Het Ultieme Schoonmaakproduct!

Discussie in 'De lounge' gestart door pauly, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hmm zal ik dat ook eens proberen!
    :)

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vroeger glassex ontvetter in de rode fles, superspul, maar nu helaas niet meer te krijgen :( Na vele producten uitgeprobeert te hebben, heb ik nu Witte Reus keukenreiniger ontdekt, echt wereldspul! Fornuis is een eitje geworden, net als keukenkastjes etc....

Vochtige reinigingdoekjes van welk merk dan ook, erg makkelijk voor een snelle schoonmaakbeurt van het toilet..

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik gebruik voor de vlekken in kleding Dreft citroen afwasmiddel! Heb zelfs een fles bij de wasmiddelen staan :D

Voor het ontkalken van alles gebruik ik gewoon azijn.
    Voor de vetvlekken op bv het fornuis gebruik ik muscle voor de keuken.
    Om het rvs weer glanzend te krijgen gebruik in babyolie/olijfolie.
    En tegenwoordig in de wc: Het nieuwe wcblok van WC-EEND! Blijft de wc een stuk schoner van, en daar word ik blij van :D

Ben niet zo'n poetser, dus is het makkelijk als alles snel schoon is ;)

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heb je al eens geprobeerd de kleding in koud water te leggen en er wat azijn bij doen? dan nachtje laten intrekken en dan gewoon wassen :)
    Vlekken gaan er echt uit ook de zweetvlekken! (behalve als ze er al heel lang inzitten)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ikzelf gebruik Blue Wonder en Babyolie (voornamelijk leren bank)

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb een groot stuk Marseille zeep gekregen van mijn zus. Die heeft dat meegenomen uit Italië vandaan, maar ik denk dat dat hier ook wel te krijgen is..Je maakt eerst de vlek nat met KOUD water, dan goed inzepen met dat stuk zeep. Daarna stof over elkaar wrijven en/of bij hardnekkige vlekken voorzichtig inboenen met een nagelborsteltje. Even in laten trekken en daarna in de wasmachine doen en wassen als normaal. Maarrrrrrr, als jij al zegt dat je wasmachine niet optimaal wast, dan kan het ook daaraan liggen dat de vlekken blijven zitten..Mss je wasmachine eens grondig reinigen door een kookwas te laten draaien met een flinke schep soda (uiteraard met een lege trommel, het wordt aangeraden om minstens 1x per maand dit te herhalen), zeepbakje schoonmaken, rubber schoonmaken, filter schoonmaken..Mss dat je machine dan weer wat beter zijn werk doet....

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk dat ik ze maar weer eens ga bellen (de service van het merk) want ik ben het spuugzat anders wil ik een nieuwe wasmachine..het is echt een rot ding..
    het enige wat zou kunnen is dat hij economisch zou wassen en niet genoeg water zou gebruiken zeg maar waardoor de kleding niet schoon wordt.

ık zal die zeep in gedachten houden. Woon zelf niet in nederland dus kan dat ook niet zomaar even kopen :) bedankt voor het meedenken iniedergeval

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je denk dat hij te weinig water krijgt om goed te kunnen wassen, zou je eens kunnen proberen om wat extra water bij te voegen. Gewoon koud water in een maatbeker oid en dan in het zeepbakje kiepen. Denk dat je met 3 a 4 liter extra al een eind komt..

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    de allesreiniger, bleekwater en glorixdoekjes

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik denk dat het ligt aan het water in turkije. Wij hebben namelijk precies dezelfde wasmachine in turkije die we ook in nederland hebben. Het water in turkije is niet zo zuiver, vandaar dat je de was er ook niet schoon mee krijgt. Tenminste dat was bij ons zo. Wij hebben ons erbij neergelegd en als we in turkije zijn op vakantie en we hebben een vlek in onze kleding doen we dat eerst uitspoelen met water uit flessen en wasmiddel en dan doen we het in de wasmachine.

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee daar ligt het absoluut niet aan. Iedereen hier krijgt de vlekken uit zijn kleding. En ik ben de enige die panisch wordt van eten met salça er in (omdat ik dat er dus echt niet uitkrijg zeker niet als het niet meteen gewassen wordt)

12. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ik doe alles met dettol! Het ruikt dan echt alsof er geen 1 bacterie meer ergens zit en dat vind ik fijn!

Dasty is ook een topppp schoonmaakmiddel, ook die dasty voor de ramen.. ruikt heeeerlijk!

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja maar salca is ook echt heel moeilijk uit textiel te krijgen. je moet dat meteen met afwasmiddels schoonmaken, anders blijft het erin zitten.

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Schoonmaakazijn (ontkalken van kranen en koffie/theeapparaat)

Vloeibare groene zeep (ouderwets geurtje ;))

Of gewoon een sopje met wat allesreiniger... schoon zat...

15. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Dit werkt ook perfect als je zwarte of gele plekjes op je plafond in de badkamer hebt. Ik had daar al vanalles geprobeerd, maar dit is echt het ultieme middeltje. Net alsof je je plafond opnieuw geverft hebt!

16. Niet meer actief

MP50 oftewel Mistral

Heerlijk, ook Dettol gebruik ik veel.

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb nog een tip met soda.
    Doe wat soda bij je hoofdwasmiddel en je krijgt je witte was weer wit!

Hoe zien jullie voegen er trouwens uit? Weer lekker wit hoop ik? ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor de badkamer zweer ik bij Ajax badkamergel. Het ontkalkt, alles glimt weer erna en het ruikt heerlijk en niet zo chemisch als antikal e.d.
    Voor het gasfornuis heb ik een fles van de Aldi in Frankrijk, met Marseille zeep. Zo ook het wasmiddel, heerlijk! Dus elke vakantie gaan er wat flessen mee naar huis en als mijn schoonouders naar Nederland komen nemen ze ook weleens wat mee.
    Dettol heb ik niet in huis, ik vind gewoon schoonmaken hygienisch genoeg.

19. babel

babel Actief lid

25 aug 2006
    110
    0
    0
    Misschien een domme vraag maar waar kopen jullie die dettol? Ik heb er zoveel goeds over gehoord maar ik kan het echt nergens vinden....

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb laatst dettol zien liggen bij de op=op
    Maar ik denk dat de kruitvat of trekpleister ze ook wel verkoopt

Deel Deze Pagina