Het UZ Gent topic deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou ik heb de early testen besteld. Kan al vanaf 6 dagen voor NOD(!)
    Jeetje.... dat zou dan donderdag al zijn.... werkt dat echt??

2. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop

Een beetje late reactie. Maar sinds afgelopen zeer VMK ben ik er achter dat de testen van de Action, ookal zegt de gebruiksaanwijzing vanaf 25, al vanaf een HCG van 5 testen. Ik heb toten ik wist dat het al mis was getest met die testen, een HCG van ± 9 was te zien in een heeeeeel dun streepje en een HCG van 5 (die dag ook bloedtest) was ook te zien.
    Dus dat kan dus ook.

3. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop
    MamavanH, heel erg bedankt. Ik dacht dat de ANA wel getest is. Ik moet even de labuitslag van Gent erbij zoeken....Gevonden.

Is ANA hetzelfde als Antinucleaire Antilichamen (ANF)?
    Daarbij staat
    ANF Fluoricentie Patroon: Stopgezet
    ANF Intensiteit: Negatief

Verder staat er nog in het rijtje AUTO-Immuniteit het volgende op het uitslag formulier:
    reumafactor: <11.30 U/mL (referentie: 0-40)
    Sperma antilichamen Indirecte MAR: 29% (referentie:<40)
    Anti-ENA Lineblot, Anti-SSa/Ro: stopgezet

TPO en anti-TSH ga ik vragen in mijn zkh hier in Nederland om te laten prikken.
    TSH en T4 gaat gemonitord worden de komende cryo-poging.
    En mijn BMI, euhhhh, tja 5 jaar MMM is mij niet in de koude kleren gaan zitten en ben nu dus wel echt te zwaar. 97 kilo bij een lengte van 1.86m. Dat is dus een BMI van 28. Poeeehhh, eigenlijk meer dan ik hoopte. Maar ja, er zit ook wel 18 hormoon/emotiekilo's sinds het begin van de MMM.

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Ivm je BMI vraag dat ze ook je glucose en HbA1c testen tijdens de cryo poging. En ook cholesterol inclusief triglyceriden, LDL en HDL en totaal cholesterol. Komen in je familie hart en vaatziekten voor of diabetes of iets anders?

En vroeg testen met van die gevoelige tests ik start meestal op 9 DPO met testen. Echt doen hoor!

Je gewicht komt het door emotie kilo's of kom je makkelijk aan?
    Probeer eens ipv tarwe brood wat anders te eten bijvoorbeeld speltbrood of heel weinig koolhydraten maar wel gewoon normaal vlees en groente eten. Gewicht kan een belangrijke factor zijn. Probeer hier echt iets aan te doen (ook al valt dat niet mee en is het makkelijk gezegd).

Je ANA is normaal
    Ik vind alleen je sperma antilichamen best aan de hoge kant, zou dat nog eens herbepaald kunnen worden? Ook al is het volgens de norm normaal maar in de meeste uitslagen staat die waarde op 3 ofzo.
    Neem je iets van prednison of aspirine? En utro?

Is er bij jullie een post-coïtumtest (ook wel Simms-Hühner- of samenlevingstest genoemd) uitgevoerd?

Stond er bij je uitslagen ook iets over stollingsfactoren?

Succes in de komende poging.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag 9 DPO?

is dat 9 days past ovulation? Dat zou dan 2-3 dagen na terugplaatsing zijn toch? Of bedoel je wat anders?

Ik heb de ultrasensitieve testen nu en ga vrijdag 1e test doen. Dan werk ik lekker thuis dus kan ik relaxed doen en evt nog uren staren of er nu wel of geen streep staat ;)

6. okaasan

okaasan Lid

3 sep 2013
    42
    0
    6
    achter de laptop
    huh NCM, ik schrijf toch geen 9 dpo (dat is inderdaad days past ovulation), maar heb het over een hcg van ongeveer 9 waarmee ik nog een heel klein streepje op de Actiontest kreeg.

[EDIT: Oh, zie nu wat je bedoeld. Ja denk dat MamaVanH inderdaad 3 dagen na TP al adviseert te testen. Lijkt me erg vroeg, maar als je bedenkt dat HCG in het begin niet zo snel verdubbeld, dan zou je dan best al een heel klein beginnetje kunnen hebben. En in elk geval mis je het beginnetje niet.
    Heb je al getest? En hoe gaat het verder?]

Maar misschien bedoel je iets of iemand anders. Ik heb een heel suf prednison hoofd.

En daarmee is ook gelijk de vraag van MamavanH beantwoord.
    Ja ik gebruikt dus prednison voor APS (Antifosfolipiden Syndroom) en krijg ook Ascal en Fraxiparine voor een zeer verhoogde Factor VIII. Andere stollingsfactoren zijn goed.
    Ook Utro inderdaad. Maar dat is meer voor de zekerheid. Dat vond De S prima toen ik er naar vroeg. Ik ben er ook erg blij mee, want nu hoef ik niet zo te broekloeren. De menstruatie zal dan niet ineens losbarsten, dus hoef ik niet telkens naar de wc te rennen. Haha

Diabetes komt wel voor in mijn familie, mijn opa had dat. Verder niets, ook geen hart en vaatziekten. En wel een erg grote familie (vooral aan mijn moeders kant).

Zijn die sperma antilichamen ook een bezwaar als je op ICSI aangewezen bent? Of geven ze gewoon sowieso een actief immuun weer? Hier nooit een smenlevingstest gehad. Maar dat lijkt me ook niet zo nuttig met ICSI?
    Ik krijg trouwens (de lage Gent dosering van) 10 mg prednison

En ik kom echt makkelijk aan. Echt iedere verse poging wel een paar kilo. Dus emotie of hormonen, ik weet het niet, maar het zal waarschijnlijk een combi van die twee zijn.
    Ook de prednison doet nu een aardige duit in het zakje.

Waarom is het belangrijk om voor een TP alle cholesterol waardes te bepalen? Of vind je dat gewoon slim om te doen, omdat ik te zwaar ben?

In elk geval erg bedankt voor al je hints en tips!

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

Ik bedoelde inderdaad mamavH :)
    Nee nog niet getest, ga ik vrijdag doen. Voel me prima, hetzelfde als bij alle andere keren eigenlijk.... Niets anders te doen dan wachten en positief blijven.

Ik heb dezelfde ervaring met utro: fijn dat die spanning van "opeens" ongesteld worden er even niet is. Vooral als je op je werk bent en het breekt door is het altijd een moeilijk moment.

8. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tadaaaa!
    Straks eerst vragen wat ik met mn schildkliermedicatie moet doen...

Bijgevoegde bestanden:

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Mooie streep NCM !!
    Vraag om je hcg progesteron en TSH en t4 te bepalen
    Voorzichtig gefeliciteerd

10. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik dacht vanmiddag bloed te gaan prikken op TSH, FT4, progresteron en HCG maar wacht nog even af of de endocrinoloog terug mailt met advies. Als ik niets hoor ga ik vanmiddag bloedprikken

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Als je voor 12 uur prikt of zo vroeg mogelijk heb je vanavond nog de uitslag via Gent
    Heb je dat prikformulier van hen?

12. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb van de endocrinoloog het formulier maar ook van Gent maar van Gent mocht ik pas maandag bloedprikken....Het is meer mijn schildklier waar ik nu advies op wil aangezien ik die niet op een urinetest kan aflezen :) en dat dat het enige is waar ik nu voor behandeld word. Maar al besloten dat ik zo ga prikken. Zal ik het Gent formulier ook meteen doen? Of maandag?

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Zit je bij een makkelijke endo?
    Zo ja die kan je ook vragen voor progesteron en hcg
    Dan zou ik het Gent formulier niet doen

Je had geen pregnyl gebruikt toch?

Als je geen pregnyl gedaan hebt en je hebt geen makkelijke endo zou ik Gent bellen dat je positief getest hebt en dat je graag vandaag de bloedbepalingen wilt laten doen ivm ophoging medicatie

14. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai
    Nee geen pregnyl en zeker een fijne endo en de endo bepaalt mijn schildkliermedicatie en die heb ik al gemaild dat ik een positieve test heb en bloed ga prikken dus graag advies wil. Ik krijg van hem meestal alle testresultaten dus ook de progresteron en de HCG.

Of bedoel jij andere medicatie om op te hogen? Bijvoorbeeld de utro? Maar die hoeft volgens mij niet omhoog.

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    NCM! Van harte meis!!!
    Zal een kaarsje voor je branden!

Mamavanh dikke kus x

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Als hij snel overdag op email reageert is het goed
    Progesteron zou kunnen maar afhankelijk van de hoogte die uit je bloed komt.
    Overweeg nog d'r pf in DD en of d'r 'N. In Gent te raadplegen nu je zwanger bent! Duim duim duim voor een plakbeeb spannend!

17. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb hem nu gemaild en als ik niet hoor ga ik vanmiddag bellen

Bedankt voor je advies maar is dat niet vreemd als ik net zwanger ben om dat bij andere artsen aan te kloppen? Gent meldt namelijk dat geen enkele marker aangeeft dat er verder iets mis kan zijn. Ik heb niet echt een sterk verhaal om dan bij N of PF aan te kloppen toch?

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Nee hoor je kunt gewoon aankloppen ivm herhaald miskraam je had er 4 toch?
    Pf kijkt naar andere markers
    'N geeft gammaglobuline (baxters) ivm herhaald mk dat is een bloedproduct van ca. 10000 donoren waarvan de gammaglobulinen worden gefilterd en gegeven om auto immuniteit te onderdrukken of een onder functionerend immuunsysteem een boost te geven

Oja en tip alleen glutenvrij eten nu!

19. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet inderdaad glutenvrij :) Nu 2,5 maanden

Ik ga even wachten wat mn uitslagen zijn en nadenken of ik bij de andere artsen wil aankloppen. Het voelt ook anders namelijk.... alsof ik een tennisbal onderin mn buik heb. Beetje strak en wat steekjes in mn liezen (banden?)

Ik vind het lastig wat de grens is in "hulpmiddelen" inzetten alsin de andere dokters... De miskramen waren met een niet-ingestelde schildklier, behalve de laatste keer maarja... soms gaat het gewoon niet goed in een prille zwangerschap denk ik dan. Blijft moeilijk dit proces...

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Glutenvrij verlaagd ook je auto immuniteit kan best zijn dat je verder niks nodig hebt
    Die steekjes zijn prima
    En nou niks doen hè dit weekend niet tillen rennen stevig doorlopen alleen koest houden :D:D manlief je lekker laten verwennen ;)

Deel Deze Pagina