Wij hebben een showroomkeuken gezien die we mooi vinden. De normale nieuwprijs is 9500 euro. Nu is er voor het showroommodel geen vaste prijs, maar tegen elk aannemelijk bod. Maar ja, wat is een aannemelijk bod? Gelden er bepaalde gemiddelde kortingpercentages bij andere winkels? Bijvoorbeeld 50 procent van de nieuwprijs. Wat is jullie advies?
Oooh interessant! Ik ga even volgen. Heb er geen verstand van, maar ik zou eerlijk gezegd beginnen met 25% van de nieuwprijs ofzo. Maar goed, ik ben een krent! Voor apparatuur zou ik wel meer bieden. Wij willen ook graag een nieuwe keuken.
Ik heb het even voor je gevraagd aan iemand die keukens verkoopt... het hangt een beetje af van de keuken, het merk en de inbouwapparatuur maar 60 tot 70% korting is vrij normaal
Dat is wel de minimale korting voor een showroom keuken zou ik zeggen. Bij een nieuwe keuken halen ze er na 5 minuten praten al minstens 50% af en na wat langer praten zit je zo op de 60%
Wij hebben een showroom keuken gekocht, deze was van 13.000 voor 3200 euro incl koelkast vaatwasser combimagnetron gaskookplaat en waterkookkraan.
Nou dan wil ik wel eens weten waar jij je keuken hebt aangeschaft Want na 5 minuten 6.000,- van een keuken van 12.000 afpraten lijkt mij lichtelijk overdreven.... Maar misschien beschik jij wel over een talent, waar ik niet over beschik natuurlijk! Ik ga binnenkort voor een andere auto kijken, zin om mee te gaan?
Dit heb ik in het verleden meegemaakt in meerdere keukenzaken. Ik hou daar helemaal niet van. Geef me gewoon meteen een reële prijs, denk ik dan
Zeker bij de goedkopere winkels ja. Maar ook bij de duurdere winkels krijg je bizarre kortingen vind ik
Als wij een nieuwe keuken nodig hebben dan mag jij mee om te gaan onderhandelen.. Wij hebben nog nooit zoveel korting gekregen..
Wij hebben in ons vorige huis een showroom keuken laten plaatsen. Ik weet niet meer precies de korting. Wel zeker de helft. Ze maakten zelfs het stukje keuken wat we tekort kwamen dicht met een op maat gemaakt kastje. Enige nadeel vond ik was dat in de koelkast ontzettend veel stickers zaten die ik er nooit mooi schoon uit heb gekregen. Bleef altijd een gele gloed. Maar dat kan net pech zijn.