Misschien stomme vraag, maar hoeveel dagen zit er tussen de positieve ovutest en terugplaatsing? En hoeveel dagen na de terugplaatsing zou je kunnen testen?
Ja, dat ga ik morgen wel even doen denk ik. Maar 5 maanden wachten jeetje.. dan heb ik opzeker al nog een miskraam of 3 gehad.. en als ik nu deze maand zwanger ben is er zeker geen mogelijkheid dat ik kan bellen en gewoon ustrogestan mag proberen ?
Mijn advies maak vast een afspraak in Gent, ik heb een mail gestuurd en mijn situatie toen uitgelegd. Maar als je persè een afspraak bij prof de Sutter wilt dan kan de wachttijd oplopen 6 tot 8 maanden. Je kunt al een aantal onderzoeken hier ondertussen in Nederland laten uitvoeren, chromosoom en bloedonderzoeken en die uitslagen kun je dan meenemen tegen die tijd naar Gent. En de utrogestan is alleen op recept verkrijgbaar ( maar je kunt het ook via je huisarts proberen ) Succes!
Volgens mij kun je utro ook op internet bestellen.. Je krijgt het van het zh alleen als je over behandeling bent. Hier ineens een mail van Gent dat ik wel utro mag gebruiken maar zij dit niet nodig achten. Bengeltje een cryo krijg je een week na de positieve test. De bloedtest mag je 10 dagen na de tp doen.
Die heeft al gezegd het niet uitteschrijven, maar ik dacht misschien willen se in belgie aan de hand van mijn verhaal het gewoon geven om te proberen een recept dan. Als ik moet betalen ervoor is ook geen probleem als ik maar geen miskraam meer krijg. Vind 6 wel genoeg
De regels voor Nederlandse patiënten zijn zo dat een zh alleen mag uitschrijven voor hun patiënten. Volgens mij geldt dit ook voor België.. Google anders eens of je ze op internet kan kopen.
Maar wie zegt dat je miskramen komen door progestoron tekort? En 6 is inderdaad TE veel, ik zou echt eerst alles uitsluiten, schildklier, lupus, stollingsafwijking etc etc
NCM wat verstaat Gent onder verspilling? Van die paar utro bollen?? Ik heb maanden die dingen ingestoken zonder positief resultaat! Ik zou gaan voor beginnen met 3x 200 utro exact om de 8 uur 2 dagen na positieve ovulatie EN meteen je euthyrox met 25% ophogen bij een positieve ZS test.
Het enige wat ze tegen mij zeggen is dat dr bijna nooit wat uit die uitslagen komt. En als ik kijk naar wat progesteron te kort doet komt dat wel overeen. Ik heb altijd een menstruatie van 3 dagen had gelezen dat als je menstruatie korter is dsn 4 dagen dat meestal wijst op progesteron te kort. Ik heb het heel snel koud. Nu las ik ook als oestrogeen overheerste die klachten komen ook wel overeen. Mocht ik nu al zwanger zijn kunnen ze geloof ik al niet testen op stolling omdat de test beïnvloed zou zijn al.. ik heb volgendr week een belafspraak met een arts uit het lumc. En ik had me aangemeld bij amc. Maar die afspraak komt pas veel te laat mocht ik deze maand al zwanger zijn. Ik wil gewoon nu al iets proberen klinkt misschien als een zeur maar dan heb ik in elk geval iets geprobeerd
Twee jaar geleden is het nagekeken zei me huisarts toejnwas het goed. Maar heb trouwens ook gelezen dat mensen ineens in hun zwangerschap last krijgen van hun schildklier en dat is dan nooit getest.
Ik vond het ook zo'n suf argument! En inderdaad: wat je zojuist beschreef is onze strategie deze keer
Hai Princesje53 Persoonlijk zou ik je echt wilen adviseren bij Gent een intake te doen. Daar halen ze je veel gedetailleerder dan Nederland door de malle medische molen en dan weet je alvast meer. En bespreek meteen dat je je schildklier wilt laten testen (en je antistoffen), en zoals al gemeld werd lupus en stolling. Dan weet je beter waar je aan toe bent en kan je vanuit die positie je actieplan opstellen
Maar eer ik bij gent een intake gesprek heb.. Dat duurt ook nog 5/6 maanden.. Denk niet dat ik het vol hou om zolang te moeten wachten. Ik hoop eigenlijk echt al dat het deze keer gewoon raak is en dat het ook blijft zitten dit keer..
Lieve Princesje: dat willen we allemaal maar "zomaar" medicatie gaan gebruiken lijkt me ook niet het meest verstandig Mag ik vragen hoe oud je (ongeveer) bent? Hoe sneller je belt des te sneller kan je terecht. Wij konden uiteindelijk wat sneller langs omdat iemand anders haar afspraak had geannulleerd. Je kan proberen zo nu en dan te bellen om te vragen of je eerder kan komen?
Ja, logisch ik gun het iedereen ook van harte, het is soms zo oneerlijk als je dan om je heen hoort dat ze het kindje weg laten halen. En snap het wel hoor, als je er niet voor kan zorgen maar toch.. Ik ben 29.. En wil ook niet alle medicatie slikken.. Maar progesteron is tegen mij gezegd dat het geen kwaad kan.. Dat was meer van baat het niet dan schaad het niet..
Ik denk dat je hier een groep prachtige dames treft die PRECIES weten hoe je je voelt Voor wat betreft utrogestan is dat inderdaad de mening die ik bij Gent hoor: Baat het niet dan, schaadt het niet. Ik blijf bij mijn advies bel Gent en kijk wanneer je terecht kan.