Yarno wil hier ook niet in de wandelwagen bak slapen, vind wandelen wel leuk en slaapt ook dan, maar zodra ik thuis ben en sta stil laat hij zich luid horen. Baby's voelen heel goed aan, hoe de stemming is. Heb eens een documentaire gezien op tv, hoe klein je baby ook is, ze voelen alles aan. Hoe jij je voelt en of dat goed is of niet. Ook gaven ze aan, dat je bij alles wat je doet, zoals uit bed halen, badderen, aankleding, weggaan naar buiten of bezoek dat je alles moet vertellen aan ze. Zo worden ze voorbereid op wat gaat komen. Nou moet ik zeggen dat ik ontzettend veel klets met Yarno en alles vertel wat ik doe, deed ik met Damian ook en merk nu met Damian ook dat hij alles kan benoemen, zijn spraak ook heel goed is en kan me bv nog vertellen wat hij vorige week heeft gedaan bij oma. Ook lees ik s'avonds voor en dan vraag ik hem om het verhaal na te vertellen en weet hij kan het heel goed. Ook heeft hij al 4 maanden een blauwe nagel, heeft toen stoelpoot op zijn teen gehad, maar hij weet het precies, je kan hem ook niets anders wijs maken. Wat ik wil zeggen probeer voor herbie alles goed te vertellen en te praten, ondanks dat het belachelijk klint om met een baby te praten die net 10 weken is geweest. Maar het schijnt echt te werken op de rust van de baby Maar nu ga ik ervandoor, want iedereen ligt allang onder zeil en ik moet morgen voor 5 jongens alleen zorgen en moet dan wel fit zijn. Slaaplekker.
Goedenmorgen allemaal, Hier is inmiddels de dag al volop aan de gang. Harry aan het werk, en de jongste twee van Harry zijn net opgehaald door Oma. Die belde vanochtend al of ze zin hadden om oma te helpen in de tuin. Volgens mij moeten er klusjes gedaan worden die ze zelf niet meer kan. De oudste is vandaag bij mij, al gaat hij straks wel even naar de fietsenmaker toe om zijn fiets op te halen, die heeft een servicebeurt gehad. Hij gaat dan voor het eerst zelf met de bus naar het centrum toe. ( 15 min). Daar gaat hij zijn fiets ophalen en komt alleen naar huis toe fietsen. Hier hebben we weken mee geoefend, dus hij is er klaar voor om het nu zelf te gaan doen. Wel krijgt hij een mobieltje mee, als er dan iets is kan hij bellen. Dus best spannend. Joyce zijn begeleider blijft bij mij en als hij thuis is, gaan ze nog een paar dingen doen en dan heeft hij echt vrij af. Zelf moet ik ook nog even naar het centrum toe, zag dat ik één broekje in de verkeerde maat heb meegenomen, namelijk 68. Normaal gesproken kun je het dan wel houden, maar het is echt een zomerbroek, dus dan ligt deze broek hier voor nop en dat is zonde. Fijne dag allemaal.
goedemorgen allemaal, Ele: Het zit ook echt allemaal niet mee zeg! Heel erg goed dat je hulp blijft zoeken en daar nu ook medicijnen voor krijgt.Tuurlijk ben je niet gek, het helpt je om de scherpe randjes eraf te halen, zodat je alles weer wat zonniger inziet en meer van je mannetje kan genieten. Ben heel erg blij dat je hier je hart lucht, je propt het in ieder geval niet op en dat is toch ook al een hele goede stap, echt een dikke pluim voor je dat je zo open en eerlijk bent. Ik bied Melissa altijd wel 180+6 aan, maar ze laat dus vaak 60ml staan, laatste daagjes ook weleens meer.Zelfs de laatste fles laat ze nu zo'n 60ml staan. De M-speen is vanaf 3 maanden te gebruiken, maar deze gaat eigenlijk wel erg snel, maar wou eens kijken of ze dan meer dronk.Gebruik deze normaal als ik rijstebloem erdoor doe, maar dat doe ik ook niet meer omdat ze dan alleen maar eerder wakker is en ze krijgt er harde ontlasting van. Heel erg veel sterkte bij de da straks.Ik wou dat ik wat voor je kon doen om je pijn te verzachten...... Heb je dat poezengebed nog gelezen laatst wat ik had geschreven?En hoe moelijk het ook is, als ze beginnen te lijden, dan moet je ze daar uit verlossen, ze kunnen het zelf niet doen, daarom moet zijn baasje dat doen.Maar zoals je zegt lijkt hij geen pijn te hebben, maar ze zijn taai hoor!! Kan je ook niet echt aan een antwoord helpen of je er wel of niet bij moet zijn bij het inslapen, als dat moet worden gedaan. Kan alleen zeggen wat ik ervan vind, zelf zou ik het wel doen, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is.Misschien heb je erachteraf spijt van.Jullie hebben altijd liefde en leed gedeeld en hij vind het vast heel rustgevend dat jij er dan ook bij bent. Vind het echt heel moeilijk...... Sam: Dus lekker druk druk druk? kun je mooi nog even tussen de kleertjes doorkijken als je het broekje moet ruilen. Doet Yarno het ook nog steeds goed snachts? Ga jij ook snel weer spammen, ben heel erg benieuwd naar jullie kereltjes? Vanmorgen alweer eerst vroeg dag. Melissa begon me toch te krijsen om 05:40, niet normaal. We kregen haar ook echt niet stil, niets hielp. papa snel flesje klaargemaakt, terwijl ik haar op de arm had en ze door bleef krijsen. Esther natuurlijk ook wakker, dus ze huilde ook toen papa bij haar was, want ze wou eruit.Papa uitgelegd dat nog heel vroeg was en dat ze nog even moest gaan slapen, nou dit was goed. Melissa om 06:15 weer naar bed en toen nog kunnen slapen tot Esther wakker werd en dat was om 08:45!Al ben ik in tussentijd wel aantal keer wakker geweest natuurlijk. Ook ben ik al paar daagjes heel licht ongesteld. hoop dat het staafje nog goed zijn best doet. mannetje moet weer werken. za, zo en ma late diensten wo en do nachtdiensten.
Ele, wat een ellende, ik hoop dat de medicatie idd de scherpe randjes er vanaf haalt. Zij ze niks over je hormoonhuishouding? Die van mij stuitert nog steeds alle kanten op. En ik geloof ook dat baby's al vroeg spanning voelen, als ik en mijn vriend ruzie hebben (het is hier ook echt niet heel gezellig geweest de afgelopen maanden) dan merk je dat aan Erin, soms gaat ze huilen dan, we hebben dan ook besloten om dat ver weg van haar te houden, maar kan me voorstellen dat Herbie voelt dat jij gespannen bent en dan gaat huilen waardoor jij weer meer gespannen wordt, dus daar heb je dan die vicieuze cirkel weer. Dus hopelijk helpt de medicatie daarin, maar ik snap dat je hieraan twijfelt. Opschrijven is echt een heel goed idee, ik heb het weken moeten doen ivm Erin's voeding maar het hielp wel om dingen helder in kaart te brengen. krampjes kunnen komen tot 2uur na voeding werd ons verteld in ziekenhuis en dat klopte bij Erin vaak wel, had het na twee uur. Voeding is 1 schep op de 30 ml (in ieder geval bij nutrilon). Marianne, gister weer 4 voedingen gedaan en die gingen goed, 190-160-230-210. Daarnaast fruit en groente gehad, beetje maar. Vandaag begonnen met 140 meer wilde ze niet, maar ze slaapt wel weer tot 8.15 thank god. Gelukkig konden jullie met een korte onderbreking ook nog ff doorslapen tot kwart voor 9. Mijn ouders hebben die kinderstoel bij Ikea gekocht voor bij hen thuis, zat ze gister prinsesheerlijk in aan tafel en voor de tv (ze is voor zuidafrika, ging ze juichen), mijn vader is echt geschokt hoe hard het gaat, hij zei maand geleden draaide ze zich net om, nu zit ze al en kijkt ze met een blik van 'morgen ga ik ff lopen' haha mijn ouders zijn helemaal wild met haar, is zo leuk om te zien. Zij zijn ook haar voogd, hebben jullie dat al geregeld mocht er iets gebeuren? Vandaag lekkere drukke dag, straks speeldag in de straat, dan om half 4 bij een vriendin en dan om 18.00 bardienst op de tennisclub.
hoi en zwaaiiii Vandaag een druk dagje en morgen een heel druk visite dagje. Waarschijnlijk dit weekend dus geen zp meer voor mij.... Tot maandag!!
hoi, Marianne: dat was wel heel vroeg. Maar gelukkig gingen ze weer slapen. Yarno slaapt goed, alleen gisternacht was hij wakker geworden, maar ach als dat een keer voorkomt maakt me dat ook niet uit. Ja moet nodig spammen, want ik maak constant foto's, zal dat vandaag en anders morgen zeker doen. Anouk: ja wij hebben ook voogd ouders, wilde ook mijn moeder, alleen die wordt 54 jaar en ik vind dan als mijn zus het kan doen beter. We hebben nu een afspraak in onze testament staan, als mijn zwager en schoonzus vinden dat mijn zus en haar partner een goede thuisbasis hebben voor kinderen dat zijn de voogdouders worden van de kinderen, is de situatie zo dat ze nog volop aan het feesten en uitgaan zijn dan gebeurt het niet dan komen de kinderen bij mijn zwanger en schoonzus. Maar we hebben ook een goede testament samengesteld voor de kinderen, zo erven de kinderen straks ons huis etc, maar de moeder van de 3 jongens kan straks nergens aankomen dat gaat allemaal via mijn zwager en de rechtbank. Ook komt dan pas alles vrij als ze op zichzelf gaan wonen en tot die tijd wordt het in depot gehouden. Want hun moeder is een vreselijke aasgier en heeft laatst de kinderens spaargeld allemaal eraf gehaald en opgemaakt, nu moet zij alles terugbetalen aan de kinderen ( rechters uitspraak) met een x bedrag als boete. Erg he dat je steelt van je eigen kinderen.
Ik reageer even snel, want Melissa ligt in de box, ze is steeds aan rollen. Anouk: Wow zeg 240 ml gedronken!! Dat is echt veel! Gelukkig gaat goede kant op. Wij hebben nog geen voogd aangewezen. Wat kost dat om zoiets vast te laten stellen? Hier gaat drinken nog niet super. 05:45: 165ml 10:30: 70ml 14:10: 175ml, heb bij deze de laatste helft met de mspeen gedaan. 2 flessen gingen op zich dus wel goed, maar kost wel moeite omdat erin te krijgen. Die van half 11 was helemaal flut, ze wou echt niet. Heb er toen liga door gedaan, maar dat wou ze ook niet. Ze bijt steeds op de speen, dus ik denk dat ze toch echt last van haar mondje heeft. Ze is wel vrolijk en merk ook niets aan haar.Wel worden de plasluiers iets minder, maar nog steeds wel voldoende. Ook geen koorts ofzo. Nu ligt ze vrolijk in de box. Esther ligt nog in bed, maar zal met half uurtje ook wel wakker zijn.Mannetje is weer weg. En heb nog een wasje draaien. Ele: Hoe is het gegaan bij de DA???
Hallo meiden, zometeen ga ik mijn eerste tablet nemen, waarschijnlijk gaat die pas na 3 weken werken :S ik zie er zo tegenop.. s/ouders zijn allemaal 3 weken op vakantie en mijn vriendin ook.. pf... ben best een beetje bang voor dat vooruitzicht... bij de da zei hij dat hij de kat wel nog helder vond uitzien, al wankelt hij op zijn pootjes.. Hij zie dat de glucose niet het probleem is wel het leverfalen.. of het een ontsteking is of vervetting of een tumor.. al dacht hij niet aan het laatste.. maar omdat hij niet eet krijgt hij nu astronauten voeding.. pfff.. ik vroeg ook of ik moest overwegen om hem in te laten slapen.. hij gaf aan dat ik die overweging nog niet moest maken.. de glucose heeft 2 weken nodig om zijn werk te doen en als hij de astronauten voeding binnenkrijgt, een klein flesje, heeft hij genoeg voeding en vocht voor een dag.. dat kunnen we inbrengen door een spuit te vullen en in zijn bek te spuiten.. hij gaf ook aan dat de meeste dieren dit zo lekker vinden dat ze gewoon dat opdrinken.. nadat ik 2 keer een spuitje in zjin bek had gespoten werd hij wel ietsje nieuwsgieriger en he bik met lichte dwang en veeeel geduld (dat kost energie zeg) dat bakje iedere keer onder zijn neus geduwd en hij likte er een klein beetje van.. ik was natuurlijk helemaal blij.. van korte duur want als je nagaat hoe weinig hij zelf drinkt.. zucht.. dit tot 3 keer toe herhaalt en ieder keer als hij een spuitje gehad heeft wil hij wel wat likken aan het bakje.. maar ander voer gaat er totaal niet in.. hij is ook nog magerder.. vanmorgen babymassage, voelde me zwaar klote... daar was hij aan het huilen en hem maar de fles gegeven.. dus aan masseren niet veel gehad.. daarna naar de da en toen door naar de stad omdat ik er echt even uitmoest.. ik lijk wel koopziek.. nou ja.. moet toch iets.. hij heeft zowat zijn hele fles weer teruggekotst.. en bij thuiskomst half 4 heeft hij tot net gehuild.. om 6 kreeg hij de fles.. hij huilde ervoor.. was helemaal stil toen hij de fles kreeg en na de fles begon hij weer.. en nu net laat hij een mega boer terwijl ik een half uur met hem gelopen heb om te boeren.. pff... morgen weer kraambezoek... zo geen zin in .. volgende week vrijdag ook weer.. en dan nog ergens op een zondag, maar heb het dan ook wel echt gehad zeg.. vooral nu er niks te vieren meer is.. zo lijkt het dan.. bedankt voor jullie lieve woorden.. ik vind jullie lief.. en ik weet het ik ben ego.. wil zograag reageren, maar moet van mijn man gaan liggen zonder laptop en wilde toch mijn verhaal kwijt.. en ga nu ook even liggen.. dikke knuffel aan iedereeen!
Ele: dat geeft echt niet hoor, hier kun je altijd je hart luchten. Dus wees maar lekker ego! Begrijp alleen je verhaal niet zo van de da, maar misschien lees ik het verkeerd. Hij heeft leverfalen en dat komt dan door een ontsteking of vervetting?Lees ik het zo goed? En kan dat dan nog weer helemaal beter worden of iig dat hij er nog even mee vooruit kan? balen zeg dat babymassage niet helemaal lekker ging, je zult vast niet de enige zijn van wie het kindje eens huilt. Een halve fles terug spugen is best veel, heeft hij dat wel vaker? Hopen dat dat huilen eens minder word, dan zie jezelf ook alles zonniger in.Een hele dikke knuffel voor jullie!!!! Esther en Melissa liggen alweer een half uurtje op bed ongeveer. Heb nu ook weer de m speen gebruikt, omdat dat gewoon wat sneller gaat en daardoor drinkt ze iets meer als normaal. Vind het eigenlijk niet fijn dat het zo snel gaat, maar ze moet toch voldoende binnenkrijgen?En ze heeft er geen last van dat het zo snel gaat, dus dat scheelt ook alweer. Misschien zet ik het toch door met die speen, omdat ik ergens gelezen heb dat ze een aantal dagen moeten wennen aan de snelheid en daarna kunnen ze er beter uit drinken. Doe het nu alleen nog 'savonds met laatste fles niet, omdat ze dan best slaperig is en dan met de sspeen loopt er al melk uit haar mond zo de nek in. Moet zeggen dat Esther de laatste dagen ook slechter eet. Brood gaat er moeilijk in en warm eten gaat ook niet van harte. Maar dat zal ook aan de leeftijd liggen, vaak hebben ze zo'n fase.Drinken doet ze sowieso wel erg goed.
Even totaal iets anders: Het valt me op dat er geregeld mensen, zowel leden als gasten meelezen en dat de gasten helemaal geen andere berichten ergens plaatsen, ze lezen telkens alleen mee in dit onderwerp. Dus als je denkt dat het een bekende/collega of wat dan ook kan zijn, kun je beter maar niet te prive zijn hier. Even een waarschuwing tussendoor dus. Misschien is het wel onschuldig, maar zie het nu zo vaak dat ik het even wou melden.
Ik zal eens even weer wat spammen. Hoop dat jullie dat leuk vinden dames. Kijk eens mama hoe zo'n grote ogen ik heb
Hey meiden, net terug van de caming dagje naar souders was wel gezellig. ben nu wel kapot moe dus even korte reactie ga zo even op de bank liggen. Ele meid een hele dikke kuffel voor je, balen dat het momenteel allemaal erg moeizaam gaat. Hoop dat er snel beter tijden voor je komen. Butterfly hoe kan je dat zien dat er mensen mee lezen? Ik heb geen idee denk niet dat er bekenden op zitten maar dat weet je idd maar nooit.
bijna onderaan deze pagina staat een grijze balk, daarin staat hoeveel gebruikers er dit onderwerp bekijken en daaronder staan de namen.