De exacte waarde heeft ze niet gezegd. Bij de laatste echo voor de punctie bespreekt de arts het ook nog een keer. Ik weet het is geen garantie, maar ben toch soort van blij dat we iig een mogelijk verstorende factor kunnen "killen"
Als ze alleen aspirine hebben voorgesteld dan zal het maar een lichte afwijking zijn. Nu kun je in ieder geval aspirine slikken en hopelijk zal dat de oplossing zijn !
Ik heb deze zwangerschap in totaal 4x bloedgeprikt. Gent wil dat juist graag is mijn ervaring. Ze maken dan een curve obv je waardes en vergelijken dat met wat de curve is in een goede zwangerschap.
Hallo allemaal, Mag ik mee kletsen? Ik ben 26 en ml 28. Sinds een klein jaar zitten we in de MMM. Op dit moment spuit ik Gonal F en Pregnyl i.v.m. PCOS. 24 november hebben wij onze eerste afspraak in Gent omdat bij ons eigen ziekenhuis hierna alleen IVF mogelijk is (ze willen geen IUI doen omdat ze aangeven dat het zaad prima is). Ik heb hier echter geen vertrouwen in omdat een aantal dingen niet onderzocht zijn, zoals mijn progesteron en een samenlevingstest. Door de vele goede verhalen een afspraak in Gent gemaakt. Hoe is jullie ervaring in Gent? Onderzoeken ze meer dan in Nederland? Wij krijgen trouwens professor Gerres. Wilde graag de Suter maar dan konden we pas in 2015 terecht. Wie heeft ervaring met prof Gerres?
De arts vertelde dat ik t na de punctie moet gaan nemen. Ben jij het al eerder gaan gebruiken? ( in je vorige poging)
Is per persoon verschillend denk ik, ik hoefde dus maar èèn keer te prikken ( had wel hele hoge waarden)
Het verschilt denk ik per zkh. En het maakt nu niet meer uit, want jij bent gewoon ruim zwanger al, maar 1x prikken zegt niks. Want het gaat bij hCG niet om de hoogte an sich, maar om of het zich verdubbelt per 48u-72u. Ik heb het 1x gehad bij het vorige (NL'se) zkh, daar vonden ze 1x ook voldoende, want de waarde was hoog genoeg. Maar het werd toch een miskraam. Nu in Gent willen ze meerdere metingen (en dat is internationaal ook gebruikelijk). Dan kunnen ze namelijk vaststellen of de zwangerschap zich goed ontwikkelt.
Ik liep in Gent.... En heb twee keer moeten prikken. En nogmaals het is gewoon persoons gebonden. Enne 8 weken geleden is mijn prachtige meisje geboren, en dat wonder gun ik jullie allemaal!
Ik ben het deze (natuurlijke) cyclus gaan gebruiken vanaf mijn eisprong, ik dacht er toevallig aan, wel opmerkelijk dat we nu zwanger zijn geworden. Maar inderdaad, ik zou ook vanaf de punctie moeten starten
Dank je ik vind het niet erg het bloedprikken, geeft ons ook meer duidelijkheid. Even spannend weer tot vrijdag!
In je vorige post zei je letterlijk: "Is per persoon verschillend denk ik, ik hoefde dus maar èèn keer te prikken ( had wel hele hoge waarden)". Als het nu opeens toch 2 metingen is, dan klopt het dus wat ik zei: Gent wil meerdere metingen. En bij mij waren het er meer dan 2 vanwege mijn miskramen-geschiedenis. Maar ze willen er in ieder geval meer dan 1, omdat 1 niks zegt.
Hi, Gent onderzoekt inderdaad meer dan NL. Bij ons zijn er toch wel wat nieuwe dingen uitgekomen. Ik heb geen ervaring met prof G maar ik weet wel dat altijd alles met het hele team wordt besproken, dus ook met prof de S. Succes met jullie gesprek in november!
Ik herken wat WOW zegt, ook bij mij zijn dingen aan t licht gekomen in Gent. Ik heb prof G 1x gehad met een FM. Aardige, kundige man. Zo ervaar ik alle artsen en vroedvrouwen. Ook bij de punctie wordt er goed voor je gezorgd.... Succes!
@wachtenopwonder en Anja1977: Bedankt voor jullie reactie! wat is er bij jullie uitgekomen in Gent wat ze in Nederland nog niet ontdekt hadden? Doen de professors in Gent ook de FM? Ik krijg in mijn ziekenhuis gewoon verpleegkundigen die vervolgens alles s'middags moeten overleggen met een gynaecoloog.
Lichte bloedstollingsafwijking factor VIII en morfologie van het zaad was onder het gemiddelde. Ik NL zeiden ze altijd dat alles er prima uitzag
@MZ25 Er is bij ons wel veel meer onderzocht, maar niks gevonden. Wel was prof de S. absoluut niet te spreken over ons NL traject. Ze zei letterlijkdat ze onze eerste twee pogingen (beide mk) niet serieus kon nemen, omdat de hydrosalpinx die ik had toen nog niet verwijderd was.