Vanaf wanneer dag 1 nieuwe cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje88, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Ik vroeg mij af hoe ik nou precies moet tellen met een nieuwe cyclus. Ik had ergens gelezen dat als je voor 12 uur op de dag helder rood bloedverlies hebt je dan start met tellen als dag 1 van je nieuwe cyclus en als je na 12 uur zit de volgende dag pas telt als dag 1 van je nieuwe cyclus.

Maar nu heb ik dus de afgelopen 2 cylcussen en dit heb ik nog nooit eerder gehad, dat ik sochtends helder rood bloed verlies heb en dit is ongeveer 1 a 2 tampons (niet mega veel ofzo) en dan weer een halve dag tot een dag helemaal niks. En breekt het dus pas op dag 2 of 3 echt helemaal door. Wanneer start mijn nieuwe cyclus dan?

2. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Oei dat is een lastige! Hihi. Ik reken altijd vanaf helderrood bloed. Is dat in de ochtend of in de middag reken ik dag 1. Is het 's avonds dan reken ik de volgende dag als dag 1. Maar er zit dus echt soms een hele dag tussen dat je niks verliest? Ook geen bruin ofzo? Bij mij is vaak wel de eerste dag nog wat minder dan dag 2.

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Normaal heb ik altijd 5 dagen. Dag 1 medium dag 2 zwaar dag 3 medium dag 4 weinig dag 5 weinig dag 6 niks meer en nu was het de vorige keer dag 1 halve dag medium dag 2 niks dag 3 zwaar dag 4 zwaar dag 5 weinig en dag 6 weinig tot niks

En nu dus gisterochtend medium smiddags niks meer vandaag dag 2 en nu zwaar!

Ik ken het in ieder geval niet dat het zo helemaal stopt. Ik heb dan zelfs niks met afvegen!

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb het laatst nog aan mijn arts gevraagd toen we begonnen met ivf... Volgens hen is dag 1, de eerste dag dat je rood bloedverlies hebt (of roze-verlies), dus is dat nu om 9 uur 's morgens, 12 uur 's middags of net voor 12 uur 's nachts... Zolang het voor 12 uur 's nachts is, is dat dag 1 volgens hen.
    Bruinverlies telt niet mee, enkel rood/roze verlies is dag 1!

Deel Deze Pagina