Het trouwen in 2014 topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammietammie, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een mooie plannen allemaal!

hoe hebben jullie je datum geprikt?
    wij twijfelen, de datum die wij graag zouden willen is 30-05-2014 omdat we dan 4 jaar een relatie hebben, maar dit is de dag na hemelvaart en zijn er veel dingen gesloten, waaronder het gemeentehuis. Dus aan het twijfelen of we een andere lokatie gaan zoeken of een andere datum.
    ik ben vorige week ten huwelijk gevraagd en omdat we geen grote bruiloft willen, durven wij het wel aan om dit te regelen in een relatief korte tijd.

Wat wij ongeveer willen:
    trouwen met eerstegraads familie erbij, een bbq en tuinfeest met tent (mijn vader woont groot en mag bij hem in de tuin) met familie en vrienden, we zijn nog aan het bedenken waar we de grens trekken ook willen we wat foto's laten maken, dit zal liggen aan welke tijd we trouwen of dit ervoor of erna word.

2. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wat een verhalen allemaal :) erg leuk om te lezen :)
    ik ga zelf ook trouwen 11-7-14 :) met mijn lieve vriendinnetje.
    zijn momenteel volop aan het plannen.
    mn vriendin heeft vorige week dr trouwjurk gevonden en ik ga morgen kijken :) heb er super veel zin in! hoop dat ik kan kiezen haha.
    onze dagindeling ongeveer:
    slapen allebij thuis maar wel in aparte kamer, smorgens worden dan haar en make up gedaan.
    13.00 fotoshoot
    15.00 ja woord in de tuin van onze feestlocatie in een prieeltje
    16.00 taart en prosecco (taart maakt schoonzusje en prosecco krijgen we van de locatie)
    17.00/18.00 koud en warm buffet
    20.00 laat het feest maar beginnen :)

wij houden het redelijk groot de hele dag ongeveer 100 mensen. de familie woont door heel het land dus maken geen onderscheid tussen dag en avond gasten.
    dj is een vriend van mn schoonbroer dus niet duur.

mn budget voor de jurk is 1500 incl. schoenen lingerie en eventueel sieraden (heb zelf denk ik die ik om wil). vind zelf de jurken van t merk ladybird helemaal geweldig

fotograaf hebben we laatst op een trouwbeurs gevonden en die had een mooie aanbieding van 750 euro voor bijna alles, behalve een trouwboek.
    wat is dat duur zeg maja wil wel mooie fotoos om terug te kijken op deze als het goed is mooie dag.

wij zijn sinds vorige week bezig met zwanger worden, onze ouders weten dit nog niet dus moet t morgen stiekem met de verkoopster erover hebben. rond feb. zouden we waarschijnlijk kunnen beginnen met kid dusja dan kan je in juli zwanger zijn.

nu ik het er zo over heb heb ik er alweer helemaal zin in!
    wilden naar miami op huwelijksreis maar omdat we toch begonnen zijn met kinderen word dit het niet, misschien center parcs of tenerif ligt er allemaal aan hoe t loopt met de zwangerschap.

doen jullie aan een huwelijksreis??

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dankje voor de site :) heb mn tiara gevonden ;)

en lekker goedkope kleding voor de bruidsjongens (3 stuks)
    helaas hebben wij al beetje gemerkt dat zij een andere smaak hebben de jongetjes komen namelijk uit 2 gezinnen maja moeten er samen wel uit komen :)

4. Within

Within Niet meer actief

Kijk eens naar een onafhankelijke trouwambtenaar.. Dan kan je eventueel zelfs IN de tuin van je vader trouwen.

5. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die tip kreeg ik inderdaad al van de dame van het gemeentehuis... Maar super fijn voor het meedenken :)

keuzes keuzes keuzes... wat een luxe probleem eigenlijk:)

6. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij zijn van de week nog ff naar de trouw locatie geweest en ohhh wat kribbelt het weer zeg.. Gister ook weer even de spullen erbij gepakt en gezegd wat we beide nog willen.. Nog 5 maandjes :) januari gaan we weer.. En dan met de wedding planner praten daar :) heerlijk zo'n zin in haha :)

7. Within

Within Niet meer actief

Ok! ^^ En die keuzes... welkom in bruiloftsland, waar de trends en mogelijkheden sneller groeien als in de mode! :D

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Even snel reactie.

Jurk en zwanger (worden)
    Leuk:)! Ik zou de winkel waar je een afspraak hebt bellen. Dat heb ik toen ook gedaan. Hoef je niet id winkel te smoezen, verkoopster weet dan hoe en wat en kan je advies geven.

Zit helemaal mee te lezen leuk hoor!

Die site met bruidsmeisjes kleding heeft ook veel andere dingen zeg! Handig

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Er is teveel keuze!

Betreft huwelijksreizen, ik wil graag nog een keer naar Parijs, misschien dat we dat gaan doen als huwelijksreis. En anders doen we het een andere x;)

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wij trouwen 6-6-2014

De zaal is geregeld maar moet nog een jurk auto enzo.. We hebben net een huis gekocht en verbouwd dus als dat klaar is ga ik me op de bruiloft richten

11. WLE

WLE Niet meer actief

Wij zijn ook getrouwd in de tuin van mijn schoonouders dit kon in de gemeente overbetuwe gewoon worden geregeld met het gemeente huis en was niks duurder dan op het stadhuis!

12. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wij gaan op 06-06-2014 trouwen.

Mijn vriend heeft me 09-07-2011 ten huwelijk gevraagd. Op zijn verjaardag met het huis vol visite ging hij op zijn knieën. We zouden 8 juni 2012 gaan trouwen, maar we kwamen beide zonder werk te zitten en we wilden dolgraag een groot feest geven dus moesten we het helaas verschuiven. Zonder geld geen groot feest. Daarna besloten we toen we eenmaal weer werk hadden voor een 2e kindje te gaan en aangezien ik absoluut niet trouwen wil terwijl ik zwanger ben werd het nog wat later. Inmiddels staat onze datum vast en zijn we echt begonnen met alles te regelen.

muziek: vrienden van ons zijn muzikanten en regelen nog 1 of 2 personen om een band te vormen 800 euro
    catering: vrienden van ons hebben een eetcafe en doen ook regelmatig cateringen op feesten: +/- 4.300 euro
    Een vriendin van ons is kapster dus zij doet mijn haar.
    Mijn beste vriendin en tevens getuige maakt onze bruidstaart (dit kan zij echt heel gaaf!)
    vriend van ons is afgestudeerd in film en fotografie en maakt ook zijn werk er van. Hij gaat de foto's maken en video opnames. Tegen een kleine vergoeding. (bedrag is nog niet besproken.)

Datum is al bij de gemeente bekend en bij de kerk.

Onze indeling globaal(alleen tijd gemeentehuis staat al vast de rest nog niet):
    - 14.00 gemeentehuis trouwen
    - 15.00 foto's in het park
    - 16.00 trouwen in de kerk
    - 17.30 koffie/thee en aansluitend buffet met genodigden
    - afsluiting buffet met de het aansnijden van de taart
    - 20.00 receptie
    - 20.30 start feest
    - 01.30 einde feest tap dicht

En dan... de trouwjurk... In januari wil ik voor een trouwjurk gaan shoppen. Ik ben namelijk nog druk bezig met afvallen en verwacht ongeveer in januari op mijn streefgewicht te zijn bijna. Ik heb wel al plaatjes opgeslagen op de laptop met jurken die mij heel mooi lijken zodat ze in de winkel alvast een richtlijn hebben. Al ben ik mij er van bewust dat mijn smaak eenmaal daar nog helemaal kan veranderen.

Zo dat was het wel voor nu denk ik.

Liefs

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Thanks voor de tip! Wil onze mini ook graag een pak aan doen en ik vind ze erg betaalbaar :)

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Alsjeblieft! Ik had 5 bruidskinderen en alle kleding en schoenen daar gehaald. En daar ook geslaagd voor schoenen voor mijzelf.

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Meme29, de trouwdatum was giswerk bij ons. Ik had graag 13/08/2013 gehad omdat we toen 8 jaar samen waren... helaas vond mijn vriend het destijds erg snel. Nu trouwen we in mei, we zitten in de mmm om zwanger te worden en er zit dus een kans in dat ik met een buikje trouw. Liever een buikje dan net bevallen...

Denanja, nee we doen niet aan een huwelijksreis omdat ik hoop dan zwanger te zijn. Geen idee hoe ik me dan voel en bovendien ligt mijn trouwdatum dicht tegen de vakanties aan en dan is het lastig vrij krijgen op mijn werk.

Within, inderdaad veel teveel keuze! Wij willlen het vrij simpel houden maar er wel wat moois van maken. En dat is lastig... Je kunt het makkelijk zo extreem uitgebreid maken als je wilt en ook makkelijk supersimpel, maar ertussenin is een hoop zoekwerk...
    Wij moeten de fotograaf, ringen en trouwkaart nog regelen dan hebben we de hoofdzaken klaar.

Over 2 weken ga ik voor een trouwjurk kijken! Ben echt benieuwd... had in boekjes en op internet al gezocht naar leuke jurken, maar toen ik bij een bruidsshow ben gaan kijken vond ik ook andere jurken erg mooi die ik in de boekjes juist niks vond!

En tot die tijd moeten we erg zuinig zijn op onze centjes, ik heb een financiele tegenvaller gehad en trouwen is toch wat duurder dan gedacht...

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    vandaag mn trouwjurk uitgezocht en owww wat issie mooi!!!!! (A)
    was een erg leuke middag :)
    hoop dat mn vriendinnetje hem ook mooi vind maar dat weet ik wel bijna zeker :) nu wachten tot 11 juli haha al ga ik in maart weer passen :) kan niet wachten hem weer aan te hebben!

17. Luja

Luja Niet meer actief

Wij ook! Na een verloving van anderhalf jaar :D
    Voor mij heeft trouwen niets bijzonders, we zijn al zowat 6 jaar samen, hebben 3 kindjes, een koophuis enzovoort.
    Wij trouwen vooral zodat ik mijn achternaam eindelijk kwijt ben en wij allemaal dezelfde achternaam krijgen. En mijn vriend is dan eindelijk echt voogd van onze kindjes.
    Wij twijfelen, of klein in onze woonplaats, of met ons gezinnetje een week naar een tropische bestemming, gezeurloze bruiloft en prachtige huwelijksreis in 1 :D

18. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Meiden geniet van alle voorbereidingen, dat is al zo'n super leuke tijd! Ik heb hier nog twee bruidsjonker pakjes liggen; donkergrijs met lichtblauwe overhemdjes en stropdassen. Zelfs bijpassende schoentjes. Als iemand interesse heeft, stuur dan een pb.

19. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

@ sunnyqueen, ik wil je graag wat tips geven betreft jouw dagprogramma. voor een goede shoot moet je echt rekening houden met ander half uur. persoonlijk vind ik half uur receptie erg kort. bedoel je daar alleen koffie mee of nodig je alook gasten uit die niet welkom zijn op het feest?

wij zijn op 5 sept lowbudget getrouwd en hadden een groot feest met alles er op en aan. we waren rond €2500 kwijt.

onze dagprogramma:

9.00: kapper
    12.30: opgehaald door aanstaande
    12.45: fotoshoot
    15.00: trouwen gemeente
    16.00: naar feestlocatie, daggasten ontvangen en borrel
    17.00: eten gebracht door cateraar en eten
    19.00: koffie en taart daggasten
    20.00: avondgasten ontvangen, koffie en taart
    21.15: eerste dans
    00.30: feest ten einde

ik had uiteindelijk problemen bij de kapper, waardoor tijd uitliep. dus tijd van shoot werd minder, maar hadden echt de tijd hard nodig.

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Bedankt voor je tips, ik vind het zelf ook erg kort, maar vriendlief denkt dat het makkelijk kan. Ik ga het er nog even met hem over hebben... wellicht kunnen we de shoot beter plannen voordat we naar het gemeentehuis gaan.
    Receptie bedoel ik geen koffie e.d. mee, maar de binnenstroom van de avondgasten. Wij hebben al koffie en gebak gehad met de gasten die bij ons buffet aanwezig zullen zijn. Dat is dan dus al achter de rug. Ik bedoel dus van 20.00 tot 20.30 de binnenstroom van de avondgasten en dat ze ons dan kunnen feliciteren zeg maar. En dan willen we tegen 20.30 wel beginnen met de eventuele stukjes die vrienden en familie willen doen. Anders begint de muziek zo laat!
    De avond gasten kunnen natuurlijk altijd nog koffie en thee krijgen bij de bar, maar ook fris e.d.

Deel Deze Pagina