Het UZ Gent topic deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hej Okaasan

Jammer dat ik je hier weer tegenkom en wat een route heb je inmiddels achter de rug. Ik heb dus wel een behandeling voor mn schildklier. Zodra ik zwanger ben moet mijn dosering schildkliermedicatie omhoog met 25% omdat mijn schildklier dan ineens een stuk langzamer gaat werken. Dat zou bij jou toch ook eht geval kunnen zijn alleen weet je het niet omdat je niet je TSH test direct bij een positieve test? Is het gemeten samen met je HCG waarden toen je pril zwanger was? Ik heb namelijk (ongeveer) dezelfde ervaringen als jij: pril zwanger --> wel HCG --> maar zet niet door en na 5-6 weken is het einde oefening

Is het werkelijk zo'n groot verschil of je bij De S onder behandeling bent? Moet ik me daar op richten?

2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL

Graag! Ik moet toch een nieuwe strategie opzetten heb ik het idee mocht de tp van morgen het niet worden...

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik weet het verschil niet omdat ik geen andere arts heb gehad dan prof de S....wat ik wel weet is dat je meerdere "lijntjes"uit moet zetten, dus ik zou zeker ook DD bellen!

Okaasan
    Helaas welkom.
    Zijn je schildklier waardes wel eens geprikt bij een positieve ZS test?

4. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    misschien stomme vraag maar spreken ze Nederlands daar? Het is al zo'n complex verhaal en om het dan nog eens in een andere taal goed over te brengen...

5. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop
    Ja NCM, inderdaad erg jammer om elkaar hier weer te treffen.
    En volgens mij is Peters of De S niet o'n groot verschil, behalve de nog langere wachtlijst. Althans dat begreep ik op diverse fora. Peters is volgens mij de vervanger van De S, dus je zit bij haar vast en zeker goed. En volgens mij wordt er ook heel veel in het team besproken.

Dank jullie wel allemaal voor de snelle reacties.

Mijn TSH is nooit getest bij een prille zwangerschap. Ik bedacht het me pas deze keer, omdat mijn schildklier zo ontzettend opgezet was toen ik een licht positieve test had. Maar dan nog vraag ik me af of het werkt om de waardes te bepalen. Ik heb nl nooit knaltesten (zie ook mijn hcg rijtje). Altijd vrij laag hcg, dus vraag ik me af of het dan niet al aan het misgaan is en ik dus gewoon al te laat ben om eventueel met medicatie in te grijpen.
    Ik gebruik ook nooit schildkliermedicatie, omdat mijn schildklierwaardes altijd goed zijn.

Dus als iemand nog een briljant plan heeft, dan houd ik me zeker aanbevolen!

6. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop
    Heb jij daar wel ervaring mee? Met een goede schildklier, maar problemen bij een prille zwangerschap?

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Okaasan, helaas welkom. Jullie hebben idd ook al een hele weg achter de rug..

Mamavanh, Gent doet niet aan telefonische consult helaas. Wij al meerdere keren gevraagd. Bv een evaluatie is Max 10 minuten en moeten wij ruim drie uur voor de auto in.. Maar Gent weigert helaas zulke gesprekken telefonisch te doen.

Hier baarmoeder leeg, nu hcg nog weg. Reken niet eerder dan juni mijn eerst volgende menstruatie, helaas
    ... Dus eind juni de eerste cryo?! Hoop ik!!!!

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ncm, heel veel succes morgen!!!! Mijn duimen draaien heel hard voor je.

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    en hij/zij is weer perfect :):):)

Bijgevoegde bestanden:

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mooie blasto!!!!! Dit moet goed komen!

11. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerdere 3 waren ook perfect :( maarja we gaan nu voor deze

Nog even bij de onthaal gevraagd of de afspraak met dr P.eters naar voren gezet kon worden en vanmiddag werd ik gebeld dat het bij hoge uitzondering 2 weken eerder kon.

Hopelijk is het niet nodig omdat we dan heerlijk zwanger zijn maar dan staat er in ieder geval een afspraak om de nieuwe ICSI in te plannen.

12. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop
    NCM, wat een mooi zeg! Wauw. Zo'n mooie heb ik nog nooit gehad.

En wat een onzin die afspraken. Maar volgens mij hebben ze hun week niet in Gent, want ik had ook echt een eersteklas tutmuts aan de telefoon gisteren.

En die afspraak heb je gewoon niet nodig.

13. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zijn de drie tp's hiervoor ook perfecte embryo's geweest en daarom vind ik het zo vreemd dat er zo weinig gebeurd is. Ik ben max 6 weken zwanger geweest. Embryo perfect , baarmoeder slijmvlies perfect, hormonen perfect, wat nu nog??? Alleen was mn TSH bij de eerste 2 ietsjes te hoog maar ook niet extreem. Dus tja als deze niet pakt ga ik 100 vragen stellen aan dr P.eters

eerst richten op deze mooie embryo. Ook nu alles weer helemaal goed en TSH zelfs op 0.66 dus kom maar door met die positieve test :D

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    NCM ik heb je een pb gestuurd met de gegevens van Pfeiffer
    Hoop dat je nu geluk hebt klinkt voor mij als immuunreactie ivm anti TPO dus bel pfeifer zeker voor prednison. Ik kon niet eerder reageren omdat ik in het buitenland zat ivm werk , sorry

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Oja NCM wel vroeg testen hè zodat je de positieve test niet mist !!

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Poppetje ik hoop voor je op meer geluk
    Zou ik zo brutaal komen zijn om te drammen dat je echt ook HbA1c eens laat checken nu en in zwangere conditie? Veel liefs en hcg geluk gewenst voor komende poging ...

17. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi Okaason helaas welkom hier
    Wat mij opvalt is dat alleen anti tg getest is ( thryroglobulin) maar nog niet anti TPO en anti TSH receptor antistoffen echt naar vragen hoor en ook ANA anti nucleaire antistoffen of zoals ze dat in Gent noemen ant nucleaire factor ! Laat weten wat eruit komt en zeker eens om bij licht positieve test direct TSH en T 4 te testen waarschijnlijk ben je licht hypothyriod hoe is je BMI ???

18. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ladies

hoe doen jullie dat? ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee om dure testen te kopen maar... wil het ook wel weten als er iets gebeurd...

Met welke test starten jullie met testen en wanneer? Een speciale vroege test (predictor early of zo) of kruidvat 2v5?

En hebben jullie een goed adresje voor de testen?

Fijne zondag!

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi ik koop van zwanger en kids de midstream early geloof ik 6 dagen voor zwanger te gebruiken 10 + 10 gratis ik dacht rond de 27 euro

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier de zwanger en kids early testen, of de dipstick's of de cassette gebruikte ik.
    Maar bij deze zwangerschap had ik niets meer in huis en heb ik de KV 2 voor 5 euro gehaald.

Deel Deze Pagina