Ik kan me dus echt totaal niet druk maken om zulke dingen. Wat ze er ook opzetten....iedereen is eigen baas en iedereen beslist over zulke dingen altijd zelf (volwassenen). Het is dus als waarschuwing bedoelt en voor de mensen onder ons die nergens iets van weten is het soms best goed dat ze er op gewezen worden. Dat wij met zijn alllen op zo'n forum zitten zegt genoeg, je bent dus erg begaan met je zwangerschap, zwanger worden of je kinderen en zult echt wel weten wat goed en slecht is (of in ieder geval je probeert alles te weten). Lekker laten gaan die overheid, industrie etc. Worden we toch niet minder van of wel??? Ik kan me drukker maken over de accijns die ze heffen over bepaalde producten om het te ontmoedigen. Duurder maken van sigaretten/benzine/alcohol terwijl de import prijs hetzelfde is.
Eens! Wat een betutteling weer.. Dit logo impliceert zelfs dat het verboden is, terwijl het nog altijd je eigen keuze is. Vraag me af of dit logo in Frankrijk ook te vinden is, daar is een wijntje tijdens de zwangerschap niet ongewoon. Evenals het eten van rauwmelkse kazen overigens.
Belerend. Iedereen weet dat alcohol niet goed is en degene die toch tegen beter weten in alcohol drinkt, laat zich daar niet van weerhouden door zo'n logo. En ja, what's next? Dat je spacecake niet aan kinderen mag voeren? Dat je kinderen niet naar de stomerij moet brengen? Dat je een winkelwagentje niet als ledikantje kan gebruiken?
ik vind het echt vet dom! als er iemand is die anno 2011 nog steeds niet weet dat alcohol slecht voor je kindje is, moet echt eens een iq test ondergaan!
Wat een dikke kul joh. Hoe willen ze dat dan gaan doen met een biefje dat je niet helemaal gaar bakt? De biefpolitie op je afsturen? Of een of ander chemisch logo dat verschijnt bij een bepaalde temperatuur en verdwijnt als de temperatuur zo heet is dat het voor zwangere vrouwen ook veilig is. Djiez... En wat cherryl zegt, degene die niet weet dat alcohol slecht is voor je kindje, of het ondanks dat gewoon bewust neemt, die zou zich mijn inziens nog maar eens achter de oren moeten krabben of ze überhaupt wel geschikt is als moeder. Maar goed... dat men zo'n logo er op zet, misschien betekent dat wel dat er dus nog wel degelijk zulke mensen zijn? Ik word er eng van.
Ben ik dan de enige met een kaasboer waar het EN op de verpakking EN op de bon word vermeld als het niet geschikt is voor zwangere vrouwen?
Ik vraag mij dan af wat het verschil is tussen een logo op bier en een logo op sigaretten? (dan bedoel ik niet roken en zwanger zijn, maar roken in het algemeen) het bier idee vinden sommigen hier belerend en betuttelend. ik denk dat je op een gegeven moment het ook niet meer zult zien net als de waarschuwingsteksten op een pakje sigaretten. Ik vindt het bier idee niet nodig. als ze dit willen doorvoeren, dan gaan ze hun gang maar.
Maar das toch juist goed? Vind ik wel iets anders dan op een alcoholisch drankje. Tenzij er tegenwoordig ook al twijfel bestaat over of er in een flesje Breezer of Grolsch alcohol zit. Bij onze kaasboer staat het niet op de bon maar wel op de kaartjes in de winkel. Zo kwam ik er laatst achter dat mijn favoriete kaas (als je 'm eet zou je zeggen: mmm lekker romig jong belegen) een verboden goed is voor mij momenteel. Wist ik daarvoor niet (ook niet op gelet overigens) en ik heb het zelfs zonder te weten voorgeschoteld aan een vriendin die zwanger was. Overigens hebben ze nu een kerngezond meisje maar ik voel me er onwijs schuldig over en durf het echt niet te zeggen...
Het is toch bekend dat je geen alcohol mag tijdens de zwangerschap.... Zou wel handig zijn bij producten waarvan je niet zeker weet of je ze wel of niet mag eten .(bijv. bepaalde kaas)
ja precies, en mensen die wel helder kunnen nadenken snappen zelf ook wel dat ze het niet moeten consumeren als het slecht voor ze is. En nu is het een logo voor de zwangeren, als je er voor alles en iedereen een logo op moet zetten dan kun je niet eens meer zien wat je nou precies in je handen hebt, dan zie je alleen nog maar waarschuwingslogo's