Wij trouwen op 14 mei 2014. Wij hebben onze trouwdatum 2 maanden moeten verzetten i.v.m met de uitgerekende datum. De bedoeling was om een groot feest te geven, maar dit gaat niet meer door i.v.m. zwangerschap. Gewoon een handtekening en klaar. Dat feest komt er wel zodra er genoeg geld en tijd voor is
Bijna 2014 dames het jaar dat we gaan trouwen en een andere achternaam aan nemen Eerst de geboorte ban ons 4e frummel en dan trouwen 1,5 maand later of een maand wie zal het zeggen hoop dat frummel eind maart komt dan kan ik nog flink gaan sporten om de extra kilo's eraf te halen.. Lukt het niet ach pech heb net een kind gekregen .. Heerlijke smoes hahaha
Jaaaaaa dit wordt ons jaar meiden!! Ik ga deze maand voor een jurk kijken heb ik echt heel veel zin in! Ik zag net trouwens op tv dat de gemiddelde bruiloft in NL zo'n 14000 kost Exclusief huwelijksreis! Nou daar komen wij bij lange na niet aan hoor Gelukkig maar want dat zou ik er niet eens voor over hebben als ik het had
Dat doen wij ook niet hoor, wij zijn rond de 3500 kwijt en dat vind ik al meer dan genoeg voor een dagje
Mijn beste vriendin touwt morgen en ik mag er niet eens bij zijn. Wel van haar maar niet van haar man vind echt jammer ken haar al meer dan 15 jaar
Druk bezig met ringen uitzoeken en fotograaf zoeken... Het is toch best duur als je het bij elkaar optelt. We proberen onder de 5000 te blijven maar dat is vooral afhankelijk van de zaal inclusief eten. Daarvan hebben we nog geen prijs, is wel onderhandelbaar (want kennissen) maar toch ben ik bang dat daar een aardig prijskaartje aan hangt...
Meiden hoe is het met jullie? Bloemen zijn zo goed als geregeld, fotograaf ook. Laten jullie je ouders zien wat je kiest, zoals bijvoorbeeld bruidstaart, decoratie, bloemen, haar?
Mijn moeder heeft mijn jurk gezien en 3 vriendinnen, mn schoonmoeder en beste vriendin waren mee. Bloemen weten alleen wij en de rest ook. Ringen hebben alleen de ceremonie meesters gezien En jij? Het is allemaal vreselijk duur hoor, wij hebben het feest nog redelijk goedkoop al zeg ik hetzelf, 20.65 pp en dan hebben we onbeperkt drinken, bier, wijn, frisdrank en binnenlands gedestileerd. De hele avond nootjes op tafel, 2 keer warme hapjes en 2 keer koude hapjes en dan als afsluiter een broodje kroket of frikandel.
Ja het is zeker duur, wij zitten ook al wel over ons budget heen. Hebben bijna alles al geregeld, alleen nog taart, bloemen en onze kleding. De ringen hebben we gewoon laten zien, de rest ben ik nog niet over uit. Enerzijds vind ik het wel leuk om al te kunnen delen anderszijds is het leuk als het een verrassing is... Met een jurk kopen gaan er 3 mensen mee dus die zien hem sowieso.
Het is wel lastig, iedereen wil ook graag mijn jurk zien maar heb dat maar bij een paar gelaten. Eerst moet mijn vriend hem nu op de trouwdag zien en dan komt de rest Kleding heb ik al, mijn vriend nog niet, dat zal hij 3 weken ervoor wel doen haha Mee bloemen doet een vriendin, scheelt ook weer geld, 1 boeket voor mij, een luxe corsage voor mijn vriend en de daggasten een simpele De taart doet een vrouw hier uit de buurt, ik ben 200 euro kwijt voor een trouwtaart van 30 personen en een sweet table voor 70 man. Niet duur dus. En via een website kon ik een bon krijgen voor 25 euro korting Wij hebben een budget van 3000 euro en daar zitten we met 3 euro onder. Het kan er nog iets overheen gaan door kleine dingen, maar die rekenen we eigenlijk niet mee, dat doen we allebei gewoon even tussen door. Ik ben alleen nog opzoek naar een clutch, waar wel wat in kan maar niet te duur, op het internet kost het rustig 100 euro, beetje te gek voor een tas voor een dag, weet iemand nog een goed adres?
Hier gaan de plannen goed, ga de 25e op zoek naar een nieuwe trouwjurk. Zijn vorige week op zoek geweest naar ringen, vrijdag a.s. door naar ronde/winkel 2 We hebben verder de locatie (inclusief eten en drinken), de DJ, de fotograaf (krijgen we) en bruidstaart (krijgen we). Nu binnenkort een bezoekje aan de notaris voor de huwelijkse voorwaarden. Trouwen er nog meer meiden op huwelijkse voorwaarden?
Ja wij trouwen ook op huw.vw. Heb jij enig idee hoe lang voor de bruiloft je dat moet regelen? Heb al wel geïnformeerd wat het kost, zo rond de 550 hier. Ik ga ook de 25e voor een jurk kijken Clutch ben ik ook op zoek naar, wel goedkopere gevonden in kleine bruidswebshops maar die zijn dan weer niet zo mooi... Wij doen geen corsages voor de gasten, gewoon alleen bloemen voor ons en de auto.
Hier gaat het ook goed erg druk met zwangerschap (verbouwing) en bruiloft nu.. Wij moeten de bloemen nog regelen kleding man+ kinderen.. Deze week met mijn moeder en beste vriendin ff om de tafel zitten .. Fotograaf heb ik nog niet.. Wel iemand die gaat filmen de hele dag ringen hebben we ook al .. Jurk wilt ook iedereen zien maar ze kunnen me wat haha wel zit ik met de trouwkaarten.. Het lijkt me leuk om ze zelf te maken.. In de stijl van een kasteel zeg maar.. Zoals vroeger zeg maar omdat we trouwen in kasteel..maar ik ben ook helemaal niet creatief ofzo haha.. Ook hebben wij gasten die bij de ceremonie zijn maar niet mee eten.. Dus hebben we 5 minuten verder op een huis waar ze heen kunnen . Daar word voor eten en drinken gezorgd .. Broodjes soep enzo anders word het eten op het kasteel echt te duur.. Tijdens het feest komt er een tapas buffet en onbeperkt drinken.. Geen sterke drank.. Alleen maar frisdrank wijn bier.. Wil geen extreme zuip verstijn op me feest.. Wel te horen gekregen dat me schoonouders en schoonzus niet blij zijn dat we daar gaan trouwen 😒 ze hebben liever dat er naar het stadhuis gaan en het thuis vieren.. Waarom geen idee.. Maar vind het maar raar.. Wij Willem zo trouwen is toch ook ons goed recht? En daarbij betalen wij het zelf.. Dus tja.. Ze hebben het er ook nooit over hoor over onze bruiloft.. Beetje vaag allemaal.. Maar wij doen het toch wel hoe wij het willen .. Met ons gezin .. Hoe doen jullie het eigenlijk met de gastenlijst? En het selecteren daarvan nee eten ja nee komen ja nee hoeveel je uitnodigde enzo vind dat een moeilijke opgave.. Wij zitten nu al op 150 gasten en missen er nog een paar .. Maar toch vind ik 150 gasten meer dan genoeg maar ben ook weer bang dat ik mensen hiermee weer boos maak.. Ook met mee eten ja of nee.. Wij willen alleen eten met naaste familie leden.. Ook daar zit ik weer op een punt.. Mijn opa heeft een jaar een nieuwe vriendin die ik misschien 2 keer gezien heb enzo maar mijn opa verwacht wel dat ik haar uitnodigd ? En hoe doen jullie het met gasten die onderling ruzie hebben? Gewoon uitnodigen beide of een selectie daarvan maken? Hoop vragen haha
Wij eten alleen met ouders, broers, zussen, oma's en opa's, getuigen en ceremoniemeester. Klein clubje dus. Voor het feest hebben we 75/80 gasten, we kiezen echt alleen voor mensen waar we ook echt regelmatig contact mee hebben. Voor de invulling van de dag doen wij het ook iets anders dan anders, en kan ons echt niets schelen wat anderen daarvan vinden. Het is onze dag, ons geld, en iedereen die uitgenodigd is is welkom om het op onze manier te vieren. Mensen die ruzie met elkaar hebben zou ik gewoon uitnodigen, jij wilt ze erbij hebben dus nodig je ze uit. Als zij dan niet willen komen omdat de ander er is zegt dat meer iets over hoe belangrijk ze jou vinden. (Maar dat is mijn mening).
Wij hebben opa's en oma's en vaders moeders broers en schoonzussen voor de dag. Die eten ook mee. 1 oma van mij komt niet omdat ze het te druk vind, die heb ik ook geen kaartje gestuurd. Verder savonds 70 gasten, vrienden en familie. Van mijn vriend komen ook ooms en tantes en neefjes enzo. Van mij niet, in heb niks met ze dus hoef ze er ook niet bij. En van onze vrienden groep is er 1 meisje die ik echt niet uit kan staan, en vind ook niet dat ze er bij hoort, zij is dus ook niet uitgenodigd. Volgens mij vond ze het wel lullig maar dat boeit mij niet, als zij gaat trouwen en ze nodigt min uit kom ik ook niet, lekker hypocriet als je iemand niet mag en daar wel heen wil.. Ik zou die vrouw wel uitnodigen, ze hoort er wel bij. En betreft het kasteel, als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen! Het is jullie dag! Ik heb zelfs aangegeven dat wanneer er om sterke drank gevraagd wordt het antwoord nee is. Bier, wijn, fris en Bin gedestileerd is inclusief. De rest betalen wij niet en ik wil ook niet dat dat geschonken wordt. Wij gaan eerst trouwen in gemeenschap van goederen, puur omdat onze bruiloft al genoeg kost doen we dat iets later. Tegenwoordig gaat dat veel makkelijker en is het ook niet duurder. Omdat je niet meer via de rechter moet maar het gewoon zo kan doen. Dus dat doen we einde dit jaar denk ik
In de gemiddelde app staat dat je de huwelijkse voorwaarden tussen de 4 en 6 maanden van te voren moet regelen. Heb vorige week offertes aangevraagd, helaas maar een ontvangen, dus daar ga ik deze week maar eens mee bellen voor een afspraak. Wat toevallig dat we beide op dezelfde dag gaan kijken, heb er weer helemaal zin in Wij hebben daggasten die allemaal mee eten (ongeveer 60 man) dat is familie en nabije vrienden... En voor het feest verwachten we dan nog ongeveer 30 man extra aan collega's, buren en kennissen. Mijn ouders kunnen elkaar niet uitstaan, waarschijnlijk krijgen ze beide een uitnodiging en dan zoeken ze het onderling maar uit! En inderdaad Monique, het is jullie dag dus jullie moeten het doen zoals jullie het willen, lijkt me niet meer als normaal!
Hier inmiddels de grote dingen aardig geregeld. Vriendin van ons is kapster en doet mijn proefkapsel en op de dag zelf mijn haar. En meteen ook dat van mijn zusjes. En ik heb inmiddels al een visagiste kunnen boeken die bij mij thuis komt voor mijn make-up. Muziek is geregeld, moeten alleen nog even bepaalde nummers afspreken. Een vriend die filmopnames maakt en de fotoshoot doet.. En schoonzusje maakt ook foto's. Mijn beste vriendin die de bruidstaart gaat maken. en de datum voor het zoeken naar bruidsjurk is ook gepland. 7 februari heb ik een afspraak staan bij een bruidswinkel... kan niet wachten! Heb er zo'n zin in!!! Belangrijke dingen die we binnenkort nog even moeten regelen... - trouwvervoer (We willen Oom en tante van mijn vriend vragen die hebben mooie auto) - bloemen (mijn boeket en voor op lokatie) - Ceremoniemeester (schoonzusje woont op Sint Maarten dus moeten even skypen) - Met de pastoor/dominee (hoe heet het) om tafel - ambtenaar van de burgelijke stand uitkiezen en afspraak mee maken. - proefsmaken voor de proeftaart uitzoeken... Nou dat was het wel even wat we binnenkort moeten regelen. Komt heel wat bij kijken...
Patruusje scheelde jouw offerte veel met die van mij? Heb je inmiddels nog andere ontvangen? Even een vraagje, ik heb altijd snel last van schurende dijen, heb daarom in zomer ook altijd een legging of kort broekje onder een jurk of rokje aan. Maarja, hoe doe ik dit met m'n trouwjurk?? En het liefst zo dat het er ook nog een beetje leuk uit ziet (Ik wil geen panty aan, vind ik niet mooi en zit nooit lekker omdat ik lange benen heb) Iemand ervaring of advies?