Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Marianne ik zit nu op het volgende schema,
    tussen 8-8.30 210 + 7 scheppen
    dan om 11.00-11.30 fruithap
    dan om 12.30-13.00 weer zelfde melkvoeding
    dan om 16.00-16.30 groentehap
    17.30-18.00 melkvoeding
    en dan om 22.30 melkvoeding

Vaak laat ze van de melkvoedingen wel 70-50 staan, gister toevallig heel goed gedronken (3x30 laten staan en 1x leeg) maar vaker laat ze meer staan, maar ja je hebt niks aan het schema als ze niet doorslaapt denk ik.
    Vanochtend ging ik haar wakker maken om 8.00 uur, ging ze huilen omdat ze nog diep lag te slapen, volgende x laat ik haar wel liggen, maar was bangdat ik in de knoop kwam met mn schema.
    Moet wel zeggen dat ik haar rond 7 uur altijd ff hoor babbelen maar ze valt altijd snel weer in slaap gelukkig, kan je melissa niet proberen keer te negeren (of is het huilen niet te negeren ;))

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Net om 10:30 melissa weer uit bed gehaald, ze had een vieze luier, daarna maar weer een fles gegeven en daar heeft ze 130ml van gedronken.

Ook cb gebeld en uitgelegd van hoe en wat.
    Ze zegt dat ik over moet stappen op 4 maal 200ml ipv 5 maal 200ml.Dus dat betekent dat ik de laatste niet meer om 22:30 mag geven, maar eerder en dus overdag langer tussen de flessen moet laten, langer dan 4 uur dus.
    Ze vond het niet goed dat ik al ging beginnen om te beginnen met groente erbij, omdat ze nog geen 6 maand is.
    Melk is dan het belangrijkste, mag wel een paar schepjes geven, maar that's it.
    Het verschilt allemaal zo per cb als je dat allemaal leest, je weet gewoon niet meer wat je nou wel en niet moet doen.
    Esther was altijd zo makkelijk en dronk en at altijd goed, een fles minder, nou ook prima, alles ging zo makkelijk.
    En melissa, ja die drinkt dus een stuk minder en is dus ook vaker wakker.

3. butterfly1984

anouk: Ik kan haar wel laten huilen, maar dan is esther ook wakker en dat is ook wel weer sneu.Het is best moeilijk als je er dan 2 hebt.:D

4. butterfly1984

even tussen door, melissa ligt in de box te spelen onder de babygym, daar zit zo'n diertje aan waar je aan moet trekken en dan gaat ie trillen zeg maar en nu trekt ze voor het eerst er zelf aan!!!:D:D: Mama trots.

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Zo meiden daar was ik weer en alles was goed in zh, ligt prima op schema zag er allemaal goed uit:) ze had lange benen op de echo!
    Bloeddruk goed, had nog wel even gevraagd om mijn handen wordt snachts vaak wakker dat het bloed dan niet meer goed doorstroomt en krijg dan tintelingen en doof gevoel in mijn handen erg irri, wordt ook steeds wat erger. nou ze had er zelfs een naam voor:) iets van carpaaltunnelsyndroom of zoiets:( als het nou heel erg wordt dat ik er niet meer van kan slapen dan maken ze op de gipskamer malletjes voor je handen wat je snachts om kan doen en dan blijft je hand in een bepaalde stand haha moest er wel om lachen kon het eerst nog met skeeler handschoenen proberen dat wou ook nog wel eens helpen maar als ik er echt niet meer van kan slapen doe ik dat wel. Lijkt me toch ook niet echt prettig.

Nijntje wat super dat het allemaal zo goed gaat, je bent echt heerlijk aan her genieten super leuk:)

Butterfly wat leuk dat ze er mee begint te spelen, en flesjes voedingen helaas kan jullie geen raad geven.

Hoor wel vaak dat je je eigen gevoel moet volgen, en niet altijd naar het gezeur gemiep van cb moet luisteren. Als jij denkt dat ze een fles meer moet hebben bijv gewoon een keer doen. Maar ja dat is allemaal van horen zeggen;)
    Ga nog even wat aan het werk hier

Tot later

6. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Super Smokey, dat het allemaal goed was met de kleine (met lange benen, haha)
    En dat Carpaal Tunnel Syndroom ken ik wel. Mijn moeder is daar aan geopereerd, maar dat had niks met de zwangerschappen te maken, alleen met ouderdom, haha

7. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ja haha ze vertelde al dat de meeste vrouwen het krijgen na de overgang, en soms ook zwangere vrouwen, zodra je bevallen bent gaat het weer weg. Daar gaan we dan maar van uit:)

Nijntje ik zat gisteren bij de voeding te kijken jij geeft toch ook Friso welke precies als ik vragen mag, heb jij dat gewoon uit eigen initiatief gekocht of met iemand overlegd. Zag zoveel verschillende wist niet welke ik nou moest hebben:(

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

wat fijn smokey dat alles goed was! en een meid met lange benen! :):) bereid je maar voor over 16 jaar! :):)
    ik heb er ook al eens van gehoord het cts, iemand bij mij op de yoga had dat ook en sliep idd met skeeler handschoenen. haar hielp dat toen wel wat. hopelijk wordt het niet erger, ga je wel iets proberen een malletje of de handschoenen?

marianne, wat een leuke mijlpaal! grappig zijn die ontdekkingen he! en ik las dat ze sinds deze week ook kan zitten he? helemaal leuk :)

januari mama's hebben jullie nog steeds de kinderwagenbak op de kinderwagen?

en marianne je vertelde van de m speen, maar is die opening ook groter dan de 123 speen?

verder een rustige dag hier, de kat is veelal op balkon geweest en best actief aanwezig.. (rondkijken en daar gaan liggen waar wij ook zijn, dat is zijn normale gedrag) maar eten.. nope.. zie er steeds minder hoop in, al heb ik nog steeds hoop.. slopend dit hoor..

mannetje heeft het vanmorgen echt super gedaan, wel even gehuild maar minder dan anders.. ik was helemaal happy.. tot 2 uur geleden, sindsdien is het weer mis..en nu ligt hij in de pucka bij mij even op bed en blijft hij druk... 2 uur geleden was hij zo moe dat zijn ogen dichtvielen en nu is daar geen sprake meer van :S

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Anouk: mooi schema toch!

Butterfly: ik zou gewoon mij n eigen gevoel volgen want ze zeggen overal iets anders. Jens mocht hier bij 3 maanden al groente en fruit en bij jou pas bij 6 maanden dus dat is een heel groot verschil. Gewoon doen wat jij denkt dat je kindje nodig heeft!

Smokey: super dat de controles allemaal weer goed waren!!
    Wel balen van het carpaal tunnel syndroom is best lastig he! Hopenlijk ben je er over een paar weken vanaf.

Ele: Ik heb hier al ruim 1 maand de kinderwagen zit op het onderstel want Jens lag klem in de bak haha
    En moet zeggen ik vind dit ook wel prettig Jens kan lekker van alles zien en heeft weer wat ruimte!

10. butterfly1984

Ele: Ik vind de m speen wel een grotere opening hebben dan de 123 speen.
    De kinderwagenbak is hier al een tijdje naar boven, ze was er zo uitgegroeid.Dus eerst als ik dan ging wandelen ging ze nog mee in de maxi cosi, ook omdat ze graag mee mag kijken, maar nu heb ik de zit erop zitten.

Hoop dat Melissa morgen weer een normaal ritme heeft, want dit was best even slopend.
    Denk zelf ik dat ze het sprongetje heeft gehad of er nog in zit en dat ze een nieuw ritme aan zoeken is, want ze is veel wakkerder en veel actiever.Met actiever bedoel ik dan ook dat ze veel meer echt aanwezig is, ze laat zich heel goed horen, wil graag de aandacht trekken.
    Heb ook zo'n speelgoedbal, en als je dan op zo'n ster drukt komt er een konijntje uit, dus wat doe ze nu?, steeds op dat sterretje drukken, hoezo lekker slim?:D:D
    Telkens druk ik het weer dicht en zij drukt het steeds weer open.

Smokey: Wat fijn dat alles goed was en lange benen?:D
    Super zeg, word ze een modelletje.:D:D:D
    Minder is dat je last van je handen hebt, hopelijk blijft het daarbij en word het niet erger.

Ik zal er morgen eens voor gaan zitten hoe ik het schema het beste kan aanpassen, heb er nu de puf niet meer echt voor.

Nijn: Wat super dat Esmee het zo goed doet, daar mag je zeker trots op zijn.:D

Ga nu gtst kijken, kom straks nog even weer.

11. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

#2771 Gerritsen, 16 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010
    Marianne: heb even mijn oppasboekje van Damian erbij gepakt en gekeken bij 5 maanden.

07:30 uur fles van 210 cc en sliep dan tot 10:15/10:30 uur
    10:30 uur potje fruit en was dan wakker tot 12:30 uur
    12:30 uur fles 210 cc daarna slapen tot 16:30 uur
    16:30 uur half potje groente en was dan de ene keer wel wakker andere keer niet,
    18:30 uur fles 210 cc daarna wakker tot 19:30/20:00 uur en dan slapen en laatste fles 22:30 uur 210 cc. ( vaak iets eerder)
    Ben bij 5,5 maand ook gaan mixen met de voeding nutrilon 1 met nr 2 toen we eenmaal over waren op nr 2. Werd het ook heel snel maar 3 flessen, hij vond groente veel te lekker en ben toen vers gaan geven en gaf dan tussendoor welleens een liga of een rijstewafel.

Damian gaat op de dinsdags naar mijn moeder, dit vanaf dat hij 12 weken oud was, omdat ik dan dinsdags werkte.

Trek je eigen lijn wat betreft het geven van bijvoeding, het cb geeft het advies ivm darmen, maar ook elk kindje is anders en heeft andere behoeftes, 6 maanden is gewoon gemiddeld.

Smokey: een mooie dame met lange benen, spannend. hahah
    Maar fijn dat alles mooi op schema is, geeft toch weer een gerust gevoel. Ken ook het tunnelsyndroom, heel vervelend moet het zijn. Maar idd het gaat vaak na de bevalling weg, alleen je blijft er op latere leeftijd wel gevoelig voor. Dat is net zo dat ik grotere kans heb dat ik bij de overgang of daarna op onrustige benen.Alleen ik weet nu wel wat er goed tegen hielp.

Marleen: een maandje aan de pil, idd misschien wordt je huishouding weer even gereset en dat zou natuurlijk wel fijn zijn omdat je graag zwanger wilt worden. Hoe is het verder met jou en je man en natuurlijk Jens?

Nijntje: weet je al waar je straks terecht komt in december betreft het werken? Jouw kleine meid wordt ook al een dametje zeg, trouwens een heel leuk oranje shirt.

Elegance: je hoeft je verhaal nergens anders te plaatsen, gewoon tegen ons vertellen.
    Maar wat een ellende voor jullie en ook voor je kat, hoe oud is hij eigenlijk? Hoe gaat het met je man? Trekt hij het nog een beetje?
    Kunnen jullie onderling er goed over praten? Wel fijn da Herbie het slapen steeds beter gaat doen. Wat betreft de speen, toen ik rijstebloem erdoorheen deed ( alleen gauw gestopt ivm harde ontlasting) gebruikte ik een pap speen. Maar ik denk dat het voor herbie dat nog te vroeg is om deze speen te gebruiken, deze gebruik je vaak pas tegen de 5 maanden. Wat ik ook gedaan heb is een bestaande speen met een sateprikker het gaatje iets groter te maken.
    Dat ging beter dan de pap speen want dat is een spleetje en dat gaat echt hard. Wel sateprikker even in kokend water gekookt ivm hygienne.

Yaraah: nog getest?

Gisteravond is onze computer gecrachst. Vanochtend weggebracht, blijkt er kortsluiting te zijn geweest in de moederboard. reperatiekosten € 575,- pfff. Ze hebben alles van de harde schijf overgezet en hebben een nieuwe systeemkast uitgezocht. We hebben wel het geluk dat we inkoopkorting hebben ivm winkel
    We halen alles voor de winkel bij deze winkel zodoende kost het gelukkig nu niet zoveel en wordt alles overgezet, morgen kunnen we deze ophalen. Maar mannetje heeft laptop, dus daar zit ik nu achter.

Verder heb ik vanochtend alle boodschappen gedaan en vanmiddag heb ik eerst van Damian een fotoshoot gemaakt in de tuin en toen Yarno wakker was heb ik dat ook van hem gedaan en daarna nog samen. Heb 600 foto's geschoten en ga straks de mooiste uitzoeken en iets van maken voor vaderdag.
    Heb daarna nog even gewandeld met ze, damian wilde graag naar de kinderboederij, alleen daar had ik geen puf meer voor, dus hebben we rondje park gelopen en hem even in de speeltuin laten spelen.
    Daarna gekookt en Damian ligt nu net een half uurtje in bed.
    Yarno heeft trouwens gisteravond de helft van zijn fles laten staan en ondanks dat heeft hij tot half 6 geslapen, toen had hij echt honger en heb toen 60 cc gegeven en toen kwam hij kwart over 7 en toen heeft hij fles van 150 netjes leeggedronken en de rest van de dag heeft hij 180 cc flessen, alleen laat daar wel een klein bodempje van staan, maar het drinken gaat hier gelukkig wel goed.

12. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ele wat fijn dat herbie weer zo goed ging vandaag, probeer vannacht nog zonder als ik weer last krijg net als afgelopen nacht dan de handschoentjes maar eens proberen, merk dat ik er vandaag overdag ook soms wel last van heb.

M speen 123 speen...........:( nooit van gehoord:)

Butterfly leuk toch dat Melissa nu begint te spelen en zulke dingetjes gaat ontdekken lijkt me zo super:)

Samantha onrustige benen heb ik ook vaak grrr wordt daar gek van, maar ook als ik niet zwanger ben heb ik daar regelmatig last van. Waarom heb jij grote kans op dat het later terug komt.
    Pff duur grapje trouwens die computer daar wordt je niet vrolijk van.

Ook even gtst kijken nu

13. Gerritsen

smokey: ik heb het heel erg gehad vanaf de 28e week van de zwangerschap. Als je het in je zwangerschap hebt gehad heb je een vergroot risico dat ik het na de overgang er ook last van ga krijgen.
    Ivm zelfde hormonen aanmaak.

14. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Vannacht redelijk geslapen, kon alleen moeilijk in slaap komen warm pff, weinig last gehad van mijn handen gelukkig handen niet onder mijn kussen gestopt wat ik normaal wel doe, dat scheelt gelukkig wel;)
    Vanmorgen half dagje werken dan vanmiddag naar de kapper kleuren en knippen vanavond naar de masseuse nog langs mijn paardje en spullen pakken voor morgen want dan gaan we heerlijk een weekje weg. temperatuur wordt wel minder maar moet zeggen dat ik dat niet heel erg vind ben dan wel wat fitter en beter te pas dan als het warmer is:)

Trouwens vandaag 31 weken tjeetje.... beetje last van mijn buik af en toe wat steken onderin denk toch beetje bandenpijn ofzo. Maar bij de gyn voelde ze ook met handen onder bij baarmoeder zeg maar dat was toen ook al gevoelig en deed een beetje zeer nu dus nog steeds beetje helaas.

Sam nou ik hoop niet dat ik er later nog meer last van krijg heb nu soms al behoorlijk last van mijn benen zonder dat ik zwanger ben.

15. Gerritsen

goedenmorgen allemaal,

Hier lekker geslapen en de jongens ook.
    Heb Damian vanochtend naar peuteropvang gebracht, sta ik stil omdat iemand voor me een kind uit de auto aan het halen is ( bij basisschool) word ik van achter aangereden. Ging nog hard ook. Heb alleen de trekhaak ontzet maar dat kan nog welleens een duur grapje zijn dus uit voorzorg alles genoteerd van hem en getuigen. Hij heeft zijn bumper half eraf hangen en nummerbord eraf. Bah wat een naar begin van de ochtend.

Smokey: heerlijk weekje weg, alleen het weekend werd toch wat koeler en maandag weer geleidelijk aan warmer. Als het deze temperaturen zijn is het goed te doen. Al mag het van mij toch nog wel iets warmer worden dan we nu hebben.

Nou ik ga even foto's verder bijwerken.

16. butterfly1984

Goedemorgen allemaal,

Sam: Bedankt dat je het schema voor me hebt opgezocht.
    Daar heb ik zeker wel wat aan.:D
    Wat naar zeg dat je van achteren bent aangereden, heb je geen last van je nek oid?
    Zat Yarno er ook bij in of was hij nog thuis?
    En ze reden gewoon door????

Smokey: Gelukkig heb je vanacht beter geslapen.
    Gefeliciteerd met je 31 weken alweer........gaat nu hard he?
    Misschien is de kleine al wat aan indalen dat je daarom wat pijn hebt onderin.
    Heel veel plezier op jullie vakantie.

Melissa gisteravond om 22:30 de laatste fles gegeven en ze had 60ml laten staan.
    Om 03:00 was ze alweer wakker!:$:$
    Ze huilde niet, maar brabbelde wat, heb tot 04:00 gewacht en toen de fles gegeven, ze begon toen te mopperen.
    Heb toen 120+4 gegeven en dit heeft ze helemaal opgedronken.
    Toen om 04:20 weer naar bed toe en daarna was ze om 06:40 alweer wakker!:$:$
    Ook weer brabbelen en dan weer stil, en zo hele tijd door.
    Om 08:00 met ons 3tjes naar beneden gegaan en toen de fles gegeven, daar heeft ze 50ml van laten staan.
    Mannetje ligt nu in bed en heeft Melissa ook op bed gelegd, maar hoor haar alweer mopperen, dus zal zo eens kijken.
    Maar jeetje zeg, wat een nacht weer!!!!

17. butterfly1984

Zo even naar boven geweest, ze moest nog een boertje doen.
    Hopen dat ze nu gaat slapen.

Ele: Hoe is het vanacht gegaan?
    Heb jezelf nog wat kunnen slapen?
    Hoe gaat het met Jimmy?

Anouk: Hoe gaat het met Erin en jou?
    Schiet het al wat op met jullie onderneming?

Ik ben vanaf vorige week donderdag al ongesteld!:$
    Het is niet echt heel erg veel, maar vandaag wel weer meer.
    Ook zo'n naar gevoel onderin mijn buik.
    Hoop maar dat snel over is.

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    hoi hoi,

Smokey, proficiat met je 31 weken!! En inderdaad misschien is de kleine al een beetje aan het indalen... nu gata het echt spannend worden. En voor de laatste keer met zn 2-en een weekje weg...
    Over de voeding, ik vroeg aan een vriendin welke voeding het beste was. Alles is goed, want anders mag het niet verkocht worden. Zij zei toen, ik zou kiezen welke het goedkoopst is bij de Jumbo (daar doen wij altijd onze boodschappen). Dus ik heb gekozen op eigen initiatief...
    Spenen, daar weet ik ook nog niks van....

Marianne, Melissa maakt er wel een sport van in de nachten... balen zeg. Succes er mee hoor!
    Al een week ongesteld... Ik verlies ook nog regelmatig dikke bruine afscheiding... Soms lijkt het of ik al weer ongi ga worden... heb een heel raar gevoel in mn onderbuik...

Ele, fijn dat het stapje voor stapje beter gaat met Herbie... Vol blijven houden, tenminste proberen.
    Met Jimmy gaat het wel een stuk minder... Wat zei de DA gister??

Samantha, ik ben erg benieuwd naar de foto's!!
    Wij hebben helemaal geen leuke tuin om foto's te maken. Dat gaat gelukkig veranderen in ons nieuwe huis.
    Balen zeg van de computer!! En dan vanmorgen een ongelukje gehad... Gaat lekker... Zelf niks overgehouden aan de botsing? Was Yarno er ook bij??

Esmee was vannacht ook al om 3.00u wakker. Toen de fles gegeven en toen kwam ze om 6.00u weer... Haar bij ons in bed genomen en toen heeft ze geslapen tot 8.15u. Ik gaf haar de fles en toen ze hem al even leeg had, spuugde ze alles uit. Het kwam zelfs uit haar neus... super zielig... Toen maar gewassen, schone kleertjes aan en ik heb haar op bed gelegd en ze slaapt nu. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker, want ze moet ook echt heel veel moeite doen om te poepen... Ik zou eigenlijk met Esmee bij mijn ouders gaan eten en daarna naar de stad, maar misschien blijft Esmee nu gewoon bij papa thuis (Hij moest eigenlijk overwerken, maar de vergadering gaat niet door, vandaar dat ik afgesproken had om bij mijn ouders te gaan eten).

19. Gerritsen

van de 600 foto's heb ik er nog 48 over, die echt heel leuk zijn.
    Ga zo even op internet speuren want ik wil met deze foto's iets doen voor vaderdag.

Yarno was gelukkig er niet bij, harry was hem ondertussen aan het badderen toen ik dus Damian ging wegbrengen. Heb zelf niets aan was ik mega geschrokken. Hij ook want hij bleef zijn excuus maar aanbieden, toen ik vroeg hoe het kwam, zij hij dat hij teveel met zijn zoontje bezig was in de auto ipv op de weg letten. Jongentje was wel helemaal overstuur. Damian had het geloof ik niet helemaal door dat hij tegen ons aan zat, want hij zij alleen boem.
    Hij had ook niets.

Smokey wat betreft de voeding, als er dus geen allergieen voorkomen zal ik gewoon standaard voeding kiezen. Je wilde Friso toch dan kun je friso standaard nr 1 nemen. Deze is voor 0 tot 6 maanden. Wanneer ze spuugt of allergische reactie geeft dan kun je overstapen naar Friso .... die je dan nodig hebt voor de kwaal om maar even zo te benoemen.
    Zag dat deze hier € 7,95 is die van nutrilon is € 9,19 maar daar zit 900 gram in en Friso maar 700 gram.
    Heb met beide merken nu ervaring en vind ze allebei echt goed.

Idd alle babyvoeding is heel streng gekeurd anders stond het niet in de schappen maar ik zou zelf wel tussen deze twee merken kiezen.
    Maar ik zou zeggen koop waar je je goed bij voelt en anders kun je ook je laten adviseren bij de apotheek daar verkopen ze ook de A merken babyvoeding. Zal wel voor je voeding gaat halen even kijken of andere winkels deze bij je in de buurt ook verkopen anders grijp je misschien een keer mis. Vorige week had de apotheek mijn voeding niet meer en nergens anders in Apeldoorn was het voorradig, ik vrat me helemaal op, uiteindelijk werd de voeding gehaald in Twello. Nu komt het op bestelling voor ons, zo heb ik 3 verpakkingen besteld en daar doe ik 15 dagen mee. Heb het nu dus op voorraad staan in huis.Succes.

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Idd, Friso1 (blauwe pak) de gewone... Vergeet ik die helemaal er bij te noemen...
    Ik heb ook alleen de prijzen van de Friso en Nutrilon vergeleken. Voor mn gevoel zijn die idd het beste.

Gelukkig Samantha dat jullie er niks aan over gehouden hebben. En die man, tja, mannen achter het stuur....

Esmee, heeft toch hartstikke goed geslapen vanmorgen ondanks haar spuugpartij. Ik denk die zal wel snel wakker zijn van de honger, maar nee.... Net heeft ze lekker gedronken en nu ligt ze weer te slapen. Mama is ondertussen flink aan de poets en aan het wassen. Morgen komt smoeder hier de wc's en badkamer poetsen, zodat mannetje dat niet hoeft te doen in het weekend... Ook ga ik haar dan zeggen dat het onnodig is dat ze elke keer kleertjes koopt voor Esmee. Vind het wel spannend om dat te doen, maar anders blijf ik er mee zitten...

Deel Deze Pagina