Jaaa deze: Die is zooo lekker, ik gebruik m altijd icm dit recept: https://uitpaulineskeuken.nl/2017/03/bloemkool-curry-met-kikkererwten.html
Mijn man en kids eten wel vlees/vis etcetera. Ikzelf eet het sinds mijn 12e niet meer ... ik kan het gewoon niet eten. Zit tussen mijn oren . Ik zie er altijd een beest in, de gedachte dat ik daarop kauw ... Neuh bleh! Eieren een beetje hetzelfde idee voor mij, maar dat kan ik uitschakelen als ze in een quiche of pannenkoeken oid zitten. De Fair Trade curry eten wij al regelmatig. Maar wellicht is dat nog lekkerder zelf gemaakt. Dat gerecht wat we laatst bij de Thai hadden gehaald ‘phad tahoe med ma muang’ heet het vind ik echt zoooo lekker. Dat zou ik heel graag zelf kunnen maken. Die tahoe hebben ze ook zo heerlijk bereid.
Mirin mengen met chilipeper, koriander en verse limoensap. Eventueel kokossuiker als die te zuur is maar ik vind de mirin zelf al best wel zoet dus ik doe dat niet.
pandanrijst. Ze komen meestal uit de rijstkoker. Tofu -> in plakjes snijden en in de pan goudbruin bakken en dan beetje met sojasaus Of mapotofu recept kan je op internet vinden maar las dat je geen vlees eet. Misschien ipv vlees een vervanger. Als je meer oosters wilt eten, stuur maar een PB.
Oh leuk! Ik kook ook graag en uitgebreid! Laatst deze kip gemaakt en iedereen in het gezin vond hem heerlijk, echt een aanrader. Heb zelf iets meer wijn toegevoegd. https://www.bonapetit.nu/foodblog/waanzinnige-kip-uit-de-oven/
Bak je de rijst na het koken ook nog ‘droog’? Ik heb dat ooit geleerd van iemand, maar weet niet meer precies welke keuken dat nou was.
Nee. Alleen als je nasi gaat maken. Maar als je best hard en droog wilt eten, zou ik hem even laten rusten.
Hé dankjewel ! Ik heb geen rijstkoker ... smaakt het dan echt anders? Hoe kan ik het het beste in een gewone pan bereiden? Doe je dat met afgemeten verhouding water/rijst? We gaan er even een midweekje tussenuit, maar ik zou graag wat receptjes willen als je die hebt. Met veel groente, tofu en/of noten. Ik stuur je na onze vakantie wel even een PB !
Aahhh inderdaad uitgelegd gekregen toen ik nasi wilde maken ja. Weet je misschien een leuk oosters/Aziatisch kookboek? Het is de enige keuken die ik nooit zelf durf te maken (los van curry) omdat ik niet weet waar ik moet beginnen...
Nee, ik ben zelf Aziatisch. Ik gebruik geen kookboek. Dit soort dingen worden thuis geleerd. Meestal heb je wel de boeken die je dan bij de toko kan kopen of op de website van oriental.
Het voordeel van een rijstkoker is dat het niet aankoekt in de pan. Ik gebruik nooit de pan om rijst te koken. Bij pandanrijst moet je op letten om niet teveel water te gebruiken want wordt anders waterig. 1 bekertje rijst is 3 kommetje water.
AH dat ziet er ook lekker uit. Ik maak m’n curry vaak met zo n verspakket van de AH, maar deze ga ik binnenkort proberen.