Nou hier kom ik. Idd iedereen ervaart de pijn anders, ik dacht eerder ook wel, het zal mij benieuwen, maar echt het is me meegevallen. Heb ook niet gezegd, dit nooit weer. Na de bevalling zei ik meteen, de gewone weeen waren zwaarder, als de persweeen.Dit omdat de persweeen heb je meer tijd tussen zitten, en kun je even bijkomen. Bevalling heeft 5 uur geduurd. Hoofdje stond was idd ook een schrijnend gevoel. En toen ik persdrang kreeg, was ook vreemd je voelt je achterste helemaal verdoven, en ineens heb je het gevoel of je moet poepen, dus dat riep ik ook heel hard, er kwam ineens een heel team, en ik had idd volledige ontsluiting. Steven is met de vaccuum gehaald,eerst 40 minuten zelf geperst moest 3x in een wee, nou na de 2e keer persen dacht ik, kan niet meer, toen die vaccuum er eenmaal op zat, was het na 3x persen gebeurd. Heb ze horen knippen, maar heb niks gevoeld, volgens mij heb ik daar een spuit voor gehad, ik voelde een prikje. Toen het hoofdje was geboren, heb ik nog gekeken, en toen hij op m'n buik werd gelegd was ik super gelukkig, en ik was trots. Na de bevalling voelde ik pas aan de onderkant wat er was gebeurd, de hechtingen voelde ik niet, maar had getromboliseerde aambeien, nou das echt niet fijn had gevoel of ze er weet ik wat in hadden gestopt! ( denk aan die boomstam ) die zijn de volgende dag doorgesneden, nou die verdoving. Jeempie peempie wat heb ik geschreeuwd, zo zeer! Zo hard heb ik bij de bevalling niet geschreeuwd. Omdat ik zoveel pijn had, durfde ik niet te plassen, dus kreeg catheter. Na 6 dagen zh mocht ik eindelijk naar huis, toen kreeg ik vd vk tabletten en zalf vd aambeien, die hielpen echt goed. Na 2 weken waren ze weg. De weeen herkende ik als erge menstruatiepijn, en steken in je rug, de rugweeen, onder de douche was best fijn, maar daar kwamen de weeen wel sneller van, dus dacht toen wel,ik moet weer op bed liggen. Oja en ik moest ook overgeven. Nog een bevalling zou ik zo weer doen, al is het maar voor het gelukkige gevoel wat je hebt als je je kindje ziet, maar die weeen zijn best zwaar.Was ook blij dat ik wel nh zh ben gegaan. Een veilig gevoel.groetjes Mensi.