Het UZ Gent topic deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mk is een feit, soms vandaag heel veel bloed en enorme stolsels.. Verder met een cryo maar kan pas als mijn hcg op 0 staat..

Mijn tsh is nu 0,51 en t4 18,4 dus die zijn prima.. Ik moet maandag en vrijdag naar Gent.. Denk dat de prof wel iets zal voorstellen.. Hoop ooit nog zwanger te worden van een gezond kindje. :(

2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte en een stevige knuffel poppetje. Houd vol! Nu voel je je depri en kwetsbaar maar je gaat je kracht weer vinden om door te gaan. Neem je tijd, luister naar je lichaam en zorg goed voor jezelf.

Hier hebben we een eisprong en een datum: volgende week vrijdag terugplaatsing van de laatste cryo die we nu nog hebben

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Lief poppetje sterkte meis wat ontzettend rot voor je :(:(
    Ik zou haar echt vragen je HbA1c en glucose eens te laten bepalen je schildklier kan het niet zijn.
    Hoewel misschien niet gebruikelijk kun je ook vragen of ze de bloedbepalingen kan laten doen die normaliter voor rif wordt uitgevoerd ( rif = repeated implantation faillure). Hoewel ze misschien aangeeft dat je daar geen last van hebt. Maar toch waarom niet even verder zoeken na zoveel pech, het is je zo gegund dat je snel zwanger raakt weer. Veel liefs en sterkte xxxx

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Poppetje, sterkte en ik sluit mij aan bij mamavanh, je moet er zelf op aandringen, echt!
    Bij mij bleek het namelijk HET ontbrekende stukje van de puzzel te zijn!

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

Wat is dat RIF onderzoek? Bij mij is het namelijk al 4x misgegaan in de 5e of 6e week dus ben zeker geinteresseerd

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi NCM het RIF onderzoek gaat over repeated implantation faillure in Gent kun je vragen bij herhaald miskraam om dat onderzoek.

Wat men onderzoekt zijn stollingsfactoren waaronder factor VIIIc stolactiviteit, proteïne C , proteïne S, genmutatie factor V leiden (maar alleen als de verhoudingswaarde over een bepaalde norm komt dat is de APC resistentienorm) , factor II G20210A, homocysteine, lupus anti coagulans, anti cardiolipine antistoffen, B2GPi IGM en IgG antistoffen , MTHFR C677T mutatie, sperma antistoffen, anti nucleaire factor, reumafactor, AMH, schildklier functie. Je kunt ook nog vragen om de coeliakie antistoffen tegen gluten en gliadine en de IgA totaal. Want negatieve antistoffen bij te lage IgA sluit coeliakie niet uit. En aangezien het in je familie voorkomt, toch?

Je kunt zelf ook nog een heleboel bij vragen maar je moet wel zelf aankaarten dat je in aanmerking komt of wilt komen voor dat rif onderzoek dus onderzoek naar herhaald miskraam.

Heb je wat aan deze info?

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    zo das veel info :)

Dank je mamavanH! We gaan vrijdag voor de laatste cryo maar mocht dat niets worden dan neem ik deze info mee naar het evaluatiegesprek

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vandaag in Gent geweest. Dankzij mamavanh had ik vooraf al heel veel laten testen. Nu is het bij ons mk 1 dus maakt Gent zich nog geen ernstige zorgen.

Bij ons zijn beiden dus ingenesteld, nummer één was al weg maar nummer twee niet.. Nu dus medicatie en woensdag in nl controle. Is het er nog niet uit, dan kijken.. Ik mag gelukkig zodra mijn hcg op nul staat direct verder met de cryo! Maar ok, dat wordt niet eerder dan juni ben ik bang..

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Och poppetje toch :( Zo lang nog moeten wachten. Vind het zó oneerlijk voor je!!

Ik heb even een algemene vraag: weten ze in Gent ook veel over het immuunsysteem? In Dusseldorf word er nauwelijks naar mijn uitslagen gekeken maar kreeg meteen prednison wat niet helpt. Verder komt er in de familie van mijn man leiden factor V voor. Mijn schoonzusje is haar baby daardoor verloren met 32 wk. Ik denk niet dat ik me daar druk om hoef te maken maar heb wél al 3 miskramen achter de rug. Denken jullie dat het slim is om naar Gent te gaan? sorry voor het zomaar komen binnenvallen..

10. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Klaproos

Mijn ervaring is dat er bij intake een hele batterij aan onderzoeken wordt gedaan. Heeleerlijk weet ik niet eens wat er allemaal onderzocht is... Bij mij is het enige wat naar boven kwam een vrij hoge TSH (4). Die moest omlaag maar meer dan Euthyrox voorschrijven deden ze niet. Omdat mijn TSH niet omlaag wilde, ben ik zelf naar een endocrinoloog gegaan. Daar bleek dat mijn antistoffen sterk verhoogd waren wat een oorzaak kan zijn van mijn vroege miskramen. Gent doet niets met deze uitslagen dus heb ik mijn schildklier nu bij de NL endrocrinoloog "ondergebracht".

Dus mijn ervaring is dat ze er niet veel mee doen maar misschien hebben andere dames andere ervaringen? Die hoor ik ook graag :)

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi klaproos, meer dan prednison geven doen ze niet....maaar je kunt wel een afspraak maken bij dokter N.oens (zit ook in het UZG) en die weet wel meer van het immuunsysyteem.
    Succes!

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dank dames. Helaas,kom ik daar ook niet verder :( Ach ja,ik ga gewoon verder in de MMM,het is toch een kwestie van mazzel hebben.Wie weet lukt het nog eens.

13. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    waar kom je niet verder? Bij N.oens? Die staat namelijk op mijn lijstje mocht de tp van komende vrijdag op niets uitlopen...

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi klaproos in Gent kijkt men ook naar bloedstolling en het immuunsysteem je kunt je ook laten doorverwijzen naar een andere internist , ik zou zeker naar Gent gaan.
    Ze kijken ook naar factor V leiden maar dan bij de vrouw je kunt het wel aankaarten dat het bij je man voorkomt ze kunnen dan lovenox geven (heparine).
    Verder kijken ze ook naar MTHFR.
    En naast de herhaald miskramen poli zou ik ook met 'n.oens gaan praten zoals ook eerder geopperd. MMM is doorzetten, verder zoeken en mazzel hebben ;).

NCM
    Voor je hashimoto geven ze in Gent prednison als het goed is plus aspirine.

15. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Gent geeft me niets.... hier de reactie van dr P.eters

Dat uw schildklierantilichamen positief zijn was ons ook bekend, dit werd ook in ons labo bevestigd en dat kan inderdaad wijzen op een auto-immuun schildklieraandoening. Uw TSH was echter normaal, het is het TSH- niveau dat wij bekijken in het kader van de herhaalde gefaalde innesteling of herhaald miskraam, niet de daling van de schildklierantistoffen, aangezien er geen aanwijzingen zijn dat deze een rol spelen in het proces van gefaalde implantatie of herhaald vroeg miskraam. Tijdens een zwangerschap worden deze echter wel opgevolgd.
    Wat ik bedoelde in mijn vorige email, en mijn excuses als dit niet duidelijk was, is dat we de auto-imuun merkers gemeten heeft waarvan men uit de literatuur weet dat ze een invloed kunnen hebben op de innesteling of op het frequenter optreden van een miskraam. Deze waren bij u allen negatief.
    Verhoogde schildklierantilichamen behandelen wij niet in het kader van de fertiliteit.

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust

Is je ANF positief?
    Anti nucleaire factor?

Ik zoek vandaag nog een onderzoek op die heb ik aan DS gegeven daarna zijn er hashimoto meiden behandeld met prednison , ik zou er toch om gaan zeuren als ik jou was en anders via d'r. Pf uit DD.

17. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ANF weet ik niet, wordt die standaard gemeten of moet ik daar om vragen? Anders kan ik in de papieren zoeken of ie er tussen zit...

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Als je het rif onderzoek gehad hebt wel maar meestal wordt het wel bekeken hoor. Er kan staan negatief , 1+, 2+, 3+
    Bij mij stond er 2/3+ dat is zwaar positief
    Dan staat er verder bij als de waarde destijds positief was wat het patroon was van de fluorescentie bijv. Gespikkeld, nucleolair etc.

Zie ook ANAs are defined as having patterns. What does this mean? - Antinuclear Antibody Test: Learn About Test Results

19. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb geen RIF gehad. Het plan is nu om de laatste cryo een kans te geven en als dat niet lukt inderdaad dit soort onderzoeken te laten doen maar ik voel me nu onzeker over de laatste cryo...

Maar misschien heel naief: gezien de reactie van dr P.eters dan zal daar in Gent toch ook naar gekeken moeten zijn?

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Lief naïef ;)
    Vraag gewoon om prednison bij herhaald miskraam doet de sputter daar niet moeilijk over of ga voor je laatste cryo nog ff langs Pfeiffer en vraag hem om prednison, zodat je laatste cryo een succesje wordt! Anders gaat er weer veel tijd verloren :).
    Mijn vriendin die ook in Gent liep had geen rif laten doen maar toch was ANF getest
    Je mag je resultaten ook (desnoods geanonimiseerd) naar me mailen hoor misschien zie ik iets

Deel Deze Pagina