Ben dr nog net even gedouched, vind zo moeilijk om de weeen te timenen zijn dit wel weeen doet wel zeer maar ga nog niet half dood zeg maar.Zo even zh bellen wat ze te vertellen hebben.
nou meiden, Hier een lekker dagje voor mijzelf, zal de deur bijna niet uit durven omdat ik niets wil missen van smokey, hhahaha. Yarno moest ik vanmorgen wakker maken, zo lief is dat dan he. ( ja smokey, dit ga jij nu ook echt megasnel meemaken) rekken en strekken. Zoals jullie weten kan meneer alle kanten oprollen, dus ontkom aan het buikslapen niet meer. Hij rolt zichzelf gewoon om. Dan tegen de ochtend draait hij zich weer naar de rug. Ook met slaapzak. Damian is gistermiddag om half 4 wakker geworden, heeft dus 3,5 uur geslapen. Verjaardag was erg gezellig, was tegen half 12 thuis. Nijntje wat ga je goed met tennis. Ken de termen niet. Mijn man zit ook op tennis en speelt enkel en dubbel. Hij heeft in september twee toernooien voor alle beide. Verder speelt hij elke maandag en woensdagavond. Hij schijnt ook een talentje te zijn, want hij speelt nog maar 1 jaar tennis en wordt door de hogere telkens gevraagt om met hen mee te spelen. Ben dus echt wel trots op mijn man. hahah. Verder tennist Denzel hier ook 1 keer per twee weken op de zaterdag en zondag mag hij vrij tennissen. Dus samen met zijn papa. Hij heeft nog niet zo goed de backhand onder controle, zeg ik dat goed. Balgevoel is ook nog wel lastig, maar hij krijgt dan anderhalf uur priveles en het gaat elke keer een stukje beter. Hij gaat in het voorjaar meedoen met een toernooi. Marianne hoe is het bij jullie? Alles weer goed met de meiden? Hoe gaat het met het bloeden? Overige meiden hoe is het met jullie?
smokey: de eerste ween vond ik ook nooit pijnlijk. Meer een buippijnkramp gevoel. Als ze straks om de 2 a 3 min komen zijn ze vaak krachtiger. Zelf vond ik weeen niet om iets naar huis te schrijven maar ook niet het gevoel van ik ga dood. Probeer wat ademhalingsoefeningen te doen als je een wee hebt. Zet op meis en onthou straks ben je eventuele pijn echt vergeten als ze op je borst ligt. Je doet het allemaal voor een goed doel. Is je man al wakker en hoe is hij eronder?
Ok dank je, probeer te klokken maar ene x om de 4 min dan weer 8 volgens mijn weet ook niet goed. Ik hou je op de hoogte via sms als het lukt allemaal mannetje is druk heel druk en aan het opruimen etc haha adrenaline denk ik ofzo. Ik zelf ben behoorlijk rustig, nu nog wel haha
Ben heel benieuwd wat ze in het zh zeggen smokey. Sam: Zo dan heeft damian echt lang geslapen zeg! Leuk he om te zien dat ze dan wakker worden. Esther hoef je hier niet wakker te maken smiddags, want dan heeft ze een enorm slecht humeur. Wat is Melissa goed gegroeid he? Ze vroeg gister ook of ik het weleens zwaar vond om 2 kindjes op te voeden, dus ik zei ja, omdat het best wel zwaar is soms. Maar moest mijn tranen echt bedwingen zeg! Vind het soms echt best zwaar, vooral als ze beiden wat ziekjes zijn en esther ook nog eens in een peuterpubertijd zit lijkt het wel.Gister heeft ze ook voor eerst op de gang gestaan, ze is altijd zo moelijk met eten.Gelukkig was Bobbie er wel. Alleen vind ik het soms best even moeilijk, lang niet altijd hoor, maar wel met vlagen. Vooral als je zelf even niet lekker in je vel zit.Ben dan zo moe en kan echt niets hebben, zit dan zo tegen plafond aan als er iets niet gaat zoals het moet. Sorry voor mijn geklaag, vaak houd ik het voor me, maar zit in 1 keer dit allemaal te schrijven, zonder dat ik er echt erg in heb.
Smokey: Hoop dat er snel regelmatige weeen komen, dan schiet het écht op. Straks word kleine geboren op verjaardag van ele's mannetje. Ele: Gefeliciteerd met je mannetje. Hoe gaat het nu met jezelf?Nog steeds koorts? Hoe gaat het met herbie?Koortsvrij?
Marianne: je klaagt niet. Dat noemen we gewoon van ons afpraten. Maar het is ook niet makkelijk. Die peuterpubertijd is verschrikkelijk, kan je helaas de hand schudden. Maar ze heeft de leeftijd ervoor, hier is het al een stuk rustigere dan toen hij 2,5 was. Het opvliegen naar het plafond, liet ik mij ook welleens gebeuren. Maar werkelijk waar daarna voelde ik mij zo ellendig schuldig. Het kind heeft het zelf ook moeilijk met zichzelf ( ontdekking en dan ook nog leren luisteren) Nu heb ik een bord met 3 kruisen. Heb Damian uitgelegd dat bij 3 keer een kruis dat hij dan op zijn strafplek zit. Op een stoeltje in de bijkeuken. Daar blijft hij het aantal min zitten naar zijn leeftijd. Daarna moet hij vertellen wat hij heeft gedaan en of dat mag. Antwoord was in het begin ja dat mag, inmiddels weet hij nu echt wel of het mag of niet. Maar ik laat het hem wel vertellen wat hij volgens zijn versie heeft gedaan.( bewustwording) Daarna zegt hij sorry en geeft dan een knuffel of kus. Moet zeggen dat hij hooguit 1 a 2 keer per week op de strafplek zit. Verder geef ik hem iets meer vrijheid om het te ontdekken. Hij pakt nu zelf zijn jas en schoenen. Hij wil nu zelf zijn jas leren dichtdoen. Paar keer voorgedaan en hij is mooi zoet met het proberen Het is en blijft een leeftijd van '' ik ben twee en ik zeg en doe nee''.
Smokeÿ: spannend meid!! Ik hoop dat het doorzet en dat je vandaag of morgen eindelijk jullie ukkie vast kan houden! Ik vond weeen ook niet echt pijn doen. Had zoiets van dit is zeer goed vol te houden. Pas bij de persweeen (zonder dat ik mocht persen) vond ik het niet meer vol te houden maar de 'gewone'weeen vond ik heel goed te doen voelde ze wel maar kon gewoon nog alles doen in huis enzo. Bij mij was het ook 1 nacht heel onregelmatig dan om de 3 dan om de 10 minuten en dan 1 uur niets en dan begon het weer dus wie weet wel een heel goed voorteken!! Zet hem op meid! Hier gaan we zo rond 11 uur naar zeeland eerst voor mijn werk daarna rijden we door naar het vakantiehuisje van mijn oom daar is mijn oom en vader aan het klussen dus gaan we daar even op de koffie! Dus dames als er nieuws is van smokey hoor ik het graag via de sms!!! Ele: gefeliciteerd met je mannetje! Butterfly: kan me wel indenken dat het soms zwaar is met 2 meiden maar ook heel leuk lijkt me! Kan hier niet wachten tot ik weer zwanger ben en Jens een brusje krijgt! Hoe gaat het met de rest van de meiden? Anouk: gaat alles goed we hebben je al zo lang niet gezien?
De ween komen vanzelf regelmatig. Dat kan nog even duren maar kan ook zo ineens zijn. Eerste bevalling heb ik er precies 10 uur vanaf de eerste wee tot eind over gedaan. hahah ik verwacht ook echt niet dat je met je mobiel in de hand gaat bevallen. Maar we willen geen weken wachten op haar naam en de eerste spam,
smokey: haha lees nu pas de vorige blz en zie dat je vliezen zijn gebroken! dat kan niet missen dan he succes meid zet hem op!
O, zo spannend van Smokey.... Mannetje helemaal hyper, heel veel succes vandaag! Heb je het zh al gebeld? Sam, ik ben ook vorig jaar pas begonnen met tennissen en heb er dus een half jaar uitgelegen. Eigenlijk tennis ik nu dus nog niet eens een jaar, haha Het gaat idd wel lekker... En Denzel ook aan het tennissen, het is ook echt ene leuke sport. Balgevoel geen idee of ik dat heb, inzicht wel. Dat komt omdat ik 10 jaar gevoetbald heb.... Marleen, veel plezier in Zeeland!! Lekker werk en prive combineren, terwijl je dat altijd gescheiden moet houden, haha Ik zal je wel smssen, als er nieuws is van Smokey. Ik zit waarschijnlijk toch veel achter de computer, omdat ik ga beginnen met het volgende fotoboek van Esmee. Het is zo'n slecht weer... Sam, volgens mij ga jij super goed om met de opvoeding van de jongens. Super hoor. Zo duidelijk en je omschrijft het zo goed.
Zh net gebeld en we moeten daar om 2 uur zijn, ze willen dan alles even nakijken voelen aan buik hartje luisteren etc. Mocht er dan nog steeds geen regelmatige weeen zijn dan gewoon weer naar huis 24 uur afwachten en anders wordt ze met 24 uur gehaald. Spannend allemaal joehoe
Heel spannend allemaal Smokey!! Hopelijk gata het zo doorzetten en hoeven jullie straks niet meer terug naar huis!! Bijna allemaal mama!!!!
Smokey: Echt spannend nu zeg!Echt de aller, aller, allerlaatste loodjes! Hoop ook dat je daar mag blijven vanmiddag! Sam: Tot hoelang zal deze periode duren?Ze is nu 2 jaar en 4 maanden. marleen: Hoop dat je weer snel zwanger bent, en natuurlijk is een brusje voor jens hartstikke leuk, maar het is ook zwaar hoor. Natuurlijk overheersen de mooie en leuke momenten, maar soms zit alles even tegen.
Nijntje: bij jullie regent het dus ook. Ga ook zo weer foto's plakken. Yarno's album heb ik af. Hij heeft nu twee dikke albums vol. Damians album heb ik zondagavond helemaal af gekregen. Hij heeft nu 4 albums en 1 digitaal album. Zat me zo te bedenken, als ik zo doorga dat hij straks 18 a 20 boeken meekrijgt als hij de deur uitgaat. haha Nu maak je overal nog foto's. Eerste lachje. Eerstje hapje etc Opvoeding betreft, tja dat komt denk ik omdat we een hele duidelijke lijn hebben betreft Joel. Dan doe je het automatisch ook naar de andere. Daarbij denk ik wel met vallen en opstaan leren ze het met wat grenzen van de papa en mama. Maar ben wel consequent met de huisregels.
Marianne: Bij Damian heeft het echte baldaldige en zichzelf dwarszitten geduurd tot 2 jaar en 9 maanden. Nu af en toe nog wel hoor, maar zovele malen minder dan toen. Maar ik weet niet of er nog verschil zit tussen jongens en meisjes. Bij een vriendin zie ik vooral dat die aan het bijten en slaan, haren trekken is. Pff ben ik even blij dat het hier niet gebeurt al denk ik af en toe, waar is de mama en papa van de kleine meid. Meiden schijnen vaak wat meer katterig te zijn. Wat toen hier goed hielp is dus gaan naar de peuteropvang. Heb je Esther aangemeld voor de peuterspeelzaal? Trouwens had ik jullie al verteld dat Harry en ik op dansles gaan? We kunnen het allebei alleen we doen alle dansen behalve de fox strot anders. Dus we gaan het nu leren op één en dezelfde manier. Daarbij gaat Damian straks in september ook op dansen. Kiddy dance van 3 tot 4 jaar en vanaf 4 jaar is het puppy dance. Dan leren ze swingen op muziek. Dus lekker bewegen. Dat is 1 keer per week een half uur lang.
Sam: Dan heb ik nog een klein half jaar voor de boeg! Ze is idd aan bijten, heb al een korst op mijn buik zitten, daar beet ze me laatst.Ook beet ze me in mijn borst.En kan je zeggen doet echt wel zeer zeg! Daarbij slaat ze ook weleens en zegt ze mama stout, al was het gister mama is lief! Ze slaat Melissa ook weleens, niet hard en Melissa doet er niets op, maar het mag dus niet van ons. Eten in de avond is ook een drama, maar dat is het al een hele tijd. Tuurlijk is ze niet de hele dag zo, ze is ook vaak erg lief en komt bij je zitten. Maar als ze zo vervelend is en je er melissa er ook nog eens bij hebt is het soms erg zwaar. Wat leuk dat jullie op dansles gaan!!! En Damian ook........wat schattig zeg!
ja drama met eten kennen wij hier ook. Wij laten hem nu met behulp van ons opscheppen. Is natuurlijk leuk en uitdagend. Hij is dol op vlees en wij houden zijn stukje vlees apart. Hij krijgt eerst 1 stukje vlees, dan smaakt het naar meer. hihih Dan moet hij twee happen eten en krijgt dan pas weer een stukje vlees. Nu eet hij zijn bordje leeg. We geven tussen alle happen door totaal een halfje van het totale vlees wat voor hem is. De andere helft krijgt hij nadat het eten op is. Dit werkt heel goed voor hem. Verder werkte wij met een beloningsysteem voor het eten. Een sticker voor elke keer zijn warme maaltijd op hebben. Na 5 stickers kreeg hij een cadeautje. ( een kleine autootje, pakje stoepkrijt) echt van hooguit 1,50. Ik pakte een papier en tekende dan 5 hokjes op het vel en daar plakte we ze in. Dus als hij een sticker had geplakt en telde we de nog over gebleven vakjes. ( leerde hij gelijk tellen) en dan heel enthousiast bij een volle vel een cadeautje. Nu hoeft het niet meer omdat de nieuwe methode van zelf opscheppen heel goed werkt. Maar daar is Esther misschien nog iets te jong voor, maar proberen kan je altijd.
Lekker onder de warme douche staan of zitten ( plastic stoel) Op de tenen gaan tegen drukken, hielp hier goed.