Zoontje niet welkom

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Weer een lastige situatie...

    Een tijdje terug was het (half)zusje van mijn zoontje jarig. Hartstikke leuk natuurlijk, alleen mijn zoontje was niet uitgenodigd. Dit wilde de vriendin van mijn ex niet omdat ze volgens mijn ex boos was dat ik haar kindje niet had uitgenodigd op de verjaardag van mijn zoontje. Dit heb ik inderdaad niet gedaan omdat mijn zoontje zijn verjaardag bij zijn vader vierde en zijn zusje daar dus al zou komen. Zijn vader is dus ook zelf niet op de verjaardag van mijn zoontje bij mij thuis geweest want hij vierde het immers al bij zijn eigen huis met zijn familie en vrienden. Ik vond het toen een beetje dubbel om zijn zusje dan nog extra die dag bij mij thuis te vragen, en ookal had ik dat gedaan zou ze toch niet mogen komen want dat wilde de vriendin van mijn ex niet. Ik heb haar dus ook niet uitgenodigd omdat we het op z'n zachts gezegd niet erg goed met elkaar kunnen vinden, en ik geen zin had in spanningen op de verjaardag van mijn zoontje.

    Een tijdje terug heb van mijn ex de echte reden te horen gekregen waarom mijn zoontje niet op de verjaardag van zijn zusje was uitgenodigd. Namelijk omdat zijn vriendin bang was dat alle aandacht naar mijn zoontje uit zou gaan en ze had er geen zin in dat haar familie en vrienden mijn zoontje zouden ontmoeten. Ik ben hier tamelijk boos over. Ze heeft vanaf het begin gezegd mijn zoontje te accepteren en dat ze hem hartstikke leuk en lief vind. Maar nu komt het op mij over dat ze eigenlijk heel veel moeite heeft met hem en dat hij alleen welkom is achter 'gesloten deuren'. Ook vertelde mijn ex dat ze het gevoel heeft dat ze de hele tijd moet concurreren met mijn zoontje. En dat terwijl zijn vader hem echt heel weinig ziet en op haalt (lees 1 keer per anderhalf week zien, en 1 keer per maand ophalen).

    Ik heb n.a.v. de verjaardag van zijn zusje dus ook gezegd dat ik niet meer wil dat mijn zoontje bij hun thuis komt zolang hij daar niet ten alle tijden welkom is. Het zit me niet lekker dat hij niet 100% wordt geaccepteerd en dat hij alleen maar welkom is als er geen andere mensen over de vloer zijn. Nu zijn mijn ex en zijn vriendin een soort van uit elkaar en woont mijn ex weer bij zijn moeder. Ik heb dus gezegd dat hij zijn zoontje altijd kan komen ophalen en zien (graag zelfs, want ik vind het heel vervelend dat ze elkaar zo weinig zien), maar dat ik dus niet wil dat hij bij hun thuis komt.

    Sorry voor het lange warrige verhaal
    maar ik zou graag jullie mening willen horen om de boel een beetje te relativeren. Overdrijf ik nu? Of sta ik in mijn recht?
     
  2. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Ik vind dat je groot gelijk hebt. Ze wist voor de tijd ook dat jou ex een zoontje had, die neemt ze er bij. Zo niet, zou het voor mij snel einde verhaal zijn. Je zoontje hoeft niet afgesloten te zijn van de buitenwereld, omdat zij dat zo nodig wilt. Had ze maar een vriend zonder kinderen moeten nemen.

    Misschien een beetje hard, maar zo denk ik er wel over.
     
  3. Only me

    Only me Niet meer actief

    klinkt allemaal wel ingewikkeld inderdaad. Maar de vriendin van je ex moet toch accepteren dat je ex nog een kind heeft, en dat niet alleen haar kind voorrang heeft. Waarom zou ze bang moeten zijn dat je zoontje alle aandacht op slokt? Haar kind is toch jarig, die aandacht krijgt ze heus wel.

    Wat ik denk is dat jij een keer een goed gesprek moet hebben met je ex, face 2 face en dit gewoon even moet voorleggen. Desnoods met haar erbij. Dan kan je dit soort onduidelijkheden voorkomen in de toekomst. Want als de kids ouder zijn willen ze dit soort misverstanden niet tegenkomen denk ik...

    Succes!
     
  4. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    zo jeetje, ik zou me precies hetzelfde voelen als jij je nu voelt. Is de dame nu helemaal gek geworden zeg. Je ex had misschien meer kunnen doen aan dat gedrag van zijn vriendin, maar dat ze nu even een time out hebben zegt ook al genoeg.
    Je staat wat mij betreft wel in je recht hoor. Ik zou hetzelfde doen, ik doe nu hetzelfde maar dan om andere redenen. T is idd belangrijk dat vader en zoon elkaar zien en daar heb je nu toch een goede oplossing voor gevonden. Zolang hij de kleine man maar niet meeneemt naar haar. Ik zeg top!
     
  5. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Waar is jou ex in dit verhaal?? Is het niet ook aan hem om met zijn vriendin te praten en partij voor zijn zoon trekt...
    Om je zoon te verbieden om in huis te zijn waar zijn vader en zusje woont vind ik wel wat ver gaan (hoewel ik het wel kan begrijpen) Heeft je zoontje last van deze vrouw??Zo niet, dan zal ik je het advies willen geven om je eigen gevoelens naast je neer te leggen, je zoontje gunnen om daar te zijn, je ex aangeven dat jij verwacht dat hij voor zijn zoontje opkomt en haar scherp in de gaten houden.

    Wat jammer toch dat er vrouwen zijn die zo vervelend reageren op kinderen van hun partner..waar is dat toch voor nodig. Als je een relatie aangaat met iemand die kids heeft bij een ander, weet je dat deze kids in je leven komen..Ik hoor maar zelden dat mannen zo vreemd gedrag laten zien...
     
  6. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    als ik zou gaan scheiden en ik leerde een nieuwe man kennen dat moeten ze mijn kinderen accepteren doen ze dat niet kunnen ze move want mijn kinderen komen op nr 1 :D
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik heb het idee dat ze zich idd een beetje "bedreigd"voelt door je zoontje of door jou misschien wel. Waar is ze eigenlijk bang voor, dat haar vriend zijn zoontje leuker vind dan zn dochtertje. dat gaat toch nergens over??? Ik vind het nogal kinderachtig allemaal.

    Ik zou ook net als jij willen dat mijn kindje ten alle tijden welkom is en anders maar niet. Daarbij vind ik dit iets voor je ex om op te lossen.
     
  8. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb al meerdere malen dit gesprek gevoerd met mijn ex, en begreep me zei hij. Maar nu is het zo dat hij mijn zoontje dit weekend op haalt en hij nu een soort van boos is omdat ik nogmaals heb benadrukt dat ik niet wil dat hij bij hun thuis komt. Volgens hem is de situatie al moeilijk genoeg en moet ik blij zijn dat hij hem ophaalt. In mijn optiek zou hij niet boos op mij moeten zijn, maar op zijn vriendin die hem verbied om zijn eigen zoon, en notabene de broer van haar kind, mee te nemen naar de verjaardag van zijn andere kind.
     
  9. Gummiebeertje

    Gummiebeertje Bekend lid

    24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ben het helemaal met je eens hoor
     
  10. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik snap dat je boos bent, dit zou ik ook zijn. Maar als je zoontje daar niet meer heen mag omdat die vriendin dus zo raar doet dan straf je niet alleen je ex en zijn vriendin, maar ook je zoontje. Ik neem aan dat je dat laatste niet wilt.
     
  11. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ik zou gewoon een keer naar die vriendin gaan en vragen wat het probleem is
     
  12. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dat is zeker niet wat ik wil inderdaad. Maar ik denk op de lange termijn. Wat ik namelijk ook niet wil is als mijn zoontje straks oud genoeg is, dat hij het gevoel krijgt dat hij niet welkom is of dat zij hem eigenlijk niet zo leuk vind. Ik probeer natuurlijk een manier te vinden zodat mijn zoontje hier zo min mogelijk hinder van ondervind, en daarom heb ik ook tegen zijn vader gezegd dat hij hem altijd kan ophalen en zien, alleen wil ik niet dat hij bij hun thuis komt.
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.847
    3.610
    113
    Vrouw
    Thuis
    De vriendin van je ex projecteert dus haar onzekerheid op een kind? Natuurlijk heb je gelijk dat je daar niet in meegaat. Je staat helemaal in je recht dat je wilt dat je zoon altijd bij zijn vader welkom is.

    Maar ik vraag me af wat je ermee wint om gelijk te hebben. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je ex zijn zoon al heel weinig ziet. En dat je ex nu in een relatie zit met een onzekere vriendin komt daar nu nog eens tussen. Probeer aan je zoon te denken, hij heeft recht op zijn vader en zijn halfzusje, ook als die vriendin niet wil weten dat zijn halfzusje recht heeft op haar halfbroer.

    Zelf heb ik overigens veel ervaring met stieffamilie als kind van gescheiden ouders. Mijn ervaring is dat die echt niet op je zitten te wachten en dat ze je bewust buiten sluiten. Vooral stiefoma's, wat een verschrikking. Wanneer de vriendin van je ex je zoon probeert buiten te sluiten van haar familiefeestjes zou ik heel alert zijn dat je zoon daar straks niet zit als een tweederangs familielid. Zeker als de familie van die vriendin om haar te steunen juist geen aandacht aan je zoon gaat schenken.
     
  14. Moonflower

    Moonflower Actief lid

    16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff waarom worden kinderen altijd de dupe van een "volwassene"....sorry maar wat is die (ex)vriendin van jouw ex een secreet. Hoe oud is ze nu eigenlijk zeg!
     
  15. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik vind het ook heel lastig, want ik zit dus in een soort van dubio. Ik heb zelf een stiefmoeder en kwam op m'n zevende bij haar en mijn vader wonen. Is natuurlijk een hele andere situatie dan dit, maar boze stiefmoeders bestaan echt! Ik kreeg altijd het gevoel dat ik niet welkom was en dat ze me niet accepteerde. Dit wil ik absoluut niet voor mijn zoontje! Overigens zijn ik en mijn stiefmoeder nu 2 handen op 1 buik;) Maar ja wat is het beste? Moet ik mijn zoontje laten gaan ondanks het feit dat ik weet dat hij daar niet voor 100% welkom is en met het risico dat hij dit straks ook echt gaat aanvoelen. Of moet ik voet bij stuk houden met het gevolg dat de situatie er niet makkelijker op wordt. Het stuit me ook tegen de borst dat zijn vader er niet alles aan doet om er voor te zorgen dat hij hem met regelmaat ziet en dat ik er op kan vertrouwen dat alles goed gaat en mijn zoontje zich prettig voelt daar.
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    moeilijk hoor meis, ik snap je dubbele gevoel. Ik zou het zoals je het hier neerzet ook nog eens aan je ex vertellen en dan ook gewoon zeggen: wat moet ik nu???? Dan hoor je vanzelf of hij het probleem inziet.
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief

    Het lijkt me belangrijk dat jij, je ex en zijn vriendin eens samen een goed gesprek gaan voeren, over hoe jullie deze situatie beter kunnen aanpakken. Begraaf het oude zeer, stap over je eigen schaduw en denk in de eerste, tweede én derde plaats aan jullie kind.
    Sorry dat ik het zeg, maar het komt op mij zo kinderachtig over: zij wil niet dat mijn dochter komt, nou dan mag haar zoontje ook niet bij mij komen.... Het maakt mij niet uit wie er begonnen is, en wie er gelijk heeft en wie niet. Los het op.
     
  18. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Sja het mag misschien kinderachtig overkomen maar voor mij is dit wel iets waar ik mee zit. Ik wil namelijk het beste voor mijn zoontje, en ben snel bang dat ik het verkeerde doe. En het probleem oplossen is juist war ik wil, maar het moet wel van beide kanten komen anders werkt het niet. Vanaf het begin ben ik degene die ons zoontje moet verdedigen, en papa laat het nogal eens afweten. Ook in deze situatie dus. Dat vind ik vervelend. Ik heb een enorme drempel moeten overstappen toen mijn zoontje voor het eerst naar zijn vader en zijn vriendin ging. Ik vond het ontzettend moeilijk, want ik kende haar niet echt en ik kon niet zien hoe ze met mijn zoontje om zou gaan en of mijn zoontje zich prettig zou voelen. Maar natuurlijk heb ik hem laten gaan omdat ik maar al te goed besefte hoe belangrijk het voor hem is om zijn vader en zijn zusje te zien. Dus je mag deze situatie kinderachtig over vinden komen, maar het gaat mij puur om mijn zoontje en dat ik wil dat hij geaccepteerd wordt zodat hij nooit het tegenovergestelde hoeft te voelen.
     
  19. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dat snap ik ook wel, dat je juist het beste wilt voor je zoontje.
    Daarom zeg ik ook: ga met ze aan tafel zitten en zoek samen naar een oplossing. Het gaat niet om het verleden, maar om de dingen zoals ze nú gaan, en hoe ze beter kunnen/moeten.
    In zo'n gesprek zul je vast een paar keer moeten slikken omdat iemand iets zegt wat jou kan kwetsen, maar houd één ding voor ogen, en dat is het belang van je zoon.
    Ik wens je veel wijsheid toe - en hoop dat een beetje daarvan ook bij je ex en z'n vriendin terecht komt, dat zal zéker helpen.
     
  20. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Maar ze zijn toch uitelkaar? Probleem opgelost toch?
     

Deel Deze Pagina