Het verschil tussen een elf en een fee?:-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigitte1985, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Een fee kan toveren en een elfje niet? Geen idee hoor roep maarwat ;)

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Misschien maar even samen met je dochter plaatjes opzoeken op internet zodat zij kan aanwijzen wat ze bedoelt en dan weet je ook meteen wat voor pak ze aan wil. Ik vind het maar een moeilijke vraag haha.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb het even gevraagd aan mijn zoon:

Een elf is veel kleiner dan een fee.

En een fee heeft grotere vleugels dan een elf.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dit zegt Wikipedia erover.:

Een fee is een mythisch wezen, algemeen omschreven als antropomorf en vrouwelijk. Het wezen is van grote schoonheid, kan geschenken brengen aan pasgeborenen, kan vliegen, toveren, wensen vervullen en heeft invloed op de toekomst.
    De eigenschappen van een fee verschillen per gebied en cultuur. Zo zou een fee een gevallen engel zijn, een elementaal, een spook of zelfs menselijk. Een fee is soms klein, maar in andere gevallen van normaal postuur. Ze kan een jong uiterlijk hebben, maar ook dat van een oude vrouw. Feeën zijn nauw verbonden met de krachten van de natuur en het concept van de parallelle wereld. Er is een grote verscheidenheid van (in het algemeen vrouwelijke) wezens die als fee worden beschouwd, zoals witte wieven, sirenes, nimfen, Rhiannon, Morgana, de Vrouwe van het Meer, Melusine en Befana. In veel gevallen lopen de begrippen heks en fee in elkaar over.

De Angelsaksen gebruikte de term fee ook om kleine antromorfe wezens uit de heidensefolklore aan te duiden, zoals een elf, kabouter, lutin, imp of dwerg.

Geen verschil dus. :p

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Elf - Wikipedia, the free encyclopedia

feitelijk dus geen verschil... de termen stammen uit verschillende gebieden en worden door elkasr heen gebruikt maar ik denk dat de zoon van Kim gelijk heeft.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik dacht dat een fee en een elfje hetzelfde zijn. Al vind ik het woord elfje schattiger, lieveren mysterieuzer.

7. Een fee komt vaker in sprookjes voor, terwijl elfjes meer in sagen en legendes voorkomen? :(

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elfjes toveren niet en feetjes wel, aldus de moeder van Fee :)

9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    hahahahaha wat een discussie:) Bedankt voor jullie reacties.

Gelukkig stelde dochter deze vraag niet hoor, ik wist steeds niet of ik nou een fee of elf moest zeggen hihi. Daarna vroeg ik het aan mijn vriend en kwamen wij er niet uit!

verwarrend

10. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    je hebt ook die tekenfilm ben en holly, volgens mij is ben een elf en is holly een fee en heeft ze vleugels en kan zij toveren:D

maar tinkerbell is toch een elfje dacht ik..... en in assepoester is er een toverfee maar die heeft geen vleugels.......

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:D

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien had ze haar vleugels tijdelijk weggetoverd voor de afbeelding?

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    kijk eens naar: Ben and Holly's Little Kingdom

Elfen gebruiken geen magie, feeën wel. Maar elfen kunnen wel alles, aldus Ben Elf

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

*taduuuuuuu*

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    soms is peuter tv heel bruikbaar!

links een fee, rechts een elf :D

Deel Deze Pagina