precies... het gaat die lui volgens mij niet eens om het ongeboren kind... maar meer om de schade-claims die ze zo kunnen ontwijken!
ik vind het prima. Al zou het maar éen zwangere vrouw zijn die dankzij dit logo niet (meer) drinkt, dan zou het het al waard zijn! Ik vind het logo zelf ook erg onduidelijk ja, heb het ook nooit in het echt gezien.
Ik zou veel liever waarschuwings sticker zien op producten waarvan je niet zeker weet of je het hebben mag als zwangere vrouw, zoals diepvriespizza met mozzerella, of de verse kazen van de kaasboer. Noem maar even een voorbeeld. Op alcohol is toch wel een beetje overdreven, dat weet iedereen dat dat niet goed is voor baby. En bijvoorbeeld op honing en producten met honing voor kinderen onder de 1 jaar. Het staat wel heel klein op het etiket, maar van mij mag dat groter. En laat ze alsjeblieft het verschil tussen medicijnen en smarties eens iets groter maken. Of heb ik nu teveel wensen???
Betuttelend gedoe. Een volwassen vrouw kan zelf bepalen of ze wel of niet alcohol drinkt tijdens haar zwangerschap. De verloskundige vraagt het sowieso in het eerste gesprek en zal in dat geval ook wel duidelijk maken wat de gevaren zijn als de moeder aangeeft dat ze lekker door drinkt. Als je zo door blijft gaan dan zie je op een gegeven moment door de logo's het product niet meer...
Ach, de zwangeren weten dat toch zelf ook wel! En als ze willen drinken, dan doen ze dat toch. Ongeacht of er nou een sicker op zit of niet!
ik zag het gisteren inderdaad ook op een wijnfles staan. Tja, ik weet niet wat ik ervan moet vinden, ik denk dat iedere zwangere wel weet dat dit iets is wat gewoon niet goed is en niet mag dus of het nut heeft... ik denk het niet. Aan de andere kant, misschien zorgt het voor een soort bewustwording.
Ik vind het heel erg betuttelend. Net zo goed als het weigeren om alcohol te schenken aan een zwangere vrouw (wat m.n. in de VS niet ongebruikelijk is). Het is heel iets anders dan: geen alcohol voor je 16e, want dat is wet in Nederland. Het is nog altijd niet verboden voor zwangeren om alcohol te nuttigen. Net zo goed is het niet verboden om te roken, overigens. De meeste zwangeren zijn volwassen en mogen dus zelf hun keuzes maken. De ene keus is verstandiger dan de andere, dat dan weer wel. Zet er dan liever feitelijke informatie op (net zoals op sigarettenpakjes): alcoholgebruik tijdens de zwangerschap kan schade aan het ongeboren kind veroorzaken, of: alcoholgebruik kan hersenbeschadiging veroorzaken of iets dergelijks. Dan mag nog steeds iedereen haar eigen keuze maken, en is geïnformeerd over de consequenties. Appie zet een soort waarschuwingsstickers op alle zachte rauwmelkse kazen, een zwart rond stickertje met de tekst dat het van rauwe melk is, en om die reden wordt afgeraden voor mensen met verminderde weerstand (zoals kinderen, ouderen) en zwangeren.
Och ik denk niet dat zo'n minilogootje werkt maar kan me er verder niet aan storen. Ik vind het logo te klein om het echt als betuttelend te zien. Ik zie het nut er niet zo van in.
Ik had trouwens laats een kuipje boter, weet niet meer welke merk etc. Maar zat eens te lezen wat er nou allemaal in zit. Ook vitamina A. Er stond een tekst onder, dat zwangere vrouwen de hoeveelheid van de dagelijkse behoefte niet mochten overschrijden..
indd vind het ook beter om duidelijker op producten te zetten dat je het niet mag als je zwanger bent ( die kaas soorten/bepaalde verpakkingsmaterialen enz !)
Hallo allemaal, vind het een beetje onzin om dat er op te zetten . iedereen weet dat alcohol slecht is maar. goed ik heb er geen moeite mee want drink toch niet . groetjes san84
persoonlijk kan ik me er niet aan storen, vind het wel overdreven om eerlijk te zijn want iedereen weet dit eigenlijk wel, maar goed als er idd een paar vrouwen het laten door zon logo prima.. maar ik denk persoonlijk dat de vrouwen die wat willen drinken het toch wel kunnen omdat iemand anders het in huis haalt ofzo... maar goed ik had dit logo niet eerder gezien zal er eens opletten!
Ja het klinkt ongelooflijk, maar er zij ECHT mensen die niet weten dat alcohol slecht is tijdens de zwangerschap. (Of ze denken dat het wel meevalt.) Ik ben er wel voor, zo'n logo.
Mogen ze ook wel een logo op die energie drankjes maken die die kinderen van onder de 14 allemaal massaal als limonade lopen te drinken. Laast tijdens de voetbalplaatjes histerie zag ik een paar jongetjes van een jaar of 11 lurpen aan energie drankjes en ze stonden me toch te stuiteren zeg, echt belachelijk dat kan ook nooit goed zijn. Laten ze die lekker op gaan voeden. Het zou wel fijn zijn zoeen logo op dingen als bepaalde worst enzo, maar bier kom op....