Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by marleentje26, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

Nov 25, 2008
    654
    0
    0
    Stond ik net met mn goede gedrag om 8.45 bij het zwembad met man en kind, was er geen babyzwemmen (ga altijd op maandag maar dan kan mannetje nooit mee dus we dachten laten we nu samen gaan), maar nu hoef ik ook niet super te racen om tennis te halen dus dat scheelt en ik ben al wakker :D

Nijn, wat Sam zegt je kan haar echt niet verwennen (of wennen) op deze leeftijd maar volgens mij gaat het super met jou en Esmee dus doe je toch wel wat je aanvoelt, maar je hoeft er in ieder geval niet bang voor te zijn.

Ele, hoe is ie bij jou, red je het allemaal nog een beetje?

Marianne, hoe gaat het met drinken en slapen? Erin was ook alweer een hele tijd rond 7 uur wakker, maar ja logisch met weinig drinken, maar vanochtend weer tot 8.15 geslapen en 190 gedronken, hopelijk houdt het aan.

Samantha, ja vreselijk he al dat kraambezoek, ik had er gelukkig na 8 weken geen last meer van, maar had er na 4 weken al echt genoeg van!

Smokey, nog gefeliciteerd met je mijlpaal, als je in de 3 cijfers komt dan gaat het super snel, let maar op! nog ff volop je rust pakken is heet enige advies wat ik kan geven want daarna is het 6 weken aanpoten :D

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi,

Allemaal lekker geslapen, hier werden we vanacht verrast om half 4, Yarno werd wakker, niet echt huilen maar echt heel hard smakken en toen hebben we 60 cc gemaakt, nou dat was zo op en toen sliep Yarno weer verder tot 7 uur. Nu ligt hij lekker op bed, wakker en ik heb een muziekje aan staan. Hij maakt al echt geluidjes, erg leuk.
    Inmiddels heb ik de badkamer al schoon en de slaapkamers en draait de wasmachine. Had trouwens een heel stoer blousje voor hem gekregen in de kraamweek alleen vond ik dat nog iets te voor de echte babyweken. Omdat het was stugger materiaal is. Nou ik dacht doe hem vandaag aan, past hij hem helemaal niet,:p veel te klein om zijn buikje.

Elegance in welke maat zit jij nu? Ik nog wel in 50/56 maar ik ga vandaag kleertjes halen en ik twijfel of ik niet alvast 62 haal.

Marianne: lekker aan het genieten van de meiden? Hoe gaat het met ze? Je mannetje is ook vrij he.

Marleen: waar ben je?

Yaraah: bah wat naar zeg, sterkte.

Anouk: idd lekker vroeg. Heb je nog de hele dag voor je.
    Fijn zeg dat ze weer goed gedronken heeft maar ook lekker geslapen. Ben jaloers.

Vanochtend werd Yarno om 7 uur wakker, harry geeft altijd deze fles en Damian werd om half acht wakker. Yarno sliep weer lekker verder na de fles en toen is harry met Damian onder de douche geweest en heeft hem naar de peuteropvang gebracht. Liet mij lekker liggen. Werd wakker om kwart over acht van Yarno en toen heb ik hem lekker bij mij in bed gelegd en gebrabbeld en gelachen. Daarna gebadderd. Ondertussen miste ik Harry al, maar er lag een briefje dat hij de boodschappen aan het doen was ( lijstje lag gelukkig al klaar:D) en naar de apotheek ging voor de voeding van Yarno.
    Kortom ik hoef niets meer te doen, geloof ik behalve shoppen.

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Goedemorgen,

Yaraah, gecondoleerd! En een hele dikke knuffel!
    Heel goed dat jullie er even lekker tussenuit gaan. Veel plezier!

Anouk, balen van het zwemmen, maar jij gaat dadelijk lekker tennissen! Ik heb ook zo'n zin. 29 juni (nacontrole bij de gyn) wil ik 's avonds meteen gaan tennissen. De ks is dan 6 weken geleden en hopelijk ben ik dan goedgekeurd, haha

Samantha, wat lekker dat Harrie al zo veel gedaan heeft en jou lekker heeft laten liggen. Jij lekker shoppen!! Heel vervelend ;)
    Esmee begint nu uit de maatjes 50 te groeien met de shirts. De eerste dingen gaan dus weer de kast in... :( Wat gaat het snel...

Marianne, lekkere, leuke avond gehad??

Marleen, waar ben je??

Ele, hoe was het gesprek bij de HA? En hoe gaat het met je mannetje?

Verwennen/gewennen, ik denk wel dat je ze kunt laten gewennen, maar het is gistermiddag goed gegaan. Gisteravond was ze weer erg wakker en heeft dus weinig geslapen. Gister op het CB zeiden ze dat we Esmee niet meer wakker hoefden te maken 's nachts voor de voeding. Hebben we niet gedaan en onze meid heeft geslapen van 23.00u tot 6.00u!! En papa en mama dus ook (al is papa om 2.30u even gaan kijken, gewenning ;))

Vandaag komt de doomoo seat binnen!!
    Vanmiddag krijg ik weer visite en vanavond ook.
    Na 8 weken nog kraamvisite? Ik ben het nu al beu... Volgende keer ga ik toch eens serieus denken aan een kraamfeest...

Fijne dag allemaal!!

4. Gerritsen

Wat is het hier rustig zeg,

Ik ben helemaal geslaagd voor Yarno, heb twee broekjes, 1 spijker en 1 legerprint broek bij prenatal gekocht.
    Dan van Ducky Beau nog 3 broekjes en 3 shirts.
    En mexx winkel had 50% en daar heb ik ook nog 2 broekjes en 4 shirtjes en 1 spencer gekocht.

Ohja ook een hele leuke pet.

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Zo meiden pff moest net even 2 uurtjes bijslapen, vannacht was een ramp hele nacht bijna wakker gelegen.

Lees even niet alles terug want wil boodschappen doen.

Nijntje ik heb bijna niks in maat 50 alleen ja een paar dingen 50/56 zou ik die nog moeten halen? En sommige 56 vallen volgens mijn ook nog groot.

Samantha wat leuk dat je zo goed geslaagd bent, en heb je de pet voor Yarno of voor jezelf gekocht?

Ga even snel boodschapje doen tot later

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Heb alles wel terug gelezen, maar ben best moe, dus hoop maar dat ik niemand oversla.

Anouk: Dat was wel balen dan dat zwemmen niet doorging, maar zo was je wel op tijd voor tennisen.:D
    Hoe drinkt Erin nu?

Sam: Wat leuk he al die kleine kleertjes? Ze groeien zo snel dat je vaak kleertjes kan kopen.
    Ik heb dat ook weleens gehad, dan had ik kleertjes waarvan ik dacht oooooooo dat kan nog wel, doe je het later toch aan en blijken ze te klein.Soms wel heel erg jammer.

Nijn: Wat super zeg dat Esmee zo goed geslapen heeft!
    Echt heel erg knap hoor.

Ele: Ik zie je online.:D
    Hoe gaat het met jullie?
    Kun je het allemaal al een beetje bevatten en ben je de grootste schrik een beetje te boven?
    Hoe gaat het met Herbie?

Melissa heeft ook goed geslapen vanacht en heeft de fles om 07:00 gekregen.
    Ze drinkt nu zo'n 140ml per keer.Vanavond heb ik weer keer de m-speen gepakt, maar gaat eigenlijk toch wel snel, al weet ze wel beter hoe ze ermee om moet gaan.Ze heeft toen 160ml gedronken.

Mannetje was lekker vrij vandaag, hij heeft de heggen weer gesnoeid en is met auto naar garage geweest voor een kleine beurt.
    Ook heeft hij weer met Esther gedoucht, dat vind ze zo fijn om lekker onder de douche te spelen.We hebben zo'n ding waar je water in moet doen en dan gaan die radjes draaien zeg maar.

Melissa reageerd steeds meer en meer op Esther, als ze haar ziet dan lacht ze al, echt heel erg leuk.:D:D

7. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hallo meiden,

hier is het echt roeien met de riemen die we nog hebben poeh wat iss dit zwaar zeg...
    de kat eet nog steeds niks en je ziet hem echt gewoon iedere dag magerder worden.. we injecteren hem dus nu 2 maal daags voor zijn suiker.. natuurlijk probeer je alles, al he bik nog steeds het gevoel.. voor hoelang.. hij eet namelijk nog steeds niks.. zojuist ben ik gaan proberen hem via een spuit mousse van gourmet te voeren.. dwangvoederen noemen ze het.. en het schijnt dat heelveel mensen dat proberen staat op internet.. met dezelfde ziekte.. omdat ze dan niet willen eten en dat ze dus parten speelt.. het zal wel niet veel uitmaken, maar ik weet dat ik wel alles geprobeerd heb.. en ik zet door tot hij echt gaat lijden.. dat wil ik niet.. en ik zie ook hele scenario's voor me als ik hem moet laten inslapen.. al die vragen passeren de revu.. wil ik daarbij zijn. wil ik dat wel.. ja want ik vind dat ik er dan ook voor hem moet zijn.. of bezorg ik mezelf dan alleen maar een groter trauma.. ik weet het allemaal niet en niemand die antword kan geven.. de kat loopt hier trouwens gewoon rond alsof er niks aan de hand is.. hij mauwt, hij wil uit het kraantje drinken.. hij luistert als ik roep en als ik hem vraag te gaan zitten doet hij dat ook.. maar ondertussen eet hij niks uit zichzelf.. raar he..

bij de ha vanmorgen was het me ook allemaal teveel.. de emmer was al vol, en nu loopt hij echt over.. ik ben moe gestreden.. ik wil rust.. geluk voelen en gelukkig zijn.. ik wet geluk bepaal je voor een groot deel zelf, maar nu lijken de negatieve gebeurtenissen elkaar op te volgen.. en dan vergeet ik het belangrijkste.. ik heb een gezonde zoon! maar door zijn vele huilen kan ik hem soms echt niet leuk vinden.. hij lijkt ook echt pijn te hebben..
    de ha heeft me dan ook antidepressiva voorgeschreven.. een heel gek idee, ik ben daar altijd anti tegen geweest.. en dacht alles zelf te kunnen regelen en op te lossen.. vind het daarom ook moeilijk. maar ze heeft de me laagste dosis gegeven.. alleen om de scherpe kantjes er even af te halen dat ik wat meer rust in mijn hoofd krijg en daarom ook meer rust naar levi uitstraal waardoor hij misschien iets minder gaat huilen.. al betwijfel ik dat een beetje.. hij begon al met huilen voor ik me echt zo ging voelen en hij lijkt helemaal te panikeren als ik alleen al mijn vinger in zijn nekje leg, daar waar de blokkade zou zitten..

beetje gek idee dus ik aan de tabletten, maar een goede vriendin van mij heeft dezelfde tabletten gehad in een veel zwaardere dosis en het heeft haar van haar angststoornis afgehaald.. en ze is nu ook helemaal van de tabletten af..

dus al die vragen gaan ook nog eens in mijn hoofd om, ik ben toch niet gek etc etc..
    morgen weer met de kat naar de da... ben benieuwd wat ze zal zeggen als ze hoort dat hij nog steeds niks eet.. ben zo bang om hem te moeten achterlaten.. en hoe erg ik het ook vind, ik wil ook niet meer stress.. als ik zou weten dat het hem zou beter maken zou ik er alles voor over hebben.. maar nu lijkt het zwemmen tegen de stroming in..

oh dit wil ik nog even kwijt.. vandaag met hem voor het eerst op het balkon geweest.. hij mocht dat eest nooit omdat ze dan redelijk makkelijk kunnen weglopen.. maar nu dacht ik, zijn grootste wens is buiten zijn.. en ik kon er niet aan voldoen.. daar heeft hij heerlijk genoten van het windje en het zonnetje..

meiden ik weet ik ben heel ego.. vind het ook niet fijn, maar wel fijn dat er een plek is waar ik dagelijks even mijn verhaal kwijt kan.. het fijne van dit forum.. en het allerfijnste dat ik jullie hier heb leren kennen en julliena zoveel met elkaar meegemaakt te hebben met jullie ook te kunnen delen..
    soms ergeren we ons aan elkaar.. misschien ook heel logisch, we maken ook genoeg mee met z'n allen.. maar ook fijne tijden.. zo hebben we met elkaar toch maar mooi een hele zwangerschap ( van smokey bijna een hele :D:D) meegemaakt met alles eromheen! en we kennen elkaar niet eens in het echt! gek he!

nou ik ben ervandoor dikke knuffel voor iedereen en voor alle kleintjes en een aai over je buik ( ook al wil je dat niet smokey :p het is maar een cyberaai :) )
    oh ja vandaag ook bloed laten prikken.. pfff... omdat ik niet afval..

doeii meiden!

8. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    samntha ik zit in maat 62 al... en vandaag had hij voor het eerst noppies 68 aan... het gaat echt hard zeg.... hij begon met 50.. en dat heeft hij toch een week of 3 aan gehad.. en sommige dingen zelfs 5 weken... en daarna ging hij heel snel over naar 62.. alsof hij 56 zelfs heeft overgeslagen..

Zit me te bedenken om alle kleren op Marktplaats te gaan verkopen.. het is allemaal merk en weinig gedragen.. op sommige dingen na.. een setje van noppies pak ik iedere keer weer uit de kast :):)

pff.. smokey gefeliciteerd met je 30 weken! wat een geweldige mijlpaal! het aftellen is begonnen!!!!! :):) het gaat nu echt snel hoor let maar op! je maakt nu echt sprongen vooral omdat je ook steeds vaker naar de vk en gyno gaat etc etc..

hoorde ook vandaag dat mijn gyno bevallen is! echt super leuk! ook een jongetje! :)

9. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    anouk wat leuk dat ze nu al aardappel eet! en gelukkig krijgt ze dan ook weer wat binnen! :) mijn moeder zei dat ze mijn broer met 3 maanden al geprakte banaan met een stukje liga gaf omdat hij zo'n honger had! hij ging ook al zitten met 3 maanden en met 6 maanden kroop hij en met 9 maanden liep hij.. voor het eerst zei ze ook dat ze aan mijn broer nooit een baby gehad heeft en dat heel jammer heeft gevonden dat hij daar zo snel uit was.. ik daarentegen was heel laat met alles :):) watzegt dat over mij he :)

10. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    hoe geef je 140 ml is dat 120 + 4 marianne?
    wij geven nml 150 + 5 en dat is 170..
    en een m speen :S ?

toevallig vroeg mijn moeder me nog welke speen ik gebruikte voor de voeding, misschien dat hij daar ook meer krampjes van kon krjigen? wij gebruiken volgens mij nog steeds de s? behalve bij de laatste fles de 123 ivm de nutriton.. maar omdat hij al 3 nachten 6,5-7 uur slaapt willen we het eens zonder nutriton proberen.. misschien kom ik mezelf weer heel hard tegen vanacht :p

wat fijn dat je mannetje thuis was vandaag! en leuk dat esther daar ook zo van kan genieten!
    helemaal leuk als melissa nu ook op esther gaat reageren, dan krijgt esther ook meer het idee wat een klein zusje dan nu eindelijk inhoud! :) lief hoor! :)

11. Gerritsen

Ach elegance, ik hoop zo voor je dat je snel rust vind.
    Het is ook niet niets wat je hebt meegemaakt, miskramen, bruiloft regelen, weer zwanger en dan weer die angst van gaat het nu wel goed of weer fout, dan alle lichamelijke klachten, ontslag werk, scriptie schrijven, bevalling pijnlijk, Herbie die geopereerd is, de eerste weken van moeder zijn die echt zwaar kunnen zijn, huilen van herbie, kat ziek, mannetje moe en jij ook. Kortom je bent aan het einde van je latijn. Dan is het goed om te zeggen, help me anders trek ik het niet. Weet niet welke anti depressie middel je hebt, weet alleen bij de ervaring die ik ermee had, dat ik juist meer angsten kreeg en heb daarom toen gekozen om die niet te willen en toen heb ik alprozolam gekregen. Deze werkten bij mij zo goed, werd er helemaal rustig van en kon het met behulp van gesprekken het allemaal goed op een rijtje krijgen.

Waarom denk je dat Herbie echt pijn heeft?
    weet niet of ik het juist heb, maar ik krijg een heel sterk het gevoel dat Herbie toch een koemelkallergie heeft. Waarom omdat hij destijds vlekken kreeg over zijn lichaam, veel huilen.
    Spuugt hij voeding terug? Overtrekt hij zich bij het huilen? Echt rood aanlopen?

Bij een koemelk allergie hoef je namelijk geen zichtbare vlekken etc te zien, ik was afgelopen week op een sieradenparty en daar kwam het ter sprake en daar het kind van huilde ook alleen maar.
    Zij is toen begonnen met ha voeding en dan de pepti van nutricia en toen werd het huilen zo veel minder dat ze toen is overgegaan op nucaten voeding ( ook een speciale ha voeding) en wat denk je?
    Huilen was met 2 dagen helemaal over.

De gewone HA voeding is een preventie, zit dus nog melk in.
    Pepti en andere ha voeding heeft dat niet.

Oh ik hoop zo dat je het binnenkort de zon voor je gaat schijnen, want ik vind het heel erg voor je en je gezin. Bah zo oneerlijk.
    Sterkte meid

12. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    leuk samantha dat shoppen! :):) je het goed je best gedaan lees ik!! :):) nu moet je wel gaan spammen en showen he! :p

nijn!!! wat leuk dat je er deze week wat meer wwas.. jammer dat ik je iedere keer misloop... fijn om te lezen dat je zo geniet! :) en je hebt ook kennis gemaakt met af en toe een huilbuitje :):) gelukkig nog niet vaak!

het huilen van levi is ook pas 3 weken geleden begonnen viel me vandaag in, op een donderdag.. toen dacht ik nog aan een sprongetje.. een week verlaat ofzoiets..
    ik kreeg vandaag een mailtje over een spongetje met 8 weken dat hij nu zijn handjes leert kennen etc etc.. toen viel me in dat hij dat al een week doet en een week hele andere bewegingen maakt.. niet meer zo geheel ongecontroleert met de handen open zeg maar.. nu maakt hij meer vuistjes.. alsof hij toch een week voor loopt op de bevallingsdatum.. wat zou kunnen inhouden dat hij inderdaad dat sprongetje een week eerder had toch? :S of ben ik nu heel ingewikkeld bezig? ik denk teveel he.. pff...

13. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    overigens ik probeer vrolijk te klinken om mezelf een beetje uit het negatieve gevoel te halen.. heel diiep van binnen ben ik heel verdrietig.. dus niet dat jullie denken wat raar..
    ik weet vaak de schijn hoog te houden en me groter voor te doen dan ik ben... misschien dat ik daarom vaak wissel van beicht, het ene droevig en het andere weer heel vrolijk.. dat merkte ik afgelopen tijd al aanmezelf.. nou ja ik breuzel weer te veel ik ga tv kijken!

14. Gerritsen

Is nutriton niet, voor het voorkomen van spugen? Is toch niet voor het doorslapen? en mag dat met HA voeding?

Ken het zelf namelijk niet.

Elegance het kan best zijn dat hij moeite heeft met de speen hoor.
    De bibi spenen kunnen op de difrax flessen.

Heb je je ook welleens verdiept hoe zo fles werkt? ivm ventiel?

Als je de fles te strak draait dan doet het niet zijn werk.

15. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    samantha, bedankt voor je tip!
    eens even nadenken, hij spuugt nauwelijks.. wil ook perce eten.. als hij de fles ziet neemt hij hem al bijna zelf in de mond.. zijn mond gaat dan al vanzelf open :)
    hij laat soms gigantisch veel scheetjes.. echt zoveel dat ik me afvraag waar zat die lucht in dat kleine lijfje.. hij heeft vanmorgen een zetpil gehad die zijn darmpjes iets rustiger moeten maken samen met de druppels die ik neem en barleduc en het leek vandaag wel beter met hem te gaan.. ook al heb ik nu geen oefeningen voor zijn nek gedaan.. dan gaat hij ook altijd huilen.. weet dus niet zozeer in hoeverre hij koemelk heeft, omdat hij dus ook al die hypoallergeen heeft... ik moet maandag toch weer naar de ha en zal dit zeker allemaal eens voorleggen... dank je voor de tip!en laat je weten wat de ha zei!

16. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    wij moesten de onderkant redelijk strak aandraaien maar de bovenkant niet ( als hij staat de fles)
    ik weet niet welke speen ik bij deze leeftijd zou moeten nemen als ik eerlijk ben of wanneer je van speen wisselt.. nu lijkt hij altijd goed een fles te drinken.. niet te snel en niet te langzaam.. hij boert tussendoor.. allen de laatste boer lijkt soms eeuwen te duren en heel vaak komt er nogeen na 2 uur als hij al in bed ligt en we daarvoor een uur hebben rondgelopen om te laten boeren..
    ken de bibi spenen ook niet trouwens :S ben ik dan erg :S

17. Gerritsen

het constant willen, kan komen doordat ze hun buik verzadigen en dan hebben ze geen last, maar ja er komt een maar. Als ze pijn, krampen krijgen is dit een uur na de voeding. Weet je of dit zo is?

Wil me niet bemoeien met je hoor, maar ik wil je zo graag helpen.

Misschien is het een idee om herbies dag helemaal op te schrijven in een schrifte. Dus hoe laat wakker en voeding, wanneer begint hij te huilen en hoe en hoelang. Hoe lang slaapt hij? Zal alles heel goed opschrijven en dit echt een week bijhouden. Zo vergeet je niets en kun je dat laten lezen aan CB en huisarts etc. Zo kunnen ze ook zien dat je niet zomaar iets zegt ( helaas denken doktoren tegenwoordig dat mensen zich aanstellen en aandikken)

18. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik vind het juist super lief dat jij en ook de anderen zo meedenken! :)
    daar ben ik ook heel blij om! jullie geven zoveel tips en ideeen, niet alles helpt.. maar ik overweeg het wel en dat is ook belangrijk he! :)

wanneer hij huilt, ja ik dnek wel een uur na de voeding ja.. en een uur voor de voeding ( dan heeft hij honger zo lijkt het) maar we mogen niet meer geven we zitten al max... 150 + 5 is 170 ml per keer.. en sinds hij doorslaapt krijgt hij dat 5 keer per dag om de 4 uur..
    ik heb vandaag voor het eerst gemerkt dat het lijkt alsof hij ook heel erg huilt als hij moe is en niet kan slapen.. hij slaapt ook absoluut niet in de kinderwagen.. daar waar de meeste kinderen slapen gaat de onze juist van huilen.. hij wil perce zien en kijken.. dat zei de ha ook, hij is eigenlijk iets te bij voor zijn leeftijd.. kan ik natuurlijk trots op zijn, maar het is niet goed.. hij is te oplettend, kijkt continu om zich heen wat er gebeurd wie waar is..
    de ha is super lief, maar heeft zelf ook op het cb gewerkt zei ze.. ik dacht nog ohjee ik vond je zo leuk.. maar ze zei ook, dat ze aan hem zag dat hij te oplettend was, wellicht komt dat door de band die ik met hem heb die dus ietsje beter zou kunnen..

ik ga de kat weer wat voer in zijn bekkie spuiten..

19. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik vind het trouwens ook ene goed idee dat opschrijven! als het me niet teveel energie kost, omdat ik die nu even echt niet heb.. ga ik het doen.. maar moet ik wel even goed aanvoelen of dat ook niet teveel wordt bij alles wat ik moet zeg maar... al ben ik er zeker een voorstander van, zou het anders niet eens overwegen om het niet te doen.. nu denk ik pff.. daar moet ik ook energie voor hebben.. hoe? :):) maar komt goed.. ooit komt alles goed.. nu even door de vieze gemene zure appel heen...

20. Gerritsen

Nee is niet erg, in de winkel kunnen ze je helpen hoor.
    Op de verpakking staat afgebeeld hoeveel gaatjes de speen heeft en bij welke leeftijd het geschikt is.

Onderkant draai je goed vast, maar ook niet te strak en het speengedeelte ook normaal/

Zelf vervang ik spenen elke 6 weken en kijk regelmatig ook de ventiel na van de fles, deze heb ik zojuist vervangen.

Share This Page