Wij komen er niet uit...... Zijn bezig de verkleedkleren te bepalen voor carnaval voor onze dochter en hadden een discussie over een fee en een elf. Wat is het verschil? De informatie op internet vind ik erg verwarrend haha wat denken jullie?>
Een elf heeft vleugels en een fee niet.. Edit.. Volgens mijn dochter kunnen ze allebei vliegen. Maar kunnen elfjes niet toveren..
Daar vraag je wat volgens mij heeft een fee een toverstokje en kan toveren en een elfje heeft punt oortjes en is vaak klein? en volgens mij kunnen die ook niet toveren. maar pin me er niet op vast
Volgens mij man is een elf heel klein en een fee niet, zoals Tinkerbell en de elfjes in Lord of the Rings.
Een elf komt inderdaad uit het bos, met van die malle puntschoentjes. Kan trouwens ook vleugels hebben toch? Tinkerbell uit Peter Pan heeft toch ook vleugels? En dat is een elf toch? Een fee heeft volgens mij vleugels en is 'geestachtig' met glitterstof enzo. Niet van die moeilijke vragen stellen hoor
een elfje heeft puntoortjes. Een fee heeft een puntmuts op. Zoiets? Tinkerbel en Feeën van Doornroosje
Tinkerbell is wel een elf, haha. Fantastische discussie, mijn man is ook serieus aan het nadenken over de kwestie en dochterlief doet ook mee.
Leuk, ik kon dit vinden en komt volgens mij het beste in de buurt: Het verschil tussen een fee en een elf: Een Elfje is een legendarisch wezen uit de Germaanse en Keltische mythologie. Na dat Europa Christelijk was geworden, werden de Elfjes sprookjes figuren die soms als duivels waren afgebeeld. In de laatste 150 jaar zijn de Elfjes sterk veranderd, waar Elfjes vroeger heel veel verschillende vormen hadden; van een enge reus tot een kleine kabouter, worden Elfjes tegenwoordig vaak op 3 verschillende manieren afgebeeld: Feeën: Een Fee is een andere naam voor een Elf. Feeën zijn erg knappe kleine vrouwtjes en soms mannetjes die de vleugels van een vlinder op hun rug hebben. Er zijn verschillende soorten Feeën. Zo bestaan er Bloemenelfjes en een Boselfjes. Kleine Mensen; in het Engels Little People: Deze Elfjes worden vaak afgebeeld als Kabouters, harige mannetjes, kleine vrouwtjes of Dwergen. Het zijn vaak Ieren en Schotten die Elven hier op laten lijken. Elven: Deze Elfjes zijn bijna even groot als een mens en hebben geen vleugels op hun rug. Zij verschillen van mensen door hun puntoren. Deze Elven zijn verzonnen door een sprookjes schrijver die J.R.R.Tolkien heet.
De dag dat mijn zoon mij zulke vragen gaat stellen; is hij met de carnaval gewoon een Orc hoor... De groeten!!!!
Hahah wijze keuze die Orc Volgens mij is het heel erg welke mythologie je er op na houdt of welk boek.