jeetje marianne, wat schrikken, gelukkig is Melissa oke, ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje en dit zal je nooit meer gebeuren. Gisteren naar een vriendin geweest die afgelopen oktober een kleintje heeft gehad, ze woont tegenwoordig in Engeland dus had haar nog niet live gezien, ze zat met haar fam op camping in drente dus wij hebben gister ff dagtripje gedaan, was super leuk om haar weer te zien. Erin is wel heel moe vandaag, gister natuurlijk hele dag gezeuld dus die slaapt lekker veel nu. Ze was wel vroeg vanochtend 7 uur, nog geprobeerd of ze door wilde slapen, maar bleef brabbelen dus vandaag dan maar weer 5 voedingen. Ele, hopelijk heb je weer een goede nacht erop zitten, fijn dat de puckababy zo goed zn werk doet! happy mommy dus Sam, goed te horen dat de melkproductie is gestabiliseerd en het ritme van Yarno dus ook! super ga nog ff bij kleuren in de tuin, fijne dag iedereen ps: nijn had nog geen fotos op haar hyves maar zag er al wel wat staan bij haar zus, hihihi, mooi meisje is het !
iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Hier in ieder geval wel. Vanmiddag is de steiger opgehaald door vrienden zij gaan ook schilderen en zo samen een steiger huren is dan wel makkelijk en maakte het ook goedkoper. kost nog 70,- voor een week en nu dus de helft. Ga nu even de laatste foto's in plakken van Yarno en Damian en dan kan ik morgen weer bij de kruidvat de bestelde foto's ophalen. Nou meiden fijne avond en tot morgen
Hoi meiden, Wat gaat de tijd snel.... Esmee, is al weer een week oud en jullie kletsen maar door... Op het moment krijg ik het allemaal niet bijgelezen, maar ik ben jullie niet vergeten hoor... Ik zal wel nog even spammen. Vrijdag is mannetje met Esmee onder de douche gegaan. Zo lief!!
Nijn: Wow, wat een schatje is het toch! Echt een heel mooi popje. Heb de foto's op je hyves ook bekeken en je ziet er echt uit als een super happy mama. Samantha: Dat scheelt dan mooi weer 35 euro, is toch weer mooi meegenomen. Waaide het bij jullie ook zo hard de hele dag? Echt niets aan zeg! Mannetje is weer aan het werk, nu 2 nachten. Vanavond lekker met Melissa onder de douche geweest, dat vind ze heel erg lekker.Leg haar ook weleens in mijn armen, dan ligt ze zeg maar en dat vind ze zoooooo fijn.Ze lacht de hele tijd en lachte zelfs hardop onder de douche! Daarna mezelf afgedroogd terwijl ik Melissa in een hele grote warme handdoek had gewikkeld. Had mezelf van te voren al gewassen en had haar daarna uit bed gehaald en uitgekleed. Heb trouwens een nieuwe fles gekocht van difrax, zo'n s-fles. Die had ik ook al en vind deze het beste. Maar bij deze zuigt de speen vacuum en zo komt er allemaal lucht in de melk. Zal ik daar een klacht over indienen via internet bij difrax? Bij Esther ook altijd deze flessen gebruikt en was altijd super.
bah alle tekst weg.... zit ook met 1 hand te typen.... nijn wat een mooi meisje!en idd op hyves straal je! ben zo benieuwd naarjeverhaalen eersteervaringen als mama! marianne, niet schuldig voelen hoor.. een ongeluk zit in een klein hoekje.. belangrijker is dat het goed met haar gaat en je nu extralief voor haar bent anouk, nog lekker van het zonnetje genoten in de tuin? was het gezellig met je vriendin? smokey, hou je het nog een beetje uit in die warmte? moest gisteren aan je denken.. lijkt me echt zwaar om in de zomer zwanger te zijn.. natuurlijk ook weer leuk, dan kun je je buik beter showen samantha las dat jij het ook bent gaan proberen met handjes vastleggen gaat goed he hier vanacht weer 7 uur!!!! joehoe!! wel komt hij daarnana 3 uur voor een fles ipv 4.. hij komt over het algemeen nu meestal na4 soms 4,5 uur!!! langer wachten we nu ook niet, of we maken hem wakker!!! ben duszo happy!!! gisteren naar dedierentuin geweest.. heerlijk weertje en mannetj wasde hele tijdwakker en speelkde voor het eerst met dat ding dat boven de kinderwagen gespannen is.. voor het eerst zagen we hem dus een interactie met een speeltje hebben.. nu is het ook zo dat hij steeds meer lacht als je hem uit zijn bedje haalt.. zo leuk!! het wordt echt steeds leuker! en zo snel al!!! 7weken geleden was hij nog zo klein en afwezig en nu is ie al een flinke bink! zijn uitslag lijkt minder te worden, al hadden we zwitsal in het zonnetje gekocht en die gisterne opgedaan, we hadden geen andere.. en toen leek hij ook weer meer uitslag te krijgen, maar dat kan ook nog door de warmte komen natuurlijk.. we gebruiken al sinds vorige week ook geen zwitsal meer.. dus waar het precies aan ligt.. dunno.. maar ben dus helemaal happy!!! 7 uur tussen de fles in! hebgewoon 6 uur acher elkaar geslapen!!!! dat was ook voor het eerst dit jaar!!! vandaag lijkt het hier weer goed nieuws, misschien maar iets leuks gaan doen dan !
ele: Wat goed van Herbie zeg!! Hij weet wel hoe het moet.....hihihi. Ben blij dat jullie een ritme gevonden hebben. En idd, het kan van zwitsal komen, wij gebruiken het hier niet, omdat ze daar een superdroge huid van krijgen en Esther kampte toen ook met ecseemplekjes. Dus bij Melissa ook maar niet gebruikt. Je gebruikt nu nog wel steeds hypoallergene voeding? Alles gaat super snel he?Zo kunnen ze niets en zo zijn ze al heel wat. Melissa hoorde ik vanmorgen om 5 uur een keer, ze had schik ik bed.Daarna ook niet weer gehoord en heb haar om half 7 de fles gegeven. Esther was om kwart over 7 wakker, maar we zijn er om kwart voor 8 uit gegaan............was nog zo moe! Gisteravond nadat de kids op bed lagen, nog even gras gemaaid. ze hadden regen voorspeld dus dat kwam goed uit voor het gras, maar er is dus geen regen gevallen. Maar goed, de rest van de week wel regen, dat is ook wel weer overdreven. Ach ja Nederland he?!Paar dagen lekker weer en dan weer heel veel regen. Smokey: Hoe is je vakantie geweest??? (of ben je nog steeds op vakantie?) Anouk: Hoe is het met jullie? Nog leuke dingen gedaan? Nijn: Dus jij hebt ons allemaal voor de gek gehouden he? Je wist dus wél dat het een meisje zou worden.....stiekemerd. Marleen: Hoe is het bij jullie?
Goedemorgen meiden, Even geleden ga niet alles terug lezen geen tijd voor zit op het werk. Maar nijn wat een prachtig meisje heb je, echt een poppetje super mooi meisie Jij bent echt dik aan het genieten heerlijk zeg. Ele jij klinkt gelukkig ook weer positiever! En herbie al aan het spelen super leuk moet je zien hoe hard het allemaal gaat. Lekker genieten nu, gaat het slapen voeden nu ook wat beter? Met de warmte heb ik totaal nog geen moeite vind het heerlijk zo, maar het is dan ook nog niet benauwd en 30 graden dan zal ik wel minder flexibel zijn haha Alleen mijn handen zetten op, en kan 1 ring al niet meer om die ligt al in de kast. Butterfly gelukkig dat Melissa niet om 5 uur wakker werd, want dat is wel errug vroeg haha kw voor 8 dat klinkt toch beter. We hebben een heerlijk weekend gehad was erg gezellig, maar meestal wel veel later als dat ik normaal naar bed ga. Zal echt vanavond weer eens proberen een buikfoto te plaatsen en nog steeds van ons behang. Maandag komt ons kamertje!! En morgen mogen we weer naar het zh ben weer reuze benieuwd leuk hoor
Zo ben ik weer een keertje Marianne: dat is schrikken zeg! Tjee krijg er kippevel van. Maar zo zie je maar dat een ongelukje in een klein hoekje zit. Heeft ze er verder nog last van gehad? En natuurlijk ben je geen slechte moeder. Ik denk dat elke moeder zoiets wel een keer meemaakt! Nijn: wat een mooie spam zeg! Wow lekker genieten van jullie wonder. En we zien je hier wel weer een keer verschijnen als je er aan toe bent. Ele: heerlijk toch dat herbie nu zo'n goede nachten heeft! Scheelt een hoop he kun je zelf ook een beetje bijtanken. Sam: hoe gaat het met je borstontsteking is het over? En met voeden? Je hebt trouwens een mooie foto van je gezinnetje op hyves staan! Smokey: fijn dat jullie zo'n lekker weekend hebben gehad! Lekker er even tussen uit samen is altijd lekker toch. Ben ook erg benieuwd naar je buikfoto's en de spam van je kamertje! Anouk: hoe gaat het bij jullie? Hier ben ik afgelopen vrijdag naar de dokter geweest omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest. Er is ook een zw test gedaan maar ben ook niet zwanger. Moet nu naar de gynaecoloog omdat we nog een sterke kinderwens hebben. Ik moet nu 8 juni om 09.30 naar de gyn. Ben benieuwd. Jens heeft u weer een ander ritme gekregen. 09.00 210 + 7 10.30 half potje fruit daarna slapen van 11.15-13.00 13.00 210 + 7 dan slapen van 15.00-17.00 17.00 210 + 7 18.30 potje groente dan slapen van 19.30 - 22.00 22.00 210 + 7 + 1,5 rijstebloem vanille En dan slapen tot 09.00 Dus echt een heel luxe en fijn schema!
Smokey: Kom maar op met je spam! Ben heel erg benieuwd. Je hebt wel lekker weer gehad op je vakantie..... Marleen: Mooi schema! En toch nog aan de rijstebloem? Hier gebruiken we sinds vorige week ook de vanille, wou het vorige maand al kopen (gebruikte het ook altijd bij esther), maar de ah verkocht dat niet. Dus vorige week maar bij andere winkel gekocht. Goed van je dat je toch naar de HA bent geweest, gelukkig kun je toch vrij snel heen en heb je geen lange wachttijd. Hoop dat er allemaal niets aan de hand is....... heb paar dagen terug een difrax s fles erbij gekocht, weet niet of ik dat al had gezegd........ Maar iig de speen zuigt vacuum, dus op hun site gelezen dat het kon komen door het siliconen ventiel en dat je goed moet kijken of dat gaatje open is en anders moet je het met een coctailprikker iets verder openen. Dit helpt dus allemaal niet en heb nu dus van een andere s-fles de onderkant erop gedraaid en nu zuigt ie niet vacuum meer, dus het ligt er toch echt aan. Ik mail gestuurd, krijg je antwoord terug, dat je zelf maar bij de da een nieuwe moet gaan kopen..........Pfffffffff wat een service zeg! De flessen zijn al niet goedkoop en dan krijg je dit!!! Ben zwaar teleurgesteld!
Ook het bericht gelezen bovenaan de startpagina? Vreselijk zeg!!!Moet er de hele middag/avond al aan denken. Vind het zo sneu, ze stond zo sterk in haar schoenen, ze wou nog zoveel. Verschrikkelijk voor de kids!!!
butterfly: inderdaad krijg ook kippenvel bij dat verhaal. ze kwam zo sterk over en wilde alles zo goed regelen voor haar kids. Echt een super mama!
Ele, wat fijn dat er een ritme achter de horizon lijkt te komen super, dan kan je ook weer meer genieten he, als je zelf wat kan slapen. Ik vond het ook zo leuk dat als we haar uit haar bed haalde dat ze dan meteen begon te lachen en uitgebreid uitrekken, dan worden het al echte mensjes. En dus nu al interactie met een speeltje, gaat dus helemaal lekker aan jouw kant! Marianne, gewoon met je bon terug naar de DA gaan en zeggen dat ie niet ok is, zij kunnen hem vast terugsturen naar difrax en je een nieuwe geven. Smokey, lekker weekend weg gehad? zal de fotos in de gaten houden voor het behang en de buik, hoe gaat ie verder met de gezondheid? Samantha, gaat het goed met de borstontsteking? en de bv? Marleen, hopelijk is alles ok en duurt het gewoon wat langer voordat je hormoonhuishouding op peil is, je bent dus niet aan de pil? Want ik wel en heb een x een dag beetje bloedverlies gehad maar dat was het. Lekker schema heeft Jens, wij hanteren niet zo'n vast schema, wel voor de voedingen maar niet voor het slapen, behalve na laatste voeding, dan is het eten, en licht uit en is ze ook meteen stil, overdag geeft ze het gewoon vanzelf aan. Hou je dan altijd rekening met zijn slaap tijden dat je dan niet weg kan? Hier heeft ze een beetje een offdagje, sinds vanmiddag in eens weer huilen met twee voedingen, maar de afgelopen weken heeft ze fantastisch gedronken, alle flesjes leeg, ze is laatste twee dagen ook weer wat vroeger wakker 7.00 uur. Verder lekker van de zon genoten, weer wat zon op mn toet gekregen, doet een mens goed Marianne en Marleen, Waarom geven jullie eigenlijk rijstebloem?
Vandaag is Melissa precies 20 weken!!! En jeetje zeg, wat gingen die snel voorbij. Dat is gewoon een halve zwangerschap Zal mij benieuwen hoeveel "last" ze zal krijgen van de 19 weken sprong.(dat krijgen ze dan via de boeken). Je moet daarbij van uit gaan van de uitgerende datum en niet de geboortedatum.
Anouk: Ze zeggen dat het kan helpen bij langer doorslapen, ze voelen zich dan meer verzadigd. Ook is het een stap naar vaste voeding, ze kunnen dan al beetje wennen aan pap. Moet zeggen of ik het nou met of zonder geef, het maakt geen verschil. Plus ze heeft de fles net iets sneller leeg als een gewone fles. Doordat het wat dikker is, spuugt ze ook minder. Melissa huilde vanavond even in haar bed en voordat ik haar eruit haalde riep ik haar toen ik nog beneden was en ze was direct stil. Dus ik kom haar kamer binnen..........big smile natuurlijk! Ze zijn slimmer dan je denkt, die kleintjes.hihihi
Anouk:zo strak is het schema niet hoor haha Natuurlijk wijk ik hier ook vanaf maar deze tijden wijn het ongeveer. Jens is meestal een uur of 2 wakker en dan is hij moe wrijft door zijn oogjes en jammert wat leg hem dan in bed of geef zijn speen en binnen 2 minuten slaapt hij dan. Maar kan ook gewoon weg met hem hoor slaapt ook in de box maxicosi of kinderwagen dus dat is makkelijk. Rijstebloem: dat geef ik omdat Jens meer calorieen binnen moest krijgen van het cb omdat hij in verhouding lengte/gewicht aan de dunne kant was. Gewciht Jens: Maar dat heeft hij nu wel ingehaald denk ik want hij woog vanmorgen 7,5 kilo!!! En 22 april nog 6450 gram dus dat gewicht zit nu wel goed haha Jens heeft trouwens vanavond wat diksap op en lekker dat hij dat vond na zijn groente. Was vanaf 4 maanden dus dacht probeer het met dit warme weer wat extra te laten drinken.
Butterfly: moet zeggen ik merk aan Jens eigenlijk nooit sprongen dus ben benieuwd of ik er nu iets aan merk. Staat er ook ergens op een site wanneer die sprongen zijn?
anouk: nee ben niet aan de pil willen dat ook niet want we willen meteen gaan voor de 2e dit omdat Jens ook bijna 2 jaar heeft geduurd. Daarnaast word er ook geadviseerd eerst een menstruatie af te wachten voordat je met de pil begint. Maar hier dus meteen voor de 2e maar dan moet ik wel weer gewoon ongi worden natuurlijk.
hier een lijstje: 5 weken 8 weken 12 weken 19 weken 26 weken 37 weken 46 weken 55 weken En deze is van de 19weken sprong: Echte sprong komt rond de 19 weken, voorbodes van de sprong al vanaf 14 weken Als de baby hangerig is, let dan alvast op nieuwe vaardigheden Baby van slag, hoe toont hij dat? - huilt vaker en is vaker chagerijnig - vraagt meer aandacht - hoofdje moet weer vaker ondersteund worden - slaapt en eet slechter - is eenkenniger - maakt minder geluidjes en is minder bewegelijk - heeft een sterk wisselend humeur - zoekt meer lichaamscontact tijdens het voeden - zuigt meer op de duim/speen De hangerige periode duurt langer. Van een week tot wel vier of vijf weken.