Smokey: Joepie!!!! Alweer 30 weken! Gefeliciteerd met je mijlpaal. Nu kun je gaan aftellen, nog 10 weken te gaan.(en wie weet 8 weken, je weet maar nooit) Leuk is dat he om zo af en toe het kamertje binnen te wandelen en dan te beseffen dat daar straks echt je kindje in komt te liggen.Geweldig zeg!
hoi hoi, Ele, wat een kl#te tijd maak jij mee... Goed dat je morgen weer bij de ha terecht kan. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!! Smokey, wat een geweldig kamertje!! Echt een meidenkamer. En vandaag 30 weken!!! Nu gaat het echt heel snel... Samantha, wat een deugniet is Damian! Maar ik snap dat je daar op dat moment wat minder blij mee was... Marianne, balen dat Melissa niet zo goed drinkt. Goed in de gaten blijven houden of ze voldoende plasluiers heeft. All, net naar het CB geweest en Esmee is al super veel gegroeid. Helemaal niet leuk... Had wel veel aanspraak "ah, wat een kleintje" enz... Esmee is nu wel een beetje uit haar doen, ze is tenslotte wakker gemaakt en er is vanalles gecontroleerd... Alles was gelukkig wel goed.
Oja WK, hele grote voetbalfan hier... Niet alleen het Nederlands Elftal, maar waarschijnlijk ga ik (bijna) alle wedstrijden kijken...
Nijntje wat super dat het zo goed gaat met Esmee, helemaal goed toch dat ze zo goed gegroeid is Ik vind voetbal ook wel leuk, maar dan wel alleen ned elftal hahamaar ja manlief vind zal er wel meer zien. Maandag kijken we met zijn allen op het werk met een borrel erbij, voor mij niet dan natuurlijk We hebben allemaal oranje shirts en de dames een bavaria jurkje
Marianne: ja idd peuterpubertijd, alleen deze steekt zo nu en dan met kop er boven uit. Hij is vrijwel direct in slaap gevallen en werd alleen tegen 1 uur wakker omdat hij moest plassen. Daarna werd hij om 7 uur wakker. Yarno was iets voor 7 uur wakker geworden, maar dat was ook wel nodig want hij had met toch gepoept. Maar we moesten vanochtend met hem terug naar de dokter omdat wij een middel hadden gekregen voor zijn reflux ( zantac) maar dat vond Yarno echt smerig. Dus 2 keer gegeven en daarna niet meer. Maar hij heeft geen reflux, dat spugen heeft te maken met de allergie, want bij de gewone voeding spuugde hij heel veel en met de frisopep niet. Dus daar ligt het aan, verder is zijn hoofdje nog even nagekeken en fontanel is niet kleiner geworden en alle schedelnaden staan mooi open en is nergens dicht. Osteopaat had ook gevoeld en die zij zelfs tegen me, de belangrijkte schedelnaat die staat precies zoals het moet en dat is belangrijker dan de grote van de fontanel, zolang het maar tot 6 maanden 1 vingertopje is. Nou dat is het zeer ruim.. Verder zijn we net naar Ikea Duiven geweest. We hebben hier een kast wand systeem in de bijkeuken. Ik had namelijk een idee, hier wordt plastic, oud, papier, drinkpakken gescheiden, maar waar laat je het telkens he. Nu hebben wij in de kast ruimte gemaakt voor zo'n lade bakken en daar doen we het in en dan kan ik het bij de weekelijkse boodschappen zo de ladebak eruit halen en in de auto zetten om het weg te brengen bij de bestemde afvalbakken bij de supermarkten. We zouden hier een blauwe container krijgen voor oud papier, maar hebben dit nog steeds niet omdat de gemeente moeilijk doet. Hier wordt het nu door een vereniging opgehaald ( kerkkoor) en halen per jaar voor 10.000 aan oud papier op ( alleen in de wijk de maten) en als de gemeente het nu gaat overnemen komen ze een grote bron van inkomsten kwijt. Zal zo even een foto laten zien van de ladekast, want ik werd dus er echt gek van om alles telkens te verzamelen om dan vervolgens een maand te moeten wachten tot het plastic en oud papier worden gehaald. Dus nu pak ik een bak en leeg hem gewoon bij de supermarkten, is voor mij twee minuten extra werk, maar een stuk minder irritatie.
Hier ook een grote voetbal fan, geweldig. Hebben jullie ook oranje vlaggetjes buiten hangen? Hier is de hele straat versierd. Maandag kijken we zeker of hier bij ons thuis en anders bij mijn vriendin want die is jarig.
Zo'n bavaria jurkje vind ik wel super leuk! Ik ga proberen die van mn zusje te lenen... Zij houdt niet van voetbal maar gaat a.s. vrijdag naar Guus Meeuwis en tja, dat is ook feest... Mannetje gaat a.s. maandag naar Guus, maar dan eerst voetbal kijken in het PSV stadion en daarna het concert. Natuurlijk ben ik blij dat Esmee het zo goed doet, maar ze wordt zo snel groot... Dus één tip Smokey, echt genieten, want het klinkt cliche, maar het is echt zo, ze zijn zo groot... Esmee was trouwens sinds we thuis kwamen van het CB ontzettend aan het huilen en daarbij krabte ze zichzelf helemaal open. Ik heb haar flink laten huilen, maar niks hielp, alleen vastgehouden worden. Maar dat is natuurlijk geen optie, dadelijk raakt ze er aan gewend. Dus fles gegeven en toen ben ik gaan eten. Mevr was weer flink aan het huilen en stopte toen ik naar boven liep. Ik ben meteen achter de computer gekropen en toen begon ze weer te schreeuwen. Nu is het stil, ben benieuwd voor hoe lang... haha
Maandag is mijn oma jarig en ik heb al gezegd dat ik om 13.30u iig niet bij haar ben, haha Hier wordt het plastic en oud papier ook gescheiden. Plastic doen we soms wel, soms niet. Ik word nl ook helemaal kriebelig van die plastic zak waar je het plastic in moet doen... Oud papier; we hebben een doos waar we alles in gooien...Oud papier wordt hier door de voetbalclub opgehaald, 1x in de maand. Plastic ook 1x in de maand, maar er zijn al verzamelpunten. Fijn samantha dat het met het hoofdje van Yarno goed gaat! En als het spugen door de voeding kwam, hoef je nu de medicijnen niet te gebruiken. Zeker niet als het goed gaat. Wel een beetje raar dat ze een medicijn tegen Reflex geven, terwijl Yarno dat helemaal niet heeft... toch?
Samantha wat fijn dat alles met Yarno goed is, lijkt me heerlijk om te horen. Vlaggetjes haha nee die hebben wij hier niet vind ze wel leuk hoor Oh ik ben wel benieuwd naar je ladenkasten, hier hebben wij wel een aparte container voor papier, plastic doe ik niet aan ja sorry maar wordt niet goed van dat scheiden overal van dus plastic gaat bij mij lekker in de gewone afvalbak. Weet maar god niet waar ik die zak dan moet laten, en dan gaan mijn katten hond er in graven want er zitten natuurlijk lekkere luchtjes in zon zak Nijntje en is Esmee nog stil? Ja dat is altijd moeilijk pak je ze op en dan zijn ze stil haha slim hoor. maar je reageert er al wel goed op kan je s'morgens misschien naar de verjaardag van je oma en om 12 uur weer weg Vanavond even uurtje oppassen op mijn nichtjes altijd leuk, ga zo even op de bank relaxen tot later
Ja ja, Esmee is nog stil, haha Dus misschien heeft het wel gewerkt even heel streng zijn... Vlaggetjes, het is hier nog roze versierd, dus oranje zal er dit jaar niet van komen. Misschien trouwens achter nog een plekje... Ik zal eens even overleggen met mannetje...
Hier wordt ik dus ook kriebelig van waar laat je het allemaal, we hebben geen grote schuur dus ik heb helemaal geen plek voor zulke dingen, ben allang blij dat er 6 fietsen in passen en dan nog een grote diepvrieskist, ( vanwege de groentetuin) en nog een grote koelkast en dan je gereedschap. En de schuur is echt maar 3 x 2,5 mtr. Hoezo klopt de verhouding niet, want de woonkamer hier is bijvoorbeeld 12 x 6 mtr en dan heb ik de keuken en bijkeuken niet meegerekend. Dus die schuur moet echt een keer uitgebouwd worden. Ben echt blij dat we nu weten dat hij allergisch is, we moeten over een half jaar weer een keer testen met de gewone kv om te kijken hoe hij dan reageert op de voeding, maar nu gaan we lekker genieten van een vrolijk jochie dat echt alleen maar huilt als er iets is. af en toe vraag ik me af moet je niet gewoon per dag zoveel huilen vanwege ontwikkeling longen, haha Nijntje, esmee kan tot een half jaar niet verwend worden en zij kunnen tot die tijd ook nog niet denken, van goh laat ik eens huilen want dan komt mama. Dus als ze huilt is er iets of ze moet even gewoon huilen om de energie of iets er uit te gooien. Iets anders kunnen ze nog niet.
nou ik ga de ladekast in elkaar zetten en dan foto maken want ik kan hem niet zo 123 vinden op de ikea site
Thnx Samantha voor de tip! Jullie hebben dan al net zo'n grote schuur al wij... leuk/goed om afval te scheiden, maar zorg dan wel dat het praktisch is... Maar ach, we zien wel wanneer we zin hebben om weer palstic te verzamelen... Toevallig zijn vandaag 2 zakken opgehaald. Meiden, ik ben er vandoor. Misschien tot vanavond maar ik wil misschien voetbal gaan kijken bij mannetje of anders even naar het tennisveld...
ff een vraagje, we zaten net aan tafel met onze aardappel, vis en groente en ze zat echt verlekkerd vanuit de kinderstoel naar onze borden te kijken, toen heeft me vriend een stukje aardappel gegeven, nou dat was lekker ze werd helemaal wild en wilde meer, we hebben nog paar mini stukjes gegeven, maar kan nergens vinden of ze dat eigenlijk al mag hebben, weten jullie dat? De worteltjes vond ze ook wel lekker en de kleur oranje staat haar goed hahaha
En oranje is leuk voor het WK!! Geen idee of ze al aardapelen mag... Maar ik ben ook niet echt een expert... Souders zijn hier weer weg. Gelukkig staan ze niet meer elke dag op de stoep. Er zitten nu steeds 2 dagen tussen of zo en ze blijven ook maar een half uurtje...
Hey meiden, ik vond dat het tijd was om nog eens een keertje iets van me te laten horen Ik ben deze maand niet zo bezig geweest met het spotten van een eitje, maar we hebben wel geklust wanneer we er zin in hadden... mijn NOD is ergens tussen 17 en 20 juni... Mijn opa is vorige week vrijdag overleden en morgen moeten we naar zijn begrafenis, en daarna ff een weekendje weg, om te bekomen van alle emoties...Ik zat deze ochtend op weg naar mijn werk gewoon te janken in de auto omdat er een mooi liedje op de radio was en vandaag op mijn werk kreeg ik een preek omdat ik mijn taak niet afgekregen had en ik moest echt slikken om niet in huilen uit te barsten...
Anouk: Volgens mij mogen ze al wel wat aardappelen, want je mag het ook mengen met groente, alleen wel zonder toegevoegd zout, weet niet of jullie dat toevoegen aan de aardappelen. Wat een lekkerbekkie hebben jullie zeg, ze weet wel wat ze lekker vind.Super leuk hoor. Sam: Je kan baby's misschien dan wel niet verwennen, maar je kan ze wel gewenning aanleren en dat is toch ook wel soort van verwennen. Als ze huilen en ze horen je de trap opkomen, weten ze wel dat er iemand aankomt en dan zijn ze stil. Als Melissa huilt en ze hoort mij is ze ook direct stil. Ze zeggen dan wel dat je ze niet kan verwennen met uit bed halen, maar toch ben ik het daar niet mee eens. Ik ben ervan overtuigd dat als je ze er met elk huiltje uithaald, dat ze het precies weten en het ze dan moeilijk weer af kan leren. Nijn: Is ze de rest van middag nog stil geweest? Yaraah: Gecondoleerd!!! Wij doen hier geen oranje vlaggetje oid, ik werd laatst met de feestweek al gek van dat gewapper van de vlaggetjes, dus ik bedank ervoor. Ook volg ik niet alles, misschien alleen NL. Dames liggen weer lekker in bed en heb nog even alles aan kant gemaakt en wasje aangezet.
volgens mij kan je babys ook niet verwennen, als ik haar net in bed heb gelegd dan haal ik haar niet bij het eerste huiltje eruit, maar ik hoor eigenlijk wel het verschil tussen de huiltjes, en bij het ene huiltje weet ik gewoon dat als ik haar laat huilen dat het erger wordt en bij het andere dat het zo ophoudt. Voor ons geen oranje vlaggetjes, maar wel oranje tiara gescored Moet nog ff aan het werk, maar zal later ff op iedereen reageren, thanks voor de snelle reactie, aardappel it is voor haar dan!
oke verwennen kan niet, heb het iets verkeerd geschreven zie ik nu.Maar gewenning kan natuurlijk wel.
hoi Anouk: idd ze mag al aardappel eten alleen liever geen zout en jus. Je kunt het prakken maar ook gewoon iets grover geven, dat zie je bij fruit ook, eerst lijkt het wel appelmoes en later zitter er stukjes in en is het grover van structuur en zo is dat met groente ook. Hier deed ik de groente aardappel en klein stukje vlees in de blender en na verloop steeds grover en nu eet hij het gewoon, maar hij is ook alweer bijna 3 jaar haha Marianne: ze zeggen het eerste half jaar dat het niet kan, maar kijk er gewoon mee uit, maar Esmee is nu iets meer dan 3 weken, dus ik denk niet dat je haar nu verwent. Maar pas na 6 maanden kunnen ze pas echt hun hersentjes gebruiken voor deze gedachtengang. Maar het maakt ook niet uit, want ook hier in dit stukje denk ik dat elk kind anders is en de één sneller zal zijn daarin dan de ander. Maar nu bij deze leeftijd echt nog niet. Hier is mijn kraambezoek weg, nog 3 avonden en 1 middagbezoek te gaan. Bah vind het niets aan, Yarno is al 8 weken en nog midden in het kraambezoek. Ik ga nu lekker het bed in en morgen weer sporten. Morgen komen de jongens ook, dus moet weer genoeg energie opladen. Doegie