Goedemorgen dames, Sam: heb je nog zo'n buikpijn? Vervelend is dat he! Hoop dat de ongi heeft doorgezet. Butterfly: wat heb je met je arm gedaan? Of heb ik dat gemist? Applaus voor Melissa!!! Knap dat ze 2 flessen leeg heeft gedronken. Mooie banner! Nijn: het klinkt als baby acne. Even aankijken en als je het niet vertrouwd even langs de Ha. ANouk:soms is het wel lekker even tijd voor elkaar zoals voordat de kleine er was. Wij proberen dat ook regelmatig even uit eten samen ofzo gewoon even tijd voor elkaar! Ele: fijn dat jullie gisteren zo'n goede dag hebben gehad! Smokey: hoe gaat het met jou? ben je al terug van je weekendje weg?Of was het een weekje?? Sorry weet het niet meer. Hier Jens heeft maar bedacht dat hij 's morgens eerder wakker word. Gisteren was het 06.30 en vanmorgen 05.45 tjee geen tijden hoor. Hij ligt dan gewoon klaarwakker in zijn bedje te kletsen. Gelukkgi niet huilen. En ik laat hem dan tot 07.30 liggen en ga hem dan pas halen en dat vind dan ook prima. Hij is gewoon wakker en heeft de grootste lol ligt hele verhalen te vertellen tegen zijn giraf (zijn knuffel) Fruit en groente wil hij nog steeds niet. Maar denk echt dat zijn tandje eraan komt. Ik zie nu een echt wit stipje onder zijn tandvlees dus laat maar komen die tand!!! En Jens poept erop los. Deze morgen heb ik al 4 poepbroeken verschoont het is dan ook heel slijmerig dus tandje kom er maar doorheen! Vanmiddag even werken en dan morgen nog even en dan lekker naar duitsland heb er zo'n zin in met dit mooie weer!!! Dat word echt genieten met zijn drieeen en de hond natuurlijk die mag ook mee.
Goedemorgen, Marianne, wat heb je gedaan met je arm?? Hopelijk gaat het nu weer wat beter. Goed van Melissa dat ze haar flessen leeg gedronken heeft!! Anouk, thnx voor de tip van oei ik groei. Ik merk dat onze relatie ook anders geworden is. Afgelopen donderdag barstte hier even de bom en heb ik gezegd wat me dwars zit. Nu lijkt het weer wat beter te gaan, maar we hebben het in de tussentijd ook rustig gehad en mannetje heeft gisteravond thuisgewerkt. Marleen, lekker naar Duitsland!! Leuk hoor, en zeker met dit weer!! Alleen heen in de warme auto is minder... Jippieee, Jens zijn eerste tandje is in aantocht! Ele, hoe is het vannacht gegaan? En hoe gaat het met Jimmy? All, Esmee werd vannacht en gisternacht om 3.00u wakker, fles gegeven en om 6.00u meldde ze zich weer... Vanochtend hebben we het kunnen rekken tot 8.00u, maar oei, ze valt weer terug... Verder slaapt ze heel ligt en is om de haverklap wakker... Maar ik heb besloten me niet druk te maken en haar speentje gewoon terug te doen en desnoods een uur bij haar bedje te blijven totdat ze slaapt, haha Ik had even gemaild met het cb van CZ en zij gaf ook aan dat die bultjes vaker voorkomen bij kinderen van rond de 6 weken. Dus ook daar maak ik me geen zorgen om. Fijne, zonnige dag allemaal!!
goedemiddag meiden, Allemaal aan genieten van het super mooie weer? Het is erg rustig hier de afgelopen dagen. Marleen: Fijn he zo vroeg? Ze zeggen altijd je moet ook weten dat je kinderen hebt.......hahahaha, nou dat weten we wel Hopelijk snel weer zijn oude schema. Nijn: Gelukkig zijn die pukkeltjes niet ernstig en hebben meerdere baby's er last van.Iig weer een geruststelling. Sam: Hoe gaat het met jou en de boys? Loopt harry als iets beter? Anouk: Gingen jullie ook nog op vakantie? Ele: Hoe gaat het daar? Volgens mij gister niets gelezen hier van jou. Hopelijk is er niets aan de hand. Marleen: C1000 luiers nog gehaald? Wat had ik met mijn arm? Heb gisteren de tuin gedaan en dat was best veel werk, omdat ik er nooit zin in heb en heb het wat laten verwaarlozen. Maar tussen de tegels zat een plantje (onkruid) en die wou ik ertussen uittrekken, maar dat wou niet, dus ik keihard trekken en trekken, daarbij kwam de stoeptegel zelfs bij omhoog, dus moet je nagaan wat voor kracht erop zat en daarna schoot ie los met een superlange wortel eraan. Paar uur later enorme schouder wat doorstraalde naar mijn arm en hand.Kon niets meer, heb de hele avond de arm laten rusten op een kussen. Nu heb ik er nog wel last van, maar niet meer zo erg gelukkig. Melissa heeft van de 3 flessen die ze heeft gehad tot nu toe, weer 2 helemaal leeggedronken. Net liet ze 60ml staan. Ze heeft wel wat verhoging en was ook jammerig op schoot en wou niets, dus zal echt wel tandjes zijn. Kreeg vanmiddag net bericht dat een nicht van mij in ziekenhuis ligt, ze is 24 weken zwanger van een 2ling. Ze kreeg al weeen en verloor daarbij bloed, wss ook wat ontsluiting en ligt nu aan weeenremmers
Hoi meiden, Even een snelle reactie vanuit zonnig Zeeland We treffen het echt super hier met het weer en we genieten volop. Hebben echt een hele leuke mooi camping. Tja die buik wordt steeds dikker en zit geregeld in de weg, ook kan ik maar kleine stukjes lopen helemaal op het strand, de warmte wel lekker maar wordt er zo sloooom van niet vooruit te branden vandaag. Heb behoorlijk last van mijn handen met name snachts, erg vervelend. Vrijdagochtend gaan we weer naar huis, dan kom ik weer vaker langs. Tot dan!
haha ollie is weer online! dag ollie je mag jezelf best wel eens voorstellen als je hier toch vaker meeleest
is ook vaag, iemand die al sinds november lid is, maar nog nooit een bericht geplaatst heeft en toch hier heel vaak meeleest.. zou je inderdaad denken.. welke bekende ben je en van wie? maar nu eerst, hallo meiden! het is inderdaad rustig! fijn wel om te lezen dat het met iedereen goed gaat.. Nijn ik zie het helemaal voor me! hier nog niet zolang geleden dat ik ook de speen er telkens weer terug in stopte.. ik geloof dat ik zowat op de grond tegen het kinderbedje aan in slaap viel hoe is het de rest van de dag gegaan? marleen, ben ook wel benieuwd of je de c1000 luiers al geprobeerd hebt of de luiers in een maatje meer? wat leuk dat jens zijn eerste tandje krijgt.. natuurlijk weer minder babyaf.. maar ook zo leuk dat ze steeds meer kunnen he Gebruik je ook een bijtring? en pasta? wat is dat toch de laatste tijd met de beebs die eerst goed sliepen en allemaal wat vroeger komen? zou het aan het weer liggen? je hebt wel een goede week uitgekozen om minder te werken zeg met dit weer hoe is het met je mannen? zijn ze al aan de betere hand? Sam, balen he weer ongi zijn.. alsof er nooit maanden tussen zat.. meteen heel vertrouwd en vanouds.. en ook wel even wennen dat er nu geen hectiek meer zit om de nod dag.. het is nu gewoon ohja ongi.. ben nu alweer 2 keer ongi geweest na de bevalling.. marleen jij gaat daarvoor naar de gyno toch? is daar nog een vervolg op? of moet je gewoon afwachten? marianne, jeetje het klinkt hilarisch, ik zie je dan ook voor me, ook al ken ik je niet hahaha.. als je dat plantje uit de grond trekt.. het zal er wel stom hebben uitgezien als zelfs de tegel mee los komt.. wel erg dat het zo'n afloop heeft met veel pijn.. gelukkig vandaag wel al ietsje beter.. hoe is het nu? wat fijn dat melissa weer wat beter drinkt.. applausje voor melissa! anouk, hoe is het daar zo? gaat het drinken met Erin nu nog steeds iets beter? wat gaaf dat ze al zo beweeglijk is he.. ook bij jou steeds meer babyaf... hoe vind jij het dat het zo snel gaat? verlang je nog wel eens terug naar de babybaby tijd? Hier eigenlijk niet heel veel nieuws, wel dat mannetje al vanaf maandag minder huilt!!! ja echt waar.. hij heeft wel nog zo zijn buien.. en die zijn niet mis.. ik kan dus niet zeggen het gaat goed.. hij huilt ook met echt heel veel tranen alsof hij heel veel pijn heeft.. hij slaapt ook ietsje meer heb ik het idee.. dus ik ben zooooo blij! Met jimmy gaat het nog steeds zo zo.. hij eet gelukkig af en toe een beetje.. hij is ook nog steeds helemaal aanwezig.. meer dan vorige week voor we naar die andere dierenarts gingen.. en hij zich schijnbaar de hele dag kotsmisselijk voelde.. en daar krijgt hij nu spul voor.. het kan dus nog steeds 2 kanten uit.. ik durf nauwelijks te hopen.. maar soms vergeet ik nu nog wel eens dat er iets met hem aan de hand is.. dan is het zo vanouds.. we willen in de zomer een weekje naar landal of centerparcs.. maar misschien ook niet.. vooral omdat hij zoveel huilt.. en we bang zijn dat hij het er ook echt niet leuk vindt met alle veranderingen.. ander bedje andere tijden etc etc.. hij zou dan 4 maanden zijn.. heeft hij er dan ook al iets aan? en zwemmen, is dat allemaal wel de moeite waard? krijgt hij het allemaal wel mee dan... ik bedoel, je kunt maar even met hem in het water zijn.. is het dan niet meer gedoe dan dat we rust krijgen en een beetje kunnen genieten.. anders kijken we voor de hersfstvakantie dan is hij 5,5 maand... iemand tips?
hoi , Nou de ongie is erdoor, aan de ene kant toch wel blij, want me lichaam heeft het weer op de rit, maar nooit meer ongie zal leuker zijn. Elegance: als yarno zo veel zou huilen zou ik denk ik nog even wachten, of ze er iets van meekrijgen ik denk het wel alleen is het niet echt bewust. Wij gaan hier over iets meer dan 2 weken met vakantie, heb er zoveel zin in. Moet nog naar Arnhem toe om die speciale reiswieg te halen. Ze plaatsen hem ook voor ons in de auto, dus dat is wel fijn. Verder heb ik inmiddels alle zonnebrand, aftersun etc in huis. Hoef alleen nog tegen die tijd wat lekkere dingen halen voor onderweg en voor de eerste twee dagen. Kijk er dus ook echt naar uit. Verder hier niet veel bijzonders gedaan, behalve naar de verjaardag van mijn moeder geweest. Ze viert het pas aankomend weekend maar ik vind het net zo leuk om even op de dag zelf te gaan. Verder alleen maar lekker buiten geweest en van het weer genoten en vast een beetje voorbruinen. Ga even de was van de lijn halen en gelijk maar ff wegstrijken dan heb ik dat ook weer klaar. Yarno heeft gister een regeldag gehad, zijn schema van slapen is nu anders. Eerder was hij wakker vanaf 17:15 uur tot 23:00 uur nou nu slaapt hij dus na de fles van 19:00 uur. Hij was nu wakker van 7:00 uur tot 9:00 uur, uurtje geslapen. Toen fles om 11:00 uur daarna geslapen tot 14:00 daarna wakker tot 15:00 uur. Fles gekregen en had de ogen even dicht en toen de fles leeg was weer wakker tot tot 19:00 uur. Verder drinkt hij nu op een bodempje na de flessen van 180 + 6 leeg.
Joepie vanmorgen werd Jens wakker met een tandje!!!!!! Zo leuk om te zien echt zo'n wit streepje. En hij is vandaag precies 5 maanden. Dus leuke mijlpaal 1e tandje met 5 maanden. ele: klopt om de ongi op te wekken ben ik nu 1 maand aan de pil. Ze willen zo proberen om mijn lichaam te resetten. Hopen dta het lukt. Als ik geen ongi krijg in de stopweek moet ik meteen terug naar de gyn. Anders hopen dat het reset en daar op wachten. Luiers: ik heb nu maat 4 van pampers active en dat gaat goed. Jeroen zag het niet zo zitten om over te stappen naar een ander merk omdat je dan misschien met uitslag zit enzo en van pampers heeft Jens geen last. Moet zeggen maat 4 bevalt prima hij lekt niet meer door!!! Samantha: zo dus jullie zijn helemaal klaar voor de vakantie!! Nog 2 weken wachten en dan lekker weg. Wij gaan 16 juli dus niet veel later moet zeggen heb er zoveel zin in! Zo nog even werken voor het gastouderbureau en dan morgen lekker weekendje weg!! Heerlijk met dit weer. Smokey: geniet nog van je weekje!! Maar dat zal wel lukken met dit zonnetje! Butterfly: hoe is het nu met de meiden? Is esther nog ziek?
Hey meiden, Er wordt inderdaad niet zo veel gekletst, maar dat is niet erg, hoef ik ook niet zo veel bij te lezen Marianne, dat stomme onkruid ook... Maar gelukkig gaat het nu weer beter met je arm. Jippiee, Melissa heeft goed gedronken!! En al iets te zien van een eerste tandje?? Marleen, gefeliciteerd met Jens zijn eerste tandje!! Leuk, fotomomentje ook!! Werk ze vanmiddag en dan lekker weekendje weg!! Heerlijk! Sam, ook al van die vakantieplannen. Leuk!! Ele, fijn dat het met Jimmy op zich wel goed gaat. Maar het blijft onzeker. En geweldig dat Herbie minder huilt!! Op ik op vakantie zou gaan, denk het niet, juist om wat je zegt. Je gaat hem eigenlijk weer ontregelen en het gaat juist zo goed. Smokey, lekker aan het genieten op het strand!! Lekker hoor en zeker met dit weer!! En gefeliciteerd met je 32 weken!! All, Esmee is echt van slag, ze huilt zo veel... Niks is goed. 's Avonds slaapt ze wel, want dan is ze natuurlijk moe van de hele dag huilen en niet slapen. Ze slaapt overdag misschien 2-3 uurtjes.... Hopelijk duurt het echt niet te lang.... Verder gister lekker in het zonnetje gezeten, maar bruin, helaas dat wil nog niet zo lukken. Vakantie, dit jaar blijven wij thuis en ook volgend jaar gaan we niet (ivm de oplevering nieuwe huis). Wel gaan we in oktober een weekendje weg en gaan we met vrienden ook nog een weekendje weg, alleen dat moeten we nog even plannen... Meiden, ik ben straks de zon weer in, als Esmee meewerkt en morgen ben ik daggast bij een bruiloft. Zaterdagochtend krijgen we visite en 's middags ga ik tennis kijken. Dus tot zondag of maandag misschien zelfs.... O ja, zondag zijn mannetje en ik al weer 2 jaar getrouwd!!! NL- Kameroen 2-1
hoi nijntje: het kan best welleens zijn dat Esmee een regeldag heeft. Hoop dat ze snel weer een mooi ritme van slapen maakt. Ze slaapt overdag wel weinig maar kan dus zo veranderen. Marianne: hoe is het met je arm? Gaat het al iets beter? Marleen: eerste tandje, oh wat geweldig. Krijg gelijk flashbacks van Damian. Die vreselijke poepluiers die zo zuur waren. Trouwens die blouse is idd van BCF. Heb ik veel kleding van. Is niet duur en blijft zo mooi. Heb ik voor Yarno ook. Elegance: wat fijn dat Herbie minder huilt. Wanneer moest je nou naar de kinderarts? Hoe is het verder met jou zelf en je man? Trekken jullie het nog een beetje? Yaraah: Waar ben je ? Smokey: geniet maar lekker van het mooie weer, straks ben je druk met je kleine meid. Hier vanochtend al van alles gedaan, Damian is naar peuteropvang gebracht. Die stond om half 6 al voor me neus, mama kleren aan ikke school. Ja wright. Eerst nog maar even naar bed, maar daar was hij het niet mee eens. Heeft uiteindelijk nog even bij ons in bed gelegen, slapen niet meer. Ook liet hij mij niet meer slapen, werd constant geaaid over mijn hoofd of arm en dan ooh mama lief ohh mama ik hou van jou. Nou dan kun je ook niet boos zijn. Dus ik ben met hem om half zeven eruit gegaan en hebben lekker samen gedoucht. Daarna fles gemaakt voor Yarno, die moesten we wakker maken en toen zijn we daarna gaan ontbijten. Harry heeft Damian weggebracht en ik heb Yarno in bad gedaan en aangekleed. Heeft toen even in de box gelegen en ik ben tot 9 uur aan de slag geweest met huishouding. Daarna zijn wij de auto in gegaan, heb even de lady sting leeg geplunderd voor mijzelf. Kan weer mijn oude bovenkleding aan, dus heb gelijk van alles nieuw gekocht. Broeken kan ik bijna dicht krijgen, maar er was zoveel uitverkoop dat ik nog een rokje voor 15 euro heb kunnen scoren en een broek voor 20 euro. Maar die pas ik straks ook nog als ik nog iets afval. Heb ook nog ondergoed,rompers, sneakers sokjes gekocht voor Damian en Yarno en om half 11 was ik weer thuis. Ook maar goed ook want 5 min later had ik een spuitluier waar je u tegen zegt. Nou ik ga ervandoor, mannetje komt zo thuis en heeft dan lekker weekend.
Nou nou, al druk geweest Samantha! De lady sting leegeplunderd?? haha Groot gelijk!! BFC zijn idd hele leuke kleren. Esmee heeft er ook behoorlijk wat van gekregen. Esmee heeft het vanochtend hartstikke goed gedaan. Hopelijk vanmiddag ook... Nu ga ik snel het zonnetje in!!
En ook de middag gaat goed!! Hopelijk heeft ze gewoon een sprongetje gemaakt en gaat het nu weer goed.... Verder iedereen lekker van het zonnetje aan het genieten?
nijn: Gelukkig gaat het nu weer goed. Het is altijd best vervelend en naar dat ze zo huilen, je voelt je dan best machteloos. Vandaag is ze alweer een maand en een week, joepie!!!! gaat snel he? Ga je snel weer leuke foto's spammen? Ele: Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan met herbie, dat is toch wel heel erg fijn.Zit jezelf ook direct weer beter in je vel. Erg zeg die onzekerheid met Jimmy, dat zal je ook wel helemaal opvreten.Moet je nog weer terug naar de da? En wanneer mag je naar de ka? Marleen: Gefeliciteerd met het 1e tandje, weer een mijlpaal. Veel plezier van het weekend. Anouk: Where are you???? Smokey: Wat lastig zeg dat je zo'n last van je hand hebt, dat is niet echt fijn slapen dan. Kun je het nog een beetje volhouden zo met dit weer? Ook voor jou schiet het nu al aardig op, kan nu al niet wachten op jouw babyspam! Sam: Dus alweer heel erg druk geweest vandaag!!! En nog een paar weken en dan lekker op vakantie, heerlijk zeg. Dus was lekker vroeg vanmorgen........en idd als ze zo lief zijn kun je onmogelijk boos worden. Was gister met Melissa naar de ha geweest, omdat ze al tijden harde ontlasting heeft en werd alleen maar slimmer, niets hielp. Nu heeft ze lactulose gekregen en gister direct 5ml via een spuitje aan haar gegeven. Vanmorgen om 05:45 was ze dus wakker en had ze een enorme poepluier.........Joepie!!! Dus het werkt wel dat spul, gelukkig maar, want het is zo zielig om te zien dat het haar zoveel moeite kost en dan komt er soms niets of het is maar heel weinig en erg hard. Vanmiddag alweer een beste luier, dus alles komt er nu uit gelukkig. Vanmorgen om 06:00 een fles van 200ml opgedronken. Om 08:45 een potje fruit gehad en om 11:00 de fles, waarvan zo'n 40ml laten staan. Om 12:00 op bed en om 14:00 huilde ze alweer, ze had reuze honger en dat bleek wel, een half potje groente en daarna nog 170ml gedronken. Ze ligt nu vanaf 15:30 op bed, eens kijken wanneer ze nu weer komt Dus de honger begint toch te komen nu..........tenminste zo lijkt het. Mijn moeder noemt haar altijd dikkertje dap!!!
Halliehallo sjoe wat is het lekker weer zeg! zo mag het iedere dag van het jaar wel zijn okok met af en toe sneeuw! Samantha sjongejonge wat was jij druk vanmorgen... en hoe doe je dat, anderhalf uur shoppen en zoveel kopen? nijn, heeft esmee een regeldag of nu een aantal dagen achter elkaar dat ze wat meer huilt? Neem je Esmee morgen mee of breng je haar naar de oppas? even weer een heel verhaal. ik moet het van me aftypen.. ook omdat ik me daar best weer emo en nega dor kan voelen... komt ie voor diegene die het willen skippen.. gewoon zippen hoor, ik type het gewoon van me af.. Ik zat vandaag weer in een nega mood.. s/ouders komen allebei weer volgende week terug van vakantie en ik irriteer me dus weer.. ook omdat we volgende week vrijdag een bruiloft hebben.. en tja mannetje kan dus niet mee.. en ik zit het nog niet zitten om hem bij s/ouders te laten.. de laatste keer dat we bij mijn ouders waren was mannetje as usual weer aan het huilen en ging mijn vader met hem wandelen in de kinderwagen.. en ik heb het hier nog niet verteld omdat ik alleen al als ik eraan denk weer keikwaad wordt.. maar.. mijn vader is dus met hem gaan wandelen en iedere keer als hij weer ging huilen draaide mijn vader de kinderwagen zo dat de zon vol in zijn gezichtje scheen en dat felle licht kon hij niet hebben en hield hij gelijjk op met huilen... alleen al nu ik dit type kan ik helemaal over mijn toeren raken.. is toch niet normaal.. die man heet ehct geen verstand van baby's kan nog geeneens een luier verschonen.. en als ik er wat van zeg, reageert hij heel lakoniek met haha.. hij was wel stil.. wat maakt dat beetje zon nou uit.. en mijn moeder dito, lief mens zoals jullie weten, maar doet ook gewoon haar ding.. ze zou niet eens luisteren als ik haar uitleg wat ons mannetje nodig heeft om goed en rustig te slapen.. denk aan, ik heb haar al 4 keer moeten vertellen dat je flessenmelk niet mag opwarmen... en nog zei ze de laatste keer zet het anders nog even 10 sec in de magnetron... zucht... met de kids van mijn broer gaan ze superlief om maar ja.. tis wat je accepteert.. als mijn moeder vraagt aan de oudste van 6 doe de deur achter je dicht.. laat hij natuurlijk de deur open en mijn moeder staat op en maakt de deur dicht.. zucht.. merken jullie het weer.. het zit me weer eens heerlijk hoog he.. vraag me af of het nog steeds hormonen zijn.. maar goed zo gaat het bij mijjn ouders thuis.. het verhaal van souders kennen jullie ook wel geloof ik.. laatst voor de vakantie toen mannetje natuurlijk weer veel aan het huilen was zegt svader, wat doe je met dat kind als je alleen thuis bent.. ja ik weet het niet.. natuurlijk een grapje.. hahaha. ik lag krom.. ik voelde me weer aangevallen omdat ik zoiets heb van dat zijn toch geen grapjes.. moet ik er een ondertoon in voelen of wat? ennatuurlijk dat smoeder mannetje zo uit mijn armen neemt toen hij aan het huilen was en zegt hij wil hier liggen.. ik vraag me dan ook echt af hoe gaat dat bij jullie als schoonouders op bezoek zijn, of jullie bij souders op bezoek zijn.. gaat de kleine dan ook van oma naar opa van opa naar oma en terug? het is echt een uitzondering als we daar zijn dat ik mijn eigen kind eens vast heb.. en dan nog moet ik me verexcuseren door bv te zeggen, ik heb hem nog niet geknuffeld zonder dat hij huilde ofzo.. ik bedoel dat hoef ik als moeder toch niet te doen.. ik weet niet, het is weer een zeikverhaal geworden, ik weet het.. maar het idee dat ik morgen weer zou moeten gaan werken en de zwverlof erop zit en ik mijn kind bij hun zou moeten achter laten.. mijn maag draait ervan.. dan nog liever een vreemde die ik opdracht kan geven waar die op moet letten en wat die moet doen.. zo willen we heel duidelijk zijn naar ons kind toe.. nee is nee.. of, je moet geen nee zeggen... ik heb er zo'n hekel aan als ik mensen in een winkel hoor, laat dat of ik leg het terug.. natuurlijk laat het kind het niet en moeder legt het niet terug.. als je iets zegt moet je het waarmaken... ik zou eerder zeggen, als je nu niet stopt krijg je het vandaag niet.. als ik zou weten dat ik het toch zou meenemen.. of ik zou zeggen, dat krijg je het pas na het eten.. laatste waarschuwing.. en het daarbij ook bij laten.. ik denk dat het komt omdat ik ook veel met zmok kinderen en autistische kinderen heb gewerkt ofzo.. maar zo zijn beide ouders totaal niet.. als ik zie hoe de hond vansouders verwend is.. hij is net 2 jaar.. en ze zouden het anders doen als hun vorige hond die ook super verwend is.. die hond blijft nooit 2 uur alleen thuis of er is een oppas geregeld waar hij naartoe gaat.. of hij gaat mee.. Ik kijk ook naar hoe mijn ouders mij hebben opgevoed en ik vind het verschrikkelijk.. ik mocht nooit mijn mening geven en ergens over praten kon al helemaal niet.. nu nog steeds niet.. als ik een gesprek begin over belangrijke dingen kan mijn moeder er gewoon iets heel anders ingooien als, heb je al gegeten? of ze zegt alleen aha jaja.. en begint dan over iets anders.. ik vind het zo erg dat ik mijn kind dan hetzelfde moet meemaken als ik.. ik zie het al voor me, wij willen hem leren dat hij kan en mag zeggen wat hij wil.. op een resepctvolle manier natuurlijk.. en natuurlijk zullen we het niet altijd fijn vinden met wat hij komt als we hem dat leren, maar er moet op zijn minst over gepraat kunnen worden.. en natuurlij kmaken wij als ouders de beslissing, maar zo'n heftihe dictatuur als waar ik in ben opgegroeid zou ik ehct niet willen.. ik kreeg vaak te horen, je hebt niks te willen, ik ben de baas.. baas betekend vader dan denk ik.. jajaja het zit me hoog...ook omdat ik na zovaak gesprekken te hebben gehad geen donder verder kom.. ze doen hun eigen ding.. zo heb ik een discussie met smoeder gehad dat je kinderen tot 3 maanden, ik lees zelfs vaak 6.. niet kunt verwennen.. en smoeder zei toen nog.. je moet ze laten huilen hoor deden wij ook blabla.. pff.. krijg ik later een krantenknipsel.. die haar zus uit de krant geknipt heeft waarin staat dat je kinderen niet kunt verwennen.. ja heel lief dat ze het toegeven dan.. maar waarom moet er met anderen overgepraat worden?? hetzelfde als dat toen ik zwanger was ik zei niet aan mijn buik te komen.. de keer erna komt een vriendin vansmoeder op me af en wrijft over mijn buik, ik mag dat toch wel he.. ik hoorde dat wilde je niet.. pardon????? zo word er dus met mijn gevoel omgegaan.. pfff wat te doen als het me iedere keer weer zo hoog gaat zitten he.. van me af typen doet me wel weer beseffen dat ik niks hoef te pikken van dit alles.. en dat ik ded regels bepaal.. met mijn man natuurlijk.. maar dat ik het een beetje zat ben omdat het iedere keer weer terug komt.. oh ja.. ik had per mail een foto van mannetje gestuurd op vaderdag.. het minste wat ik kan doen dacht ik.. mijn man kreeg te horen van svader, dat het het mooiste vaderdagkado is wat hij zich ooit kon wensen... nou leuk.. ik zei nog tegen mijn man.. en al die dingetjes die jij vroeger maakte voor hem tellen niet meer mee? en een simpele foto is mooier.. ik bedoel hoe kun je overdrijven he.. ze zijn op vakantie en zitten ook vaker op msn en willen de nieuwe foto's van mannetje zien.. en deze week vroegen ze zelfs voor de webcam om mannetje te zien.. ik weet niet, gaat het dan niet wat ver? er is zoveel wat me dwatszit dat ik me echt afvraag hoe doen jullie dat dan? stel ik me echt zo aan? is het herkenbaar voor jullie?
ben ook zo irri dat ik geen zin heb om al die spelfouten eruit te halen.. ik ben vandaag bij de bekkenfysio geweest en ze heeft down under gekeken en ze wil proberen het zo op te lossen door eerst een bekkenosteopaat die mijn si gewricht rechtzet.. en dan zal zij het gaan stabilisteren.. met een beetje geluk is er dan geen operatie nodig en zou ik OOK AL WIL IK NOOIT MEER.. nog meer kinderen kunnen krijgen.. SLIK.. ik ben wel blij te horen dat ze het zo wil proberen en dat ze echt de juisste adviezen geeft.. ook zei ze dat ze het tocch erg vind hoe ons mannetje erbi ligt, zo scheef.. en ze vraagt zich af of een kinderfysio ook wel voldoende is..ik heb nog niet naar de ka gebeld omdat ik vond dat het deze week ietsje beter ging.. maar misschien moet ik ook gewoon een afspraak maken, al kijken ze gewoon eens naar zijn scheven nek en hoofd.. marleen heel veel plezier dit weekend! Heb je spam voor ons? iets met een klein tandje? zou het heel graag willen zien! sowieso ben ik benieuwd naar hoe jens er nu uitziet heb allang geen foto meer gezien van hem! marianne wat fijn dat het poepmiddeltje geholpen heeft bij melissa, zo zielig als ze nog niet kunnen praten.. gelukkig maar dat je het goed in de gaten had en je er werk van gemaakt hebt! Heb je nog last van je arm? Ik zou morgen terugmoeten naar de da, maar was helemaal vergeten dat ik dan ook naar de gyno moet die de bevalling gedaan heeft.. dus even bellen of het later kan, heel stiekem heb ik sinds gisterenmiddag weer het gevoel dat het ietsje minder met jimmy gaat.. niet dat je iets aan hem merkt, maar gewoon omdat hij zo magertjes is.. en ik nog steeds met het eteen achter hem aanloop.. gelukkig eet hij hier en daar wel wat.. niet heel veel, maar goed.. beter dan niks he... smokey, bahmorgen komen jullie alweer naar huis he? nog maar 6 weken he! ben je er helemaal klaar voor nu? ja nijn wanneer ga jij weer spammen? we willen je meisje wel op de voet volgen he!
ik heb zin om nog meer van me af te typen.. heb ik ook al gedaan op mijn mans msn die schrok zich rot toen hij msn aanzette hij gaf me wel helemaal gelijk metde dingen die me iedere keer weer dwarzitten.. mijn man dacht eerder nog heel vaak, och laat ze maar, we mogen blij zijn als ze willen oppassen.. en nu denk ik.. hun mogen ook blij zijn als hun kleinkind bij ze slaapt.. wil niet zeggen dat ik alles maar gewoon voor lief moet nemen.. het blijft wel ons kind.. en hij is er vaak genoeg om regels op te stellen.. zou het niet gewoon een idee zijn om een gesprek met ze aan te gaan en aan te geven van. luister jullie willen oppas opa en oma worden, maar dan vinden wij wel dat er sommige dingen moeten gaan zoals wij ze willen.. het is niet alleen maar hier brengen en wij zijn weg.. wij denken over sommige dingen anders dan jullie, en zo willen we hem ook opvoeden, ook als hij dagen hier is.. jullie blijven natuurlijk opa en oma.. maar het moet wel zo gaan als bij ons thuis.. en streng zijn hoort er nu eenmaal bij als je oppas oma en opa bent.. als jullie dat niet zijn of wille zijn, even goede vrienden, maar zo is zoals wij het zien.. het is niet gewoon laat hem maar hier en we regelen het wel, want dat is wat ik afgelopen weken heel vaak hoorde.. dat ik hem wel hier kon laten, maar ik vind niet dat get zo werkt met een kind.. niet als wij vinden dat we merken dat we over sommige dingen anders denken.. ik denk aan zo'n gesprek.. of is dat iets te?
elegance: ik begrijp je gevoel wat betreft je schoonouders en ouders. Jij en je man willen het gewoon op jullie manier doen en niet op de manier hoe jullie zelf zijn opgevoed. Je kunt zeker tegen ze aangeven wat je wel en niet toelaatbaar vind betreft de opvoeding van Herbie. Maar ik heb wel een maar. Ik geef het even met een voorbeeld. Damian krijgt hier s' morgens absoluut geen koekjes want als ik dat doe wil hij geen fruit, ook s'middags niet. Dus hij krijgt s morgens 1 stuk fruit en daarna wil hij nog z'n knijpfruitzakje. Maar bij mijn moeder weet ik dat hij wel een kaasstengel krijgt of een koekje. Eerst winde ik me daar vreselijk over op, maar mijn man gaf toen aan mij aan, hij is 1 keer in de week een dagje bij oma en daar gaat dat net iets anders als hij dan een keer geen fruit eet is het geen wereldramp. ( dat was in mijn ogen eerst wel) Verder houd ze zich wel aan mijn slaapritme, na de boterham naar bed. Kijk wat je vader deed met wandelen en dan vol in de zon draaien kan gewoon niet, maar bepaalde dingen doen ze gewoon anders. Heb zelf nu de ervaring dat bij oma gewoon iets meer mag en weet je Damian weet dat en probeert het bij niet eens uit. Hij weet nu gewoon bij oma mag dit wel en bij papa en mama niet en andersom. Hier is schoonmoeder wel in beeld, schoonvader heb ik niet. Maar zij is met hele andere dingen bezig dan haar kleinkinderen en als ze er is of wij bij haar dan moet ik echt Yarno aangeven anders pakt ze hem niet eens vast. Was bij Damian ook zo, alleen die kruipt gewoon nu zelf bij oma op schoot. Mijn moeder is heel anders, ik heb zelf een hele moeilijke jeugd gehad, eigenlijk had ik meer de verzorgende functie dan zij. Had ook altijd ruzie met haar en sinds ik het huis uit ben gegaan en zij echt modern is geworden kan ik goed met haar overweg. We zien elkaar ook wel 3 keer per week. Zij bemoeit zich niet met onze opvoeding, als ze hier is dan probeert Damian het welleens uit wat hij wel en niet kan doen en dan steunt mijn moeder wel en zegt dan alleen tegen Damian ' luister naar je moeder of vader'. Het overpakken van de ene arm naar de ander heb ik een hekel aan en gebeurt dus niet. Mijn moeder weet ook dan precies wanneer ze hem kan pakken of niet. Ze heeft het toen uit haar zelf gevraagd wat ze wel en niet mag en dat heb ik tegen haar gezegd. Ze heeft pas laatst voor het eerst de fles mogen geven, ik wilde dit gewoon nog niet uit handen geven en ze heeft ook dan nooit erom gezeurd of gevraagd. Ze wacht gewoon even af. Maar zo gaat het hier, bij jou anders. Je hebt je irritaties naar ze toe en dat wordt eigenlijk bij elk dingentje aangesterkt,terwijl het misschien helemaal niet hoeft. Schrijf eens voor jezelf op wat ze wel en wat ze niet mogen doen en hoe je bepaalde dingen/regels wilt zien. Kijk daar een dag later nog eens na en wees dan eerlijk naar jezelf of dat reeel is en of je dat mag verwachten van een opa en een oma. Als je er eenmaal uit bent samen met je man bespreek het dan met ze. Anders krijg je zo op de tenen lopen relatie en dat gaat je zoon uiteindelijk merken, ze voelen alles haarscherp aan. Betreft het shoppen, ik wist wat ik nodig had en wat ik wilde en ik loop dan ook direct naar de juiste winkel toe, heb een hekel om winkel in en winkel uit te moeten vanwege de prijs of iets. Dus als ik het mooi vind en het past dan neem ik het mee. Heb wel een prijsmax in het hoofd en daar ga ik niet boven. Ga vaak naar lady sting, ( hier megastore) espritt en naar bla bla ( replay broeken) Sokken en ondergoed/rompers haal ik altijd bij de hema, goed spul en blijft gewoon mooi. Dus dat is ook simpel.
goedenmorgen allemaal, Waar is iedereen? Yarno kwam vanochtend om 4 uur al, pfff. Maar na een slokje van 60 cc heeft hij weer heerlijk doorgeslapen tot half acht. Damian is naar school, ze gaan waterspelletjes doen en ik ben met Yarno booschappen gaan doen en gelijk bij babykamerpaleis een nieuwe autostoel voor Damian gehaald, rodi xr black reflaction. Moet zo alleen nog even naar het plein toe om babyvoeding op te halen en een wit sausje voor de bloemkool voor morgenavond. Vanmiddag om half 4 halen we de jongens op en gaan dan bij mijn moeder eten, nog voor haar verjaardag. Als het echt zo lekker weer wordt aankomend weekend dan gaan we ook nog naar het kristalbad lekker zwemmen en zondag hebben ook nog verjaardagen. Pff hoe bijkomen in het weekend?
Ele, ik begrijp je gevoel helemaal. Zoals je uit mijn berichtje op kon maken, loop ik tegen hetzelfde aan. Toen wij afgelopen zondag voor vaderdag bij souders waren, heb ik Esmee alleen vast gehad bij het geven van de fles. Toen Esmee huilde in mannetjes arm, pakte smoeder Esmee uit zijn armen en begon haar te troosten... grrrr. Gister kwam ze even kijken hoe het ging. Esmee lag op bed, dus ze heeft niks gezien. Ik vertelde dat ze veel huilde en toen Esmee net geboren was had ze volgens smoeder last van krampjes en nu had ze gewoon niet genoeg aan de voeding. Ik moest maar gewoon meer geven.... Nee, dat doe ik niet... En mannetje is zo'n goede vader (is hij ook) en dat verteld ze aan iedereen. En ik dan? Ik ben de hele week thuis hoor met Esmee.... Ik laat het wel doorschemeren aan mannetje, maar hij lijkt er minder last van te hebben. Ook over die kleertje heb ik vorige week dus iets gezegd. Dat vond ik lastig, maar om hier een gesprek over aan te gaan, zou ik nog lastiger vinden... Wij voeden Esmee op onze manier op en dat moeten ze maar accepteren... Mijn moeder is dan heel anders. Zij wil Esmee ook vaak zien, maar laat haar lekker in de reiswieg liggen en gaat gewoon even kijken. Zij vroeg ook of ik alles op wilde schrijven qua voeding enz. Vandaag gaat Esmee nl naar mijn ouders. Dus Ele, ik begrijp je helemaal en het is gewoon een heel moeilijke situatie... Hoe gaat het met de andere meiden?? Spam, ik heb nog wat foto's op mijn camera staan die hoop ik er vandaag af te halen en dan zal ik hier weer wat plaatsen. Wanneer, hopelijk vandaag, haha Hieronder een foto van afgelopen maandag. Knap he?