zoooo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stella, 11 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stella

    stella Lid

    4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    Ik ben nu denk ik 6 weken zwanger en ik voel me zo onzeker. Ik verloor vandaag wat lichtgekleurd slijm.ik weet dat dat niks hoeft te betekenen. Bij mijn eerste kindje verloor ik na 6 weken veel bloed door een stolsel. hij is nu 1 jaar. Hoe gaan jullie om met die vervelende "ik ben net zwanger"onzekerheid? :oops:
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je je zo onzeker voelt meis waarom wip je dan niet even langs bij je huisarts
    stress of angst is ook nie bevordelijk voor je zwangerschap

    sterkte debbie
     
  3. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Hoi,
    Ik heb die onzekerheid ook nog steeds heel erg, ik wil ook nog niet dingen kopen of cadeautjes krijgen. Volgende week (21 november) ga ik voor een echo, als ik dan heb gehoord dat alles goed is, ga ik er van proberen te genieten. Nu durf ik dat nog absoluut niet, ik ben veel te bang dat het mis gaat. Ik heb in het begin dagenlang last gehad van bloedverlies (wel bruin, niet vers) en een paar dagen geleden weer wat vers bloed maar dat was na een gezellig samenzijn met mijn vriend. Het schijnt dan geen kwaad te kunnen, maar echt ontspannen wordt ik er niet van. Ik kan je eigenlijk dus niet zeggen hoe je met die onzekerheid om moet gaan, afwachten en naar je VK voor onderzoek, dat is het enige wat je kan. Het is de realiteit dat het best vaak misgaat en ik weet ook dat het dan over het algemeen het beste is omdat er dan wat mis is, maar toch.....
    In ieder gval sterkte en succes, ik hoop voor je dat het goed gaat.

    Groet, Carlijn
     
  4. stella

    stella Lid

    4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje heeft tot 21 weken geduurd voordat ik iets durfde te kopen. Mijn moeder mocht ook niets kopen voor me. Ik had daarvoor al twee miskramen gehad. Misschien komt daar die onzekerheid ook vandaan. Ik heb voorheen ook niet durven te genieten. wat zit de mens toch lastig in elkaar. Ik hoop voor jou ook dat het allemaal goed gaat. laat het me nog eens weten!
     
  5. Miek

    Miek Lid

    22 okt 2005
    8
    0
    0
    Meiden,
    Ik voel zo met jullie mee!
    In het begin had ik veel last van zeurderige buikpijn. Dat ging weg, toen voelde ik mijn borsten in ene niet meer. Dat wisselt nu per dag. Een hele relaxte week gehad maar vanaf vandaag heb ik weer zeurende buikpijn! Ik word er ook zo onzeker en bang van! Voel me net een puber die een belangrijk proefwerk moet maken maar niet goed genoeg geleerd heeft...Wil genieten zoals iedereen dat als goed bedoelt advies tegen me zegt maar kan dat volgens mij pas als ik de eerste echte echo heb gezien.
    Ik hoop dat ik die snel kan ondergaan!
    Volgende week maandag m'n eerste afspraak bij de VK, kben benieuwd!
    Nou veel heb je niet aan m'n verhaal maar kwil gewoon even zeggen, ik leef met je mee!
    Miek
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb in het begin ook wat buikpijn gehad en dat heb ik nu alleen nog als ik druk ben geweest, denk toch een teken dat ik wat rustiger aan moet doen! En ben van week 6 tot 7/8 misselijk geweest en dat is nu ook zo goed als weg en mijn borsten doen soms wel heeeeel erg veel pijn en soms voel ik ze bijna niet, maar dat is mischien maar 1 dagje...het is allemaal zo wisselend om gek van te worden!!!
     
  7. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    He carlijn, Ik ga ook 21 november voor mijn 1e echo, super spannend!

    Ik was ook echt super onzeker , maar gaat nu iedere dag iets beter, denk dat ik echt pas kan genieten als ik mijn echo heb gehad en het echt gezien en gehoord heb.
    Wat betreft de bijwerkingen, ik heb inderdaad ook erg zere borsten gehad, ben hele dagen misselijk en inderdaad als ik het erg druk heb gehad word mijn buik hard en een beetje pijnlijk.

    Veel liefs Veer
     
  8. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    ik had/heb ook last van licht bruinige afscheiding. Hiervan werd ik de afgelopen week zo bang dat ik niet meer normaal functioneerde. Ik lag te bibberen in bed en op mn werk was ik een dweil. Nou ben ik normaal juist iemand die helemaaaaaaal niet snel bezorgd is, echt niet. Maar hier kon ik echt niet tegen, ik was één brok spanning. Om die reden toch maar gevraagd of ik niet eerder een echo kon krijgen, en dat kon! Vandaag geweest en ik zag wonder boven wonder het hartje kloppen. Ik blijk alleen veel minder lang zwanger te zijn dan ik dacht! (rare cyclus). Je wil echt niet weten hoeveel goeds het mij heeft gedaan. Volgende week de eerste afspraak met de VK. Ik ben benieuwd.

    Groetjes
    Melissa
     
  9. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Veertje, ik hoop dat voor ons allebei alles helemaal goed is tijdens de eertse controle. Ik zou blij zijn als ik dat achter de rug heb en dat alles goed blijkt te zijn.
    En Melissa, fijn dat alles goed is!! Ik had dat precies zo! Gelukkig was mijn zusje in de buurt en die heeft toen een afspraak voor mij geregeld ( ze was veel te bang dat ik van de stress weer een shaggie zou aansteken, :) ) Gek wordt je van die onzekerheid, ook al weet je dat als het fout zit dat er niets aan te doen is en dat het beter is. Je wilt niet dat het fout gaat, het gebeurt allemaal in jouw lichaam, je kunt niet zien of controleren wat er gaande is en je moet maar gewoon afwachten... Ik kan daar echt slecht mee omgaan. Normaal vliegt de tijd en sinds ik weet dat ik zwanger ben kruipt de tijd. Ik kan de dagen wel voorbij kijken! Ik ben wel blij dat ik dus niet de enige ben met dit soort problemen. Ondertussen heb ik wel al wat cadeautjes gekregen, waaronder een broekje en vestje en sokjes. Ik heb het allemaal weggelegd, maar stiekem wel even gekeken: wat klein!!?? Jeetje daar wordt het wel echt van hoor, hihihi
    Nou, laten we maar gewoon weer afwachten en toch stiekem al een beetje genieten
    Groet Carlijn
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ook ik zal opgelucht zijn na de eerste echo. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik en echo en die was niet goed. Ik had een paar druppels bloed verloren. Ik kan het alleen niet laten om spulletjes te kopen, deed ik tijdens de vorige zwangerschap ook. de spullen liggen nu op zolder, hopelijk komen ze straks goed van pas.
    Liefs Jenny
     

Deel Deze Pagina