butterfly: grappig dat heeft Jens nu ook. Zodra er iemand boven de box komt hangen behalve bij jeoren en mij zet hij het op een gillen. Ik vond het al vreemd maar dit verklaard het wel. Ook is hij steeds meer bezig met zijn handjes. Hij hield zelfs gisteren en vandaag helemaal alleen de fles vast tijdens het drinken. Knap he!
marleen: dat is zeker knap, vind ik van Melissa ook, zij doet dit ook. Valt je ook op dat als ze naar hun handjes kijken, echt heel goed kijken, en dan hun handjes draaien, hun vingertjes bewegen en handjes open en dicht. Vind dat zo geweldig he?! Ze worden echt groot.
Marleen: Op cb zeggen ze dan het op die leeftijd nog geen eenkennigheid kan zijn, maar dat is toch echt zo. Ik had het met Esther ook en nu weer en jij ook met Jens. Raar he dat cb daar weer anders over denkt?
hoi meiden, Marleen en Anouk: borstonsteking is weg en de zalf voor de spruw helpt mij ook goed. Al plakt dat ontzettend aan de bh vast. Gelukkig heeft Yarno het zelf niet gekregen. Yarno drinkt nu heel goed aan de borst. Overdag om de 4 uur alleen bij de avond voor het slapen is het na 3,5 uur. De eerste nacht na het inbakeren sliep hij door en de tweede nacht liet hij er 5 uur ertussen. Op één of andere manier wordt ik niet moe door de nachtvoeding. Misschien komt het door de bv dat je lichaam het beter oppakt dan bij kv. Weet nog bij Damian dat ik echt brak was door de nachtvoeding. marianne, melissa alweer 20 weken. Tjee wat vliegt de tijd om zeg. Ergens wel goed ook, maar het echte kleine gaat er ook van af. Al vind ik Damian nu ook nog echt klein. Ach elke leeftijd heeft zo zijn leuke kant en mindere kant. Hier vandaag even het centrum in geweest. Heb even wat kleertjes gekocht voor Yarno voor de warmere dagen. Heb alleen maar lange mouw kleertjes. Heb heel veel leuke dingen kunnen kopen bij de prenatal, had zoveel kado kaarten gekregen voor de geboorte, dus heb het goed besteed. Bij de H&M vond ik niets leuk voor Yarno, allemaal zo soft, dus ik heb die kadokaart voor Damian gebruikt. Heb ook nog een leuk shirtje gekocht bij de hema, een kanarie geel shirtje met een aap als opdruk en die heb ik zowel voor Yarno als Damian gekocht met een bijpassende korte broek. Vond ik wel heel leuk. Verder heb ik heerlijk genoten van een dagje alleen met Yarno want het is weer dinsdag en dan is het oma dag voor Damian. Ohja moet volgende week bij de Arbo komen. Heb vorige week met psyg gesproken en die vind dat ik ten tijde van de ret behandeling niet aan het werk moet gaan. Aangezien ik nu de tijd ervoor moet nemen om alle emoties de baas te kunnen blijven voor nu en de toekomst. Hij heeft samen met de huisarts een verklaring opgesteld en deze gaat naar de arbo toe met het voorstel om zwangerschaps gerelatieveerd verlof te krijgen van x aantal weken. De behandeling is nu gebasseerd op 15 keer. Deze begint op 7 juni en in augustus heeft zij vakantie dus dan zal ik eind oktober klaar zijn. Maar als ik begin november weer moet werken dan neem ik maar gelijk al mijn vakantiedagen op. Heb voor dit jaar nog 5 weken en van vorig jaar nog 3 weken. Dus nog 8 weken. Kortom dan zal ik pas januari weer beginnen. Maar eerst maar eens zien wat de arbo vind. Harry vind het prima want die krijgt die extra verlof gewoon vergoed van de uwv.
butterfly: nou dat cb is nog een beetje erg achterhaald hier tenminste wel. De gemiddelde leeftijd hier van het personeel is boven de 55 a 60 jaar. Echt er loopt niets jeugdis tussen. Denk dat hun gedachte gang ook nog van dat tijdperk is haha. Tenmiste daar lijkt het erg op. Ik doe gewoon wat ik denk dat goed is of hun het er nu mee eens zijn of niet het is ons kind en we voelen wel aan wat die nodig hebben. Ik overleg ook nooit qua voeding ofzo ik/ wij doen gewoon wat wij denken dat Jens nodig heeft. Dus sinds vandaag lekker aan de diksap.
marleen: Helemaal gelijk heb je! Ik luister ze aan, maar gaat vaak ene oor in en andere weer uit. Ze zeggen alleen maar wat hun het beste lijkt, maar kijken niet individu naar je kindje, alleen maar naar richtlijnen. Wij doen ook wat ons het beste lijkt en tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Even een snelee zwaai om te laten weten dat ik jullie niet vergeet. Alleen kom ik er niet aan toe om mee te lezen/schrijven... We zijn zo aan het genieten met z'n 3-en... Liefs, Nijn en Esmee
shit!Druk op verkeerde knop, alles weg!!!! Bah!!! Nijn: Lekker genieten van de kleine Esmee!!! Ben blij dat alles goed gaat met jullie. Ele: Hoe is het vanacht gegaan met herbie? Lekker weer uurtjes geslapen? Sam: Hoe heeft yarno het gedaan vanacht? Gelukkig heb je geen ontsteking meer en geen pijn. Weer lekker genieten van de bv. Echt heel knap dat je toch hebt doorgezet. Dus lekker thuis tot begin volgend jaar?Kun je lekker in alle rust van de kleintjes genieten. Je komt er weer helemaal bovenop! Smokey: Waar blijft de spam?? Ben erg nieuwschierig aan het worden naar je dikke buik en welk behang je hebt gekozen. Anouk: Hoe is het bij jullie? Nog wat in de planning? marleen: Aan het werk vandaag? Zei laatst dat ik was bevallen met 38+5, maar dat moet natuurlijk zijn 38+4. Weet niet hoe ik erbij kwam, maar had het even niet goed. Ze is 10 dagen te vroeg geboren, was de 15e uitgerekend. Net nog even in haar dossier gelezen, vind het wel leuk om het zo nu en dan eens door te kijken. Ik was toch ook iets uitgescheurd?Dat noemen ze een perineumruptuur. Wat een moeilijke woorden toch ook allemaal. Melissa heeft trouwens wat verhoging, ze zal dus wss toch wel last van haar mondje hebben, zie alleen dat tandvlees wat rood is, maar zie nog geen tandje. Ze kwijlt al tijden, maar het word steeds erger. Ook wil ze graag hard bijten op je vinger. Dus wrijf dan over haar tandvlees heen, want dat zal wel jeuken als de tandjes er aan zitten te komen.
hallo meiden! en ik zie ook doortje meespieken! haallo door! moeten snel weer ff bijkletsen! de puckababy doet zijn werk super!!! wie bedoelen jullie marianne en marleen, van de supermama? ik weet niet welk topic jullie bedoelen.. samantha wat fijn dat de bv weg is! en dat inbakeren werkt goed he! ik moet er weer even snel vandoor, de vrouw van cb komt langs, omdat ik vorige week daarvoor gebeld had.. oh ja nog even snel, waar vind je de informatie over die sprongetjes marianne?
Had op google gezocht ele. Dan vind je er wel heel wat informatie, sommigen komen ook hier van zp af.
hoi meiden, Vanochtend met Yarno naar de Osteopaat geweest. Tjee wat een lekker ding zeg, ik had wel op die tafel willen liggen zeg. Maar oke dat terzijde. Yarno heeft uiteinde van de dikke darm wat verstopt, dat merkte wij ook wel, poepen ging wel maar wel telkens met rood aangelopen gezicht. Verder heeft hij een blokkade in zijn nekje, dat verklaard waarom hij dus niet graag op zijn rug ligt. Hij moet over twee weken terug komen. Nou dat doen we graag hahahahahah Verder is Damian vandaag echt stront vervelend, kan hem echt niet zien of luchten. Heb hem dus zijn laarzen aangetrokken en jas en buiten in de tuin gezet, kon hij even uitraazen. Ging daarna even goed en toen heb ik hem naar bed gedaan en heeft vervolgens drie uur geslapen. Daarna was het weer raak en na drie keer op de gang te hebben gezeten heb ik hem bij kop en en kont opgepakt en naar bed gebracht. Eigenlijk ben ik hier op tegen omdat bed geen strafplek moet zijn. Maar ik was bang dat ik hem anders een pak voor de kont had gegeven. Haalde echt het bloed onder de nagels vandaan. Yarno slaapt nu lekker en heb Damian net gedoucht en harry brengt hem over een uurtje naar bed. Tja nu is hij wel rustig. Tjonge jonge die puterpubertijd , hoop dat het snel over is want dit is niet normaal zeg. Nou ik ga even zelf douchen want mannetje moet vanavond naar vergadering van tennisclub. Zit in recreatie commissie. Inbakkeren van Yarno gaat goed alleen meneer kwam vanacht netjes om de 4 uur dus ik kon voeden om 02:00 uur en 06:00 uur. Hij is nu morgen 6 weken dus ik verwacht ook de regeldag nog. Morgen moet ik trouwens met hem naar de dokter hij zit helemaal onder de puistjes en heeft een onderhuids bobbeltje achter op zijn hoofdje net boven de nek. Deze kun je helemaal verplaatsen. Wil dit even laten controleren. Zal wel zuigelingenacne zijn maar ik vind het maar niets. Bah wat een ellende allemaal zeg. Ga vanavond maar vroeg naar bed dan is deze rot dag achter de rug en kunnen we morgen weer fris er tegen aan.
Goedemorgen meiden, Gisterochtend was ik weer op controle geweest in zh alles was goed, en de groei lag precies op schema bloeddruk ook prima, hb geprikt. Samantha altijd leuk zon lekker oestopaat en dan is het niet vervelend om nog een keer te komen en gefeliciteerd met de 6 weken van Yarno. Verder wordt ik steeds dikker (gek he) maar af en toe zit het me behoorlijk in de weg de buik, slapen gaat wat moeilijker de laatste dagen, met een kussen half onder mijn buik vannacht ging het iets beter. Wel 5x wezen plassen denk ik. Vandaag 28 weken alweer nog 12 te gaan jeetje wat klinkt dat nog lang.. Vanmiddag weer shoppen met dinnetje voor nog wat spulletjes voor de babykamer hoop dat ik iets fitter wordt.
Kom net van het cb vandaan en ben echt een beetje pissig, ze gingen Erin meten en toen kwam ze op 62,5, dus ik gaf aan dat ze dan 2,5 cm gekrompen was in een week, nou de meetmethode kon afwijken zei ze (als of een meetlint niet gewoon een meetlint is) ook haar hoofd was 2 cm gekrompen, mensen kunnen echt niet meten. Kwam daarna dus bij de verpleegkundige die aangaf dat ze achterbleef met groei, dus ik ja als jullie zeggen dat ze 0.5 gegroeid is in een maand dan snap ik dat wel, maar aan alles zien we dat ze veel groter is geworden (autostoeltje, kleren etc) oh dan zal het wel niet kloppen en zullen we ons niet meteen zorgen maken, kreeg ik als antwoord. Lekker dan. Ik vroeg nog, wat wil je doen dan, want aan lengte kan je niks doen, nee dat was dan ook wel weer waar gaf ze toe. Kreeg nu te horen dat gewicht dan wel hoger was (6750), terwijl we tot toe toe altijd te horen kregen dat dat aan de lage kant was, maar ja op een lengte van 62,5 zal dat ook wel. Nou de kinderarts was hartstikke tevreden vorige week en gaf aan dat ze heel goed op de groeicurve ging en in haar heb ik iets meer vertrouwen. Oja en dan heb je vragen voor het cb opgeschreven, maar daar krijg je dus nauwelijks antwoord op. Ga straks ff teruglezen maar moest ff mn onvrede kwijt
hier vanochtend naar huisarts geweest. Yarno heeft zuigenlingenacne, gaat vanzelf over. Bultje, ze denkt dat het onschuldig is omdat het mooi van structuur was. ( dat voelde ze) Verder ging ze het hele hoofdje navoelen en toen kreeg ik te horen dat zijn grote fontanel veel te klein is. Dus doorverwijzing naar Kinderarts in apeldoorn en als het nodig is dan verder in Rotterdam Ze had het al over een eventuele operatie etc. Ik ben gelijk doorgereden naar mans werk en heb daar even een potje staan brullen. Nou als ik toch naar kinderarts moet laat ik gelijk dat bultje controleren, maar ik ben helemaal van leg. Bah weer een kut dag. Sorry voor mijn taalgebruik, maar zo voel ik me nu echt.
Jeetje Sam wat schrikken, maar hopelijk valt het mee en zegt de kinderarts dat operatie niet nodig is, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in het cb (ze hebben mij al meerdere fouten diagnoses en adviezen gegeven) maar mijn eerste reactie zou ook potje janken zijn, hoop voor je dat het allemaal meevalt. Ele, info over sprongetjes, koop het boek "oei ik groei", heel leuk en alles over elk sprongetje en dan ook wat ze daarna kunnen en wat je dus kan verwachten. Smokey, voel voor je en je wordt alleen nog maar groter en dan ook nog in de zomer, dat wordt veel met je voeten omhoog zitten straks. Ik had gelukkig niet heel veel last met slapen, alleen wel dat ik steeds moest plassen en dan veel wakker lag. 12 weken klinkt misschien nog lang, maar het vliegt voorbij let maar op Marianne, alles goed daar, al tandje in zicht?
Hallo meiden, jeetje wat een baal berichten lees ik! Dus ik ga jullie proberen een beetje op te beuren! Smokey, 12 weken is echt niet meer ver! die van marianne, nijn, sam en de mijne kwamen toch echt over 10 al.. en geloof me, vanaf de 30w gaat het zo snel! wel balen dat je nu minder begint te slapen.. en dat vele plassen.. ik weet er alles van.. het is meer dan vervelend.. en vermoeiend.. maar na de bevalling heb ik zoveel ineens moeten plassen, en daarna kon ik ineens heel lang ophouden!! dat was een verrijking zeg! ook al wordt het steeds moeilijker maar geniet van je buukkie!!! Samantha, wat schrikken zeg, al weet ik niet precies wat het inhoudt als de fontanel kleiner is? en ook zuigenlingenavne ken ik niet.. gelukkig maar dat ze je wel doorsturen he, beter voor niks dan te laat... al zijn de zorgen die je nu hebt echt niet leuk.. het zit je ook niet meer zeg.. hoe gaat het nu met doorslapen? Anouk, belachelijk he en ze zeggen allemaal iets anders.. leuk dat erin krimpt.. gaat toch echt nergens over.. helemaal belachelijk als je het aangeeft en ze daar ook niet normaal op reageren en haar nog eens meten.. bedankt voor de tip van het boek, volgens mij is die ook te downloaden, eens even kijken NIjn, fijn dat jullie zo aan het genieten zijn! het gaat snel nu he? Hoe is het nu met de fruithapjes van de januaribeebs? Zijn ze er al een beetje aan gewend?
met de fruithapjes gaat het matig, banaan vindt ze ronduit smerig en meloen vandaag vond ze wel beter. Peer is nog het beste tot nu toe. Zat van de week finale van greys anatomy te kijken en was echt heftig, zal niks verklappen, maar nu kom ik er achter dat er nog een deel twee is van de season finale dus ik ga zo lekker voor de buis zitten
Anouk: Heb die dvd ook gedownload en ben er ook mee bezig, ben nu bij aflevering 19, dus nog een paar te gaan, tot de finale. Schijnt erg heftig te zijn idd.Ben benieuwd. Normaal wacht ik gewoon tot op tv is, maar doordat ik dus heb gelezen dat het heftig werd, kan ik dus niet meer wachten. Ele: Hier nog niet volop bezig met fruit, ze is er nog niet aan toe. Ze maakt zelfs haar flessen niet leeg. Elke dag krijgt ze paar hapjes en dat gaat wel heel goed. Vandaag beetje een baaldag of wat dan ook. Voelde me niet lekker in mijn vel zitten en voelde me zo somber. Weet niet waarom, maar zo voelde ik me. Had nergens zin in en voelde me compleet onbelangrijk.
Sam: Jeetje zeg wat schrikken! Had je ook al even sms gestuurd. Hoop echt dat allemaal wel meevalt. Maar wat houd het precies in als de fontanel te klein is? Groeit het hoofdje dan niet helemaal dicht? Anouk: Ook jou al even gesmst. Wat een belachelijk cb zeg!!! Heb weleens gehoord dat iedereen weer anders meet en dat je normaal ervan mag uitgaan dat het moet kloppen op cb, omdat ze daar steeds zelfde gemeten word. maar dit kan echt niet!!!dit hebben ze echt verkeerd. Heb je ook gezien hoe ze gemeten hebben?
anouk jij ook al grey verslaafd! hier hebben we alle afleveringen gezien tot en met vorige week maandag.. afgelopen maandag was private practice.. we begrepen er niks van want mark sloan en die ene meid deden er gewoon in mee met dezelfde naam.. ik weet dus ook niet welk seizoen dat was en of er nog een vervolg komt :S marianne wat vervelend dat jij je zo voelde vandaag.. maar je bent alles behalve onbelangrijk,, dat weet je toch he! je meiden en vast en zeker je man ook kunnen echt niet zonder je! dan zou het hele gezin niet meer functioneren als ik hoor wat jij elke dag doet! Hopelijk heb je morgen een betere dag! wat grappig dat ze nu al zo duidelijk een voorkeur voor een smaak hebben he.. en hebben jullie groente ook al geprobeerd? vanacht was het weer 5 uur tussen de fles.. tot nu toe dus maar 2 keer 7 uur.. als hij de laatste fles om 12 krijgt.. was hij er weer om 5.. en toen heb ik dus een fopfles gegeven 90 cc met een schep poeder.. tip van he cb.. al ben ik ook niet te spreken over het cb.. ze doen allemaal wat anders, dat heb ik die vrouyw gisteren ook gezegd, dat ik dat zo vervelend vind.. ze kon het wel beamen gelukkig.. 8 juni, volgende week maandag moet ik weer en krijgt mannie zijn eerste spuitje.. nou ja hij is al redelijk lek geprikt voor en na de operatie... maar ben benieuwd hoe ik nu zal reageren nu ik heel veel om hem ben gaan geven.. dat was toen nog nihil zeg maar.. en dacht ik alleen als het moet dan moet het.. :S