Heb alles even vluchtig gelezen, smokey, die onrust is heel herkenbaar en als je het echt niet uit houdt dan de vk gewoon bellen, daar zijn ze ook voor. Angelsound heb ik ook, kijkshop vond ik ook waardeloos met dat schuimpje erop, nu met gel en heb altijd het hartje kunnen vinden. Marleen: je kraamhulp weg, tjee wat gaat dat snel. Wat lief van je man en Jens. Je mag ook trots zijn, want je hebt een hele prestatie neergezet, zwanger zijn en bevallen is niet zo eenvoudig als sommige denken. Nijn: oh wat lijkt mij die kleuters vermoeiend, constant er achteraan, groep 7 en 8 kunnen al zoveel zelfstandig en kun je ook vaker gaan zitten. Nog 10 weken, oh heerlijk. Zelf heb ik 16 maart verlof. Neem 6 weken van te voren, 10 daarna en dan neem ik nog 4 weken vakantieuren op.Begin dus na de zomer ook weer met werken van 20 uur. Butterfly: hoe is het verder met jou? Elegance: ben benieud naar de boxkleed en gordijnen en helemaal naar het kamertje. Hoe gaat het verder met die steken, is het al weg? Mijn bevalling heeft vanaf de eerste wee tot damian geboren werd precies 10 uur geduurd. Ben s'middags begonnen om 13:15 uur begonnen met weeen om de 10 min. Om 16:00 uur was de vk er en ik had 4 cm ontsluiting. 18:00 uur kwam ze terug toen had ik 9 cm ontsluiting. Vliezen heeft ze gebroken en toen bleek het vruchtwater groen te zijn, maconiumhoudend ( poep kindje) inmiddels was het half 7 en moest naar het ziekenhuis toe. In de auto nog weeen en op de verloskamer waren de weeen helemaal weg. Toen ben ik in bad geweest en pas om 22:00 uur kwamen de weeen weer op gang, toen hebben ze nog het laatste randje weggepoetst en toen had ik 10 cm en na een uur en een kwartier persen is Damian geboren. Ben niet uitgescheurd, zelfs geen haarscheurtje was nog helemaal gaaf van onderen zeg maar. Knie gaat echt een stuk beter, kan er al op staan weer en de zwelling is echt al veel minder. Ben het nu ook zat, wil gewoon kunnen lopen en bewegen. Lekker thuisgewerkt, was zo druk ermee dat ik niet eens tussendoor heb gekeken op de forum. Erg he.
Hoi, Nijn: het is zo vreemd om zelf aan de andere kant te staan! Heel bijzonder om het de kraamzorg als moeder mee te maken! Moet ook zeggen dat ik zoveel weet maar als het om je eigen kind gaat ik soms zelfs nog onzeker ben zo stom want weet zelf precies wat ik zou moeten doen enz. MAar als het je eigen kind betreft is het toch anders haha Sollicitatie: ik heb tel gesprek gehad en dat was erg positief! Ik ga in feb als ik weer helemaal in orde ben op gesprek heb nu voor 99% al de baan dus ben happy! Maar was al aangenomen bij 2 kraamzorginstellingen hier in de buurt dus heb zowiezo een baan vanaf half april dus dat is lekker. Daarnaast heb ik afgelopen week definitief ontslag genomen bij mijn werkgever! Dus ik ben nu ook werkeloos haha Jens drinkt al heel de dag om de 4 uur de fles dus dat is wel lekker. Nu hopen dat hij het vanacht ook zo doet als afgelopen nacht met 1 nachtvoeding want dat is wel heel erg luxe! Morgen voor de 1e dag alleen zonder kraamzorg en jeroen heeft morgen een cursusdag dus ben echt alleen morgen. Mijn moeder komt wel gezellig langs maar toch vind het wel spannend maar komt goed want Jens doet het prima! En ik voel me super lekker.
hoi, Marleen wat goed dat Jens al om de 4 uur komt, helemaal in ritme. Heerlijk zeg. Hoop dat je weer een goede nacht hebt gehad. Heb heerlijk geslapen, lagen er om 23:00 uur in en werd 07:45 uur wakker door Damian. Hij lag er om 20:00 uur in. Als hij bij oma is geweest mag hij altijd van ons een half uurtje langer opblijven omdat we hem zo gemist hebben en hebben we ook nog even tijd met hem om te spelen. Knie gaat ook goed, vocht is bijna weg en de pijn is er nog iets, voornamelijk bij het trap oplopen.Denk dat de spieren een flinke rek hebben gehad maar dat er geen scheurtje in zit. Na het weekend moet ik even terugkomen om het voor de zekerheid te laten controleren. Als het vandaag goed gaat, ga ik morgenochtend ook gewoon naar het werk toe. Hebben nu besloten dat ik tot het verlof nog 12 uur per week ga werken, gewoon om iets rustiger aan te doen. Krijg morgen ook gesprek met Arbo arts zodat deze mij gedeeltelijk in de ziektewet kan verklaren voor de uwv. Heb veel harde buiken en volgens de vk is het beter om iets gas terug te nemen. Ook omdat ik ook nog de zorg heb over Damian. Had wel even een slik moment, want ik geniet echt van mijn werk, even iemand anders zijn dan mama, het laadt me namelijk helemaal op om weer lekker met Damian bezig te zijn. Ga even een lijstje maken voor de boodschappen, aankomende zaterdagavond vier ik nog mijn verjaardag voor familie en vrienden, heb besloten dat ik dit keer zelf geen taarten ga bakken, maar naar de multivlaai ga.
Een hele goedenmorgen meiden! Marleen, je zult zien dat je het wel lekker vind om alleen te zijn met Jens, al zal het eerst wel wennen zijn. De eerste dag alleen met mijn 2 meiden vond ik heel erg emotioneel...... Samantha: dat is dan wel even slikken idd!Maar het is beter voor jou en de baby.......en voor damian is het ook heerlijk als mama vaker thuis is. Doe het lekker rustig aan meid. Ele: Jij mocht naar het zh huis toch vandaag? Heel veel succes. Hoe voel je je voor de rest, een beetje een goede nachtrust gehad? Nijn: groep 1 en 2............is toch ook wel weer gezellig met die kleintjes?Die kunnen zo lekker kletsen. Voel je je voor de rest ook goed? Smokey: Wanneer mocht jij ook alweer op controle? Had je trouwens nog gebeld naar de gyn? Gaat het nu weer wat beter met je? Cyber: Hoe gaat het met jou? Met hondje ook alles goed? Mannetje heeft weer 2 nachten, de 1e zit er alweer op. Hier zijn de wegen heel erg slecht begaanbaar, het is net een ijsbaan.Het is toch verschrikkelijk dat zout-tekort? Doordat Melissa best wel veel spuugt en moeilijk boertjes laat zijn we op advies van het CB begonnen met Infacol en Nutriton. Eerst met 2 schepjes Nutriton begonnen, maar toen spuugde ze nog, dus zit nu op 4 schepjes en dat gaat tot nu toe goed. Boertjes gaan nog niet echt beter, maar goed ik moet dat ook even de tijd gunnen met die infacol. Moet wel zeggen dat ze echt giga gepoept heeft......hahaha. Het zat tot de rug en buik omhoog en net zo dun, dus dat was alles verschonen en dat terwijl ik 5 minuten daarvoor Esther al helemaal had verschoond want die was doorgelekt, dus ook alles heel erg nat! Marleen: weet jij welke speen er word gebruikt als je Nutriton gebruikt?Ik heb een difrax s-fles.Met 2 schepjes kon de s-speen nog wel, maar met 4 doe ik de m-speen. Vandaag niet zoveel op de planning staan, moet nog wel boodschappen doen, maar zie het niet zo zitten met dit weer.
jeetje samantha dat lijkt me ook schrikken als het vruchtwater groen is... was je er zelf niet van geschrokken? wel fijn dat het zo weinig pijn deed toen.. buiten het vruchtwater klinkt je bevalling wel heel relaxed, in iedergeval zo kom je over.. lijkt me zo fijn om zo'n herinnering aan je bevalling te hebben.. gek he dat we bijna al aan de beurt zijn gelukkig gaat het met je knie weer wat beter en volgens mij ben je ook iemand die niet kan stilzitten he? 12 uur werken, ik wist niet dat jij zoveel last van harde buiken had, sorry als ik erover heen gelezen heb.. hopelijk heb je het dan wel iets rustiger voor we het weten is het al maart marleen, lijkt mij ook gek als iemand in jou huis het werk komt doen wat jij meestal doet en idd voor je eigen kindje wil je het allerbeste en ga je jezelf toch weer andere vragen stellen.. geniet van vandaag nog, nog even laten verwennen lijkt me zooooo spannend he dat idee, dat zei ik ook al tegen marianne toen ze voor het eerst alleen was.. pff.. ik zou ook met een hint mijn (schoon)moeder vragen om "gezelig" langs te komen hahahaha vanavond eindelijk weer yoga na 3 weken.. heb er zin in! vanmiddag ook naar het zh voor die kweek.. pff.. alleen al omdat het een mannelijke gyn is vind ik het eenbeetje bleh :S probeer me maar voro te houden dat hij al genoeg mutsen gezien heeft in zijn carriere :S ik ga zo even een foto maken van het kleed
ik had je net gemist marianne bah die dames van jou, kunnen het goed in hun luiers dat zou te kort is ook belachelijk, het zijn niet eens de winters die ze vroeger hadden en nederland ligt helemaal op zijn kop.. is het niet de ns zijn het de wegen die gaten hebben of het zout te kort.. we zijn best een zielig land als je het zo bekijkt vind ik.. zolang we in het middenlopen gaat het goed maar als we even naar de zij kijken is nederland een grote chaos.. maar dat zal wel aan mij liggen hoe gaat het nu eigenlijk met je marianne, nog erg moe? heb je al bloed laten prikken trouwens?
hoi, elegance, nee was niet echt geschrokken, meer balen dat je dan nog naar het ziekenhuis moet als je al zover bent en dan stoppen de weeen er ook nog eens mee. De weeen waren af en toe best scherp, maar onder de douche staan hielp erg goed,als ik weer zo'n bevalling krijg dan teken ik ervoor. Alleen het stukje met het afscheuren van de navelstreng doen we dit keer niet, nu mag mijn man gewoon knippen. Overigens wil hij heel graag de baby aanpakken als het hoofdje geboren is en op mijn buik leggen. Dit is echt zijn wens, vk vind het goed als alles goed gaat. Na mijn miskraam heb ik ook een eendenbekonderzoek gehad, is niet heel prettig maar als je goed ontspant dan wil het wel. JA zo'n dokter heeft genoeg onderkantjes gezien. Die kijkt er heel anders tegenaan dan dat wij denken voelen. Butterfly, dus de spuitluiers beginnen alweer, hahah. Vies he, maar ja zo'n kleintje kan er niets tegen doen.
hey meiden zo even bij gelezen. marleen gz met je baan fijn dat je in iedergeval wat zekerheid hebt. butterfly wat naar dat ze zo veel spuugd:S is geen pretje :S ikh oop dat die nieuwe voeding wat aanslaat ele hoe was je yoga??? samantha goed dat je minder gaat werken. goed naar je zelf luisteren zegt de expeer hier zelf haha nee hoor. pas maar goed op jezelf. hoe is het met je knie?? nijntje en smokey hoe is het met jullie?? hier alles goed ben vandaag naar therapie geweest voor intake gesprek dit ging goed. gelukkig word ik niet zo zwaar depriesief ingeschat dat ik aan med moet maar ze vinden het positief dat ik hulp heb gezocht. wel maak ik me zorgen..ben nog steeds niet ongi:S en heb vandaag pijn in de buik alsof het weer een band is als toen ik zwanger was :S ik kan me niet voorstellen dat het zo zou kunnen zijn :S we hebben bijna niets gedaan van de stress. heb al met mn man gepraat hij wil het houden als het zo is. zelf zou ik het liever niet houden.. ik weet dat het dubbel is . want wil het wel graag maar in deze staat wil ik het niet. ikw il mn kind kunnen geven wat het nodig is en we hebben nog steeds geld zorgen . dan is het toch beter om te wachten??? mn schoonouders kan ik niet terrecht want weet dat hun geloof het afkeurd. naja misschien maak ik het groter dan het is. moet ik eerst maar even afwachten tot snel weer xx cyber
ik kan daar echt niet op reageren cyber... ik vind het heel rot voor je dat je een mk hebt gehad.. heel vervelend voor je dat je daarna zelfmoordneigingen hebt gehad.. heel goed van je dat je hulp hebt gezocht... maar nu ga je voor mij echt te ver... als je aandacht zoekt voor wat dan ook zit je op dit forum goed.. maar abosluut niet in dit topic.. jij bent in zo'n andere fase in je leven dan dat wij zijn, je zit nog zo met jezelf in de knoop.. en sorry dat ik voor anderen praat.. maar 3 weken geleden ben je kapot van een mk en nu denk je erover als je zwanger zou zijn om het af te breken.. op mij komt dit alleen over alsof je zo hard om aandacht schreeuwt en dat dit echt niet de manier is die ik respecteer.. ik wens je heel veel succes, ik zal iig vanaf nu niet meer op je reageren...
meiden, in het zh was het goed er is geen kweek gemaakt.. weet niet waarom niet eigenlijk.. hij heeft wel aan mijn buik gevoeld en hartje geluisterd.. hij vroeg of ik een stresskip was ivm de vele afspraken in het begin van de zwangerschap nou ja stresskip kan ik niet ontkennen ik heb het ook beetje over me heen laten komen, was denk ik erg nervues ivm met die kweek en voor ik het wist stond ik dus ook weer buiten.. wel een vriendelijke man, maar toch anders als mijn eigen gyno.. ik probeerde ook uit te leggen dat ik niet uit mezelf naar de gyno belde maar ik naar de ha had gebeld ivm die steken en mogelijke blaasontsteking.. maar geloof dat dat verhaal er niet echt bij inging nu moet ik me snel klaarmaken zometeen zwyoga heb er zin in!!! wrs tot morgen allemaal!
ele hoe durf je zoiets te zeggen je denkt dat ik om aandacht vraag .. hoe durf je zo stempel op mij te zetten ik zet mijn gedachtes op het forum en weet niet eens of het zo is. alles wat ik heb gezegd is werkelijkheid. maar blijkbaar heb je me al veroordeeld nog nooit heb ik dingen verzonnen en allemaal niet om aandacht. ik ben blij voor jullie allemaal als je werkelijkheid kende wist je dat het zo was. als jullie dat allemaal zo vinden als ele . dan ga ik wel weg. jullie hebben mij geholpen en de mk was echt.. het is echt gebeurd. en dat ik nu zwanger ben weeti k niet... maar ikw il het kindje alles kunnen geven en niet een depr moeder die er niet voor kan zorgen. daarom was het dubbel omdat ik nu niet voormezelf of voor andere kan zorgen. echt ele wat laat jij je kenne.
Zo ben ik weer. Ik heb genoten van vandaag! Heerlijk zo alleen met Jens thuis. Hij is dan ook zo tevreden! Vanmorgen ben ik lekker samen met mijn moeder en Jens naar het dorp geweest en lekker even gewinkeld. Heerlijk er even uit. Vanmiddag heb ik voor Jens eenn fotoboek gemaakt van de eerste week.Heb hem nu besteld en ben benieuwd als hij binnen is. Jens had gisteren overdag om de 4 uur voeding maar vanacht wilde hij weer om de 3 uur. En vandaag oevrdag weer netjes om de 4 uur. Ben dus benieuwd voor de nacht. Maar goed hij word wakker voor de fles je geeft hem en hij slaapt weer lekker verder. Dus zo erg is het niet om daarvoor uit je bed te komen. Helemaal niet nu hij na de fles elke keer van die stuiptrekkingen krijgt dat hij lacht! Zo mooi om te zien. Dat is echt genieten. Cyber: dank je voro de felicitaties van de baan! Ele: fijn dat alles goed was in het ziekenhuis! Marianne: leuke foto's zag ik weer voorbij komen! Nijn en smokey hoe gaat het met jullie? Anouk: hoe ervaar je het herstel van de ks? En met de kleine ook alles goed? Yaraah: heb ik al even gemist hier of niet?
Hoi meiden, Nog één dagje!!! Cyber, sorry, maar ik ben het wel met Ele eens. Een mk is heel erg en ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar om in dit topic te beginnen over het weghalen van een eventueel kindje. Dat vind ik niet helemaal geplaatst.... Heel veel sterkte met de lange weg die je nog te gaan hebt!! Marleen, wat een lief mannetje!! En fijn dat hij al zo regelmatig komt!! En ook super dat de eerste dag helemaal alleen zo goed ging!! Ele, jou heb ik al lang gesproken op msn. Veel plezier bij zw yoga!! Smokey, hoe gaat het met jou? Heel veel succes morgen bij de gyn!! En met jou Marianne?? Anouk, al een beetje gewend aan het leventje als mama?? All, de fysio heeft mn rug wat gemasseerd. Ben benieuwd wat de reactie er op zal zijn. Verder nog één dagje werken en dan lekker vakantie!!! En weer lekker veel zp-en!! Fijne avond! Liefs, Nijn
cyber: ik sluit me helemaal aan bij ele, mijn haren gingen rechtopstaan toen je het had over het eventueel afbreken van de zw.schap.Dan ben je hier echt niet op je plaats, sorry. Ele: wat fijn dat alles goed was. Heel veel plezier met zw.yoga. Marleen: leuke foto's weer. Waar bestel jij je fotoboeken als ik vragen mag? Nijn: Nog 1 dagje werken............... Melissa heeft ondanks de nutriton heel erg gespuugd vanmiddag in haar bedje.Echt alles zat eronder, zelfs de hele zijkant van haar gezicht en haren. zo zielig he? En ze huilde geeneens in bed, ze lag alleen maar wakker te kijken in haar bed. Marleen, herken je dat dat de nutriton niet helpt? Ik doe er nu 4 schepjes in en soms 5. Ik zal ook nog nieuwe foto's plaatsen,maar moet ze nog eerst even op de pc zetten, weet niet of ik er nu nog aan toe kom, maar anders morgen.
hoi meiden, Cyber: heb je verhaal even geschreven, kan het zijn dat je nog niet ongesteld bent geworden doordat je op dit moment veel stress hebt. Is niet niks waar je in zit, geldzorgen, emotioneel etc Zelf ben ik geen voorstander van een arbortus als je eventueel zwanger bent. Misschien kun je een zw test doen. Ook kan je cyclus na een miskraam overhoop liggen, zelf was ik na de curretage pas 8 weken later ongesteld. Elegance: je hebt nu dus niets op kweek hoeven te zetten, de gyn zag niets. Zou die steken dan toch al een beetje voor het indalen zijn geweest. Nou gelukkig heeft hij niets ongewoons gezien. Maar als je het niet vertrouwt gewoon weer aan de bel trekken hoor, want jij bent de gene die het voelt en niet de dokter. Veel plezier bij yogales! Marleen: hoe voelde het, om achter die wandelwagen zo te staan. Had je niet de neiging om iedereen je baby te laten zien. hihi. Zo trots gevoel geeft het. Dat Jens vanacht om de 3 uur kwam vind ik echt ook heel netjes. Komt vanzelf wel die 4 uur. Oh wat een schatje is het ook, ik wil ook weer. Butterfly: kan het zijn dat melissa een reflux heeft? Dan spugen ze toch heel veel? Als je het niet vertrouwt gewoon cb bellen. Lijkt me ook vervelend voor melissa zelf, is ze verder niet huilerig erdoor? Smokey: hoe is het met jou? Bijna morgen, nog even volhouden. Alvast succes morgen. Nijn; Hoe niet dat je al teveel napijn krijgt van de massage. Nog 1 dag, lekker hoor. Hier gaat het verder goed, heb alle boodschappen in huis, zaterdagmorgen alleen nog taart in huis halen. Buurman kwam net het kraampakket brengen, deze hadden ze vanmiddag geprobeerd af te leveren, maar ja niemand thuis. 24 februari hebben we de eerste les van de zw cursus '' Samen bevallen''. Deze hebben we ook gedaan toen we zwanger waren van Damian, nu hebben we gekozen voor herhalingscursus, zo leer je ook weer andere zwangere vrouwen kennen. Oud de oude groep hebben we een hele hechte vriendschap opgebouwd, hebben er 5 stellen als vrienden bij.
Jaaa daar ben ik weer de yoga was weer fun, leuk als er de hele avond gesproken wordt over "het kindje in je buik" geeft echt een goed gevoel om er zo mee bezig te zijn nisa dank je wel! hoe is het met jou meid? over 5 dagen heb je een echo zie ik.. kun je toch een beetje relaxen of ben je erg gespannend? mijn duimen gaan overuren voor je draaien! marianne wat fijn dat hij zo tevreden is, lijkt me echt een stuk makkelijker als een huilbaby.. hopelijk gaat hij weer naar het ritme van de 4 uur kun jij ook een beetje je rust nemen.. hoe gaat het overigens met jouzelf? merk je nog veel van de kraamtranen en hormonen? en je bekken? en tja de foto's zijn weer om te smelten! leuk dat we nu ook een jongensbeebje hebben om bij te zwijmelen gaat snel he alweer een weekje oud! morgen nog leuke dingen op de planning? marianne en nijn bedankt voor het begrip ten opzichte van cyber.. het schoot mij even echt het verkeerde keelgat in.. gelukkig zien jullie het ook zo maar nu genoeg daarover marianne, ik heb er totaal geen verstand van, maar kan dat ook niet liggen aan de reflux ofzoiets? ik las bij de sept mama's vaker dat ze dan het bedje dan bij het hoofdje hoger moesten zetten zodat het drinken beter kon zakken.. maar goed wat weet ik er nou van ik hoop echt dat je snel een oplossing vind want dit is echt niet fijn.. extra dikke knuffel voor je meisje nu zie ik ook dat samantha het ook al over reflux heeft misschien idd eens goed navragen? en joehoe kijk weer uit naar nieuwe spam van je! nijn idd wij hebben elkaar al uitgebreid op msn gesproken! succes morgen met de laatste werkdag! samantha de gyn had het idd ook al over indalen.. ik schrok er best van.. het klonk opeens zo definitief.. al zo ver in de zwangerschap.. moest er weer even van slikken lijkt me een hele leuke cursus die jullie gaan doen,zijn daar ook oefeningen etc bij? of veel utileg? jaaa smokey, bijna morgen!!!!! joehoe lalalala *ele gaat morgen een dansje doen voor minismokey* (ook al ziet dat dansje er niet uit, ik ga het doen!) heel veel succes, morgenavond kun je weer gerust ademhalen! en ben je eindelijk die stomme 12 weken voorbij!!!!! ok het genieten zal vast nog wel even duren voor je echt alles los kan laten, maar het begin is al echt ver ver achter je dan!!! en kun je ook op naar de 20 weken!! willen jullie ook nog voor die tijd een pretecho? hoelaat ben je morgen aan de beurt? nogmaals succes en ook draaien mijn duimen overuren voor jou! ps vergeet niet te genieten van minismokey he, door alle spanningen! sow genoeg getypt nu ben ik hells kitchen kijken.. en jullie er niet aan herinneren dat ik vergeten ben het boxkleed te fotograferen.. oeps i just did.. ok ok morgen! truste!
hoi haha elegance hebben we last van zwangerschapsdementie? Morgen ga jij als eerste die foto maken. Die cursus vonden wij heel leuk, het duurt twee uur en dan doe je het eerste uur, praten, uitleg, video, voorbeelden van bv hoe een baarkruk eruit ziet etc. Tweede uur, ontspanningsoefeningen, massagetechnieken, houding etc. Doordat je deze cursus met je partner samen doet, wordt hij zich ook er goed bewust van dat je echt samen zwanger bent. We hadden toen geleerd als je wit uitslaat bij de vagina tijdens het persen, dat je dan moet gaan zuchten. Mijn man zei half weg nu stoppen met persen, zuchten je wordt wit. Arts-assistent vond het geweldig dat hij dat zag en ik ben gelijk gaan zuchten. Als je wit uitslaat dan zit je tegen scheuren aan, was ons uitgelegd. Ook tijdens de weeen heeft Harry met mij de oefeningen gedaan onder de douche als op bed en dat gaf mij zoveel energie en de rust om de bevalling gewoon te ondergaan en was daardoor heel ontspannen. Weet niet of het nou kwam door de cursus maar ik ben zonder kleerscheuren de bevalling doorgekomen. Weer een heel verhaal geworden. Nou ik ga lekker douchen met mannetje en gaan lekker het bed in. Hier mijn nieuwe buikfoto van gisteren met 28 wk