Het UZ Gent topic deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Weet niet wat dat is dus kan je daar niet mee helpen. Vorige keer dacht ik ja maar was het nee en nu herken ik niets van toen het raak was bij Mia dus ga er vanuit dat we eind mei /begin juni de eerste cryo terug krijgen...

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    NCM: knuffel wat ontzettend balen dat het niet heeft doorgezet. Ik denk ook dat er wel iets zat hoor. Heb je keelpijn gehad of oorpijn of heel erg koud?
    Wat was je "protocol" deze ronde met alle ondersteunende medicatie?

Poppetje hou nog ff vol iedere zwangerschap is anders ik duim gewoon door!

Vraag: doet Gent ook pregnyl zetten in een herhaald miskraam situatie (geassisteerde zwangerschap zonder IVF zeg maar).
    Ik ben er naar op zoek dank voor het meedenken.

3. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    hai MamavanH

Ik had het EXTREEM koud maar verder geen keelpijn of oorpijn. het was een natuurlijke cyclus met utro ondersteuning.

Gisteren aan het googlen geweest en ik wil meer info over intralipid, Prednisolon. Prednison en immuniglobine wat allemaal goede invloed zou hebben op dames met een immuunstoornis. Zodra ik tijd heb zal ik Gent mailen

Ik ben op dag 11 naar Gent geweest voor een controle echo en kreeg toen ook Pregnyl mee voor als mijn eisprong niet natuurlijk zou doorzetten.

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi NCM

prednison is prima om de antistoffen voor de schildklier te laten zakken dat verbeterd ook je eikwaliteit.
    let er wel op hoe je gewicht is, je kunt er wat dikker van worden.

immunogloblunie is prima bij herhaald miskraam

heb je de pregnyl gebruikt? dat zou ook kunnen verklaren waarom je een positief streepje had en je zwanger voelde.

gebruik je ook aspirine?

en heb je MTHFR C677T Gent test dat meestal

het kan zijn dat je TSH of T4 niet oke waren omdat je het extreem koud had, ik heb het ook extreem koud als ik (pril) zwanger ben. Het liefst lig ik dan onder een dikke deken met kruik en elektrisch deken niet normaal gewoon :D:)

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee geen pregnyl gebruikt omdat alle waarden goed waren. TSH/FT4 waarden krijg ik nog binnen maar die zijn onder de 1, misschien zijn ze iets te laag maar daar moet ik nog even op wachten.
    Ik gebruik geen aspirine.

Mijn hypothese is dat er wel een innesteling is geweest maar dat het vlot mis is gegaan dus vandaar dat er wel HCG was en een heel licht streepje en mijn gevoelens.

Iets dikker worden interesseert me helemaal niets meer als ik maar eens een kindje mag krijgen ;)

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    NCM heb je de Hidden C en 7 in 1 test al eens gedaan via Serum Athene? het kan zijn dat een flinke antiboitica kuur er voor zorgt dat je zwangerschap wel doorzet.

Zelf heb ik ooit positief getest en doe nu een herhalingskuur.

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken eerlijk gezegd... Het is een beetje de kwestie van waar ligt de grens? Frustrerende is dat we prachtige embryo's hebben en blijkbaar is de start goed maar dan.....gaat het mis. Ik mis hier ook wel de expertise en voortvarendheid van Gent in moet ik zeggen...

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    hoi NCM ik ben dat met je eens, Gent is best goed maar echt inhaken op een specifiek probleem terwijl je prachtige embryos hebt is vreemd. Dan zou je nu toch echt eens dik vet zwanger moeten zijn...

heb je je bloeduitslagen, ik wil er weleens voor je naar kijken als je dat op prijs stelt. misschien kan ik je helpen waarom het niet plakt.

ik kan me voorstellen dat je wat vraagtekens zet bij de Athene testen, toch zijn er veel voorbeelden van dames die nu inmiddels voorzien zijn in hun grote kinderwens ondanks tot soms wel 7 of meer mislukte pogingen inclusief miskramen. Denk er eens over na, misschien?

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    dat dikker zou mij ook niks uitmaken ;) idd kinderwens kan heel vurig zijn.

kijk eens naar je tromboycten waarde als die hoger is dan 300 zou ik eens aspirine 100 mg bijnemen.

dus je hebt de pregnyl niet gezet?

10. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee geen pregnyl gezet maar utro gebruikt

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Jammer NCM!!
    Voor de intrapalid kun je een afspraak maken in Gent bij dokter N.oens (even op de site zoeken, ik heb de gegevens niet meer)
    Verder heb ik vorig jaar ook een AB kuur gevolgd via Serum (manlief ook)

MamavanH, Betty Barclay had afgelopen ronde pregnyl gebruikt, misschien kun je contact met haar opnemen over hoe en of wat?? En anders natuurlijk Gent even mailen.

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    NCM ik stuur je even een PB met de gegevens van N.oens

Bengeltje ik had vanochtend toch maar gebeld naar Gent maar omdat ik nu een nieuwe relatie heb willen ze me geen pregnyl geven of instructies geven en ik kan pas in augustus (!) terecht voor een nieuwe afspraak....:(. sucks...

en ik ben al 40 sjips....tic toc tic toc

13. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een intake in Gent. Helaas pas 30 juni, maar ik wacht nu al zo lang...
    Ik moet kiezen tussen DD en Gent. Ik heb daarom wat vragen over Gent. Eerste vraag: prikken ze in Gent, net als in DD, ook je dhea-s waarde? Hechten zij ook waarde aan het slikken van DHEA?

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik had op voorhand alles al laten prikken in Nederland en hen alle uitslagen gegeven. Toch prikte ze me de eerste keer opnieuw voor sommige waarde waaronder mijn amh. Omdat deze bij mij hoger is mag dhea maar vonden zij het bij mij niet nodig. Dus op dat punt weet ik niet wat ze zeggen als de waarde lager is. Ze zitten buiten dit ook op de schildklierwaardes! Mamavanh kun je een mail sturen. Zij heeft mij vooraf al een lijstje met wat te prikken gegeven. Dit heb ik aan mijn huisarts gevraagd en heeft ze allemaal laten prikken. Zodoende kon ik wel compleet daarheen..

Mamavanh ik snap jouw klokje wel, ik ben 36 en voel het al! Mijn schildklierwaarde was 1,8, vond hem hoog dus ben zelf 1,5 per dag gaan slikken ipv 1. Vind jij dat slim?

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust

Bij 36 voelde ik het nog niet :) maar nu des te meer bij 37 begon het een beetje door te dringen dat het misschien wel niet zo makkelijk zou gaan na XXX vmk's .
    1,8 voor je TSH is aan de hoge kant liever onder de 1 houden.
    Hoeveel is 1,5 pilletje? Ik slik 106,25 mcg per dag dat zijn 4 en een kwart pilletje (van 25 mcg). Gevoelsmatig zou ik met een kwart pilletje ophogen omdat dat waarschijnlijk hetzelfde is als een dosis ophoging van 25%. Kun je je pilletjes in 4 stukjes breken? Ik kan dat namelijk wel.

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Als je erom vraagt wel hoor, maar je moet er echt naar vragen en ze zijn niet zo heel erg gericht op DHEA vind ik. Ze staan wel open voor experimentjes dus ze willen wel meedenken. Tot op zekere hoogte.

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    1,5 is 75mg of mcg(?!) euthyrox.. Dus slik geen hoge dosis. ;)

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Sowieso mcg ;)
    Dan kan 75 mcg iets te veel zijn een verhoging van 50 mcg met 25% is dan 62,5 mcg. Je kan vragen om pilletjes van 25 mcg en die door twee stukjes breken. Als je je verder goed voelt bij deze verhoging tsja..

19. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik lees overal dat DD ht ziekenhuis is voor lage eicelvoorraad/poor responders/laag amh/hoog fsh.
    Ik val helaas in die categorie.
    Heeft Gent ook aangepaste protocollen voor mijn categorie probleemgeval? Worden er ook hoge doses stims gebruikt (hoger dan wat maximaal is toegestaan in Nl, nl 300 ie)?
    Zo niet, dan weet ik niet of Gent een toegevoegde waarde heeft t.o.v. Nl.
    Ik vind de keuze zo moeilijk!

20. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lamaris, ik heb je al gemaild maar hier ook nog eens mijn ervaring. Ik reageerde ook minimaal op de (vrij hoge) doseringen Menopur in Voorburg. Ik was ook erg onzeker toen Gent me de halve dosering voorschreef en uiteindelijk bleek het de beste stimulatie ronde ooit! (ondanks overstimulatie)
    Ik kan alleen adviseren om naar de intake te gaan en te luisteren wat voor advies ze je geven. Als je de tijd en mogelijkheden hebt, zou je naar beide ziekenhuizen kunnen gaan en ze vergelijken?

Deel Deze Pagina