Hallo, Ik heb een fantastische baan, waar ik door mijn stage zo ingerold ben. Nooit geen sollicitatiegesprek gehad dus. Nu is deze fantastische baan gewoon te ver weg en raak ik behoorlijk gestresst van de reistijden icm mijn alleenstaand moederschap. Nu zag ik dus bij een andere instelling bij mij in de stad een soortgelijke functie. Ik heb gesolliciteerd, ben gister geweest voor een eerste gesprek. Werd vandaag gebeld en uitgenodigd voor een tweede gesprek. Werd mij verteld dat ik geen dagdeel hoef mee te lopen, omdat ik dus eigenlijk de afgelopen 4 en een half jaar dezelfde functie in een andere stad voor een andere instelling heb uitgevoerd. Ik vroeg mij af, wat kan ik verwachten van een tweede gesprek? Ik moet nog een soort test (persoonlijkheidstest) invoeren voor het gesprek. Hebben jullie nog tips en adviezen voor een tweede gesprek? Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten aangezien ik in mijn eerste serieuze baan zo binnen gerold ben tijdens mijn stage.
Volgens mij is een tweede gesprek vaak salarisonderhandeling...correct me if i'm wrong Ik heb nooit een tweede gesprek gehad in het verleden, dus geen tips hier, maar wil je wel veel succes wensen!!
Hi, Ik zou niet zomaar denken dat je dan automatisch door ben. Vaak worden de beste 2 kandidaten van de eerste ronde uitgenodigd voor een 2e gesprek, dus ik adviseer je om nog extra te verdiepen in de organisatie en functie. Wat ook altijd een goede indruk geeft is als je zelf ook vragen hebt (cultuur, aantal medewerkers, speerpunten 2011 etc.?) En de persoonlijkheidstest, gewoon naar waarheid invullen, je bent wie je bent en daar kan nooit iets verkeerd aan zijn. Het kan hooguit niet aansluiten op het functieprofiel, maar dan had je op de lange termijn ook niet gelukkig geworden in de job. Succes! Groetjes Cindy
Ligt aan het bedrijf en de functie. Ik heb weleens een 2e sollicitatie gesprek gehad, hierin werd toen heel erg doorgegaan op motivatie, ambitie en 2 testen. Daarentegen bij een andere baan werd ik na de 2e gesprek gevraagd wanneer ik kon beginnen en babbelden we een beetje over het bedrijf en het weer. Dus ik zou mij er niet op vast pinnen of je al bijna aangenomen bent. Ik zou als ik jou was me inderdaad zoals reeds gezegd verdiepen in het bedrijf, nog even je motivatie goed doornemen en het 2e gesprek net zo serieus nemen als je eerste gesprek.
Bedankt dames! De teamleider die ik sprak zei tijdens het eerste gesprek dat er nog 2 extra plekken vrij waren gekomen. En hij zei gister aan de telefoon dat er 3 mensen uitgekozen zijn waaronder ik. Maar ik ga er maar niet vanuit dat ik aangenomen ben. Ik zag gister na het posten van dit bericht dat ik de test al in mijn mail had ontvangen en daar stond in de toelichting dat we in het tweede gesprek de resultaten zullen bespreken. Ik heb de test ingevuld zoals ik ben op werk gebied! Dus ik ben benieuwd! Vind het wel heel spannend allemaal, eerste keer dat ik door dit proces ga. En al wordt ik niet aagenomen ben ik toch een ervaring rijker!