Heb jij geen behandelaar die je kan bellen schrijven mailen. Want wij zijn geen deskundigen wij kunnen advies geven. Maar de vragen over ab. Die moet je echt gaan stellen aan je behandelaar of bel de ha. Als je je zo voelt is het ook goed dat je iemand durft op te bellen die er meer verstand van heeft dan wij hier. Weetje ik snap dat je je rot voelt. Maar blijf er ook niet in hangen. Hoe lastig het ook is. Succes verder( en nee ik ben niet boos op je)
Je hebt gelijk dat ik er niet in moet blijven hangen. Dat is zo lastig om er weer uit te komen. Ga t wel proberen!
als je echt flink depressief bent kan het advies , blijf er niet in hangen. maken dat je je nog rotter voelt. Voel je je nog schuldiger dat je dit soort gedachtes heb. Iemand met een gebroken been , daar zeg je toch ook niet tegen dat hij maar even een paar krukken mag gebruiken terwijl hij zonder niet kan lopen . Praat over de akelige gedachtes die je hebt, schrijf ze op. Vraag je omgeving of ze iets met je willen ondernemen en vraag steun. Afleiding zoeken is natuurlijk belangrijk en net als structuur in de dag houden, maak een lijstje en luister niet naar het advies dat je maar iets leuks moet gaan doen.
Hier nog een lotgenoot. Hoe overtuigen jullie jezelf om toch actief te zijn? Daar heb ik het zo moeilijk mee! Tips?
Ik merk dat wat doen je gedachten iets afleiden! Maar zit ook veel hoor, en ga dan zitten googelen! Heel fout! Jij voelde je iets beter toch dan een paar weken terug?
ik maak op slechte dagen letterlijk een lijstje met 7 uur op, kinderen aan kleden, koffiezetten, even in bed, boodschappen, weer even in bed met de electrische deken aan op 3. Zet er niet al te veel op want heb ook echt even-niets-momenten nodig en zo kan ik aan het eind van de dag zien dat ik toch best wat gedaan heb.
Mijn advies was netjes. Met blijven hangen bedoel ik hier. Wij zijn geen deskundigen. En over ad, Mijn.advies is juist prima. Behandelde informeren is geen slecht idee. En weet echt waar ik over praat.
aha, dan had ik het helemaal verkeerd begrepen. Vond het al zo raar dat juist jij die opmerking maakte.
Mijn behandelaar weet er van af. We zijn nu aan het kijken of deze dosis van de medicatie voldoende is, en die moet toch even ingesteld zijn. Het is nu bijna 4 weken, en merk enige vooruitgang met 4 weken terug.. alleen de dwanggedachten verdwijnen nog niet. Het paniekgevoel is een heel eind verdwenen!
Het is een beetje beter maar actief zijn blijft moeilijk. Vaak blijven zitten en internetten of tv kijken. Dat doet helemaal niks voor me en toch he... Maar slaap al niet meer overdag!
Jawel efexer excel en trazolan om door te kunnen slapen. Depressieve klachten: heel passief zijn, vermoeidheid, heel kort lontje, nergens zin in,... . En was al een tijdje aan het sluimeren maar na een heftige periode was het ineens echt foute boel.
Jij ook al eerder depressies gehad? Hoe gaat het met allemaal? Hier een redelijke dag. Veel afleiding gehad..
Ja maar niet zoals nu . Denk dat het een beetje aanleg is bij mij. Zit er echt in langs beide kanten van de familie. Hier ook een betere dag vandaag. De zon scheen en goed nieuws gehad .
Bij mij ook een familiekwaal, alleen bij iedereen in de familie is het zo, dat zodra ze antidepressiva slikken, ze gauw weer opknappen, en bij mij gaat het HEEEEEL langzaam!