Ik was een jaar of 9 denk ik. Tijdens de middagpauze op school was een ouder meisje dat aan't roepen in de kantine. Leerkrachten boos natuurlijk. Thuis toch maar eens aan m'n moeder gevraagd en zij heeft het eerlijk opgebiecht. Alleen was mijn fantasie zo groot dat ik dacht dat m'n oma haar als paashaas verkleedde en zo de eitjes ging verstoppen in de tuin...
bij ons werd het in klas 3 verteld, huidige groep 5 alle klassen 3 en hoger gingen naar film, en klas 1 en 2 kreeg sint bezoek.
Ik zou het niet weten....heb echt geen idee hoe ik erachter kwam en wie me dat verteld heeft. Dat vind ik trouwens dan ook wel weer raar....heeft het dan echt geen indruk gemaakt????
Bij mij was het niet verschrikkelijk, eerder een opluchting... Ik wist het al heel vroeg, ik dacht namelijk heel logisch over dingen na. Mijn redenatie was namelijk, als Sinterklaas binnen kan komen, kunnen er ook inbrekers binnen komen, dus zodra Sinterklaas weer kadootjes bracht kon ik niet slapen omdat ik dacht dat er vreemde mensen binnenkwamen... Toen mijn ouders dit merkten hebben ze maar verteld dat zij de pakjes deden, en toen was het ook goed. Het maakte sinterklaas voor mij ook rustiger, ik was er altijd goed gestressed door...
mijn broer en ik wisten het allang en toen mijn kleine broertje erachter kwam hebben we hem overtuigd om tegen onze ouders te vertellen dat hij nog wel geloofde... Omdat wij dan nog mooi cadeautjes van mijn ouders kregen. We hebben het ongeveer nog twee jaar kunnen rekken toen gingen mijn ouders iets vermoeden.
Ik was 8 en een van de laatste van mijn klas die nog geloofde..ik vond het heel erg en schaamde me omdat iedereen me zo voor de gek gehouden had ik was ook boos! mijn oudste is nu 7 en ik denk dat het er om gaan hangen dit jaar...