Heb een zoontje, toen die geboren werd "kende" ik alleen maar meisjes baby`s, dus leek me dat wel net zo handig Maar een jongetje vond ik zo leuk, dat ik bij de 2e ook wel graag nog een wou (bekender denk ik haha) Ben ook met hem naar k3 geweest.. en al die dingen, hij was meer in meisjes dingen geïnteresseerd dan mij De 2e werd een meisje (gelukkig wist ik het bij de 20 weken echo) Want ik schrok me een hoedje, en dacht een MEISJE help! haha. En nu is dat meisje 1,5.. en uhmm.. speelt meer met auto`s dan mn zoontje ooit heeft gedaan.. Maar sleept ook rustig haar pop door de kamer (in de buggy, onder een broemm broemm geluid) Of te wel.. T karakter is wel verschillend, al denk ik dat dat aan het kind ligt en niet zozeer aan het geslacht.. Maar mocht het aan het geslacht liggen, dan vind ik jongetjes "liever" en meisjes kattiger.. Al vind ik dat ook wel weer grappig T grootte voordeel van een jongetje is toch wel het verschonen, vind het bij meisjes moeilijker, ivm hoe je mag vegen enz.. Dus beiden heeft zn voor en na delen, t grootste nadeel van een jongen vind ik de kans dat ik een schoondochter krijg.. die is toch iets groter dan van een meisje..
voor zover kindjes volgens het boekje werken, in mijn boekje staat: jongetjes slapen het eerste half jaar meer dan meisjes en zijn rustiger, na een half jaar draait dat om en slapen meisjes meer dan jongens en worden meisjes rustiger en jongens drukker. (nogmaals, voor zover je van " het boekje" uitgaat, het karaktertje speelt ook mee) meisjes zijn feller en wat kattiger, en ja, daar worden ze mee geboren jongetjes zijn vaak knuffeliger dan meisjes.