Het vakantie klaag topic + tips voor volgend jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door me1989, 3 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier in Slovenië ook prachtig weer, tussen 28 en 33 graden, zonnig, klein briesje. Lekker wandelen in de bergen, zwemmen, beetje massage en wellness, luieren, met puber dochter naar een groot modern winkelcentrum. Kan allemaal een stuk slechter :D

GossipGirlxoxo, Cin85 en Maan14 vinden dit leuk.
  2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dus Slovenië bevalt goed?

Zit je toevallig op een camping en waar zit je ergens?

Wij zitten al een paar jaar te denken om met de caravan naar Slovenië te gaan, maar zijn nog best sceptisch.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee, niet op een camping. De meeste campings zitten in de buurt van Bled, aan de kant van Ljubljana. Wij zitten verder naar het oosten, bij Maribor. Met in de bergen (de Juliaanse Alpen) en waar allemaal thermaal baden zijn. Ik vind dat fijner, minder druk. Het lijkt een beetje op 'klein Oostenrijk ' zeg ik altijd. Maar ook nog wat goedkoper, ook wel fijn. We gingen gisten uit eten met 5 mensen, 3 gangen lekker Oostenrijks (schnitzels en zo) en waren 130 euro kwijt.

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En een extra voordeel van niet bij Bled zitten: wij hoeven niet door de Karawankentunnel. Geen files in Oostenrijk, joepie! We rijden via Graz, gaan bij Passau de grens over en komen pas boven München in de drukte, dat scheelt echt enorm!

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oke..klinkt goed zo te lezen.

Wat ik zo zie is dat de grotere camping in Slovenië met glijbanen etc helemaal geen goede revieuws krijgen. Voor de rest lijkt mij het ene prachtig land. Sowieso omdat het ene stuk minder toeristisch is en ook goedkoper.

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Wij willen er volgend jaar heen.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Moet ik eerlijk zeggen dat ik van die grote campings gruwel, dus ik heb geen idee. Een vriendin van me is wel een keertje naar Bled gegaan met de caravan, kleine natuur camping, zwemmen in het meer, dat was helemaal top. Maar het is maar net wat je zoekt. Bij ons is het bijvoorbeeld super schoon, iedereen heel vriendelijk, maar het is allemaal wel een beetje oubollig. Als je Franse megacamping kwaliteit en faciliteiten qua animatie verwacht denk ik dat het lastig wordt.

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    966
    445
    63
    Vrouw
    B
    En heb je daar ook leuke boulevards met winkeltjes en restaurantjes? En leuke dingen om te doen in de omgeving? Wij zijn een dag naar Malaga geweest met de trein, een dag naar een groot shopping center, een keer met de ferry naar een grote markt en af en toe lekker naar het strand. Zijn dat ook mogelijkheden in de omgeving van Alicante en heb je dan nog tips? (Accomodaties en uitjes) Mag ook in pb. Misschien voor ons voor volgend jaar? ☺️

9. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    966
    445
    63
    Vrouw
    Nog een voordeel van niet in Bled en Ljublana zitten: niet de drukte in, alleen maar Nederlands horen en slechts een plaatsje op de camping kunnen krijgen in de voortent van andere Nederlanders…. (verhaal van mijn collega, die direct rechtsomkeert is gegaan met haar tent en gezin). Gruwel……
    Volgens mij zijn Kroatië en Slovenië nog populairder geworden dan Frankrijk en Italië.

10. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ik klaag al vooraf. Weerbericht zegt dat het de helft van de vakantie gaat regenen met zelfs 3 dagen onweer. Echt voor de natuur heerlijk hoor..... Maar voor ons.....

11. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Deze vakantie is niet grappig. We zouden maandag weg, maar ik en kinderen hadden Corona. De week ervoor is schoonmoeder plots overleden.
    Vakantiebestemming was wel makkelijk, we blijven in de buurt van het ziekenhuis, mini heeft wat problemen na zijn duimoperatie en draagt nu een brace. We gaan een dag eerder terug ivm zienhuisafspraak op vrijdag. Deze zomervakantie zijn we dan 6x in het ziekenhuis geweest met mini. Eerste schooldag, je raad het niet hebben we weer de eerste 3 afspraken staan.

Toch hoop ik dat onze 4 dagen op vakantie een beetje als vakantie voelt.

Volgend jaar graag wat rust en 10 dagen ofzo met het gezin weg.

12. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Onze vakantie is vakkundig verpest door het mee genomen nichtje. Echt nooit meer dat ik het kind van een ander mee neem... In de herfst nog haar zus... En dan ist goed geweest.

13. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oh echt ? Het klonk heel leuk maar ik kan me voorstellen dat het in de praktijk ook tegen kan vallen. Wat was er aan de hand ?

Maan14 vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Oooh je in, hoe oud was het nichtje? Heel benieuwd wat ze heeft gedaan om het voor jullie zo te kunnen verpesten.

Maan14 vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Wat is er gebeurd?

Maan14 vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

he wat vervelend, heeft ze zich zo misdragen op vakantie? Denk je lief te zijn en je nichtje mee te nemen krijg je dit :(

Maan14 vindt dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Midweekje weg geweest.. eerste nacht begon al met de jongste die 3x alles onderkotste :| gelukkig de dag erna weer zo goed als beter.. 2 dagen later was ik zelf aan de beurt :| nog steeds niet veel trek in eten:rolleyes: het was wel leuk hoor, maar of ik nu uitgerust ben.. ??
    Ik boek geen vakantie meer voor dit jaar, want 2022 is duidelijk niet ons jaar :o::roflmao:

18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Het was een samenloop ze is 12. Liegt, 'steelt' houd zich niet aan de afspraak. Grote monden. Onze oudste zijn tics na doen zonder dat ze zelf tics heeft dus echt moedwillig. Waar door hij errors kreeg en hem dan hard op gaan uitlachen.

Haar moeder heeft dit vaker aan gegeven dat ze thuis de sfeer behoorlijk verpest in extreme maten . Tot nu toe deed ze dat hier niet ' nooit langer als 24 uur hier' . Waar door zelfs heb aangeboden toen der tijd als pleeg gezin voor in het weekend echter..... Moeders wilde dit niet, ze zij nu ook.... Je snapt nu waarom ik niet wilde he... Je gaat er als gezin aan onderdoor.

En dat klopt dus helemaal..... In de herfst gaat de oudste nog mee, met de moeder onze angst besproken. Zij gaf aan dat deze totaal niet zo is en we er geen dol mee zullen hebben. Hoop het nu ook!

We zijn vandaag al naar huis gereden want trok het zelf gewoon echt niet meer.

19. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ah wat sneu voor jullie oudste en wat balen van de vakantie. Krijgt ze hier wel hulp voor ?

20. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ja, alleen speelt ze veel mooi, en kan zicht lang genoeg ' normaal' gedragen. Wij wisten ook niet dat het echt zo heftig was.

zelfs de vriend van moeder heeft ze vals beschuldigd van seksueel misbruik. Uit eindelijk ook toe gegeven dat het niet waar was. Maar dan krijgt ze haar zin niet en gaat ze manipuleren en dingen naar haar hand zetten.

Eigenlijk lijkt ze heel erg op man zijn broer... Die dit soort problematiek ook heeft. Oa pathalogische leugenaar met een narcistische persoonlijkheid stoornis. Je ziet ook dat hij haar voert in gedachtengang...

Hoorde haar met hem aan de telefoon... Zijn het dingen als... Als je nieuwe duikbril mag kiezen. Moet je wel de duurste kiezen he want ome.... En tante.... Hebben toch genoeg geld...

Nu weet moeder dit gelukkig ook, en word hier op ingespeeld door instanties.

Deel Deze Pagina