Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ele: Heb ook mijn banner aangepast, dat is weken is vele malen mooier om te zien, ik reken ook altijd in weken.:D:D

Hadden jullie mijn mail gelezen vanmiddag?
    Was naar CB geweest met Melissa.

Ik denk hele tijd aan nijn!Ben ook zo blij voor ze!:D
    groot gelijk dat ze hier niets heeft laten weten van de geplande ks.

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Heel erg gaaf dat nijn nu ook mama is en nu is het wachten op de laatste spruit, smokey besef je al dat je nu de volgende bent.
    Als je foto's hebt van de kinderkamer kom je ze dan spammen.

Marianne: wat wordt melissa al groot zeg. Zielig dat ze weer spuitjes heeft gehad, is nu voorlopig even de laatste toch?
    Van het groente hapje wist ik dat ze deze eigenlijk pas liever zien vanaf 6 maanden, hier op cb zijn ze daar heel streng in. Al doe ik alles toch op mijn manier. Fruithapje deed ik toen bij Damian toen hij 4 maanden was en toen vonden ze het eigenlijk het veel te vlot, maar ik niet. Hij had niet genoeg aan zijn fles en toen gaf ik fijngepureerde fruit. Heerlijk vond hij het, hij is nu nog steeds dol op fruit. Groente hapje wilde hij pas bij 7 maanden.

Hier gaat de bv goed,alleen heb dus die megaproductie en tot nu helpt de tips die ik krijg niet. Baal er zo van. Want bv moet leuk blijven en wil niet eerst handmatig de druk afkolven en dan voeden. Zo kan ik hem niet gelijk aanleggen en op deze manier vind ik het zwaar worden. Dus morgen maar eens overleggen of er een andere methode is om de productie omlaag te krijgen.
    Overigens helpt het plat liggen en dan voeden ook niet, het spuit er dan nog uit. Overigens kan ik dan alleen maar thuis voeden en nergens anders, want ze zien me al aankomen als ik om een bed vraag,hahah om liggend te kunnen voeden.
    Morgen voor het eerst cb,moet er al om 08:50 uur zijn. pff erg vroeg voor mijn doen, normaal gaat Yarno dan zo'n beetje het bad in. Dus het wordt morgenochtend aanpoten. Damian gaat ook morgen weer naar oma, dus ik kan morgen als yarno slaapt ook slapen.

Vanavond na de voeding had ik Yarno bij ons op bed gelegd tussen de voedingskussen,hij lag heerlijk te slapen en Damian lag al op bed en mannetje aan het tennissen. Zat zelf op bed een tijdschrift te lezen,maar ben ook in slaap gevallen. Dus toen mannetje thuis kwam trof hij ons in bed aan. Lagen zo lief te slapen zij hij dat hij ons heeft laten liggen, ben dus net wakker 2,5 uur slapen. Yarno dus ook.

Marleen: hoe voel jij je verder? Druk met werken? Ben je al ongesteld geworden?

Elegance: Hoe is het met Herbie? Hoe is het eigenlijk nu afgelopen met je onderkant? Zijn je klachten weg?

Smokey: ahaha je bent echt de volgende en daar weten we al van dat het een meid is, dus de meiden hebben gewonnen van de jongens.

3. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Pff weer een drama nacht gehad verkouden hoesten proesten, vent die lag te snurken, moet echt nog een halve dag wakker worden denk ik als ik wakker word.
    Gisteravond niet naar de yoga geweest kon ik even niet opbrengen.
    Baal er zo van dat ik door die kl*te verkoudheid niet fit ben, en mag het misschien niet zeggen maar ben het zwanger zijn dan zo zat, buik gaat steeds meer in de weg zitten...en ik moet nog zo lang wachten.
    Ben natuurlijk zielsblij dat ik zwanger ben en er helemaal superrrr gelukkig mee maar heb er af en toe echt zwaar de sch**t van zeg maar.

Zo dat was mijn geklaag weer voor vandaag, hoop dat ik toch snel wat fitter mag worden:)

Die nijn wat leuk voor dr ben benieuwd hoe het allemaal gegaan en naar haar verhaal.

Samantha jij bent nu bezig met je race tegen de klok haha:) maar veel plezier op cb, hoop dat ze een betere oplossing voor je hebben want een bed meenemen overal naartoe is idd geen optie;)

Ga weer even aan het werk tot strakjes

4. butterfly1984

Samantha: Ja klopt, nou weer met 11 maanden geloof ik.
    Wat zou jij aanraden voor Melissa?Wel of geen groente/fruit?
    Ik sta eigenlijk in dubio, omdat ze haar flessen dus nog niet leeg maakt.Soms denk ik wel dat ze geen behoefte heeft aan de fles, maar dat ze wel graag fruit/groente heeft.Ze drinkt naar haar groente ook nog gewoon dezelfde hoeveelheid melk als zonder dat ze groente krijgt.
    Wel balen zeg dat je zo'n last van overproductie hebt.
    Het is super leuk dat je bv kan geven, maar dit is natuurlijk niet echt fijn.Hoop dat ze nog andere tips voor je hebben.
    Wat lief dat jullie zo samen lagen te slapen!Heb je mooi even wat bij kunnen tanken.
    Ik moest om 08:45 bij cb zijn gister en ben dan als 1e aan de beurt en dat vind ik wel fijn, de volgende keer mag ik weer zo vroeg.

Melissa moest ik wakker maken om 07:00 vanmorgen!
    Ze lag nog zo heerlijk te slapen, maar moest haar wel wakker maken, anders kom ik niet uit vandaag.
    Zal wel komen van de prikjes van gister.
    Ze had gisteren ook iets verhoging, ze had 38 graden.

Vanmiddag gaan mijn moeder en ik op visite bij mijn nichtje.
    Ze is haar dochter bijna 1.5 jaar kwijt geweest en die heeft ze nu sinds paar weken weer terug.
    Ze was net 3 jaar toen ze uit huis was geplaatst.

5. butterfly1984

Smokey: Jeetje zeg, dat klinkt niet best.
    Hopelijk ben je er snel weer bovenop en kun je weer lekker genieten van de zw.schap!:D
    *dikke knuffel*

Weet je waar ik zo eens aan dacht?
    Hoe het nu met Tinkerbell zou gaan.
    Zo in 1 keer was het over met haar mannetje en even later had ze weer een nieuwe vriend toch?
    Ben heel erg benieuwd.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    samantha, ik zou ook doen waar je het beste bij voelt.. ik vind het sowieso niet kunnen dat elke cb wat anders zegt..
    iedereeen denkt het beter te doen etc etc.. ik word er wel een beetje moe van.. goed dat je dan ook gewoon doet waar je zin in hebt.. zo denken wij ook over het cb, het is handig dat je ze vragen kunt stellen, maar die kun je ook op internet stellen en aan ouders vragen of je ha.. en als je dan van iedereen een andere oplossing hebt gehoord doen wat je denkt dat het beste is :)

wat lief dat jullie zo lagen te slapen.. ik ben echt heel bang om met herbs in bed in slaap te vallen, omdat iedereen daar altijd zo voor waarschuwt.. ook al ligt hij dan in zijn domoo op bed,blijf het eng vinden.. :)
    voel je je nu wat uitgeruster?
    de klachten aan mijn onderkant zijn weg sinds dat die ontsteking eruit kwam.. sorry voor ranzigheid hihihi.. er kwam allemaal etter uit de hechtingen en sindsdien was de pijn ook veel minder en nam dat al vrij snel helemaal af! het is nog wel steeds verdikt en blauw :) maar ook dat trekt langzaam weg :)
    succes op het CB! ben benieuwd hoeveel je kleine man is gegroeid! :)

smokey, kan me helemaal voorstellen dat je het nu al zat bent hoor! ik zat nu al thuis met 26 weken en zeurde al heel veel :):)
    voor jou is het nu misschien nog heel ver weg.. maar als ik nu terug kijk je bent echt al ver!.. en vanaf 30w.. jaa dat weet je :):)
    maar wel balen dat je je zo voelt.. herstel van een griep/verkoudheid duurde bij mij ook veel langer.. het is nu extra belangrijk dat je aan jezelf denkt.. goed dat je gisteren niet naar yoga bent gegaan en de rust hebt genomen.. ik ben toen ook niet naar yoga geweest toe ik net ziek was geweest kon het toen ook niet opbrengen :)
    dikke knuffel voor jou! en gewoon lekker blijven zeuren als je er behoefte aan hebt hoor! we zijn er nu allemaal voor je! :):)

marianne ik heb er geen verstand van wel of geen fruit :p die fase is voor mij weer een stap te ver :)
    ik vraag me eigenlijk af wanneer herbs voor zijn eerste spuitjes mmoet gaan hoe weet ik dat?
    hoe gaat het nu met melissa? de koorts weer wat gezakt?

tinkerbell ja, ik ken haar van een ander topic waar ik toen meer kletste.. ze is toen nog even teruggekomen onder een andere naam, maar sindsdien idd niks meer van gehoord!

ik overweeg zometeen een draagdoek te gaan kopen.. dat omdat herbs veel wakker is, veel te veel.. en hij wil niet slapen in bed.. maar zodra hij maar bij ons in de buurt is, is hijdik tevreden.. hij huilt nauwelijks en jajaja lacht steeds meer.. en slaapt ook bij ons in de buurt,.. maar zodra hij naar bed moet is het afgelopen, wordt hij heel druk en huilt hij tot de volgende voeding..
    zelf denken we ook dat hij meer behoefte heeft aan onze aanwezigheid, dat zeiden ze in het begin ook in het zh..
    heeft iemand ervaring met een lodger? we hebben ook een baby bjorn maar een lodger lijkt me comfertabeler :)

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    nijn is alweer een dag mama! :) ben zo benieuwd hoe het gaat! en hoe de eerste nacht is geweest! :)
    en natuurlijk of ze nu veel pijn heeft.. hoop zo dat het allemaal is meegevallen...

maar wat kan ze goed een geheim bewaren zeg! ik kon het toen niet voor me houden! :)

en zoals samantha zegt, kun je het voorstellen smokey.. your next!!

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joepieieieie! nijn is mama!!!!
    Gefeliciteerd!!!! Geniet van jullie mooie wondertje!!!

9. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe ele!! hoe is het met je??? en met je mooie mannetje??

las even snel je vragen: ik heb voor sara in het begin de bykay aangeschaft, had ook een lodger, maar vond dat echt een onding! Ik kreeg haar daar niet comfortabel ingehangen. De bykay is heel fijn, lekker in de foetushouding tegen je aan.

en wb het slapen: je weet dat sara ook niet in haar bed wilde slapen, he? ik ben toen met de puckababy begonnen en binnen een week sliep ze steeds beter in haar bed! (met ups en downs natuurlijk) die hebben we alweer een hele tijd geleden afgebouwd en nu slaapt ze gewoon in een slaapzak :) misscien heb je hier wat aan?

10. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Bedankt dat ik hier mag "zeuren" ik klaag echt niet snel en wil helemaal niet als een zeur op anderen over komen maar soms heb ik het even helemaal gehad. Het gaat iets beter nu weer gelukkig:)
    Lag vanmorgen vroeg nog zo lekker te slapen en dan gaat de wekker onding!! Dus morgen zet ik geen wekker en blijf eens even liggen en zie wel hoe laat ik op het werk kom:)
    Net zitten tellen als ik 6 weken voor de datum verlof neem hoef ik vanaf nu nog maar 5,5 wk te werken dat schiet al op!

Tinkerbell herken ik niet eens meer, sorry maar mijn geheugen werken ook bijna niet meer en vergeet echt alles ben al ligt aan het dementeren.

Ele is inbakeren niks of is herbie daar nog te klein voor, bij de kleine van mijn broer hebben ze dat toen ook gedaan en toen ging het goed, wie weet.

Tja die nijn al bijna een dag mama ja, hoop dat ze zich een beetje ok voelt. Hoeveel dagen moet je ook al weer in zh blijven met een ks?

Donderdag mag ik weer naar de vk voor een groeiecho en die week erop weer in ziekenhuis:) heb ik al weer zin aan even kijken hoe het daar binnen gaat.
    Aankomend weekend gaan we met vrienden naar Drenthe hebben een huisje gehuurd dus hoop dat het een beetje mooi weer word, zodat we lekker bbq aan kunnen doen enzo.

11. butterfly1984

Ele: Bij het 2e, 3e en 4e bezoek aan het cb krijgen ze prikjes, daarna met 11 maanden weer.
    Heb je de forumulieren al over de bus gekregen van de prikjes?
    Elke keer als ze een prikje krijgen, pakken ze die "bonnetjes" (kom zo snel niet op een ander woord) af.
    Dus voor 2 prikjes 2 bonnetjes.
    Die heb ik altijd standaard in cb boekje zitten, raak ik ze ook niet kwijt.
    Wij hebben een draagdoek van mini monkey, maar die gebruik ik weinig.

ja klopt, tinkerbell is heel even nog terug gekomen onder andere naam, daarna nooit meer wat gehoord.
    wie weet zit ze hier nog steeds wel, maar dan weer onder andere naam

12. Gerritsen

hoi

marianne als ze genoeg heeft aan haar flessen zal ik alleen fruit geven en dan tegen 6 maanden groente.
    Maar je moet doen wat jij denkt dat goed is, jij kent haar als geen ander.
    Zo lijkt me echt vreselijk om je kind uit huis te hebben, bah.
    Hoe is het met die vrouw die nu twee kindjes levenloos te wereld heeft gebracht?

Hier vanochtend naar cb geweest, Yarno is nu 4180 gram en 54 cm
    Vond zelf dat hij wel heel veel was aangekomen, maar dat was normaal bij bv kindjes. Zij maken de eerste 2 maanden een grove sprong en daarna niet zo hard meer in verhouding met fles kindjes.

Ben ook bij huisarts geweest, heb een overover productie en heb nu ook nog eens borstontsteking met koorts. Als ik morgen nog koorts heb krijg ik antibiotica. Maar ik kan Yarno nu helemaal niet aan de borst verdragen, dan beval ik liever nog een keer zeg.
    Maar ik heb net de keus gemaakt, dat we gaan stoppen met bv. Vind namelijk dat bv iets heerlijks moet zijn en geen ware marteling om de eerste toeschiet af te kolven, dan moet liggen in bed om te kunnen voeden. Zo blijf ik aan huis gebonden en kan ik niet voeden buitenshuis. Nou daar pas ik voor. Zodra de borstonsteking weg is of ik kan Yarno weer aan de borst hebben dan ga ik zijn voedingen kolven en dat geven. Gelukkig had ik al een voorraadje en ben daar nu vanmiddag gelijk begonnen. Maar nu moet ik mijn borsten wel leeg zien te krijgen, dus ik heb daarvoor besloten om het met de hand weg te drukken onder de douche, dus dat wordt een aantal keer per dag douchen tot de pijn weg is.
    Maar wat baal ik van die onsteking, bij Damian kon ik niet voeden en nu kan ik het en heb ik echt veel te veel waardoor het ook niet lekker loopt. Nou ja ik wil me niet ergeren en kies voor een leuke mama te zijn die overal kan voeden waar ze wil en dat betekend nu dus afgekolfde voeding in een fles.

13. Gerritsen

Elegance ik heb ook een draagdoek, ideaal. Yarno vind het geweldig om tijdens het voorbereiden van het avondeten te gaan huilen, is dan zijn huiluurtje. Prima maar ik zit ermee dat mijn man graag ook wil eten na zijn werk. Heb hier een tricot- Slen doek.

14. butterfly1984

Samantha: Heb niets meer over die vrouw gehoord, mocht ik wat horen, laat ik het je weten.
    tja en over mijn nichtje haar dochtertje is een heel verhaal, die ik hier liever niet publiceer, mocht iemand het willen weten, mail ik prive.
    Yarno is zeker goed gegroeid zeg!:D
    Nog steeds wel even lang als Melissa alleen 235 gram zwaarder.
    Hopen dat hij zo lekker blijft groeien.
    Jeetje zeg, koorts en borstontsteking, het zit je ook niet mee.
    Heel knap dat je een keuze hebt gemaakt en je hebt het toch maar mooi even gedaan.En wie weet als alles achter de rug is weer aan de borst.Hij krijg iig nog wel bv en dat is ook al heel mooi meegenomen.
    Hoop dat je snel opknapt en dat de medicatie helpt.
    hele dikke knuffel.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    bedankt voor de tip dorien! ik heb gelijk gegoogled.. wel jammer dat ik nu voor 5 weken nog een mini puckababy moet aanschaffen.. maar het is zeker het proberen waard!
    ik wilde eigenlijk nu al naar de winkel gaan, maar hij slaapt!!! op zijn zij in bed! wel nog aan het miepen, dus echt vast slapen is het ook niet, maar meer dan anders! :)

samantha,die slen die jij hebt is dat ook een lange doen net als de draagdoek.nl?

Wat is hij goed gegroeid zeg! ongeveer hetzelfde als ons mannetje 2 weken geleden.. kan me ook nog nauwelijks voorstellen hoe klein ze in het begin waren.. en ook zo iel..
    nijn is daar nu heerlijk van aan het genieten! :)
    wat balen van die borstontsteking.. en goed dat je het ook zo ziet.. zo ben ik ook met bv gestopt.. kon niet zitten en door de medicatie kon ik niks geven.. al met al een teveel gedoe en ik wilde ook genieten..
    ik hoop dat het lukt om onder de douche de druk te verlagen en dat je op die manier de ontsteking snel kwijt bent.. en dat je natuurlijk geen medicatie hoeft te gaan slikken..

wat was ermet je nichtje? he bik nu iets gemist? sorry dat ik het even niet meer weet :S

smokey, je moet niet eens denken dat je zeurt, het gewoon doen! daarom is er een forum met alleen maar vrouwen! :):) als je iedere keer nadenkt dat je zeurt lucht het nog niet helemaal op toch?:) en ik vind het geweldig dat ik met je mee mag leven tijdens je zwangerschap :)

ik heb vandaag nog niet gegeten valt me in.. ben alleen nog maar druk bezig geweest.. ga ik dat nu maar gelijk doen :S

16. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ele ik lees net je gedichtje onderaan je banner wat super mooi! En nog niet gegeten dat je dat kan mijn buik begint om 11 uur altijd al te rommelen haha

Samantha begrijp ik het goed dat je nu even stopt met bv geven en als de ontsteking weg is weer opnieuw gaat kolven?? kan je maar zo stoppen en dan later toch weer beginnen of zie ik het nu verkeerd? Of doet afkolven minder pijn ipv dat je Yarno aanlegt?? Sorry misschien een beetje blond maar weet ook niet hoe dat allemaal in elkaar steekt.

Hoe zou het met nijn zijn??

De kleine voel ik de laatste week trouwens goed hoor en ook manlief, dat is toch wel heel speciaal moet ik zeggen. Vooral savonds als ik net op bed lig dan zoekt ze echt mijn hand op erg leuk:)

Had trouwens gisteren de camping gereserveerd via de mail, had gezegd van ok boek deze periode maar en welke gegevens heeft u nog van ons nodig? Krijg ik als antwoord alleen "wordt geregeld" en heb verder niks meer van ze gehoord terwijl ik daarvoor wel 5x mail contact met ze had heb er een beetje een raar gevoel bij nou. Als het me niet aanstaat annuleer ik zo weer en zoek ik wel een andere camping.

17. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi hoi,

Ik heb helaas op mijn vrije dag geen tidj gehad om hier te lezen.

Jens is niet helemaal in zijn hum. Hij kwijlt ontzettend en heeft knalrode wangen en heeft wat verhoging wil alleen maar gezellig bij mij zitten. Ik denk dat langzaam het 1e tandje gaat komen. Hij bijt overal op en je ziet ook een kleine verdikking in zijn mondje. Hoop dat die dan snel doorkomt want dit is ook zo zielig.

Morgenvroeg babyzwemmen als Jens tenminste weer een beetje zichzelf is en morgen middag werken! Dus een druk dagje.
    Ik zal proberen vanavond als Jens slaapt nog even terug te lezen en proberen te reageren! Maar ben jullie zeker niet vergeten!

18. Gerritsen

Nou heb toen Yarno aan het slapen was ruim ander half uur onder de douche gestaan om de borsten af te kolven met de hand. Dit ging heel goed. Ook had ik vooraf een paracetamol genomen en met de warmte leek de pijn echt al minder. Heb daarna mijn joggingpak aangedaan en de pittenzak warm gemaakt en ben in bed gaan liggen. Yarno werd na ruim 3 uur slapen wakker en heb hem achterwaarts tegen me aangelegd en gevoed. Het ging wonderbaarlijk goed, heeft de borst helemaal leeg gedronken. Daarna weer in bed gelegd en slaapt nog steeds. Moet om 19:00 uur weer voeden. Ga dus nu weer even onder de douche voor de warmte. Harry en ik hebben overlegd dat ik niet meer op verzoek ga voeden, maar echt er 3 uur tussen laat. Willen hem echt nu in dat ritme hebben zodat vraag en aanbod op elkaar afgestemd gaan worden vanwege de overproductie. Moest zo huilen vanmiddag omdat ik Yarno gewoon aan de borst wil hebben en borstvoeding geven zo leuk vind en ook mijn laatste kans is omdat we geen kindje meer erbij willen.( op even de ongemakken na dan) De vk heeft me dit advies gegeven en ik denk idd als je niet meer op verzoek voedt dat je bv dan idd in balans komt met vraag en aanbod. Dan wordt de productie gewoon wat hij nodig heeft en kan ik met enkele dagen gewoon weer overal voeden en nu moet ik gewoon even doorbijten.

19. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Ele, ik heb ook de lodger, en vond het echt een onding, kreeg haar er niet goed inhangen, heb nu de babybjorn en die vind ik fantastisch en zij ook! Maar ken ook verhalen van mensen die de lodger geweldig vonden, alhoewel meer verhalen dat het een onding is. Heb er ook nog een liggen van mn zorgverzekering, als je je adres mailt wil ik hem wel naar je opsturen (helemaal niet gebruikt), kan je uitproberen of herbie dit wel leuk vindt voordat je een mooie dure koopt of gewoon gaan voor de babybjorn, hangen ze gewoon goed en stevig in.

Marianne, heeft Melissa verder geen last gehad van de prikjes (behalve dat ze langer sliep maar dat is alleen maar fijn hihi)? Ze was lekker gegroeid zag ik.

Samantha, ik begrijp wat je bedoelt, ik heb 3,5 maand alle voedingen gekolfd en ben toen gaan afbouwen, maar leuk was anders, toen ik mijn derde antibiotica kuur kreeg, leek het me ook niet goed meer voor haar en had ik zelf zo de balen van het kolven dat ik gestopt ben. Ik heb nooit borstontsteking gehad maar ik heb gehoord dat het echt vreselijk is, blij dat het nu wat beter gaat, hopelijk gaat het lukken! in ieder geval veel sterkte!

Smokey, fijn dat je haar nu zo goed voelt, all eyes are on you now! :D:D:D

Marleen, succes met Jens, wel vroeg voor tandje toch? Erin loopt ook als een malle te kwijlen de laatste dagen en dingen in haar mond te doen, was gister ook wat warm, maar heb geen temp gedaan omdat ze gewoon uber vrolijk was, ik dacht dat tandjes pas na 5a6 mnd kwamen, moet ik daar dan toch al rekening mee houden?

Ben zo nieuwgierig naar kleine Nijn :p

20. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    oja mijn meisje is vandaag precies 4 maanden, :)

Deel Deze Pagina