Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

O ja, Melissa heeft nu steeds dikke schik in bed.
    Dat is zo leuk om te horen zeg!Ze is echt hardop aan het gek doen.

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi,

Marianne heb je verhaal gelezen, wat verschrikkelijk zeg. Hoop dat ze het gezin nu goed in de gaten wordt gehouden, want dit kan toch ook niet. In wat voor maatschappij leven we toch bah bah.

Marleen: Nog even werken en dan weekend, vind je het werken op de kinderdagverblijf?

Elegance: Heeft herbie zo'n honger of is het meer dat hij bij je wil zijn of zuigbehoefte? Zuigbehoefte kun je goed oplossen door een speentje. Yarno wil hier namelijk altijd na de voeding van de avond nog even sabbelen, dus dan krijgt hij dan even een speentje. Vaak is het maar 10 min. Bied namelijk niet de speen aan omdat het lekker is maar omdat hij het nu nodig heeft.

Gisteren naar de dokter geweest, heb nu een antibiotica kuur voor de borstontsteking. Ook heb ik een zalf meegekregen voor de borsten omdat ik spruw heb, Yarno nog niet, maar hij wordt ook preventief behandeld, i.v.m besmetting.

Verder heb ik vanmorgen hem voor het laatst aan de borst genomen. Ik sta gewoon te janken van de pijn als ik hem aan de borst heb, borstontsteking wens ik echt niemand toe. Maar de huisarts zij al als je zo'n overproductie heb ontkom je eigenlijk niet aan de ontsteking.
    Yarno kan nooit de borsten helemaal leeg drinken. Heb na de voeding vanmorgen de borsten helemaal leeg gekolft en ga deze nu om de 4 uur de grote druk afkolven en de productie laten afnemen en dan tot de productie stopt.
    Ga nu Yarno laten afbouwen in borstvoeding ( voorraad vriezer) en dan één voeding vervangen voor kunstvoeding. Hoop dat ik dan met 3 weken het helemaal vervangen heb voor kunstvoeding.
    Ga niet meer verder proberen om hem aan de borst te leggen, mijn dagritme bestaat nu alleen maar uit Yarno voeden en dan in de tussen tijd mijzelf en Damian te voorzien van eten. Nou echt niet.
    Heb nu wel het voordeel dat Yarno niet meer op 8 voedingen zit, hij laat na de avond voeding er 5 uur tussen en dan na de nachtvoeding ook 5 uur. Heb nog dus 1 nachtvoeding.
    Maar hoeveel moet Yarno nu hebben met die ene flesvoeding?
    Als ik op het pak kijk dan mag hij 120 cc hebben. Ga nu eerst beginnen om de laatste avondvoeding te vervangen voor kv en maak 120 water aan en dan kijk ik wel hoe hij doet.
    Heeft iemand verder nog tips om de productie zo snel mogelijk en prettig te laten stoppen?

In ieder geval ik heb mooi 5 weken gevoed en dat neemt niemand me meer af. Harry heeft gisteravond nog mooie foto's van mij en Yarno gemaakt tijdens de voedingen, zodat we een mooie herinnering eraan hebben.

Nou ik ga even de kledingkast omgooien van winter naar zomerkleding. Damian is naar school en Yarno slaapt. Dus ik ga mijn tijd even goed besteden.

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    bahbahbah wat baal ik gatsie derrie vanacht zo'n buikpijn gehad dat ik tot half 6 niet geslapen heb.. dat heb ik anders niet zo snel.. maar voelde echt heel pijnlijk..

om 12 uur nog gevoed... en meneer kwam alweer om 3 uur vanacht, even laten huilen en toen viel hij nog een uur in slaap en kon het niet langer uitstellen dan 4 uur.. mijn man heeft het op zich genomen omdat ik zo'n buikpijn had..ik vrmoed gewoon van de stress.... en vanmorgen kwam hij om half 8.. 3,5 uur ertussen dus.. toen ik hem de fles gaf stopt hij al snel en liet hij 70 cc staan en spuugde hij heel veel..
    hem in de domoo gezet naast me op bed, want ik zie letterlijk sterretjes zo moe ben ik.. en meneer is weer zo druk.. ik maak me er echt heel erg ongerust over.. hij is dan heel kortademig en slaat met armen en benen.. ik word er zoooo nerveus van..
    als we hem in bed leggen stoppen we hem zo strak in dat zijn armen langs zijn lijf liggen en dan is ie rustig, maar als hij zo ergens alleen ligt bv domoo/box, dat lijkt hij gewoon niet te kunnen.. en sorry als ik klaag ik krijg er echt genoeg van..
    ik ben niet alleen moe.. ik ben echt aan het einde.. ik slaap nu al sinds dec gewoon nauwelijks.. en de afgelopen 6 weken zie ik ook als hel.. en het veranderd niet.. moe ik nu werkelijk blij zijn met een half uur langer tussen een fles????

marianne, hij krijgt dan 7-8 voedingen van 150.... geen 6.. dat haalt hij gewoon niet..

samantha, de speen, ik geloof dat als hij niet slaapt we continu een speen in zijn mond aan het duwen zijn zodat hij rustiger wordt..

ik weet niet wat het is.. hij is zo onrustig, de uitslag die hij heeft zit nog steeds over zijn hele gezicht.. en sinds het begin trekt hij zich altijd in helemaal als een propje.. in plaats van dat hij zich languit uitrekt zeg maar maakt hij zich heel klein.. weet niet wie jaap kent van x factor, daar lijkt het op..en ik vind dat hij dat nu ook veel te vaak doet.. alsof hij bijna zijn schouders niet van zijn hoofd krijgt...

ik heb idee dat er gewoon iets aan de hand is met hem..en ik weet niet wat..

ik zou nu echt hele lelijke dingen over mijn eigen kind kunnen zeggen omdat ik het gewoon echt even spuugzat ben.. ben gewoon moe.. en alles bij elkaar maakt het het niet makkelijker..

ikheb dan ook het cb gebeld vanmorgen, dat ze er maar eens naar kijken.. ik kan zo janken he.. waarom kan het nu niet gewoon normaal gaan... niks is tot nu toe normaal gegaan...

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    sorry voor het ego bericht.. ben echt zoooo moe...

maar marianne, ik moest idd met alle partijen praten en ik deed ook onderzoek naar de gezinssituaties en van daaruit overlegde ik met de gedragswetenschapper die onderzoek doet naar het kind of een kind uit huis geplaats wordt of niet.. of welke begeleiding een gezin krijgt.. het systeem rammelt aan alle kanten omdat wij het advies geven en bureaujeugdzorg moet voor de uitvoering zorgen.. en helaas zijn niet alle medewerkers daar geschikt om ook die knopen door te hakken.. waardoor er vaker situaties ontstaan waarbij de hulp wel eens te laat komt..

bah ben zo irr, kan het niet eens fatsoenlijk uitleggen..
    en vandaag stonden er allemaal leuke dingen op het programma.. naar de meiden van de yoga en opa is jarig...henb nu alleen zin om te slapen..

5. Gerritsen

hoi elegance:

Dat hij zo gedraagt kan dat eventueel komen van die operatie?
    Zoja zal ik contact opnemen met het ziekenhuis.

Het bewegen ofwel maaien met de armen/handjes kun je voorkomen door hem in te gaan bakeren met een paco inbakerdoek. Dat mag vanaf 6 weken. Ze krijgen hier een heel geborgen gevoel van en slapen echt veel beter.
    Verder begrijp ik wel wat je bedoelt dat je het even zat bent, je wilt ook even tijd voor jezelf hebben. Maar de eerste 6 weken zijn ook het zwaarst, dan veranderen ze constant om de boel te regelen en daarna wordt het normaal beter, ook de nachten. Voeden om de 3 uur is zwaar, zit in hetzelfde schuitje al gaat hij steeds langer tijd er tussen laten.

Jouw stress breng je over op Herbie, probeer anders even iemand in te schakelen zodat jij even een uurtje weg kan, je moeder of een goede vriendin. Je zult zien dat Herbie dan heel rustig is omdat hij even anders om zich heen heeft en jij frisse energie kan opladen.
    Je bent geen slechte moeder als je even tijd voor jezelf neemt, kortom je hebt dat gewoon nodig net als ieder ander.

6. Gerritsen

hier kom ik even met mijn klaagzang:

Zoals jullie weten geef ik borstvoeding, door de borstontsteking en spruw wilde ik echt stoppen vanwege de pijn.

Nou ik kan het echt niet over mijn hart te verkrijgen om te stoppen om zelf te voeden. Heb hem dus om 11:00 uur aan de borst gelegd en gevoed. Heb van te voren alleen compressen op de borsten gelegd om de pijn te verlichten en zo te kunnen voeden en dat ging heel goed.

Heb ook gelijk de lactatiekundige gebeld en die zegt nu dat de pijn met max 5 dagen weg moet zijn omdat ik nu medicatie en zalf heb. Dus ik moet even volhouden verder gaf ze aan dat ik even niet op verzoek moet voeden maar om de 3,5 uur overdag en de nacht gewoon zien wanneer hij komt alleen niet eerder dan de 3,5 uur voeden. Zo komt de productie beter op vraag en aanbod en mijn borsten krijgen iets meer rust.

Dus ik heb jullie hulp nodig om even deze dagen door te komen.

7. butterfly1984

Ele: Het klopt helemaal wat Sam zegt.
    Je bent echt geen slechte mama, ook mama's hebben tijd voor zichzelf nodig.
    En idd, de stress die jij hebt, breng je over op de kleine, ook al gaat dat heel onbewust.
    Het is ook heel erg zwaar om om de 3 uur te voeden.
    Je bent dan eigenlijk alleen maar bezig met je kindje, ook omdat hij vaak dan niet gaat slapen.
    Je kan ipv een inbakerdoek kopen, beter eerst even zelf uitproberen of het dat idd is.
    Je kan dan je inwikkeldoek daarvoor gebruiken.
    Je slaat in punt naar binnen toe, tot ie doek recht is zeg maar,dan leg je hem erin, met alleen het hoofdje eruit.
    Dan vouw je 1 kant helemaal om hem heen,best strak en dan de andere kant.
    Je kan deze vast maken met tape of met een veiligheidsspeld.
    Zo hebben wij het ook eerst uitgeprobeerd bij Esther, omdat zij ook zoveel huilde en lag te maaien met de armen.
    Bij haar hielp het niet, dus was blij dat ik het niet had gekocht.
    Maar heel veel kindjes hebben er wel baat bij.

En als je denkt, en vaak heeft het moedergevoel gelijk, dat er echt wat is, moet je gewoon op je strepen gaan staan bij de ha of een ka.
    Misschien komt het ook wel door de zware bevalling, dat alles nog niet helemaal lekker zit.
    Weet niet welke operatie hij heeft gehad en of het daar misschien evt. van kan komen.

hoop dat snel alles beter gaat!
    dikke knuffel, ook voor herbie.

8. butterfly1984

Sam: Lees nu net je berichtje die je voor me hebt geplaatst.
    Heb heel veel respect voor je dat je ondanks alle pijn het toch wilt volhouden.Het is ook zeker begrijpelijk dat je het doet.
    Het is toch je laatste en het is heel intiem om je kindje zo te mogen voeden.
    Ik sta hier voor je klaar!
    Hele dikke pluim voor je!Echt heel erg knap.

9. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Ele, ik snap het helemaal, wij hadden in het begin natuurlijk heel veel problemen met het voeden van Erin en als je dan al moe en gesloopt bent zelf, komt er gewoon een moment dat je geen geduld meer hebt en dat er echt niks leuks meer aan is. Als je je zorgen maakt gewoon bellen, desnoods door laten verwijzen naar een kinderarts, wij zijn weken aan het strugglen geweest toen uiteindelijk de diagnose verborgen reflux eruit kwam en toen ging het in eens met sprongen beter en hadden we meer rust (ook omdat we ons geen zorgen meer maakte) Bij ons ging het dan om drinken bij jou om iets anders, maar je gevoel is meestal gewoon goede graatmeter (alhoewel wij moeders natuurlijk ook snel bezorgd zijn) dus daarnaar luisteren.
    Er stond vorige maand iets in de Ouders van Nu over lichaamstaal van babys, zal straks ff proberen op te zoeken voor je.
    Heel veel sterkte in ieder geval! En ook ik heb haar in het begin wel achter het behang willen plakken, van moeheid en frustratie dus het hoort erbij denk ik.

Sam, echt heel dapper van je, ik snap het ook wel, vond het heel lastig dat ik Erin niet aan de borst kon leggen omdat ze lastig dronk aan de borst en we moesten monitoren hoeveel er precies in ging.
    Maar je moet je ook niet schuldig voelen als het niet gaat, happy moeder maakt happy babys toch :) en niemand kan zeggen dat je er niet alles aan gedaan hebt. Ik hoop dat de pijn snel minder wordt!

Goed te horen dat het met Nijn en Esmee goed gaat, zo snel ff spieken of er al fotos op hyves staan.

Marianne, fijn dat Melissa haar ritme alweer terug heeft. Ik hoorde Erin vanochtend om 6.30 babbelen maar dat vond ik echt te vroeg, gelukkig viel ze daarna in slaap en hebben we haar om 8.15 wakker gemaakt, vandaag dus 4 voedingen en fruithap.

Gisteren voor het laatst bij kinderarts geweest, ze moet wel komende maanden nog Losec blijven nemen voor haar maag tot dat ze echt op vaste voeding zit, dan afbouwen. Ze waren heel tevreden over haar, vonden haar sterk, goed op gewicht en mooi gegroeid dus dat is heel fijn.

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi,

Weer een update van Nijn:

Hoi hoi,
    We zijn thuis, maar ik moet nog rustig aan doen. Kom snel naar zp als het lukt. Esmee doet t super!!
    Liefs

Deze sms kreeg ik dus vanmiddag van nijn!

Heb nog niets terug gelezen sorry het komt er gewoon niet van.

Ik ga morgenvroeg toch maar eens naar de huisarst omdat ik nog steeds niet ongi ben en helaas ook niet zwanger.

Alle meiden die het even moeilijk hebben een dikke knuffel van mij!

11. butterfly1984

12. butterfly1984

Wat ben ik al groot he?:D

13. butterfly1984

buikspieroefeningen:D

14. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    hihi leuke fotos marianne,
    Erin doet ook veel buikspieroefeningen ;), ze willen dan echt zelf overeind komen maar verder dan het hoofd komen ze niet haha.
    Als ze op haar buik draait dan tilt ze haar kont op en loopt ze druk te spartelen met arm en benen, net gestrande zeehond, heel schattig. Volgens mij is het de bedoeling dat ze vooruit wil, maar kruipen lukt natuurlijk nog lang niet.
    Gisteren 4 voedingen gedaan, laatste om half 11 en 210+7 scheppen, ze werd vanochtend om 8.30 wakker, dus dat ga ik erin houden!
    Zo ff tennissen en vanavond komen er vrienden bbqen maar waarschijnlijk kom ik tussen door nog wel ff buurten.....

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    dank jullie voor de opbeurende woorden! deed wel even goed te weten dat ik niet de enige ben die het af en toe even niet meer ziet zitten..

marleen je bent me iedere keer voor om de smsen van nijn te posten :) :) al was ik gisteren niet in de buurt van de pc, de dagen ervoor was je iedere keer sneller :):)

sam ik herken je gevoel helemaal, ik wilde ook niet stoppen en toch wilde ik stoppen om een happy mommy te zijn.. en iedere keer dacht ik, als ik nu ga kolven kan het nog.. als ik nu.. en een paar dagen later dacht ik zelfs nog als ik nu.. zou ik dan nog.. ik vond het juist zo moeilijk omdat je niet in een keer kunt stoppen.. je kunt de knoop doorhakken maar ondertussen heb je een paar dagen tijd om je te bedenken en ja momenten van zwakte zijn er dan zeker..
    ik hoop dat je dan nu ook de juiste keuze maakt en niet teveel nadenkt over het toch stoppen en dat je toch een happy mommy blijft.. zolang je het maar beseft toch :) en het is ook heel bijzonder om bv te geven.. doen waar je je goed bij voelt en als je echt niet meer kunt, dan echt de knoop doorhakken..
    en wij zullen er zeker voor je zijn mocht je ons nodig hebben! :)

geweldige spam marianne! en ze is echt al groot he! ik zie nu hoe snel het allemaal gaat.. nu hij echt heel erg veel aan het lachen is, is het baby er opeens vanaf.. als ik hem uit zijn bedje ga halen is het echt even slikken.. dan draaid hij zijn hoofd helemaal en kijkt hij naar je en lacht en dat is zo anders dan een paar weken geleden.. het wordt echt alleen maar leuker! ondanks de andere zorgen dan..

en daar hebben we gisteren ook drastisch veranderingen ingebracht.. wij geven nog steeds 150+5 iedere keer.. en hij komt nog steeds om de 3 uur.. nu stellen we elke voeding 2 uur uit.. het is niet makkelijk, maar vanacht kwam hij voor het eerst pas na 5 uur!!!! vanmorgen kwam hij weer na 3 uur.. maar goed, weer rekken naar 5 uur.. het kost nu veel moeite, maar heb ook het idee dat het al veel relaxter is dat we niet alleen maar aan het voeden zijn...

ook gisteren bij de meiden van de yoga geweest, zo leuk 3 ukkies op een rij! echt zo lief!!!
    ik ga nog even proberen een half uur te slapen, als he al lukt, hij is wakker en kan elk moment uitbarsten in huilen :)

16. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    kan me voorstellen Ele dat het moeilijk is om te rekken, maar 5 uur is al een hele stap in de goede richting, dus dan doe je het niet voor niks, gewoon volhouden, las laatst ergens dat het ritme van een baby best snel aanpast dus als je het rekken een week kan volhouden dan heb je best kans dat het ritme er is (als er natuurlijk niks anders aan de hand is).
    Overdag mag er toch niet meer dan 4 uur tussen zitten? en dan savonds 6 of 7 in het begin? Maar misschien is Herbie alweer ouder dan dat ik me dit herinner van Erin. Erin kreeg elke vier uur (tot gister, toen overgestapt naar elke 5 uur) overdag en dan savonds doorslapen, dat raden ze ook aan bij het cb.

Leuk he als je echt interactie krijgt met je kleine, dan is idd het babyzijn er vanaf, maar ik vind het ook alleen maar leuker worden.

17. butterfly1984

Ele: Idd, 5 uur ertussen is misschien voor overdag toch wel veel.
    Misschien kun je dat dan snachts wel doen, maar overdag lijkt me 4 uur eigenlijk meer dan genoeg.
    Hier gaf ik 6 maal daags 150+5, tot ze doorsliep, toen 5 keer.
    En de laatste fles deed ik dan wel 180+6.
    Maar vind het wel heel knap dat hij er vanacht 5 uur tussen heeft gelaten.
    Leuk he dat ze je aankijken en dan gaan lachen.:D
    Dat maakt alles weer goed.

Anouk: Echt leuk dat ze hun hoofdje zo optillen, dit doet ze al heel erg lang hoor, maar nog nooit foto van gemaakt.
    In bed doet ze het ook weleens en dat ziet er heel komisch uit als je dat op de camera ziet.
    En ze worden echt al groot he?Tijd vliegt voorbij.
    het is wel leuk dat ze steeds meer kunnen en doen, maar het baby baby zijn vervaagd dan echt helemaal.Dat is dan wel weer jammer.

Vanmorgen lekker op tijd wakker.
    madam begon om 05:20 al te jammeren.Niet huilen, dat niet.
    Dus om 06:00 maar de fles gegeven en half uurtje later lag ze er weer in.
    Toen nog even kunnen slapen tot Esther wakker werd.

18. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Gister druk geweest met van alles en nog wat maar lees al dat jullie me niet echt gemist hebben;)

Ele kan me voorstellen dat je er soms even doorheen zit, maar denk ook dat dat echt bij iedereen wel eens voorkomt. Dikke knuffel voor jou.

Sam voor jou ook een dikke knuffel hoop dat het snel wat beter/makkelijker gaat.

Butterfly weer leuke foto's gepost:)

Hier gisteren bij de vk geweest alles was prima en de groei lag mooi op schema:)!.Vanmorgen iets te druk geweest in huis waardoor ik bijna flauw viel:( onder de douche maar even rustig zitten en toen ging het wel weer, nu helemaal kapot, maar we gaan het weekend weg met vrienden dus nu nog even de koffer pakken en dan klaar en 3 dagen niets doen heerlijk:)

Meiden fijn weekend allemaal.

19. Gerritsen

hoi meiden,

Hier gisteravond een afgekolfde voeding gegeven van 120 cc.
    Waarom, we wilden weten als dat erin ging hoe lang hij dan erop slaapt, nou op de minuut af 3 uur. Dus het ligt niet aan mijn melk dat hij niet genoeg eruit krijgt, zijn ritme is dus 3 uur. Alleen daarna was het 5 uur. Als hij nu het volhoudt tot 11:00 uur dan is het 4 uur. Pijn lijkt al minder te worden, maar de dag is nog jong.
    Om 12:00 uur moet ik Damian ophalen, hij is namelijk met zijn klasje naar de kinderboederij als een extra uitje. Ze moesten al om 08:00 uur op school zijn. Dus ik heb mijn handen even lekker vrij.

Marianne wat wordt ze al groot zeg, slik.
    Geweldige leuke foto's.

Elegance: Overdag mag er nu in principe 4 uur tussen zitten en de nachten max 6 a 7 uur. Dit i.v.m bewusteloosheid.
    Maar ik hoop dat Herbie gauw in het ritme zit, al doen sommige kleintjes het echt op hun eigen manier en niet op die van de mama's.

Oh meiden, nog een nieuwtje vanochtend heeft Yarno echt een big smile gegeven. Had al wel stuip lachjes gehad maar nu was het echt een smile van oor tot oor. Echt waar ik ben verliefd.

Nou vanmiddag nog even met de jongens naar het pleintje wandelen om een paar boodschapjes te doen en dan is mannetje daarna ook thuis. Lekker lang weekend. Heerlijk.

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Even een snelle reactie vanuit hier....
    Gister ben ik thuisgekomen en was de dag zo voorbij (heb wel aan jullie gedacht, hihi). Vandaag was ook weer zo voorbij, dus ik vermoed dat ik de komende tijd wat minder actief ben hier. Ik heb echt geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen.
    Esmee doet het verder super goed!! Ze houdt zich goed op temperatuur en het eten gaat ook best goed.
    Met mij gaat het ook goed, alleen moet ik wel rustig aan doen. Daarnaast loop ik er vandaga bij als Pamela Anderson, jeetje, wist neit dat ze zo groot konden worden, haha

Meiden, tot snel!!

Liefs, Nijn en een dikke kus van Esmee!!

Deel Deze Pagina