Dames die bevallen zijn: GEFELICITEERD!!! En de zwangere meiden, hoe gaat het? Ik ben vandaag ongesteld geworden, had gehoopt op een Spaans wonder (2 weken vakantie in Andalusië) helaas... Gent gebeld, vandaag starten met de pil, de 16e een pipelle en de 24e een startgesprek voor icsi 3. Dan zijn de uitslagen van het bloedonderzoek er ook... Heb er gewoon weer zin in! Zwaai naar iedereen x
Hier laatste cryo poging mislukt, net ongesteld geworden. Vrijdag voor de sier een test en anders aan de pil en verder met de volgende poging...
Hallo meiden, mag ik ook meepraten? Wij zijn ook overgestapt naar UZ Gent. Wij zijn al 5 jaar bezig en al heel wat behandelingen gehad zonder resultaat, ook 3 IVF behandelingen die mislukt zijn. Mijn gevoel zei dat er een innestellingsprobleem is vanwege de vele positieve testen die ik heb gehad en een miskraam met 5,5 week, vandaar ook Gent gekozen. We hebben deze week een gesprek gehad met Prof de S. en ook de uitslagen van de onderzoeken besproken. Bloeduitslagen waren goed, alhoewel een kleine Factor VIII afwijking (bloedstolling) maar ze zegt dat het minimaal is en denkt niet dat dat de oorzaak is van de mislukte zwangershap(pen). AMH is 1.9 dus ik stimuleer niet al te best en dat was ook de merken bij de afgelopen IVF pogingen, niet al te veel eitjes, eerste poging 2, tweede 4 en derde 8, en telkens maar 1 embryo bij tp. Semenanalyse was goed maar niet zeer goed, morfologie was 1% terwijl dat minimaal 4% moest zijn. Ze denken dat mijn eicelkwaliteit niet optimaal is en ze stellen voor om een ICSI poging te doen met een terugplaatsing op dag 5 om te kijken wat de embryo(s) na dag 3 doen. Ik krijg de hoogste dosis Menopur 300 IE en decapeptyl (eerder altijd orgalutran) en kinderaspirine vanaf punctie. We zijn een beetje bang dat het zelfs niet eens tot een terugplaatsing gaat komen en dat onze embryos niet levensvatbaar zijn Wel fijn dat ze in Gent eerlijk zijn en deze poging zal een test zijn en duidelijkheid geven over de emrbyo ontikkeling na dag 3. Het gesprek heeft ons gerealiseerd dat onze kansen niet zo groot zijn, misschien gaat het wel nooit gebeuren en we zijn erg verdrietig daardoor. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt...ik hoop dat we in goede handen zijn, het is namelijk poging 4 en de pogingen raken onderhand wel op
Hai Wachtenopeenwonder Wij hebben net als jullie een heel verhaal achter de rug...Ik kan niet echt advies geven maar wil je alleen even zeggen dat als jullie er zelf in geloven, ga er dan voor! Onze ervaring is dat Gent goed weet waar ze het over hebben en eerlijk zijn. Als zij aangeven dat er goede hoop is en jullie kunnen er voor de volle 100% voor gaan, ga er dan voor. Het is moeilijk en het gaat helaas niet gemakkelijker worden en ik wens jullie alle succes!
Dankjewel NCM gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat het in Gent gelukt is! Heb je het heel anders ervaren dan de pogingen in nl? Wat hebben ze voor jullie anders gedaan in Gent? Groetjes wow
Heel anders!! Sowieso voelde ik me daar gerespecteerd en heb ik altijd het gevoel gehad dat ze het beste voor onze situatie zochten. Daarnaast bleek ik in V.oorburg hoogstwaarschijnlijk 2x flinke overstimulatie heb gehad wat niet was opgemerkt. In Gent trouwens weer overstimulatie maar wel ontdekt en behandeld. Punctie zonder pijn!!! Veel betere controles. Meer onderzoeken. Een heel team wat meedenkt. Ook ik heb 4x een miskraam gehad op 6 weken. Geen specifieke verklaring maar mijn schildklier bleek niet op het juiste niveau te werken dus naar endocrinoloog geweest en medicatie aangepast. Overgegaan op glutenvrij ivm schildklierantistoffen. Geen idee wat de doorslag heeft gegeven maar inderdaad nu zwanger <3
Wow, Ik herken je angst hoor, wij zijn ook van het mck overgestapt naar Gent. Mijn amh =1,4 dus ook geen overvloed aan eitjes. Ik heb dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen en ook de tp op dag 5. In nl 4x een tp gehad en niet zwanger geraakt. Ze wilden zien wat de embryo's na dag 3 doen. Er bleef er 1 over, is helaas een vroege miskraam geworden, maar zo dichtbij zijn we nog nooit geweest. Ik heb echt vertrouwen in de artsen, ze geven je geen valse hoop, hoe tegenstrijdig dat soms ook voelt....
Fijn om te horen, onze eerste indruk is ook zo, ze maken het niet mooier dan het is en dat is fijn, je wilt ook niet voor de gek gehouden worden en telkens horen dat alles prima in orde is. Anja, ik herinner je nog uit de mck topic. Zo naar van je miskraam, heb je uitslagen van je bloedonderzoek gehad? Mischien kunnen ze aan de hand daarvan kijken of het een innestelprobleem is.
De uitslagen zijn nog niet binnen. Zullen de 24e wel besproken worden. Aan de ene kant hoop ik dat er wat uitkomt en er gericht wat gedaan kan worden, aan de andere kant hoop ik dat alles oké is. Eerst de 16e een pipelle, is dat ook met jullie besproken? Op oa dit forum heb ik ook gelezen dat een combi van hormonen spuiten ook voor een beter resultaat kan zorgen. Bijv puregon en menopur oid Hebben jullie hier ervaring mee? Wow, ik hoop dat de artsen in Gent jullie lang gekoesterde wens in vervulling laat gaan....
Spannend Anja, ik hoop dat de resultaten goed zijn. Pipelle is niet besproken, ook niet een combinatie van medicijnen. Volgens mij doet Dusseldorf dat vaak, heb ik gelezen op dit forum. Ze hebben kinderaspirine voorgeschreven Is er bij jullie gebruik gemaakt van hatching techniek? En had jij ook menopur 300 ie de vorige poging?
Hoi wachtenopeenwonder hoewel de factor 8 minimaal is zou ik wel vragen om fraxiparine en aspirine. dit kan van doorslaggevende invloed zijn. hoe hoog was je f8 ? groetjes
Hoi mamavanh, F8 was 161, het zou onder de 150 moeten zijn. Ze hebben wel kinderaspirine voorgeschreven maar geen fraxiparine. Ik zal eens navragen
Vanavond rijden we naar Gent, nachtje in Holiday Inn en morgenochtend de pipelle. Heb er eigenlijk wel zin in, icsi 3 komt er aan!!!
Veel succes Anja77! Ik herken dat gevoel zeker: je bent dan weer in de running en nieuwe ronde, nieuwe kansen! Geen ervaring met pipelle maar hopelijk valt het mee
Hallo meiden, Ik volg jullie al een tijdje en plaats soms een berichtje. Ik heb onlangs de uitslagen van mijn onderzoeken binnen. Er is niets gevonden De volgende dingen zijn onderzocht; - schildklier en schildklierantistoffen - apc resistentie - lupus - cardiolipine (fosfolipide) antistoffen - homocysteine - mthfr puntmutatie - bloedsuiker (bloed geprikt 1,5 uur na de lunch) Nu heb ik over een paar maanden een afspraak in Gent. Voordat ik in Gent een afspraak heb, heb ik nog een gesprek in het ziekenhuis in NL om over de testuitslagen te spreken. Zijn er nog onderzoeken die ik in NL nog zou kunnen vragen om te laten doen? Ik vind het zo eng om voor de derde keer zwanger te zijn zonder dat er iets is veranderd in vergelijking met de vorige 2 keer. Zelf kom ik niet veel verder dan vragen of ik progesteron kan gebruiken tijdens de volgende zwangerschap. Ik hoop dat iemand nog een goed idee voor mij heeft.