Het verschrikkelijke moment toen je erachter kwam......

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ja in groep 5 ben je ong 10 toch.

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik was 7 maar mn meeste klasgenoten waren 8, ik ben een vroege leerling. Maar 10 niet hoor.

3. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik weet niet precies welke leeftijd kinderen hebben als ze in groep 5 zitten bij jullie. Ben namelijk van België en daar werken we niet met groepen.
    Hier word het niet verteld door de leerkrachten en word het gewoon afgewacht tot een kind het zelf te weten komt. Of de ouders beslissen om het kind op de hoogte te brengen.

4. kwebbels

Ok dan zal ik ook wel zoiets geweest zijn. Kan me niet voorstellen dat ik in groep 6 of 7 nog geloofde;)

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    ahhh, moest stiekem een beetje lachen, maar wel zielig voor jou, elke nacht maar wachten op die hoefjes.. :)

En dat van groep 5, nou bij ons niet!

Ik zat dus in groep 6 en toen vroeg de leraar aan de klas: Wie gelooft er nog in Sinterklaas? Toen wou ik m'n hand opsteken maar niemand deed dat dus ik ook maar niet.
    Ok, zei de meester, want sinterklaas bestaat dus niet en we gaan dit jaar surprises voor elkaar maken.
    Ik was in shock!! Mama kon het toen niet meer ontkennen helaas.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij mij ging de telling zo

group:

1- 4 jaar
    2- 5/6 jaar
    3- 6/7 jaar
    4- 7/8 jaar
    5- 8/9 jaar
    6- 9/10 jaar
    7- 10/11 jaar
    8- 11/12 jaar

7. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, ik zie het. Dat wist ik niet hoor dat het in belgie anders was.

kwebbels, ja ik denk het ook niet nee.:D

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik geloof het 3e of 4e leerjaar...

Ik ben er ook op school achtergekomen, maar hoe of wat weet ik niet meer.
    Dus zo traumatiserend zal het niet geweest zijn.:p

9. kwebbels

Groep 5 dus 8 of 9 jaar? Naja, anyway. In groep 5 was het voor mij wel afgelopen haha.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik weet dat moment nog precies. Ik zat met mijn moeder aan de keukentafel, en ik had toen al een vermoeden dat het allemaal nep was. Dus ik vroeg: hij bestaat niet he? En zij schudde nee, met zo'n zwaar schuldbewust gezicht.

En toen ben ik stampvoetend van woede naar mijn kamer gegaan, schreeuwend dat 'ze me dus al die jaren hadden voorgelogen'. Ik was echt witheet :D

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    mijn vader speelde sinterklaas...
    mijn moeder nam me mee en toen heb ik heel hard geroepen: dat is mijn papa!!!
    toen heeft mijn moeder me maar weer mee naar huis genomen :)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik merk trouwens nu wel bij mezelf dat ik een drempel over moet om mijn zoon te betrekken in 'De Grote Leugen'. Ergens voelt het niet goed of zo...om tegen hem te liegen. Dus dit jaar sla ik dat Sint en Piet gedoe nog maar even over. Volgend jaar zal ik er niet meer aan ontkomen denk ik.
    Het liefst zou ik gewoon niet tegen hem liegen, maar als ik terugdenk aan hoeveel plezier ik zelf aan sinterklaas heb beleefd als kind...

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    De grootste leugen van Nederland en we doen er allemaal aan mee.
    Doet me nu al pijn als onze kids erachter komen..

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Volgens mij vertelde mijn moeder mij het zelf, Maar zelfs toen ik het wist was ik nog steeds bang voor die man :)..ik was niet heel verdrietig want de kadootjes zouden gewoon doorgaan (ook omdat we het met de hele fam deden en mn zusje 5 jaar jonger is).

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier was het helemaal geen verschrikkelijk moment... Ik was nét 1 week 5 jaar toen mijn broer en ik even boven moesten spelen omdat sinterklaas (ja, mijn ouders dus) beneden de cadeautjes uitstalden en de buurman op de deur klopte. Bij mijn broer op de kamer vroeg ik mijn broer (die 7,5 jaar ouder is): hoe kan dat nou toch? Komt sinterklaas door de deur en door de muur, dat kan toch eigenlijk helemaal niet zonder gaten boren en zo?! Zijn antwoord: nee, dat kan ook niet, dat doen papa en mama gewoon.
    En ik: ohhhhh.... oké. Tja, einde verhaal, ik was dus net 5 maar heb er nooit een traan om gelaten.

16. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik weet niet echt meer HET moment maar wat mij wel in mijn geheugen staat is dat we op school sinterklaas langs zouden krijgen maar eerst aankwam bij de school aan de overkant.Nog geen 3 minuten later kwam hij bij ons aangereden.Hoor de juffen en meesters nog zeggen dat aan de overkant een hulpsint was;)

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik kwam er zelf achter...Geen idee hoe of waarom.

Ik zou het mijn kinderen vertellen, wanneer het GEEN sinterklaastijd is (bijv. in de zomer of zo).
    Zo zijn ze niet onwijs teleurgesteld tijdens het feestgebruis. Rond 5 dec. komt het dubbel zo hard aan lijkt me....

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat ik zelf heel erg snugger was en de kadotjes vond god wat was ik boos! hahahaha ik was toen een jaar of 8 denk ik.

ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben met mikky hoor.dit jaar gaan we ook nog niet kijken

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Volgende week hebben we sinterklaas feets op het werk en de kids mogen dan ook bij de sint op schoot. Maar nu zat ik me afte vragen wat nou als mijn dochter per ongeluk aan die baart trekt!! Dan staan we toch ff voor l*l.

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahah wat een geweldige verhalen zitten er tussen! :D

Ik ben het opzicht ook wel met Mikky eens, maar wat ze aan het eind schrijft telt voor mij meer dan de leugen.
    Wij hebben er zo ontzettend veel plezier aan gehad in ons gezin.
    Dat had ik voor geen goud willen missen. Nu zie ik het bij mijn neefjes en dan word ik gewoon emotioneel..:)
    Die gespannen gezichtjes als Sinterklaas aankomt, stiekem zwaaien, zo blij zijn met cadeautjes en elke avond vol liefde iets in de schoen stoppen.. Geweldig!

Deel Deze Pagina