Hallo allemaal, Ik breek hier even heel brutaal in om een paar vragen te stellen. Wellicht komen wij binnenkort in aanmerking voor ivf icm pgd. Nu zijn we doorverwezen naar het erasmus in rotterdam maar ik zou heel graag in Gent willen worden behandeld. Dit omdat de reistijd naar Gent gewoon veel korter is. Ik zou graag willen weten wat voor jullie de reden was om naar Gent te gaan, en hoe regel je dat met de verzekering? Wordt het wel hetzelfde vergoed als in NL? Ik dacht dat je ook je reiskosten deels kon declareren dus dat zou voor hun ook beter zijn. Antwoord mag in pb. Alvast bedankt, en veel succes voor jullie! Liefs Adriana
Hoi Adriana, wij zijn naar Gent gegaan ivm met een second opinion en hun specifieke kennis op het gebied van herhaalde miskramen. Wij moesten van te voren toestemming vragen aan de verzekeraar om goedkeuring te krijgen. Toen we die kregen stond daar ook in wat en hoeveel er vergoed werd. Ik heb overigens nog nooit tijdens een IVF traject reiskosten mogen declareren Succes!
Onze zorgverzekeraar heeft een contract met het UZ Gent en vergoeden 100% van de kosten. De reiskosten kun je declareren bij de belastingdienst. Je krijgt er dan een gedeelte van terug.
Ik ga deze kosten ook voor t eerst aftrekken van de belasting. Gent is meer dan 200 km enkele reis.... Er zijn wel een aantal voorwaarden. Kijk anders op de site van de belastingdienst, aftrek zorgkosten.
Ik heb het nagekeken, dank je voor de tip. Ik weet niet of wij boven het drempelbedrag uitkomen, maar het is goed om het in ieder geval te proberen.
Hoi poppetje, wat vervelend dat embryo niet goed is ontdooid!! Wij hadden maandag een erg fijn gesprek. Ik voelde me een soort van thuis daar. We werden begrepen en als mijn angsten die ik in het Erasmus had opgelopen werden absoluut niet gebagitalisseerd maar overal werd netjes op ingegaan. 26 september terug dan hebben ze de uitslagen van alle testen en wordt het plan voor ons uitgelegd. We zitten dan trouwens bij dokter Gerris.
Fijn dat je er een goed gevoel bij had. Ik kan het niet bewijzen, maar volgens mij maakt dat ook uit bij het welslagen van zo'n traject. Ontzettend veel succes gewenst!
De prof is een hele fijne vent. Na onze eerste mislukte dramatische poging bij het Emc was ik zo blij met onze overstap naar Gent. ik hoop dat jij het net zo fijn ervaart!!!
Rustig hier zeg! Poppetje hoe is het nu met je? En met de rest? Mijn zink was weer dramatisch laag, dus weer aan de zinktabletten. Mijn cyclus liep ook enorm terug van ovulatie rond dag 13 naar ovu rond dag 8, hopelijk krijg ik dan weer een betere cyclus als de zink waarde weer gestegen is! Groetjes!
heej hallo! Zeker stil hier Vervelend van je zinkwaarden en de invloed op je cyclus mamavH! Hopelijk heeft het snel effect. Hier alles goed. Inmiddels 22 weken zwanger en ik vind het zo fantastisch Hoe is het met de andere dames?
Jee NCM wat ga je hard! Fijn hoor! Voel je je goed ? En kun je al wat meer genieten en je voorbereiden op het moederschap? Of durf je nog niet voluit te genieten? De vorige keer had het na 2 maanden effect dus ik ga voor een conceptie rond de kerst Hahaha net alsof je daar op kunt intekenen Maar hoopvol ben ik nog steeds ik weet dat zink tekort echt dramatisch kan zijn voor de vruchtbaarheid ( ja ook bij vrouwen )
ja aan de ene kant gaat het heel hard en aan de andere kant kruipen de dagen voorbij. Ik voel me heel goed. Slapen is soms wat lastig maar verder voel ik me top. Oja ik kan niet meer op mn hakken lopen :S dat is wel irritant want ik heb welgeteld 1 paar platte schoenen (en misschien wel 50 paar hakken....). Sinds 3 weken voel ik de kleine en dat geeft me heel veel rust en bevestiging. Volop genieten vind ik lastig omdat ik mezelf blijf beschermen tegen een eventueel klap maar ik mag ab-so-luut niet klagen. 2 weken geleden een schitterende 20 weken GUO gehad en alles wijst erop dat onze kleine man het helemaal goed doet. We zijn nu langzamerhand met de kamer begonnen en hebben zowaar wat kleertjes gekocht We doen alles lekker op eigen tempo en doen wat voor ons goed voelt.
Klinkt goed conceptie rond kerst mamavanh 😬 ( kijk naar mij) Ik ben 30 augustus om 1:19 middels een spoed keizersnede bevallen van een fantastische dochter! Wat wens ik jullie dit ook toe!
Nou ik zou zowiezo op 2 september een geplande KS krijgen ( mijn mupke lag met der beentjes naar beneden) Maar ze kon niet wachten en diende zich spontaan aan, vandaar de spoed KS. Verder kreeg de gyn haar er niet makkelijk uit daardoor hebben we een beetje opstart problemen gehad, maar nu gaat het heel goed! Ik heb bijna geen last van de KS en we hebben een heel makkelijk meisje 😍 Jij lekker genieten, het tweede trimester is geweldig!
Gefeliciteerd bengeltje! Ik ga voor zwanger per gisteren, helaas werkt het bij ons ivm icsi echt niet zo. Woensdag een cryo teug, als deze dit keer wel goed ontdooit
*waait weer even aan* Bengeltje gefeliciteerd! !! Ncm ik herken wat jij omschrijft, je blijft gewoon op je hoede, ik wilde er pas echt aan toen ze huilend op mijn buik lag. Meiden ik duim voor jullie, ik gun het iedereen hier zooooo. nog iemand die.de behandelingen en medicatie zelf moet betalen? Heb nog pregnyl in de koelkast waar ik niets mee doe...