenschap van goederen maar dat kost gewoon een hoop geld dan.. wat we dus niet bij onze budget hebben berekend? en vanaf wanneer gaat dat in? 2014 of nu al?

2. Within

Within Niet meer actief

Ik vind het maar een rare regeling. Zal veel bruidsparen onnodig extra kosten gaan geven. Meestal trouw je omdat je samen verder wilt, en gemeenschap van goederen is normaal.
    Het huidige systeem vind ik veel praktischer.

Trouwjurk en zwanger zijn;
    Ik ben bezig met een webshop in bruidsmode. Wil hier geen reclame gaan maken maar wel even de vraag toelichten "vanaf de andere kant", ik zit inmiddels al 7 jaar in die wereld.
    Sommige bruidsmode winkels vragen een extra vermaak toeslag, anderen laten je een verklaring ondertekenen. Dat laatste vind ik zelf wel raar. Alsof iedereen bewust zwanger word in die periode. Dan heb ik het dus niet over de meiden hier natuurlijk.

Maar vanuit het vak moet je wel. De jurken komen bijna altijd uit China. De jurken die in de winkel hangen zijn kostbare pas modellen die de winkel inkoopt bij de vertegenwoordiger. Van geen enkele trouwjurk is er een voorraad ergens.
    Jurken worden besteld, dan pas gemaakt en uiteindelijk via de vertegenwoordiger of een extern distributie bedrijf aan de winkel geleverd. Je kan dus, tenzij je het pasmodel zelf hebt gekocht, er van uit gaan dat jouw jurk hand en maatwerk is. Veel fabrikanten werken wel met de standaard confectiematen en de winkels hebben dan coupeuses in dienst om dingen aan te passen of in te korten. Elke jurk is er op gemaakt om binnen een bepaalde afmeting ingenomen of uitgelegd te worden. Aan de hand van die informatie word ook de best passende jurk besteld.

Gezien dat hele proces en de mogelijkheden die zo'n jurk heeft, is het dus vrij lastig om opeens een jurk op een zwangerschap aan te moeten passen. Niet alle leveranciers hebben hier extra stof voor beschikbaar en vaak is het ook zo dat het model van een jurk niet geschikt is voor een zwangerschap. Denk aan een mermaid model, of een baljurk met de rok op de middel.

Omdat elke jurk dus op bestelling gemaakt word, is de kans dat de jurk aan een ander word verkocht ontzettend klein. Wat je dan krijgt is "dode" handel en de kosten die je maakt voor het inkopen van de jurk krijg je nooit meer terug via de verkoop.

Ik heb in mijn algemene voorwaarden ook staan dat afzeggen van de bruiloft, extreme gewichtsschommelingen en een zwangerschap geen rede zijn voor het retourneren van de jurk. Dit dus om bovenstaand verhaal.

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    dat vind ik dus ook. het gaat ons extra geld kosten en daar baal ik van.. doe dr liever iets anders voor

klopt idd vermaak kosten moest ik ook betalen ongeveer 200 euro.. en nee je kan je jurk niet terug brengen als de bruiloft niet door gaat..omdat het bijna niet meer verkoopbaar is.. wel krijg je je geld terug als je partner overlijd.. dat is tenmiste bij ons zo...wat ik ook wel logisch vind...

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    oh ja ik ben al bevallen voor de bruiloft... maar word rekening gehouden met extra zwangerschaps kilos

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    meiden waar kan ik iets terug vinden over die regel van die huwelijkse voorwaarden en alles? Wil dat wel even uitzoeken eigenlijk hoe dat zit nu en per wanneer dat in zal gaan.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit wil ik ook wel weten, wij trouwen namelijk WEL oo huwelijkse voorwaarden dus is het fijn om te weten if we dat van te voren nog vast moeten leggen;)

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben op dit moment een geregistreerd partnerschap met huwelijkse (partnerschaps)voorwaarden. Die hebben we bij de notaris op laten stellen. Voordat we dit deden, hebben we wat rond gebeld voor informatie. Dat zou ik dus in jouw geval ook gaan doen. Meestal willen ze je wel helpen met wat specifieke vragen :)

Ik begrijp dat het misschien wat minder romantisch overkomt, maar ik vind dat je ook bij dit soort zaken je gezonde verstand moet laten spreken. Allemaal hartstikke leuk om van te voren te roepen dat je toch niet uit elkaar gaat en de eventuele schulden niet uitmaken, totdat je in die situatie zit ;) Ik heb een studieschuld en vind niet dat, mochten we ooit uit elkaar gaan, mijn partner daar dan ook de helft van moet betalen. Dat is én blijft mijn schuld.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik denk Google.. Het was steeds op het nieuws een week geleden .. Nee ik wil liever gemeenschap van goedere trouwen.. Ook met de hypotheek die we hebben... En het recht op het huis... En kinderen wat gebeurt daarmee? Ze zijn voor ons huwelijk geboren gaat dat allemaal automatisch en huwelijkse voorwaarden moet je toch ook bij houden ofzo ??? Heb me daar nooit in verdiept.. Alleen gemeenschap van goederen.. En notaris kosten zijn gewoon belachelijk duur waar we geen rekening mee hebben gehouden... Dus ja ik baal.. Geld voor niks wat we moeten uit geven...

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    En wat je gezamenlijk wilt dat moet je vast laten leggen.. Kids ?? Geen idee maar huis enzo dat het gezamenlijk is.. Dus testament 😒

10. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik vind het een goede regeling, maar vind ook dat ze dan wel de notariskosten moeten verlagen. Wij trouwen ook met huw.vw dus als dat goedkoper wordt mag het van mij snel in gaan ;)
    Huw.vw. veranderen in principe niets aan gezag over kinderen of iets dergelijks. Het gaat alleen om de bezittingen die je al voor je huwelijk had. Zie dit: Huwelijkse voorwaarden | wetswijziging in 2013 - 2014

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    misschien vallen wij net buiten de boot want ze gaan eerst dat hele wetsvoorstel in de eerste helft van 2014 helemaal schrijven en veranderen.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    We trouwen in november vanwege 'onze' datum. Ik had best dit jaar al gewild, maar vriend wilde graag nog een jaar langer samen zijn. :p Lijkt me inderdaad ook een stuk relaxter met de kleine! Dat grote feest komt nog wel, want wil toch echt wel ooit nog een mooie jurk aan enzo :D

13. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heeft er trouwens iemand ervaring met bruidskleding winkel weddingwonderland? Zit oa in den haag en Almere.
    Of tips voor andere jurkenwinkels in zuid Holland met betaalbare jurken? Onder 1000€.

14. Within

Within Niet meer actief

Ben er 2 weken geleden langs gereden onderweg naar het UWV. Ziet er allemaal wel netjes uit.
    Tip die ik heb is Anastacia of wachten tot de uitverkoop.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik heb zelf een bruidswinkel aan huis (budget), maar ik heb er nog nooit van gehoord van andere bruiden, zou wat zijn zeg! Ik denk dat ze je hooguit na vermaken kunnen verplichten om de jurk af te nemen, maar meer ook niet. En dan nog......:(

Kan het me niet voorstellen en heb het ook nog nooit over andere winkels gehoord, ook niet op beurzen of wat dan ook.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb er echt nog nooit van gehoord hoor? Ik begrijp zeker wel waarom het misschien wel gedaan wordt, maar goed, dat is een beetje het risico van het vak ;)

Nu werk ik zelf anders, ik koop niet via de groothandel in, dus heb hier qua inkoop geen problemen mee, zit ook niet vast aan de vastgestelde prijzen.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Meiden ... ik wil jurken zien!! :D
    (Geen taarten of trouwauto's, maar jurken!!)

18. Within

Within Niet meer actief

Toch nieuwsgierig.. wat is jouw retour beleid dan?

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik lees dat het bij jou dus wel gevraagd is.... Gelukkig is het goed opgelost, maar inderdaad is het veel geld extra!

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahaha :D:p

Deel Deze Pagina