Hallo Allemaal, Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest en heb in de tussentijd een cryo tp gehad en ben begonnen met een nieuwe poging. Het was een hele rare poging, ik moest beginnen met een hele hoge dosis gonal f en al snel werd duidelijk dat ik op overstimulatie af stevende.. We kregen de keuze om te stoppen of door te gaan, maar dan met een veel lagere dosis en geen verse tp. We besloten het van een nieuwe echo af te laten hangen en we mochten doorgaan. Ze telden meer dan 20 follikels, maar mijn lichamelijke klachten waren afgenomen door de lagere dosis en flink veel rust. Vanmorgen was het dan zover en moesten we voor een punctie. Met een goed gevoel gingen we er naartoe, want er moesten toch minimaal wel 10 eicellen inzitten, we hadden meer dan 20 follikels. Niets bleek minder waar.. Ze hebben maar 4 kunnen vinden. Nu komt waarom ik nu weer even in het forum zit, want we zijn voor een vreselijk dilemma komen te staan. Doordat er zo weinig eicellen waren gevonden is ons behandelend arts gebeld en die heeft besloten dat we, mits een echo en bloedonderzoek komende woensdag er goed uit ziet, we wel een verse tp krijgen op vrijdag. Maar we mogen er ook voor kiezen om alles (als er iets over blijft) in te laten vriezen.. We moeten het voor morgen weten, omdat het bepaald of ik met utrogestan begin of prikjes moet zetten die juist de hormonen uit mijn lichaam halen en de kans op overstimulatie verminderen. Ik kom er gewoon niet uit.. Het ene moment denk ik; we wachten af en hopen dat er iets in de vriezen is.. op die manier kan mijn lichaam tot rust komen.. het andere moment denk ik; nee, ik moet voor de verse tp gaan.. we hebben nog maar 1 cryo gehad, dus onze kansen zijn niet groot.. Nu lig ik op bed en voelt mijn lichaam behoorlijk beurs van de punctie.. Wat denken jullie?? @Anja: Wat vreselijk jammer, sterkte meid @wachtenopwonder: Gefeliciteerd!
Wat een toestand Als de echo en het bloedonderzoek goed zijn zou ik zelf voor vers kiezen. De percentages zijn met vers statistisch toch net nog ietsjes beter dan cryos. Heel veel sterkte en vooral veel drinken en veel rust!
Hoi Nana, Als alles goed is met je bloedwaarden zou ik ook voor een verse tp gaan. Wat een toestand inderdaad Hoop dat alles goed komt!
Hey Dames, Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag gebeld dat er helaas maar 2 emmies waren.. We gaan voor een verse tp, mocht die er zijn. Daarnaast heb ik een mail gestuurd naar ons behandelend arts en hoop ik dat hij wil overwegen om woensdag een tp te doen.. Ik heb overstimulatie gehad en dat heb ik nu niet.. Wat een vreselijk spannende dagen weer
Nana, meis, wat spannend allemaal. Hopelijk delen de Emmy's lekker door en heb je een verse tp en een cryo! ( of laat je er 2 terugplaatsen)
Ik heb gebeld en gemaild en intussen zijn we eruit Woensdag gaan we naar Gent voor een tp en er wordt ter plekke besproken of er 1 of 2 (mits mogelijk) terug worden geplaatst. Ik moet wel zeggen dat ik enorm opgelucht ben dat het toch komende woensdag wordt, daardoor blijft het spannend, maar heb ik toch iets meer hoop op een goede afloop @anja: hoe gaat het nu?
Bedankt meiden. Vandaag naar Gent geweest en dat was een pittig tochtje! Ik heb nog behoorlijk last van de punctie en het was een hele tocht om vanuit Friesland even heen en weer te rijden. Eenmaal aangekomen was het natuurlijk spannend of er een terugplaatsing zou plaatsvinden.. Gelukkig had 1 van de 2 emmies het gered en is er een 6-cellig embryootje terug geplaatst.. Matige kwaliteit, maar we hopen gewoon heel erg dat deze heel goed zijn best gaat doen! Na de terugplaatsing een lang gesprek gehad met de arts over onze poging, want het was zo'n gekke poging en nu blijkt dat het bij mij niet volgens het boekje gaat.. ze kunnen niet zo goed verklaren hoe dat kan, maar op deze manier loopt niet zoals het eigenlijk zou moeten. En ze willen een volgende keer dingen toch wel anders gaan doen. Voorlopig was dit voor ons de laatste keer. Mentaal en fysiek ben ik gewoon op..
Bedankt Hier gaat het fysiek gelukkig goed, net de hond weer eens lekker uitgelaten wat is het koud!!! Hoe gaat het met jullie?
Anja wat pieppppppp... Nana ik duim voor een mooi resultaat. Er zijn er van matige zwanger geworden en van toppers niet!
Een korte update.. het is niet gelukt.. Ik zit er momenteel helemaal doorheen, mentaal en fysiek ben ik gewoon helemaal opgebrand en door de zware poging heb ik nog steeds steekjes bij mijn eierstokken.. Voorlopig houdt het voor ons op.. En hoewel ik weet dat het het beste is, doet het op dit moment heel veel pijn Ik wil jullie de komende tijd heel erg veel succes wensen en hoop dat jullie beter nieuws krijgen.
Sterkte Nana86 een pauze nemen is zwaar ook al weet je met je verstand dat dan even nu het beste is. Knuffel
Veel sterkte Nana86. Het is een moeilijke keuze maar ik hoop dat het jullie even lucht geeft. Geniet van elkaar en ga leuke dingen doen. Je leeft ook nu. *knuffel*
Lieve Nana, Heel veel sterkte meis, had het jullie zo gegund. Hele dikke knuffel! Wij gaan verder in het LUMC....
Oh Nana wat rot voor jullie dat de poging mislukt is. Sterkte ik weet precies hoe je je voelt, zo voelde ik me een half jaar terug nog. Ik hou hoop dat alles uiteindelijk goed komt en dat jullie wondertje er komt. Knuffel!!