Hallo! weer lekker veel gekletst zeg! wat fijn smokey dat maud zo goed gaat! wel jammer dat jij zoveel last hebt, dat kan behoorlijk pijnlijk zijn zeg.. ondanks dat hoop ik dat je nu toch een hele fijne mooie tijd beleefd.. bah wat klinken we met z'n allen cliche he.. maar het gaat snel.. in het begin dacht ik het valt mee ahhaha.. helaas geld het voor mij ook hahahaha.. sam bedankt voor de update! jij bent volgens mij heel druk dit weekend jongensweekend? in iedergeval heel veel plezier! marleen ik heb nog steeds niet op je gereageerd.. nou moet ik zelf geen sorry gaan zeggen he hahaha.. maar wens je echt alle goed toe.. *knuf* zal zo proberen te reageren als manetje het toelaat anders later.. anouk wat een mooie foto van erin met de haarband! echt een onwijs mooi meisje zeg! en wat gaat ze hard he.. jeetje nu al willen gaan staan.. heb je al enig idee hoe haar karaktertje zal worden? vraag ik me ook wel eens af bij melissa eigenlijk, waar ze in verschilt met esther, je verteld het al vaak, maar je naa rhet gedrag kijkt? Ik heb altijd gezegd dat mijn mannetje een echt ikke zelf doen en laat me nou tiepje is die als wanneer hij het nodig vindt wel zorgt dat hij hulp krijgt en een knuffel stom he.. en nu die huilperiode voorbij is en we elkaar beter leren kennen denk ik soms dat hij ook een heel rustig persoontje is.. dat zei ik al toen hij in mijn buik zat.. hij vermaakt zich op goede dagen heel goed alleen.. doen alle kinderen wel, maar hij is bijna altijd aan het lachen als je met hem bezig bent.. zelfs tijdens het geven van de fles.. zoveel, dat het mensen ook vaak opvalt dat hij echt veel lacht... klinkt misschien stom als ik het zo zeg, maar zoals iedereen weet is het ook wel eens anders geweest en dacht ik echt dat ik mijn kindje nooit leuk zou gaan vinden en dat hij nu al spoiled was.. ofzoiets.. het verbaasde me ook heel erg toen mensen in het begin zeiden dat hij echt veel lachte etc etc.. toen dacht ik alleen nog maar.. ja duhh nu ff.. dalijk gaat hij weer los.. maar die gedachte is nu echt ver weg! wat zit ik weer te blaten.. het is weer weekend haha.. dus dat ene wijntje laat me blaten denk ik.. marianne, ik zit nog steeds met smart te wachten op spam van het 2de tandje! wat leuk dat ze op de elleboogjes gaat! ze is gewoon een stoere meid die van stormbanen houdt! je vroeg of iemand bekend is met astma en bronchitis.. nou hier zit ik dan mijn hele leven al astma en bronichitis.. ik durf het bijna niet te zeggen ( bijgeloof) maar sinds de zwangerschap van herbie geen last meer gehad.. daarvoor had ik het zelfs tijdens de 2de zw heel vaak heel moeilijk en zijn we zelfs nog in het zh ervoor geweest omdat ik geen lucht kreeg en mijn eigen verstuiver niet mocht gebruiken omdat ik zwanger was.. ik ben ook heel vaak verkouden ipv buikgriep.. maar goed dat terzijde.. ondanks dat ik het al heb vanaf vroeger en ik er regelmatig mee geconfronteerd word zie ik het niet als een belemmering, ook omdat het gewoon bij me hoort en ik niet beter weet. Maar ook omdat het maar fases zijn waarin je je benauwd voelt en of hoesterig bent.. soms duren die wel 2-3 maanden maar daarna ben je er weer vanaf en is er niks met je aan de hand.. ja dat je soms wat kortademiger bent maar ook een astma patient kan een goede conditie opbouwen zodat de drempel naar snel buitenadem komen ook hoger ligt.. Bij iedereen kan astma zich ook anders uiten, maar in de meeste gevallen is het zoals ik het beschrijf.. als je meer vragen hebt hoor ik het wel..
Oh bah! ik vergeet je helemaal te feliciteren met je man!!!! Bij deze!!!! hebben jullie een leuke dag gehad ondanks hij moest werken?
ik vergeet ook te vertellen dat ik hand voet en mondzeer heb... dat verklaart de koorts, de keelpijn en alle bultjes op handen die ik nu ook op mijn voeten heb... misschien heeft mannetje het dit weekend ook gehad.. anders ben ik nog bang voor een besmetting ook.. hoe ik eraan kom.. pff.. het is heel besmettelijk, iemand heeft mij dus besmet
eleank je wel voor de felicitatie! He bah! wat een narigheid zeg!En nu.........een kuurtje gekregen?Hopen dat herbie het niet krijgt dan, dat zou niet fijn zijn. Ben zo blij dat je nu ook écht met volle teugen geniet van je kleine mannetje....uhhh klein........zeg maar je grote mannetje. Hij heeft nu vanaf gister een prednison tabletje gehad en ik heb hem vanacht niet horen piepen, vanmorgen pas weer. Hij blaast nog steeds te weinig met die meter.Ook zit het bij hem in de familie.Eerst uitte de astma zich in eczeem, daar zat hij ook van top tot teen onder, dit kwam door stress door zijn ouders. Nu heeft hij er geen last meer van. Maar hoe zou dat werken met zo'n pufje? Alleen als je het zo benauwd hebt of iedere dag? Wel fijn te lezen dat je er soms een hele tijd geen last van hebt. Nou hier was het niet grappig vanavond zeg. Melissa wou de laatste fles niet hebben tegen 19:30, we hebben tot 20:00 geprobeerd, maar helaas. Dus pap van gemaakt en via lepeltje gegeven en daar wou ze maar paar hapjes van. We hebben de dametjes daarna maar lekker naar bed gebracht, want we wisten het ook niet meer. Daarna begon ze te krijsen en te doen, dus maar weer naar boven gegaan en haar gesust, lekker bij me tegen de borst aan gelegd en toen gaan wiegen tot ze weer ontspannen was, daarna weer in bed gelegd en toen sliep ze gelukkig. Nu was ze net om 22:00 weer wakker en toen heb ik de fles geprobeerd en heeft ze 140ml gedronken, dit drinkt ze de laatste tijd telkens, dus dat zit wel goed. maar jeetje zeg, wat kun je daar gestressd van raken als ze de laatste fles niet wil hebben.Gelukkig heeft ze het nu nog binnen. Ze wou vanmorgen om 11:30 de fles ook al niet hebben, dus had daar ook al pap van gemaakt, had ze ook niet opgemaakt. Maar ze had wel een broodje op daarna. Ze vind de fles echt totaal niets meer aan en weigert die van 11:00-11:30 al erg vaak. maar ja wat moet ik er nu aan veranderen?ze moeten dat toch drinken? O ja ele over persoonlijkheid: esther was/is een heel rustig meisje, daarentegen is melissa een stuk drukker.Ze wil niet lang op je schoot zitten en wil heeeeel graag op de grond spelen, de hele tijd als het kan. Esther vond het niet erg om op schoot te zitten of in de wipper, ze was echt de rust zelve.Dus nu eigenlijk beetje omgekeerde, dat is wel even wennen. Ze is niet zo druk dat je denkt ze heeft adhd, maar ze wil de gehele tijd lekker rondrollen/kruipen/spelen op de grond. Wat dat betreft vond ik esther eigenlijk wel iets makkelijker, maar ik herinner me ook natuurlijk niet meer alles, met haar zal het ook misschien weleens moeilijk zijn geweest. Iig ze zijn best verschillend qua wat ik hier boven zei, maar ook zijn ze in sommige opzichten gelijk.Ze doen dezelfde dingen graag, lusten graag dezelfde dingen en zo nog wel wat, kom er zo snel niet op. Maar het zijn hoe dan ook echt 2 kanjers van lieve meiden, wil je voor geen goud kwijt. Ze kunnen ook zo leuk met elkaar spelen en Esther mag graag moedertje zijn hoor, dat komt nu steeds meer. Eten geven, luier helpen verschonen, na eten mondje schoonmaken, haar troosten, haar aan lachen maken, dus echt super. En ja, ze zit nu eenmaal in de peuterpubertijd, dus dwarsliggen kan ze ook erg goed. Nou ik kap met doorratelen, ga nu heeeeeeeeel snel naar bed toe!
Ele,wat ontzettend irritant zeg, hoe kom je daar nou aan idd! Hopelijk is het snel over, blijft het lang besmettelijk? en heb je iets tegen de jeuk gekregen? Ik denk wel dat ik al wat over het karakter kan zeggen, ze is ontzettend nieuwsgierig en eigenwijs, ze kan al bewust negeren, laatst was Jo haar eten aan het geven en blijkbaar wilde ze niet meer dus ging ze de andere kant op kijken net of ze het niet door had, maar toen begon ie gekke geluiden te maken en toen zag ik gewoon een glimlach maar kijken ho maar, dus daar zit wel een kop op. Ik denk dat we deze dame heel wat grenzen moeten gaan meegeven zo meteen. Ze Marianne, sorry dag te laat, maar congrets! leuke verjaardag gehad van je mannetje? Erin zit in 68/74, broekjes 68 zijn te kort, maar jurkjes en sommige rompertjes past ze nog wel. Balen dat de fles niet zo goed gaat. Hier over dag wisselend maar de avond fles gaat sinds kort leeg ook als er 250 in zit, eigenlijk sinds ik haar geen fles alleen paar slokjes water geef na de groente hap, en sinds ze haar eigen flessen drinkt vindt ze het leuk geworden alsof ze controle heeft. Krijg zo bezoek dus moet ff met poetsdoek door het huis... tot later...
Hahaha anouk, dat komt me zooooo bekend voor he, de andere kant opkijken en bewust niet gaan kijken en als je dan gek doet glimlacht ze wel, die ondeugd. En idd, zo ongelooflijk nieuwschierig.En je hebt nu dat Erin overal heen kan, dus dat word vangen.hahaha.Gaat het staan al een beetje lukken met erin, probeert ze dat al?Ze gaat echt heel vlug, heel leuk om te zien. Dank je voor de felicitatie.We hadden zijn verjaardag op de mijne al gehouden.Maar wel lekker gebakje gegeten gister. Nu ook weer tshirt proberen te passen in maat 68, maar wil echt niet meer.Veel te strak en te kort. En het is ook maar net hoe het valt dan natuurlijk, sommige merken vallen groot en andere weer klein.
ja, het staan gaat steeds beter, ze stond net aan de poef en ook in haar bedje staat ze (wel zonder slaapzak dan), maar ze valt ook vaker en dan dus dikke tranen. net bezoek gehad en nu weer verder want we gaan zo bij vrienden langs, maar kwam ff adres van smokey uit mn pb trekken zodat het kaartje op de bus kan. Prachtige achternaam trouwens...
Wat stoer zeg dat ze dat allemaal al doet. En ja tranen zullen er bij horen, maar is altijd wel sneu om te zien.Is ze ook altijd zo weer stil als ze huilt? had kaartje gister op de bus gedaan, normaal doe ik vaak via internet, maar zag een heel mooi kaartje in de winkel, dus denk meenemen. De dames liggen al even op bed en heb even opgeruimd en de afwas gedaan. Nu even rustig zitten en op zp kijken. Kan niet zonder!
Ik kom even langsgezwaaid!!! Heb niks gelezen... Vanavond ga ik even naar de kermis met mn zusje en als ik weer thuis ben, gaat mannetje... Morgenvroeg de finale (winnen) en dan wachten op de prijsuitreiking. Ik denk dat ik er maandag dus pas weer ben.... Fijn weekend!!
vrienden belde op het laatste moment af, moesten nog erg veel voor de begrafenis van as woensdag (die jongen van 29) doen, dus zijn we voor het eerst op de fiets (fietsstoeltje van Erin kwam vandaag binnen) met Erin stukje wezen toeren, ze vond het prachtig.
wat is dit voor ...zooi, je kan geen filmpjes meer uploaden bij hyves, is het dan nu echt tijd om naar facebook over te stappen
Melissa weigerde vandaag weer de laatste fles, overigens ook de 2e fles, maar goed, vind de laatste zoooooooo belangrijk he en dat vertikt ze gewoon.Raak dan echt helemaal in de stress en loop dan te zweten. Heb er pap van gemaakt en gat in speen geknipt, maar ook dit wou ze niet. Toen maar in kinderstoel gezet en speeltjes gegeven en toen heb ik toch nog zo'n 150ml pap naar binnen gekregen. Pfff wat een moeilijke meid toch soms. Volgens mij is ze de melk helemaal beu. Sam, heel erg bedankt voor je adviezen! Daar heb ik echt wat aan, je bent helemaal top.
hier een zatte ele... hihihi.. vroeger dronk ik nooit en nu net bij de bbq dacht ik why not mijn mannie wil nuchter blijven durs reageren iop iedereeen.. moelijk te onthouden hahaha.. anouk en marianne, jullie meisjes klinken zoo leuk he.. lekker een eigen willetje aan het ontwikkelen! nijn, veel succes morgenvroeg! erin op de fiets.. kan dat al? hoe oud is ze nu precies? zit ze dan in het stoeltje voorop off? ik wil namelijk ook heel graag gaan fietsen met herbsie voorop.. lijkt me zo relax voor ene kind.. marianne wat vervelend dat melissa niet haar flessen wil drinken.. kun je het ook niet vervangen door iets anders? moet ze echt nog steeds melk? ik weet het niet he.. ik loop een paar maanden achter op jullie gelukkig dat je er toch nog iets van pap in hebt gekregen, maar kan me goed voorstellen dat het heel vermoeiend is op de manier waarop je dat voor elkaar moet krijgen.. hopelijk is die fase snel voorbij zeg.. zo nu ga ik slapen.. had red bull vodka gedronken, ben eigenlijk nog te wakker..
hahahaha ele, nog een beetje kunnen slapen na al die red bull vodka's?Leuk hoor dat je je lekker laat gaan en je manetje nuchter bleef.Lekker relaxed!! Maar............hoe voel je je nu? Hoofdpijn, moe? Melissa wil de 1e fles wel gelukkig en deze is er eigenlijk op een drupje na helemaal ingegaan.Had 190 ipv 180 gedaan met 6 schepjes, omdat ze weer harde ontlasting had. Het cb vond dat ik lactulose maar niet meer moest gebruiken omdat ik er ook een week mee was gestopt omdat ze continue door de tandjes al aan de diaree was, dus toen was niet nodig. Nou ja, kijk wel aan, want ze poept nu wel 4 a 5 keer per dag een beetje harde poep, vind ik ook wel zielig! Ze was vanmorgen al om 05:30 wakker en heb het nog een half uur kunnen rekken, ze had dus echt$ wel honger. Dus ze krijgt zo al weer fruit, maar probeer nog weer iets te rekken.
Goedemorgen! de kater valt reuze mee! kon alleen moeilijk in slaap komen door de red bull nmijn man heeft de eerste fles gedaan vanmorgen en ik werd pas net echt wakker moeheid valt nu wel mee gelukkig wat fijn dat ze wel de eerste fles goed gedronken heeft.. hoeveel weken is melissa nu precies trouwens? wat was ze weer vroeg wakker he? balen dat je zo niet lekker even zelf goed kunt slapen.. mannetje rolt nog steeds niet uit zichzelf om! hij kan het duidelijk wel, want hij kan zichzelf tot op de zij rollen en als wij hem op de zij rollen rolt hij echt door op zijn buik.. maar alleen vertikt hij het.. ik ga vandaag nog eens wat extra oefenen! wat hij wel sinds 2 dagen doet is kruipen op de buik.. hij zet dan met zijn voetjes af en wil zich met zijn handjes vooruit trekken.. best slim bedacht vond ikzelf.. het ziet er neit uit, want hij ligt zo goed als op dezelfde plek.. en doet zo zijn best vooruit te komen! het idee dat er baby's zijn die met 4,5 maand kruipen is best wel raar.. want het gaat dan opeens echt snel! hopelijk blijft het nog even bij net doen alsof hij vooruit komt hij slaapt nu ook steed beter op zijn zij.. oh ja en wil sinds een week zijn speen helemaal neit meer! raar he, op google niet veel over te vinden, juist dat kinderen steeds liever de speen willen..
Aanstaande dinsdag is melissa 33 weken! Dat was hier ook hoor, eerst rollen ze om en dan even weer niet, maar als ze het dan weer doen, dan kunnen ze vaak van rug/buik en buik/rug. Lijkt me erg leuk om te zien hoe hij vooruit probeert te komen. Dus je hebt even lekker kunnen bijtanken, heerlijk zeg! Ik wil ook.....hihihihi. Melissa heeft de speen nooit geaccepteerd, net als Esther, zij wou ook nooit. Nou ja, hoef ik het ook niet af te leren. Ben je inmiddels ook met groente gestart? Fruit gaat super toch?Heel potje van 4 maanden? Of misschien al van 6 maanden? Over fietsstoeltje, daar mogen ze normaal in als ze goed stevig kunnen zitten, normaal is dit rond een maand of 8/9 dacht ik, maar Erin kan al goed zitten, dus ja, dan mag ze vast al even in een fietsstoeltje lijkt me. Heb er nu 1 voor en 1 achter, lijkt me best eng om mee te fietsen. Mannetjes medicijnen slaan goed aan, betekend dit dan dat hij wel of juist geen astma heeft? Medicijnen zijn prednison.
klopt, ze geven aan vanaf een maand of 9 (of 9 kilo, staat op mn fietsstoeltje), maar cb had aangegeven vorige x dat ze stevig zat maar dat ik beste kon wachten tot 7 mnd (ivm opvangen hobbels) en dat is ze nu. Ik heb er een van bobike, heel stevig ding en voorop idd. Erin heeft ook geen speen, in het begin vond ze het ff leuk maar al snel hoefde ze niet meer, ze duimt wel, maar alleen ff als ze gaat slapen. Ik hoef me filmpjes niet op youtube for the world to see, maar het was een goede tip, vind het stom dat het niet meer kan via hyves. Zegt Melissa nog veel mama? hier nog niet hoor, moet wel speciaal zijn. Goed Ele, dat je even lekker los bent gegaan en dat zonder kater, dat zijn de goede feestjes