Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ja, mijn eerste spam!!

We mochten bijna naar huis!!

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

wat een schatje!!!Echt een super leuke meisje.
    Dat hebben jullie goed gedaan!:d:d
    Geniet lekker van elkaar.

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    nijn wat een mooi meisje!!!!
    fijn dat alles zo goed verloopt! en ja druk is het he :):) geniet er maar van! :):)

hmmm als jullie allemaal aangeven 4 uur voel ik me best een slechte moeder hihi.. het lukt ook nauwelijks.. we gaan dan ook terug naar 4.,hij schreeuwt echt alles bij elkaar! zo'n honger lap.. ook als ik na 3 uur 90 cc water geef gaat dat erin alsof het niks is!
    dus het wordt 4 uur..
    hoe weten jullie dat van die 4 uur ik kan het namelijk nergens terugvinden.. :S

sam, wat geweldig dat yarno ook aan het smilen is! mooi he! ik voelde me ook zo gelukkig alsof je eindelijk beloond wordt voor alle zorgen en hij eindelijk liet merken blij met mij te zijn zeg maar..

smokey een heel fijn weekend! al zul je dit denk ik niet meer lezen! fijn dat het goed was bij de vk! :) heb je even mogen spiekem? :):) mooi om te zien vond ik de echo rond deze tijd!

nu ben ik er weer snel vandoor de pauze van x factor is afgelopen..

4. butterfly1984

3. Hoeveel moet mijn baby drinken per dag ? [​IMG] [​IMG]
    Het is moeilijk om algemeen te stellen hoeveel een baby moet en zal drinken. Globaal gezien komt het erop neer dat een baby in het eerste levenshalfjaar 150 tot 180 ml voeding per kg per dag nodig heeft ; in het tweede levenshalfjaar is de melkbehoefte zeker minstens nog een halve liter per dag en dit dan gecombineerd met fruitpap, groentepap.

Een schema zal u steeds vanuit de kraamafdeling worden meegegeven. De opvolging gebeurt door de verpleegkundige van Kind en Gezin die bij u op bezoek zal komen.
    [​IMG] zie ook artikel : Aanbeveling Wateropname zuigelingen en kinderen

4. Wat is de ideale uurregeling voor de voedingen ? [​IMG] Ook hier geldt : een algemene regel valt niet te formuleren, geen enkele baby heeft hetzelfde uurschema. De meeste baby's starten met 6 flesjes per dag ; lichtgewichtbaby's zullen 7 flesjes per dag nodig hebben. Bij aanvang is de tijd tussen twee flesjes normaal 3 à 4 uren. (zeker minstens 3 uren) Dit ritme kan nogal eens gaan variëren : bepaalde baby's worden steeds vanzelf op vaste tijdstippen wakker, anderen moeten wakker gemaakt worden. Sla zeker nooit een voeding over.

Wanneer uw baby echter vb. steeds na 2 uren weer ligt te huilen is dit niet normaal en vraag je best raad aan een bevoegd persoon.
    Gedurende de tweede maand kunnen baby's wel een groeispurt doormaken : uw baby zal dan ook frequenter voeding vragen ; hier mag je gerust op ingaan want dit duurt maar een paar dagen.

Vanaf twee maanden zal de baby ook wel zelf een eigen uurschema aangeven ; het aantal flesjes zal dan ook stilaan verminderen van 6 naar 5.

5. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Nijn wat een mooie foto en wat kijkt ze al helder.
    Doe lekker rustig aan, ik ben nu ook pas weer iets actiefer op zp en Yarno is al weer 5 weken.

Yes Yes Yes Yarno heeft vandaag met gemak de 4 uur gehaald en dan maak ik hem ook nog wakker. Ben benieuwd of dit zich door gaat zetten. Ook is hij nu eindelijk duidelijk hoe hij de borst wil.
    1e borst 15 min en 2e borst 10 min. Dus het voeden kost me een half uur als ik de luier verschoning mee tel.

Hoe vaak poept de kleine bij jullie? Hier is het elke luier raak.
    Echt pfff.
    Heb vandaag heerlijk in de tuin gewerkt en het huis aan kant gemaakt. Ook nog even boodschapjes gedaan en lekker genoten.

Ga nu lekker naar bed en morgen moeten we vroeg op.
    Harry gaat morgen de voorkant schilderen. Hadden vorig jaar alles achter al gedaan en voorkant hadden we ook klaar tot gronden en daarna werd het te koud. Dus morgen steiger opbouwen en dan even iets na schuren en aflakken.

Nou meiden slaaplekker en elegance je bent een goede moeder twijfel daar nooit aan.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    goedenacht :p

zie je dat, 5 a 6 flesjes.. bij ons waren het er 7-8..vaker 8 dan 7.. van 120.. dat is zoveel meer.. nu we ongeveer 4,5 uur ertussen laten zitten we op 5 - 6 van 150.. dus op zich zitten we dan goed.. al lukt het ons nu al niet meer en is hij nu alweer wakker na 4 uur.. pf.. zucht..
    vanmiddag kreeg hij 90 cc water erbij.. en na een uur drinkt hij met gemak de 150 cc erbij op.. overigens `150+5 he.. 170 in totaal..

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    heb het helemaal gehad.. eerst kwam hij na 4 uur na de laatste fles en nu net na 3,5 uur.. dat vind ik echt niet normaal.. heb hem nu net maar een fles gegeven van 90cc.. en nu blijft hij hysterisch huilen.. en als ik hem oppak gaat hij lachen.. zo erg is het dus allemaal niet.. maar heb er echt geen zin in, kan hem zo achter het behang plakken.. het enige waar ik de afgelopen tijd alleen nog maar aan denk ik is slapen.. ik wil slapen... laat me allemaal met rust, rot op en laat me slapen...

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    lang leve de laptop.. heb hem superstrak ingepakt en tussen ons in bed gelegd met de speen op de mond en nu is hij stil.. wel kaarwakker..

hoe doet iedereen dat toch... bij de april mama's ben ik geloof ik de enige die nog om de 3 uur moet voeden.. en die het meeste te drinken geeft...

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ele, Tjee meid wat een ellende. Kan me indenken dat je er helemaal op van bent. Kun je herbie niet een dagje naar bv je ouders brengen zodat je kunt bijtanken! Je moet ook aan jezelf denken.
    Misschien kun je overstappen naar forte voeding speciaal voor hongerige baby's dat werkte hier super. Jens had ook vaak al sneller honger kwam wel uit op 5 voedingen omdat hij 's avonds een fles oversloeg. Maar die forte voeding werkte hier super goed. Is iets voedzamer waardoor je tijd kunt rekken met de fles.
    Ik zou dat eens proberen. Dikke knuffel voor jullie!!!

Nijn: wow wat een geweldige spam! Echt een super mooi meisje met volgens mij een heel gaaf gezichtje!? Ik vind het zo leuk dat ook jij nu mama bent! Heerlijk toch mama zijn.

Sorry reageer even verder niet op de rest want moet nog boodschappen gaan doen en dan werken van 12.30-17.00

Fijn weekend allemaal!

10. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Nijn, wat een super mooi meisje, echt zo schattig, kan me bijna niet meer voorstellen dat de van mij ook zo klein is geweest, genietse, goed om te horen dat alles lekker loopt.

Ele, zag dat Marianne al had nagezocht voor je, ik had het geloof ik van de kraamzorgster, die tip van Marleen lijkt me een goede, maar dan zit je misschien nog dat je nu hypoallergeen voeding gebruikt.
    Mijn ouders boden in die zware tijd bij ons wel aan om op te passen maar dat wilde ik niet, ik deed wel met mn vriend zo dat als hij thuis was dat ik even wat bij ging slapen en hij deed dan laatste voeding om 00.00 ofzo en dan ging ik er gewoon om 21.00 uur slapen zodat ik degene van 4.00 kon doen en dan zo toch wat uurtjes kon pakken. Niet heel gezellig maar dat was ik zonder slaap toch al niet hahaha.

Marianne, balen zeg dat Melissa een beetje uit haar ritme is.

Smokey, lekker zeg weekendje weg, en het is prachtig weer geniet ervan.

Samantha, ow wat leuk dat ie echt naar je lachte, bijna mooiste wat er is. Hoop dat het goed blijft gaan met de borsten! ;)

Wij hadden gister bbq met vrienden, nou best wat hoofdpijn van de wijn nog, kan er echt niet meer tegen hahaha.
    Erin zit nu op 4 voedingen en dat lijkt echt prima te zijn, ze krijgt dan idd 210 en 7 scheppen en slaapt daar nog beter op. 22.30 uur laatste voeding en zo rond 8.30 wakker, ik mag dus echt niet klagen.

Ga ff waq ontbijten, net wakker ;) tot later

11. butterfly1984

Ele: Als je nou eens 6 flessen van 150+5 geeft om de 4 uur?
    Hoe is het vandaag gegaan trouwens?
    Heeft hij nog erg veel last van de uitslag?
    En idd, als het wel kma is, dan gaat forte voeding wss niet op voor jullie.
    Mocht het geen kma zijn, zou ik direct overstappen op forte.
    Weet niet zeker maar volgens mij (heb ik eens gelezen) is hypoallergeen niet zo vullend als gewone voeding.
    Net als de comfort die wij hadden voor spugen, die was ook niet zo vullend.
    dikke knuffel.

Anouk: Wat heerlijk zeg tot half 9 slapen, zullen we keertje ruilen?:D:D
    Nog hoofdpijn?:D

Nijn: Ja het is echt een heel mooi meisje hoor!

Vandaag lekker genoten van het weer.
    Lekker gewandeld vanmorgen, vanmiddag geshopt en daarna nog even in de tuin geweest en lekker achterthuis gezeten.
    Esther heeft zich wel vermaakt op de schommel en in de zandbak.:D
    Het is wel erg warm boven zeg!Melissa slaapt nu in romper zonder mouw, slaapzak en een lakentje.
    Voor vanacht doe ik een romper met lange mouw aan, ben zo bang dat ze het te koud krijgen.
    Heb Melissa een mooi hoedje gekocht.:D:D

12. butterfly1984

Goedemorgen allemaal.

De dag begint al lekker met de zon, hopelijk blijft het zo!:D
    Helaas niets op de planning vandaag, mannetje werkt vandaag, morgen en overmorgen.
    Maar ik kan wel lekker wandelen of achterthuis zitten met de kids.We hebben gister een paviljoen/partytent opgezet van 6mx3m, dus genoeg schaduw en privacy.
    We hebben namelijk nog geen schutting, dit is echt nog niet te betalen voor ons.We hebben het best groot achterhuis dus we zijn er nogal wat nodig.Nu staan er wel heggen omheen, maar daar kan je nu nog net bovenuit kijken.
    Nu staat de tent dus op de tegels en hebben we het gras nog helemaal vrij en ook nog een stuk van de tegels.

Vanmorgen om 6 uur wakker, dus Melissa de fles gegeven, zij om half 7 er weer in en heb nog lekker tot 8 uur kunnen slapen, toen was Esther pas wakker............heerlijk!:D

13. butterfly1984

Allemaal aan genieten van de zonnige dag en jullie kindjes?:D

14. butterfly1984

hoi hoi ele, ben toch niet de enige hier!:D:D
    voelde me zooooooo alleen........hihihihihi.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    jaaaa... echt genieten!

want...

onze kleine man heeft vanacht 7 uur achter elkaar geslapen!!! JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nou moet ik eerlijk bekennen dat we een slecht schema hadden, hij kreeg om 9 uur de fles.. en dachten toen nog, och hij komt toch om 12.. en dan geven we het maar, mocht hij er 4 uur tussen laten hebben we geluk, dan slapen we van 1 -4 :)
    zelf om 23 uur gaan slapen, hadden nog bezoek, en toen ik wakker werd van zijn huilen keek ik op de klok en was het 4 uur!!! ik schrok echt zo dat ik eerst 5 minuten slaapdronken heb liggen uitrekenen hoelang er nu tussen zat.. ik kom toch echt op 7 uur uit!!! :):)
    en we hebben dus ook DE uitkomst, de tip van Doortje :) de puckababy! :):) en wwe hadden 1,5 schep nutriton in zijn voeding gedaan omdat we nu ook de 1-2-3 ring hebben..
    misschien was het maar eenmalig.. en dan zal ik goed balen vanacht als hij toch weer na 3 -4 uur komt.. maar ik vind ook het idee geweldig dat hij toch een keer na 7 uur pas is gekomen.,. nu klokken we dus beter :) dat hij de laatste fles rond 11 uur krijgt.. en overdag dus 4, 4,5 uur tussen de fles :)
    zouden we dan eindelijk een beter schema krijgen :)
    ow en hij heeft vandaag zijn eerste pumaschoentjes aan! zo lief! :)

dus ik ben stukken blijer! marianne je zei toch vorige week al, misschien houdt hij zichzelf wakker? je had dus gelijk! ik heb toen opgelet, hij slaat zichzelf dan wel niet, want dat zei je toen, maar hij is wel zo wiebelig dat hij toch zichzelf wakker houdt.. hij vind de puckababy ook echt geweldig! hij leek na 1 minutt de puckababy al fijn te vinden een vanacht toen ik hem om 4 uur eruit haalde lachte hij ook, maar ook toen hij na de fles er weer inging!
    zojuist hem op bed gelegd.. ( terwijl hij over 3 kwartier zijn flesje zou krijgen na 4 uur) en hij sputtert totaal niet tegen.. zou het dan echt het wondermiddel zijn? :):)

gisteren ook voor de eerste keer op babymassage geweest, hij vond het super leuk, stiekem heel trots, hij was de enige baby die niet gehuild had.. al kan het volgende week natuurlijk omgedraaid zjin :p

Marianne lekker dat je nu lekker beetje beschut in de tuin kan zitten.. heerlijk hoor! wij zetten zodra ik weer werk heb ons huis te koop, alweer, want hijheeft al 2 jaar te koop gestaan en niemand die het wilde :( waarschijnlijk moeten we het vet onder de verkoopprijs verkopen.. nou ja boeje als we dan een huis krijgen met een grotere tuin.. nu hebben we een supersmalle tuin, waar je dus echt niks mee kunt zo smal! en een balkon waar vanaf 12 uur smiddags volle bak zon op staan en waar je dus ook echt wegloopt!
    genniet dus lekker vanhet zonnetje en je 2 meiden! jammer dat je mannie zoveel werken is..

alle andere meiden geniet ook lekker van het zonnetje!

16. butterfly1984

Ele: Wat een geweldig nieuws zeg!!
    Heel erg knap van Herbie.:D
    En idd het hoeft niet perse te komen van het zichzelf slaan, maar dit was toen bij esther wel het geval, maar het kan dus ook komen omdat hij zo wiebelig is bed.
    Wat super dat die puckababy zo goed werkt, hopelijk blijft het zo goed gaan.
    Hier eerst ook op verzoek gevoed, maar toen na week 1 al over gegaan op mijn eigen ritme, dus zoveel uur tussen de flessen.
    Dat was bij Esther toen ook nog zo en dat werkt het beste.
    Ze passen zichzelf wel aan.
    Het is niet voor niets dat ze met de 3 r's werken.
    Ben echt super blij voor je dat hij het goed doet.
    Heerlijk is dat he dat je babytje als enige niet huilt?Je mag dan stiekem lekker genieten........hahaha.

Normaal was mannetje zijn vrije weekend dus, maar ze hebben hem wel ingepland.
    Hij dus best pissig en nu gaan ze kijken voor hem of er iemand anders volgende week zondag voor hem kan werken.
    Zul je toch zien dat ze niemand kunnen vinden, maar hoop het wel.
    Ander is hij deze week alleen maar donderdag vrij, nou dan komt hij uit de nacht dus ligt tot een uur of 3 smiddags op bed.
    En vrijdag is hij vrij.De rest van de week alleen werken.

17. butterfly1984

Altijd heb ik gedacht dat overkomt mij niet, maar nu hoor ik er dan toch echt bij........en wel bij de moeders die hun kindje hebben laten vallen!

Samen met Esther boven de wasgoed opgeruimd en daarna samen Melissa uit bed gehaald.
    Daarna Melissa bij ons op bed gelegd om haar slaapzakje uit te doen, maar moest nog even snel wat pakken.
    En ja hoor..............in mijn ooghoek zie ik haar op de grond liggen:$:(.
    Het is echt zo super snel, dat had ik nooit verwacht!!!:(
    Heb iets gegild, weet niet meer wat, ben even stukje kwijt...:(
    Direct heb ik haar gepakt en ze huilde en huilde.......Snel een natte washand gepakt en om haar hoofd heengedaan, snel met de 2 kids naar beneden toe.
    Kreeg haar niet stil, maar toen ze de fles kreeg was het goed.
    Als je iemand nodig bent zijn ze allemaal weg, dus heb mijn man gebeld en hij weer de HAP!
    Maar we hoefden niet te komen........want ze reageerde heel goed, ze bewoog alles nog, geen rare plekken of dikke bulten.
    Ze lachte zelfs alweer en was net of er niets was gebeurd, ook aan haar hoofd zie je niets.
    Moet haar wel met een uur weer wakker maken om te kijken of ze dan nog steeds alert is.

Maar pffffffffff, wat voel ik me een slechte moeder!!!:(
    Heb even flink liggen huilen.....
    En stond echt te shaken als een rietje zeg!!!!Kon geeneens goed de fles klaarmaken.
    Voel me echt even heel erg kut!!!
    Dacht altijd dat overkomt mij nooit, hoe dom kun je zijn.........nou het is me dus helaas wel overkomen.

18. Gerritsen

hoi meiden

Marianne: he wat schrikken is dat zeg, maar meisje je bent eenmaal een mens en helaas kan het een keer gebeuren. Gelukkig niets ernstig met haar. Alleen bij jou zit de schrik er goed in.
    Mij is het ook nog nooit overkomen ( ik klop ondertussen af)
    maar het kan iedereen een keer overkomen, al hoop je het nooit.
    Probeer maar even lekker veel te knuffelen met haar en laat je emotie even vrijuit gaan. Lucht op. Knuffel voor jou omdat je echt een goede mama bent en je meiden zijn dol op je, onthou dat goed.

Balen dat je man zoveel moet werken, ze kunnen toch wel een beetje overleggen, hij heeft een gezin.

Ele: yes wat goed van Herbie. Heerlijk of niet. Hopen op weer zo'n goede nacht. Volg je gevoel wat betreft het geven van de flessen, dan komt dat ook helemaal goed. Er wordt niet voor niets gezegd dat moederschap zwaar werken is.

Hier hebben we gebbq met iets meer mensen dan de bedoeling was.
    Hadden namelijk mijn moeder, zus en vriend en mijn broer uitgenodigd en mijn schoonmoeder.Toen kregen we een telefoontje van mijn zwager en schoonzus of we zin hadden om bij hen te komen eten. Wij konden dus niet en toen hebben we hen ook uitgenodigd met de kinderen. Was echt megagezellig. Waren hier om half 4 allemaal en zijn net weg.

Verder heb ik vanochtend de tweede laklaag gegeven aan het bovenwerk en dat ik nu aan het drongen als het al niet droog is en morgen lap ik gelijk de ramen even, heb tenslotte nu de steiger er nog voor staan en dan wordt hij weer afgebroken en dan kan ik de voordeur nog afschilderen en grote woonkamer raam en dan is alle schilderwerk buiten klaar. Ziet er al goed uit.

Verder komen morgen middag vrienden thee drinken en mannetje wil morgen avond met mij uit eten zonder de kinderen, maar ik wil niet zonder Yarno nog. Hij is zo klein en hij heeft me nog echt nodig. Dus dat moeten we nog even bespreken.

Nou ik ga even de bloemen buiten water geven en dan lekker neerploffen in de bank. Maar eerst moet ik naar Damian toe want die is het niet eens met in bed liggen om te slapen. Hij zegt mama ik ben niet moe, morgen slapen. haha vriend denk ik je gaat nu slapen.
    Dus ik ga even de stenge moeder uithangen.

Doegie

19. butterfly1984

Sam: dank je voor je lieve woorden!
    Voel me er echt super slecht onder.
    Heb haar net even wat wakker gemaakt en ze reageerd heel goed.Ik raakte haar wangetje aan en ze werd direct wakker en kwam alweer met haar hoofdje omhoog......weer buikspieroefeningen doen....:D
    Ze ligt ook direct weer lekker te slapen.
    Wat gezellig zeg een bbq, vooral met meerdere mensen.
    Wou damian nou wel slapen?

20. Gerritsen

goedenmorgen,

Marianne: Damian sliep tegen 22:00 uiteindelijk en is vanacht 2 x wakker geweest, wilde voetballen. Tja ik hem meegenomen naar het raam om te laten zien dat het donker was en toe was het goed en de 2e keer moest hij plassen.
    Yarno heeft lekker doorgeslapen, hij is nu voor het eerst ingebakerd geweest en ging dus goed.

Yes geen pijn meer aan de borsten en de melk productie is nu ook in balans, Yarno komt overdag nu netjes om de 4 uur en de nachten zit er langer tijd tussen. Kortom hij doet het meer dan goed.

Wij gaan de steiger afbreken, stond vanochtend al om half negen de ramen te lapen. Anders was ik bang voor strepen op de ramen door de zon. Schilderwerk is mooi geworden, ziet gelijk weer heel anders eruit.

Nou meiden ga lekker genieten van het mooie weer en ik kom vanavond nog even online.

Deel Deze Pagina