Wij hebben iemand gevonden die af en toe in de avond wil oppassen ben ik wel erg blij mee! alleen ik vind het moeilijk hoeveel ik haar per uur moet geven. Iemand idee? en nu hebben wij de 12e een etentje, ik zit alleen erg te twijfelen om haar dan al te laten komen.. dat is dan natuurlijk wel gelijk eten en naar bed brengen.. ik vind het wel echt doodeng! normaal gaat ze alleen naar me ouders of schoonzus.. Iemand hier die ook een avondoppas heeft? Ze is trouwens 16... wat denken jullie?
5/6 euro per uur vindt ik veel. mijn oppas krijgt 4 euro per uur en zij vondt dat al veel te veel . oh en het zijn er ook nog 2 (3 jaar en 21 maanden)
Ligt eraan wat ze moet doen. Brengen jullie ze naar bed en slapen ze eigenlijk altijd goed en hoeft ze er alleen maar "te zijn".. dan is denk 3 a 4 euro per uur prima. Lekker knabbeltje met een frisje. Als ze ze op bed moet leggen en wassen of douchen zou ik meer geven.
Oh ja hier zit wel wat in natuurlijk! wij dachten zelf ook aan 5 euro. maar ja moeilijk! als wij dat etentje zouden hebben dan moet ze haar ook eten geven en naar bed brengen, maar een andere keer kan zijn dat ze gewoon al op bed ligt en me dochter is een goede slaper dus dat is dan gewoon een avondje bankhangen
Ik vind 5,- per uur netjes. Vind het altijd raar als mensen dat teveel vinden.... ze heeft wel de verantwoordelijkheid over je kind(eren)
Wat wil ze zelf? Ken je ouders en wat zeggen hun eventueel? Wij willen ook graag een oppas voor thuis naast de vaste oppas.. maar vind het nogal wat om uit handen te geven haha. Terwijl ik zelf op mijn 16de ook vaak genoeg oppaste .
Ik heb der alleen nog maar even via fb gesproken, gevraagd of ze het wilde. We hebben nu afgesproken dat ze een keer hier komt om me dochter te leren kennen en het 1 en ander af te spreken! Ze heeft al een ander adresje dus ik kan ook vragen hoeveel ze daar krijgt Haar moeder ken ik een beetje.. ik ken haar van vroeger toen was ze nog een jong meisje! Ja gek he? ik deed vroeger ook oppassen toen ik 16 of zo was, zelfs bij een gezin van 3 kinderen waarbij de jongste 1 of 2 was zelfs haha
Dan zou ik ook vragen wat ze nu krijgt en wat er van haar verwacht wordt. Dan heeft ze zelf ook wel een idee. Haha ja ik had ook een gezin met 3 kids en 1 met 2 kids. Voor 5 gulden per uur.
Mijn nichtje van dertien past hier op, (pas één keer mijn zus woont één straat verder en haar moeder twee minuten verder). Zij krijgt 5 euro per keer, ook als ze een uurtje op ons hondje past. Maarja, ze krijgt tussendoor dan ook altijd kleren of een dagje uit (duinrel of mee een wekendje weg...). Hier heeft ze zelf voor gekozen. Ik vind vijf euro per uur voor een avondje tv hangen en chips eten aardig betaald hoor. Ik zou eerder een avondprijs of een per keer prijs afspreken. (even ter vergelijking 16 jaar in een patatzaak, wat hard werken is, krijgen ze 3,25.)
Vind ik ook dus. Als ze mijn boeven op bed moet leggen met het avondritueel, ja dan is 5 euro per uur prima. Dit geld ook voor overdag.
Nee hoor, die van mij is nu bijna 16 maanden. Als ik niet zoveel familie had die op kan passen had ik vast één van mijn leerlingen gevraagd...
Dat vind ik niet. Het eerste jaar vond ik lastig want mijn jongste was vaak wakker. Nu dat beter gaat durf ik ook te kijken naar een extra oppas om leuke dingen te ondernemen naast het werk. De eerste keer misschien oppassen en zelf naar vrienden gaan in de buurt dan kun je snel thuis zijn.
Onze oppas krijgt 3 euro per uur en is 16 jaar. Maar wij gaan altijd pas weg als pnze dochter al op bed ligt dus ze hoeft alleen bank te hangen. Meestal ronden we het dan nog wel af naar een mooi bedrag (20 euro vaak voor 6 uurtjes)
Ik kreeg als oppas 10 jaar geleden 2.5 à 3 euro per uur. Na een tijdje werd het altijd 3 euro per uur. Ik ben begonnen op mijn 15 à 16 en gestopt met babysitten op mijn 21 à 22. Ik zou dat nu dus optrekken naar 4 euro per uur. Ik had mijn vast gezin - 2 à 3 keer per week een uur of 3 à 4 per avond - altijd "wakker". Rustig in de zetel zitten was er echt niet bij. Voor mij was het een leuk extra zakcentje en ik zag het niet als een job. Ik studeerde nog.
Pas mn buurmeisje van 15 op laten passen. Waren bij een bbq in de straat. Ukkie was wakker en buurmeisje zal laten weten wanneer uk honger had, ben ik thuis borst wezen geven en op bed gelegd. Heb 3.50 per uur gegeven en na 23u, 5 euro.. Hoefde dus niet echt veel te doen....