Wat is een realistische prijs voor een showroomkeuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos12, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben een showroomkeuken gezien die we mooi vinden. De normale nieuwprijs is 9500 euro.
    Nu is er voor het showroommodel geen vaste prijs, maar tegen elk aannemelijk bod.
    Maar ja, wat is een aannemelijk bod? Gelden er bepaalde gemiddelde kortingpercentages bij andere winkels? Bijvoorbeeld 50 procent van de nieuwprijs.
    Wat is jullie advies?

2. Manque

Manque Niet meer actief

#2 Manque, 1 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2018
    Oooh interessant! Ik ga even volgen. Heb er geen verstand van, maar ik zou eerlijk gezegd beginnen met 25% van de nieuwprijs ofzo. Maar goed, ik ben een krent! Voor apparatuur zou ik wel meer bieden. Wij willen ook graag een nieuwe keuken.

3. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Hangt ook van de apparatuur af en garantie daarop vind ik.
    Dat zou ik zeker laten meewegen.

rums en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb het even voor je gevraagd aan iemand die keukens verkoopt... het hangt een beetje af van de keuken, het merk en de inbouwapparatuur maar 60 tot 70% korting is vrij normaal :)

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dat is een goede! Ik weet eigenlijk nog niet wat de garantie is, dus dat is een goede om te vragen.

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dank je wel voor je reactie! Dat zijn mooie kortingen

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ongeveer de helft bieden (of ietsje minder).

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb ook wel eens gehoord van 70% er af. Gewoon doen, nee heb je...

9. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dat is wel de minimale korting voor een showroom keuken zou ik zeggen. Bij een nieuwe keuken halen ze er na 5 minuten praten al minstens 50% af en na wat langer praten zit je zo op de 60%

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben een showroom keuken gekocht, deze was van 13.000 voor 3200 euro incl koelkast vaatwasser combimagnetron gaskookplaat en waterkookkraan.

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nou dan wil ik wel eens weten waar jij je keuken hebt aangeschaft ;) Want na 5 minuten 6.000,- van een keuken van 12.000 afpraten lijkt mij lichtelijk overdreven....

Maar misschien beschik jij wel over een talent, waar ik niet over beschik natuurlijk! Ik ga binnenkort voor een andere auto kijken, zin om mee te gaan? :roflmao:

12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dit heb ik in het verleden meegemaakt in meerdere keukenzaken. Ik hou daar helemaal niet van. Geef me gewoon meteen een reële prijs, denk ik dan :rolleyes:

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. rums

rums Niet meer actief

Maar dan heb je het over een keukenkampioen of keukenconcurrent oif.

14. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Zeker bij de goedkopere winkels ja. Maar ook bij de duurdere winkels krijg je bizarre kortingen vind ik

15. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Als wij een nieuwe keuken nodig hebben dan mag jij mee om te gaan onderhandelen.. :D

Wij hebben nog nooit zoveel korting gekregen..

Ysabella vindt dit leuk.
  16. rums

rums Niet meer actief

Wij zijn bij een 3 manszaak geweest en kregen 300 euro korting.

17. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wij hebben in ons vorige huis een showroom keuken laten plaatsen. Ik weet niet meer precies de korting. Wel zeker de helft. Ze maakten zelfs het stukje keuken wat we tekort kwamen dicht met een op maat gemaakt kastje. Enige nadeel vond ik was dat in de koelkast ontzettend veel stickers zaten die ik er nooit mooi schoon uit heb gekregen. Bleef altijd een gele gloed. Maar dat kan net pech zijn.

Deel Deze Pagina