Sam zo newtjes hoor! Dat is ook best ingewikkeld hoor, jij vind dat misschien niet.. maar met heel veel mensen waar ik mee gewerkt heb vinden dat wel.. die snappen ook niet wat autisme inhoudt dus weten ze ook niet hoe ze er mee moeten omgaan.. de gezinnen die ik begeleide hadden ook vaak een autistisch kind met zmok gedrag.. die kinderen zijn dan al uit huisgeplaatst bij een pleeggezin, dus de reguliere zorg is dan al aanwezig.. maar als die het niet meer weten, dan kwam ik in actie zeg maar.. en dan deed ik ook onderzoek of een kind wel op zijn plek was in het gezin en of het gezin geen andere aanpassingen kon doen zodat de thuissituatie draaglijker werd.. dus van beloningssystemen en lijsten weet ik ook alles af.. maar vind ik het super knap dat jij daar zo over praat en mee omgaat! voor veel mensen geld dan niet dat liefde alles overwint.. Ik kan me voorstellen dat ondanks je alles voorstructureert er toch dingen anders kunnen zijn en joel dat niet meteen begrijpt.. bijvoorbeeld als de donald duck niet geleverd word ofzo.. en dan vind ik het echt knap dat jullie dat zo doen en dat jij er zo positief mee omgaat echt serieus.. neem dat compliment ook maar gewoon aan, want normaal is het niet ik zie vaak de andere kant jaa ik wil het heel voorzichtig zeggen.... meneer lijkt, ik zeg LIJKT, in een betere bui.. gisteren was het zoals ik zie jantje lacht jantje huilt.. al beter dan het hele weekend bij elkaar! en vanmorgen kon er gelijk een lach vanaf toen ik hem uit zijn bed haalde.. en nu is lijkt hij weer meer op het ventje van voor het weekend.. super veel lachen en zichzelf vermaken op de babygym ) hij maakt ook steed meer geluidjes! als hij lacht bv hoor je echt dat hij lacht, dan komt er soms een geluidje mee!!! ik voel me merk ik als hij zo is ook gelijk anders.. al voel ik me nog zo moe.. vanacht laatste fles om 23 uur, en ik lag pas om 24 in bed.. en om 4 uur was hij er weer... en heb ik heel vaak zijn speen gebracht tot 6 uur.. en hem toen de fles gegeven.. en sindsdien druk met huishouden.... smokey, hier ook geen spelden nodig, die zijn nodig mocht je flanellen luiers hebben.. neeem aan dat je wegwerpluiers gebruikt? en naveldingetjes ook niet, wij moesten er een gaasje omheen wikkelen welke in het cz kraampakket zat! en slaapzak is inderdaad niet aan te raden hahaha.. joehoe!!! ik heb ook al een beetje verstand van baby's nu!! ( ik weet nog dat ik een paar weken geleden jullie die vraag ook stelde over die slaapzak hihihi) slaapzakken zijn vaak nu nog te groot, hoofdopening, waardoor je beeb erin kan zakken.. en ik heb er toen ook een gekocht en nu is hij waarschijnlijk overbodig.. omdat we de puckababy gebruiken en die dus ook blijven gebruiken.. en misschien heb je ook wel een met armen zwaaiende baby marianne, fijn als je man je een handje kan helpen en esther het geweldig vind met papa! nog leuke plannen voor vandaag? hoe voel je je trouwens?
Ze werd vanochtend wakker, maar wilde de fles niet, zat met hele grote ogen hele grote kauwbewegingen te maken, schrok me dood, ze had zo'n andere uitdrukking op haar gezicht. Die grote ogen heeft ze wel vaker als ze honger heeft, maar dat kauwen is nieuw, ze steekt sinds een paar dagen ook steeds haar tong uit, heeft iemand een idee wat het is. Ze heeft uiteindelijk met veel pijn en moeite bij haar vader 120 gedronken, ik denk dat ik in ieder geval voor nu maar alle voedingen voor mn rekening heeft want ze gaat zo huilen bij hem nu (eerst niet maar blijkbaar is het nu mama voor en na)
Misschien is ze toe aan pap smorgens, dan maak je de normale hoeveelheid melk aan en dan doe je er rijstebloem door en dan geef je dat via een lepel.Misschien kun je dat eens proberen. Of eerst 100 ml pap en 100ml in de fles doen. Moet er nu snel weer vandoor, reageer later.
marianne thanks voor de tip, ga ik straks ff halen en proberen, ze was wel happy verder. Ze heeft een heel schattig pakje gekregen van mn nichtje uit frankrijk, zie foto Smokey, naveldingetjes werden ook bij ons niet gebruikt (had ze gekocht, maar was dus niet nodig), spelden ook niet gekocht en dus niet gebruikt en slaapzak pas net een maandje. Staat de babykamer al? foto is nog niet langsgeweest toch? Ele, hoop dat herbie een betere dag hebt, als je baby blij is dan kan je idd nog zo moe zijn maar ben je meteen happier, hoop wel dat je ff je rust kan pakken, succes vandaag! Samantha, de melkproductie dus nu helemaal voorbij? Ik ben ruim 3 weken geleden gestopt maar heb nog steeds wel wat productie, maar ik heb geen pilletjes gehad, ik heb er ook gelukkig geen last van. Maar koorts en pijn weg? Gelukkig vindt Yarno de fles ook prima en ook Erin moest wennen met de ontlasting, werd ook eerst groen, weet nog dat ik dacht, is dat normaal?
goedemorgen dames, Hier weer een lekkere mooi zonnige dag! Ele: ik duim voor je dat herbie vandaag een betere dag heeft. En als herbie zich prettiger voelt slaat dat door op jou. Want dan kun je voor je gevoel veel meer genieten van hem Anouk: ik zou dat ook proberen wat marianne zegt misschien eerst wat pap en daarna de fles er achter aan. Maar misschien was het maar voor een keer en drinkt ze morgen weer super haar fles. Samantha: is best zwaar lijkt me zo met autisme. je moet er toch heel veel rekening mee houden. Knap dat je dat zo goed doet!! Het is hier inderdaad erg druk. Nog 2 weken en dan heb ik eindelijk weer wta rustiger en daar ga ik ook van genieten haha Hier zijn we gisteren met Jens naar de kinderarts geweest voor zijn bult. Ze waren erg tevreden. Moeten nu 27 september weer terug voor controle. Jens woog alweer 7340 gram en wa 69,5 cm lang! Dus weer super gegroeid. Morgen krijgt hij zijn 3e prikjes en dan blijft jeroen lekker bij hem thuis net zoals vrijdag. Vind ik wel een fijn idee. Dat ik veel werk maar Jens wel lekker thuis kan zijn en niet naar de opvang hoeft. Ik moet vanmiddag werken maar door het mooie weer zal het wel erg rustig zijn in de winkel dat is meestal zo.
hoi meiden, Het is fijn om te horen dat ik het goed doe met Joël maar hij hoort bij ons gezin en dan doe je alles eraan om het zo leuk en gezellig mogelijk te maken voor hem en zijn broers. Maar het is niet zo omdat ze zo kort hier zijn dan maar geen straf, dat is niet eerlijk voor hen maar zeker niet voor Damian. Regels zijn regels en ze gelden hier voor iedereen. Vanochtend naar verloskundige geweest, dossier is nu gesloten. Slik het is nu echt over. Ze vonden hem zo gegroeid, tja dat moet ik beamen. Het is echt bollie bollie. Maar nu is het echt definitief gesloten en dat is mooi maar ook emotioneel. Mannetje was er ook bij, hij is bij alle bezoeken meegeweest op één na dan. Daarna is hij weer gaan werken en wij zijn naar de intratuin gereden. Had 3 bakken altijd 1 jarig spul in, maar had nu zoiets van dat wil ik niet meer, dus vaste winterharde planten gekocht. Maar wat is intratuin duur zeg. Heb bijv ook geraniums gekocht ( deze blijven heel lang mooi bij heet weer) deze koste per stuk 1,99. Afzetterij toch. Uiteindelijk toen ik alles bij elkaar had moest ik 72 betalen en dan heb je echt nog niets bijzonders. Pff. Maar heb nu op 4 mandjes na aan de schutting alleen maar winterharde vaste planten dus ik hoef niet meer te investeren op de mandjes na. Ga gauw even Damian een boterham geven en nog in bed stoppen. Al zegt hij nee mama morgen slapen, tuurlijk vriend. Denk dan maar ik ben de baas en je gaat zometeen. Yarno heeft de nacht trouwens doorgeslapen, ik schrok om 06:15 uur wakker. Harry wakker gemaakt of hij de fles had gegeven en antwoord was nee. Hoop dat hij dit gaat volhouden want dan gaan we mooi over op 5 flessen van 150 cc. Borsten zijn echt al veel geslonken, heb nog aan de zijkant een harde plek zitten, maar al lang niet meer zo hard als het was. Heb nog wel vocht uit de borsten lopen maar dit is geen melk meer. Maar dat weet ik nog van Damian heeft nog echt maanden geduurd voor dat het helemaal weg was.
Even ego, sorry dames, reageer later op jullie! Melissa is vanaf half 5 al lekker bezig. Nu ligt ze ook weer constant te huilen, je word er niet goed van, Esther en mannetje slapen ook, maar die zijn nu wel wakker. Ik weet het niet meer. Ben er al heen geweest, ze is eruit geweest, niets helpt. Zo nu weer kwartier later............... Mannetje kwaad beneden.....Esther wil er ook weer uit. Melissa er weer even uit geweest, maar krijst nu weer keihard in bed. Laat haar nu mooi huilen, want er is echt niets. Om 15:00 geef ik haar de fles als ze dan nog wakker is. Zal wel, want ze gaat vast niet slapen. Bah zeg!Wat een rotdag.
Marianne: wat vervelend dat de meiden niet willen slapen. Voor je man is het ook vervelend, maar ja helaas zitten er op de kinderen geen aan en uit knop als je het juist wilt. Misschien ze beide uit bed halen en even een rondje lopen en even spelen en dan nogmaals proberen op bed te leggen. Hier helpt dat met Damian namelijk heel goed, dan leg ik hem weer tegen 4 uur op bed en slaapt dan zo anderhalf uur. Niet zo lang als anders maar ja beter iets dan niets. Maar vervelend is het wel. Denk dat Damian zo langzamerhand de middag dut wil overslaan, alleen is deze mama het er niet mee eens.
dacht ik even te gaan liggen, zet meneer het op een huilen.. :S anouk, sorry dat ik je niet kan helpen met je vraag.. zo into mama ben ik nog niet Super leuk setje heeft erin aan, maar wat me nog meer opviel.. zit ze nu rechtop???? wat balen dat ze nu zo naar jou trekt he, kun je haar niet even met een gerust hart afgeven.. zal voor hem ook geen fijn gevoel zijn lijkt me.. marianne, het zit je ook even niet mee zeg.. en je mannetje ook nog kwaad.. zijn ze uiteindelijk wel gaan slapen? maar ik had gevraagd hoe je je voelde, omdat je zei dat je niet zo lekker in je vel zat, is dat nog het geval? samantha, toevallig, hier ook bij tuincentra geweest! maar niet bij de intratuin die is me echt te duur.. voor dezelfde planten ergens anders veel goedkoper.. ik heb allerlei kruidenplanten gekocht voor op het balkon.. we hebben een kleine tuin en klein balkon.. ik had vorig jaar ook allerlei wintervaste planten gekocht, scheelde nu wel in het geld zeg.. hebje goed gedaan! veel plezier met ompotten! marleen wat fijn dat je nu voorlopig niet meer terughoeft naar de ka! zal wel een hele last van je schouders vallen niet? Levi gaat dinsdag voor zijn eerste prikjes.. :S fijn dat jeroen lekker bij hem kan zijn..
Hey marianne, thanks voor je reactie, leuk dat je het leuk vindt , ik durf alleen niet te vragen aan mn nichtje of ze dat pakje nog een keer kan kopen en opsturen, vind ik een beetje raar als ik het kado heb gehad (zie haar ook niet zoveel dus niet heel veel contact met haar). Oja mijn theatergroep is een feit, net bij notaris stichting opgericht en het is nu dus officieel, hopelijk gaat volgende week de website in de lucht (laat het jullie weten),
Ele: Het gaat nu wel weer goed, af en toe nog wel een dipje, maar ben de laatste daagjes lekker naar winkels geweest, veel wandelen en op visite geweest.Plus dat het zonnetje lekker schijnt.Gelukkig voel ik me niet meer zoals laatst. Vanmiddag dan wel weer even, want baalde gigantisch dat madam zo vervelend was en dat ze esther en papa had wakker gemaakt.Je doet er niets aan, het kan gebeuren dat er zo'n dagje tussen zit, gelukkig komt het nauwelijks voor dat ze zo huilt.Normaal vind ik het niet zo erg, laat maar huilen (als ik weet dat er niets is), maar als er 2 slapen, vind ik dat wel vervelend. O ja, ze is daarna nog wel weer gaan slapen, even laten huilen en na 5 minuten sliep ze dan eindelijk. maar dat gehuil daarvoor duurde langer en daar waren ze wakker van geworden. Vond ook wel sneu voor esther, ze had nog geen uur geslapen. Maar ze was goed te spreken en was heel lief! Melissa is daarna ook heel lief geweest en heeft niet meer gehuild. Heb alleen geen tijd kunnen vinden om naar de c1000 te gaan, maar dat komt morgen dan wel weer. Sam: Het is misschien dan wel duur, maar dan heb je natuurlijk wel hele mooie plantjes. Hihihi, damian is geen slaapje meer nodig, maar volgens mama wel. En laat zij nou net de baas zijn. Leuk he?Als ik tegen Esther zeg dat ze zo naar bed moet, zegt ze eerst nee, maar daarna direct met tegenzin oké. Ze moppert ook niet, want ik weet dat ze dan ook wel echt moe is en als ze dan echt heen moet, zegt ze zelf ook: Moe!
hoi meiden, Yarno heeft gisteravond om 23:00 uur fles gehad en geslapen tot 03:50 uur. Hebben 90 cc gegeven en heeft om 07:00 uur fles gehad, moest hem wakker maken. Maar meneer heeft al slapend de fles leeggedronken en slaapt nu nog. Maar ik ga hem zo weer wakker maken voor zijn badje en dan moeten om 11:15 uur bij het cb zijn.Yarno krijgt zijn eerste prikjes. Best wel flot omdat hij nu 7 weken is, maar ze zitten zo vol dat het anders pas weer kon als hij 10 weken zou zijn en dan kwamen we met de tweede prikronde niet goed uit. Heb zakdoekjes al bij me, getver ik kan daar helemaal niet tegen zeg. Gelukkig gaat mannetje mee. Damian is naar school toe, hij was al om 06:10 uur wakker. Nou dit is nog nooit gebeurt, maar heeft nog tot 7 uur bij ons in bed geslapen. Had hem gisteravond al gedoucht en kleding klaargelegd. Heb hem vanochtend ook maar met zonnebrand ingesmeerd, aangezien het warm wordt en dan spelen ze toch veel buiten.Zag dat hij behoorlijk verkleurd is op zijn armen en gezicht/nek. Hij wordt net als ik heel snel bruin. Nou ik ga ervandoor en spreek jullie later. Doegie
Samantha veel suc6 met de prikjes bij het cb altijd zo zielig. Hier gisteren eerder gestopt met werken smiddags even geslapen en vannacht goed geslapen voel me nu weer wat beter/fitter En wat een super heerlijk weer zeg lekker hoor Gisteren nog naar Babydump geweest met dekbedje en klamboe ze hadden de kleuren niet meer die ik wou!! Dus heb alles aan ze terug gegeven want ik hoef niet alles in het roze, dus heb nou helemaal niks Nog wel een andere klamboe gezien wit met zilver 10 weken levertijd laat maar zitten dus... Baal er van dacht dat ik alles voor elkaar heb kan ik nog op jacht voor een klamboe/dekbedje maar ja dat zal ook wel goed komen. We hebben een erg klein kamertje en komen er achter dat waar nu de commode staat voor het raam, wij het raam niet meer open en dicht kunnen doen, dus vanavond maar weer schuiven met de meubels, ook dit zit helaas niet mee en omdat wij waarschijnlijk verhuisplannen hebben wouden we geen dakkapel plaatsen. Maar misschien worden de verhuisplannen ook wel opgeschoven, want de tekening bij de welstand is nog niet goed gekeurd en er mankeerde van alles aan, stelletje zeurdozen daar. En als deze niet goed gekeurd wordt gaan we dus voorlopig niet bouwen/verhuizen dan gaan we op zoek naar een nieuw stuk grond. Zo heel verhaal weer, ga weer even aan het werk tot 12 uur en dan lekker vrij, vandaag al weer 29 weken!!
Sam: Succes en sterkte op het cb! Het scheelt dat prikjes maar heel even zijn en dan is huilen zo weer voorbij.Kan er ook slecht tegen hoor, moet ook altijd mijn tranen in bedwang houden.Maar Melissa laat zich niet snel kennen, dus dat scheelt dan weer. Hopen dat Yarno niet veel huilt, dan scheelt het vaak ook wel weer. Smokey: Jee wat balen zeg! En het was ook niet verkrijgbaar in een andere filiaal? Heb je al beetje rondgesnuffeld op internet, misschien kun je daar nog wat vinden. Hier was madam om 05:00 al weer wakker! Hoe krijgt ze het voor elkaar zo vroeg steeds!!! Mijn vader dacht dat het door het weer kwam. Hoop niet dat het de hele zomer zo vroeg is dan. Dus weer beetje knutselen met de tijd, maar dat komt wel goed. Lag er gister om 23:30 in, omdat gister ook al zo'n rare dag was en ze dus de laatste fles om 23:00 kreeg.En dan om 05:00 alweer wakker. Ach ja, maar de zon schijnt en daar krijg je ook lekker energie van.
Ele: Bedenk me net dat ik nog geen antwoord op je vraag heb gegeven over welke kleding maat Melissa heeft. Ze heeft nu nog in veel dingen 68, maar je merkt dat dat wel te klein word.Dus ik koop nu maat 74, dat zal eerst vooral zomerkleertjes zijn. let niet op de tv achter Esther, ze zit namelijk nooit met haar vingers aan de tv. Iedere dag ben ik aan poetsen op dat ding.