hoi, ik kom zo weer online, maar mijn jochie lag lekker te slapen tot nu. Dacht yes hij gaat de 4 uur halen, maar nee. Dus ik ga even voeden en kom dan terug.
Sorry meiden, heel weekend niet geweest druk druk geweest. Maar behang zit er in het kamertje op helemaal top. Gistermiddag een nieuwe fiets gekocht, helemaal blij Vanmiddag zijn we even bij mijn souders geweest op de camping en zijn net thuis. Dacht eerst even snel een berichtje aan jullie, zal foto's van het behang morgen proberen te plaatsen kunnen jullie even spieken. Heb verder niet echt terug gelezen, zie alleen dat nijn nog niet bevallen is, gaat het verder allemaal nog goed met je? Ele ik heb misschien een heel stuk gemist maar heeft herbie misschien koemelkallergie?? Oh ja even een vraagje aan jullie wanneer belde jullie je ouders/souders als je weeen krijgt en denkt dat de bevalling begint of als de kleine er is laat je het pas weten? Ik wil graag dat we pas bellen als de kleine er is.Maar er werdt mij net iets heel anders verteld/duidelijk gemaakt, bij mijn zwager werden we bij de 1e wee al gebeld en zijn ouders zijn daar toen al heen gereden, wij moesten ook, gevolg halve dag daar zitten wachten op een terras in de stad ( vind ik echt gekkenwerk maar ja deed het voor hun) En wil dus absoluut niet dat als ik bevallen ben meteen binnen een kwartier het hele hok met familie vol staat. Is dit heel raar gedacht van mij?? Ben er eigenlijk pis link tot helemaal over de zeik over. Maar misschien reageer ik wel heel raar en is het heel normaal als je ouders/souders binnen 10 min naast je bed staan? Zou graag jullie mening hier over willen horen. Butterfly geen gtst vanavond was maar waar er is niet echt iets leuks op volgens mijn helaas.
Och jee samantha, zul je altijd zien.....hahahaha. Nijn: zoals jij het omschreef waren dat wel voorweeen.
Smokey: Als jij dat niet wil, moet je dat ook niet doen. het is jullie bevalling, jullie kindje en je kan het niet over doen. Dus als je je er niet lekker bij voelt om ze direct te bellen, moet je het niet doen. Zij moeten jullie wensen maar respecteren. Zelf belden we wel toen het begon, was laat in de avond (bij de 1e), maar ze kwamen niet hoor, ze wachten rustig af! Mijn moeder en zusje zouden ook bij bevalling aanwezig zijn maar dit ging dus niet door, omdat het een ks werd. Maar goed, s avonds gebeld toen het begon en maar goed dat ze niet kwamen, ik beviel pas 3 dagen later!
smokey, wij wilden pas bellen als herbie geboren was en.. pas als we er zelf aan toe waren.. eerst tijd met z'n drietjes en even knuffelen met elkaar.. stel iemand had gebeld toen we in het zh waren had mannie niet gezegd dat we in het zh waren.. zo om te voorkomen dat ze op hete kolen zouden zitten en idd misschien al stiekem in het zh zouden zijn.. of de halve familie zouden bellen.. of wat dan ook.. ook had ik dat van te voren al aangegeven dat wij pas zouden bellen als we er zin in hadden.. en niet meteen na 5 minuten.. bij ons is het dan wel anders gelopen.. we hebben zelfs pas ouders gebeld na een paar uur omdat mannetje en mannie met spoed naar een ander zh moesten en alles heel snel ging.. maar zoals marianne ook zegt, wat anderen ook zeggen, het is jou bevalling.. jou kindje.. jou gezin.. jullie regels.. en iedereen om jullie heen moet zich daaraan passen of ze willen of niet.. iedereen doet het anders, wil niet zeggen dat jij het ook zo moet doen.. ik merk nu alweer bijvoorbeeld aan ouders of souders dat ze alles vergelijken met hoe hun het deden vroeger.. zucht.. laat je nooit beinvloeden daardoor.. en ook al krijg je scheve gezichten, het is graag of niet toch? zo zie ik het, als ik herbie iets in zijn leven wil leren en meegeven is dat hij moet kiezen voor zichzelf.. moet doen wat hij wil en durven zeggen wat hij wil.. ook al zijn anderen het daar niet mee eens.. maar wel met de voorwaarde dat hij ook respect heeft voor de mening van anderen.. snap je het nog? heel verhaal.. maar snel posten voor het weer weg is..
we zijn net naar de stad gelopen en hebben bij d emexicaaan gegeten.. mannetje heeft zich weer voorbeeldig gedragen en heeft wat rond zitten kijken.. zojuist de fles gegeven en hij heeft netjes geboerd en sindsdien schreeuwt hij het uit.. :S ik ga het dus maar even overnemen van mijn mannie want die weet het geloof ik ook niet meer..
Blij dat jullie er ook zo over denken, ik heb ook altijd gezegd net als wat jij zegt elle als wij er aan toe zijn dan bel ik en niet eerder. Moet er niet aan denken dat als ik net bevallen ben dat de hut vol staat. Dat wordt nog een leuke discussie maar gaat absoluut zoals ik het wil!! Mijn souders moeten +/- 2uur rijden voordat ze er kunnen zijn, so what.... zei vanmiddag al we bellen pas als de kleine er is. Nou daar dachten ze wel anders over, jammer dan! Ele wat heerlijk dat jullie lekker zijn wezen uit eten,lekker genieten is het dan toch? Butterfly dat is zeker maar goed dat ze niet meteen gekomen zijn haha dat was dan lang wachten geweest anders
Bij de 2e heb ik mijn zusje gebeld toen ik ruim 9cm ontsluiting had en zij heeft de bevalling dus meegemaakt. Doordat daarna alles zo raar liep en ik Melissa s nachts pas weer zag, kwamen de anderen pas de andere dag! Heb dus ook niet kunnen bellen dat ze geboren was. Ele: Nu je het over eten hebt, mijn broertje ging laats bij zo'n broodjeshuis eten en bestelde daar een broodje dönerkebab en toen hij een paar happen had genomen, vond hij allemaal veertjes in zijn broodje!!! Waren ze daar ook nog boos en beweerde dat hij dat er zelf in had gestopt. Hij mocht een nieuw broodje, maar dat hoefde hij niet natuurlijk. Melissa is vandaag wel te spreken, maar toch spuugt ze vandaag meer en heeft elke voeding nog een poepluier gehad. Het is nu net water. Dus er is vast wat, misschien was ze daarom ook zo vroeg wakker.
Gatverdamme veren tussen je broodje, dan zou ik ook geen nieuwe meer lusten bah bah haha Hopen dat de poepluiers snel overgaan, misschien als ze vannacht weer goed slaapt dat het morgen weer beter gaat Moet ons bed nog opmaken pff geen zin aan dus ga afsluiten en douchen, morgen weer vroeg werken. Weltrusten en tot morgen
hoi, Smokey: ik heb mijn moeder een half uur na de bevalling gebeld en die mocht pas komen als de kinderen Yarno eerst hadden gezien en die kwamen om half negen. Ben 02:09 uur bevallen. Bij Damian heb ik ze ook binnen het uur gebeld. Ben toen 23:16 uur bevallen en toen ik thuis was heb ik gebeld dat ik eerst even alleen wilde zijn en toen mochten ze komen. Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Zo heb ik mijn smoeder pas enkele uren erna pas gebeld dat de kleine er was. Maar zij kwam ook pas de dag erna, ze had een verjaardag. Vond ze belangrijker denk ik. Dus ik heb nu ook pas in de loop van de ochtend gebeld en wederom kwam ze een dag later, had weer een verjaardag waar ze naar toe ging. Nijntje: Hup je moet nu bevallen anders komt het niet uit. Marianne: alles verder goed met je?
samantha: WOW!!!! wat een ongelooflijk knap mannetje! Dat hebben jullie goed gedaan. Dat word staks nog wat als hij ouder wordt, al die dames aan de deur. Echt super foto's, volgens mij krijgt hij net zulk jaar als je mannetje.Yarno is echt een mix van jullie beide.
Sam: hier gaat alles goed. Alleen spuugt melissa vandaag dus meer en heeft ze elke voeding een poepluier, die word steeds dunner. Maar ze is heel erg vrolijk en merk ook niets aan haar, behalve dat ze om 03:40 al wakker was. Esther krijgen we niet in het grote bed, ze raakt dan volledig in paniek, zo zielig he!!!Kan het dan niet aanzien.
o ja, morgen naar cb, ze zal vast niet zo veel zwaarder zijn geworden, aangezien ze best veel laat staan. Ben dus heel er benieuwd.
bah veren tussen je broodje.. moet er niet aan denken :S de mexicaan waar we zijn gaan eten is best een goed aangeschreven restaurant.. ook niet de goedkoopste, ga er dan toch stiekem vanuit dat ze iets strengere keukenregels hebben.. bah moet er niet aan denken.. goed zo smokey, zeg maar gewoon hoe jij het wil.. en sommige mensen creeeren eindeloze discussies.. ach ze moeten iets te doen hebben toch? lekker niet aan storen, zei mijn mannie ook altijd.. hoe dan ook jullie bepalen.. lekker gevoel toch? so mannetje was even ontroostbaar.. hij wil nooit slapen deze tijd.. pas na de laatste fles.. maar we hebben echt geen zin om elke avond met een half slapende baby op onze arm te zitten.. hoe was dat bij jullie? hij heeft ook zijn ogen helemaal open.. was jij in de avond bevallen marianne? ik weet het niet meer.. ook niet waarom je ouders en souders niet dezelfde dag zijn langsgeweest :S onze s/ouders hebben mannetje ook pas de dag erna gezien.. 15 minuutjes en ze mochten hem toen niet eens vasthouden.. hij zat toen nog aan allemaal slangetjes en kabeltjes.. langzaam merk ik wel dat ik die tijd begin te vergeten.. dat deze niet meer zoveel indruk maakt zeg maar.. en dat de tijd die we nu hebben veel belangrijker is.. nijn, als jij nu een jongetje krijgt staan we wel gelijk jongens vs meisjes viel me net in ben stiekem wel steeds nieuwsgieriger wat jullie krijgen.. gelukkig weten we het binnen nu en 4 weken nog een andere vraag, we hebben nutriton gekocht omdat hij in het begin van de week wat meer spuugde.. maar een schepje bij de melk en hij krijgt het geeneens aangezogen zo lijkt het.. het is heel dik.. en er mogen zelfs 2 schepjes in.. nu vinden we het ook niet meer nodig om te gebruiken omdat hij nauwelijks nog spuugt, maar is dat normaal? en nog een andere vraag voor de mama's wat deden jullie in de laatste fles zodat deze iets dikker wordtzodat hij minder snel honger heeft? we willen dat misschien gaan gebruiken, hij is 6 weken en veel baby's beginnen nu met doorslapen.. en als de onze dat nog niet doet, willen we hem toch een handje helpen he
wat vervelend marianne dat ze zo weinig drinkt en dat er zovveel terug komt.. komt het misschien door het frfuithapje ofzo? dat ze meoiet heeft met de verandering in de voeding? samantha, wat een mooie foto's!! een heerlijk ventje zeg! mooi dat hij zo donker is, ik vind hem z op het eerste gezicht heel veel op jou man lijken klopt dat?
bah nog steeds doet internet vaag, soms als ik type komen er geen letters... en dat is alleen met pagina's op internet, niet of word ofzo.. alsof het heel erg hakkelt.. zo mogen het wel snel fixen zeg.. ik type al als een maloot, maar nu is het nog erger
Ele: Nutriton verdikt het idd, daarom gebruiken ze vaak een grotere speen of een 3 standenspeen. Maar als hij geen last meer heeft van spugen, zou ik het niet meer doen.Je kan ook nutriton door de laatste fles doen, sommigen zeggen dat het helpt qua doorslapen, maar daarvoor is het eigenlijk niet bedoelt. Wij gebruiken nu rijstebloem, maar dat mag officieel vanaf 4maanden, velen geven het wel eerder, maar hoeveel eerder weet ik niet. Melissa sliep met 6 weken ook nog niet door. Weet niet meer precies vanaf waneer, maar ik vond toen dat het kon en heb haar snachts niet meer gevoed.Heb haar gewoon bij mij in bed gelegd tot het smorgens tijd was, vanaf die dag slaapt ze netjes door.Misschien kun je dat ook eens proberen. Ja klopt ik ben van beiden s avonds bevallen. Melissa om 20 voor 9 en Esther om 9 over 9. Met mijn souders gaan we niet om, al 4,5 jaar niet meer. Esther is met een ks gehaald en heb haar heel even gezien toen, mocht haar ook niet vasthouden.Mocht pas snachts heel even naar haar toe, ze lag in een warmte bedje en lag aan allerlei kabeltjes en apparaten, ook had ze infuus. Heb haar toen even 10 minuten vast mogen houden en toen pas de andere dag weer.Ze lag op neontologie en ik op de kraamafdeling.Mijn vader heeft haar gezien toen ze 3 weken was, want hij was weg voor werk. Mijn moeder, zusje en broertjes zijn s avonds nog wel gekomen om naar esther te kijken, maar ik lag toen nog op de ic.
Ele: dat is idd vervelend, weten ze ook waardoor het komt? O ja, melissa heeft vandaag geen groente en fruit gehad, omdat ze nu dus een extra fles heeft gekregen.Ze komt toch niet boven de 1 liter uit, dus geen probleem